شهر شیراز همچنان نیازمند توسعه بیشتری است

شهر شیراز همچنان نیازمند توسعه بیشتری است

ایسنا/فارس به اعتقاد عضو شورای اسلامی شهر شیراز، میزان تفاوت بین مناطق بالا و و پایین این شهر به لحاظ عمرانی به شکل قابل توجهی در حال کاهش است.

رضا محمدیان امروز، ۳۰ فروردین در مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌هایی در بزرگراه شهید استوار شیراز با بیان اینکه پروژه بزرگراه شهید استوار در سال ۱۳۹۴ و در شورای چهارم شیراز به تصویب رسید، گفت: در آن زمان این مناطق به تازگی به شهر شیراز ملحق شده بود اما هنوز از فضای شهری برخوردار نبود و به همین علت مخالفت‌های زیادی با آن شد و به سختی توانستیم این طرح را به تصویب برسانیم.

وی افزود: بالاخره طرح بزگراه شهید استوار در اواخر سال ۱۴۰۲ افتتاح شد و فکر می‌کنم حالا مردم منطقه، تفاوت را نسبت به قبل احساس می‌کنند.

شهر شیراز همچنان نیازمند توسعه بیشتری است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه شهر شیراز همچنان نیازمند توسعه بیشتری است، گفت: مسئول باید عمل‌گرا باشد نه اینکه صرفا به شعار بسنده کند. خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در مناطق جنوب و شرق شیراز در حال انجام است و کارهای عمرانی و احداث بوستان‌های بسیار بزرگ در منطقه ۷ نیز باعث شده است که میزان تفاوت بین بالا و پایین شهر شیراز، به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

محمدیان با بیان اینکه در منطقه ۷ شیراز دستگاه‌های مختلف خدمت‌رسان، اقدامات موثری مثل ایجاد شبکه آب در بلوارهای نصر و اتحاد و همچنین رفع مشکلات برق و فاضلاب در منطقه را انجام داده‌اند، گفت: هنوز نواقص زیادی وجود دارد و باید برای رفع آن‌ها تلاش شبانه‌روزی انجام داد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان ابراز امیدورای کرد که دو پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید استوار شیراز، خیلی زودتر از موعد ۱۸ ماهه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، به بهره‌برداری رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد.

توسعه مناطق کمتر توسعه یافته شیراز در اولویت است

به گفته عضو شورای اسلامی شهر شیراز، این شورا به همراه شهرداری، توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و کم‌برخوردار را در اولویت برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده‌اند.

محمود صفایی امروز، ۳۰ فروردین و در مراسم کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع غیرهمسطح واقع در بزرگراه شهید استوار شیراز اظهار کرد: پروژه‌هایی که در منطقه ۷ شیراز به عنوان یکی از مناطق پایین شهر انجام شده و یا در حال انجام است، نشان دهنده این موضوع است که توسعه مناطق کمترتوسعه یافته در اولویت مدیریت شهری و شورای شهر شیراز است.

وی افزود: این دو پروژه با اعتبار بالغ بر هزار میلیارد تومان راه‌اندازی شده و انتظار می‌رود که در کمتر از ۱۸ ماهی که برای آن تعیین شده است، به بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه بودجه تخصیص داده شده به این دو پروژه معادل ۵ برابر بودجه یکسال شهرداری منطقه ۷ است، گفت: سعی شهرداری و شورای شهر بر این بوده که پروژه‌های مهم و بزرگ از شرقی‌ترین نقطه شهر تا غربی‌ترین آن که زیرگذر گویم محسوب می‌شود، همه مناطق را در بگیرد و این حجم از پروژه و گستردگی آن در کل شهر در هیچ دوره‌ای از شهرداری و شورای شهر سابقه نداشته است.

صفایی در پایان گفت: امسال قرار است بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های مختلف حوزه خدمات شهری تخصیص داده شود و این نشان دهنده روحیه و عزم راسخ شورا و شهرداری برای توسعه هر چه بیشتر شیراز به لحاظ عمرانی است.

توازن عدالت در نقاط مختلف شیراز در دستور کار است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد که توازن عدالت در سطح شهر شیراز و در بحث پروژه‌های عمرانی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

محمدتقی تذروی امروز، ۳۰ فروردین در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی ۲ پروژه‌ تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار شیراز گفت: پروژه‌هایی که شهرداری شیراز به اجرا می‌رساند، همگی از مصوباب کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز است که یکی از فعال‌ترین کمیسیون‌های ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: در روزهایی که دلاورمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در میدان نبرد با دشمن، با عملیاتی همچون وعده صادق افتخار آفریده، شور و امید را در بین آحاد ملت ایجاد کردند، ما هم احساس کردیم که می‌توانیم این شور و امید را در سطح شهر ایجاد کرده و با کلید زدن پروژه‌هایی بزرگ، در میدانی دیگر دل مردم را شاد کنیم.

تذروی با بیان اینکه امروز شاهد ایجاد توازن عدالت در سطح شیراز هستیم، گفت: بنده امروز به اینجا آمدم تا به مردم بگویم که حتی در پایین‌ترین مناطق شهر شیراز، خدمات خوبی به مردم ارائه می‌شود و باید این خدمات را اطلاع‌رسانی کنیم.

نایب رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه بودجه دو پروژه‌ای که امروز کلنگ‌ خوردند، بالغ بر یک هزار میلیارد تومان است، گفت: بعضی کارها همچون پروژه‌هایی مثل تقاطع‌های غیرهمسطح را مردم به چشم می‌بینند و اهمیت آن را درک می‌کنند اما بعضی پروژه‌ها برای همه مردم قابل رویت نیست. مانند پروژه لوله‌گذاری در محدوده دروازه‌ قرآن برای جلوگیری از زلزله که با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به انجام رسید.

تذروی در پایان گفت: چنین پروژه‌های بزرگی با هزینه هنگفت و تلاش شبانه‌روزی اجرا می‌شود و شاید مردم به خوبی از آن آگاه نشوند اما چون در راستای منافع شهروندان است، من از طرف مردم شهر از شهرداری پرتلاش شیراز تشکر می‌کنم.

امسال سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی است

شهردار شیراز از اهتمام جدی شهرداری و شورای شهر برای شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

محمدحسن اسدی امروز، ۳۰ فروردین در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی دو پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح در شهر شیراز با بیان اینکه  امسال، سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود، گفت: حدود ۲ ماه پیش توانستیم بزرگراه شهید استوار را به بهره‌برداری برسانیم و امروز هم عملیات احداث دو تقاطع غیرهمسطح در ابتدا و انتهای این پروژه آغاز شد که طبق برنامه زمان‌بندی، قرار است تا ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: با این وجود، اراده ما بر این است که با عملیات فشرده، تا ۱۵ ماه آینده یعنی در تیرماه سال ۱۴۰۴ این دو پروژه به بهره‌برداری برسند.

اسدی با بیان اینکه احداث این دو پروژه مجموعا هزار میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد، گفت: شیفت شب برای پروژه‌های بزرگ شهر شیراز راه اندازی شده است و برای دو پروژه هم لازم است که شیفت شب را راه‌اندازی کنیم.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی دو پروژه بزرگ در اولین ماه سال در تاریخ شهرداری شیراز سابقه نداشته است، گفت: طی همین ماه فروردین، چهار جلسه در حوزه پروژه‌های عمرانی با حضور خبرنگاران انجام شده است و همین امر نشان دهنده اهتمام شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ برای ایجاد تحولات بسیار خوب در مناطق مختلف شیراز است.

وی گفت: توسط شهرداری و شورای شهر شیراز، برنامه‌ای راهبردی و عملیاتی برای سال جاری تعریف شده است و نزدیک به ۴۵ تا ۵٠ پروژه مهم و تاثیرگذار در این برنامه پایش شده‌اند.

اسدی در پایان تصریح کرد: پروژه پردیس سینمایی امین تارخ تا یک ماه آینده به بهره‌برداری رسیده و در دسترس علاقه‌مندان به سینما قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : معاون وزیر کار با خانواده شهید اقبال وطن خواه دیدار کرد

ایسنا : جست‌وجوها برای دیدار «یسنا دیدار» به روز چهارم کشیده شد

ایرنا : جریمه هشت میلیارد ریالی قاچاقچی کالا در همدان

ایسنا : وال استریت: اسرائیل طرح خود برای هدف قرار دادن مناطقی در رفح را به مصر ارائه کرد

ایرنا : معلمان خراسان شمالی برای دیدار با رهبری عازم تهران شدند

ایرنا : پلیس آمریکا ۱۰۰ طرفدار فلسطین را در دانشگاه کلمبیا بازداشت کرد

مهر : حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود

ایرنا : کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی آغاز شد

ایرنا : خیزش دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران شرق در حمایت از مردم فلسطین

ایرنا : مازندران مهیای دور دوم انتخابات مجلس

ایرنا : کارکرد درست خانواده عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

ایلنا : برخی فیلم‌ها به هر چیز چنگ می‌زنند تا فقط مخاطب را بخندانند...

مهر : آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد

مهر : تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی

ایسنا : بسیاری از مراجعات مردم به محاکم به دلیل اعتبار دادن به اسناد عادی است

ایرنا : وزیر فرهنگ عازم باکو شد

مهر : فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات

ایسنا : تراکتور - استقلال/ دوئل جذاب هفته با انگیزه‌های متفاوت

مهر : هوای تهران قابل قبول است

مهر : کیفیت هوای تهران قابل قبول است

صدا و سیما : اوج حساسیت در دیدار‌های امروز لیگ برتر فوتبال

ایرنا : چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله پستی در استان مرکزی جابه جا شد

ایلنا : تهاجم به رفح، یک فاجعه انسانی را رقم می‌زند

مهر : برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)

مهر : راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون

مهر : دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند

ایسنا : حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»

ایسنا : «اسکله شناور غزه» ظاهر انسانی و باطن نظامی

ایلنا : بهترین شیوه مرمت در ایران تکیه بر نظام استاد- شاگردی است

ایرنا : نیازها و خسارت‌های بر جا مانده از سیل خراسان جنوبی

ایلنا : آماده‌باشِ نظامی برای محافظتِ از برجِ عظیم لس‌آنجلس

ایسنا : جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود

ایسنا : کارگران موتور محرکه و بازوان پرتوان جامعه‌ هستند

صدا و سیما : مراسم روز معلم متفاوت در مرکز یادگیری دانا

ایرنا : ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه های البرز

ایلنا : قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

ایرنا : چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد

ایلنا : با نتانیاهو درباره افزایش کمک‌رسانی به غزه گفت‌وگو می‌کنم

ایرنا : ۵۰ میلیارد ریال برای عمران روستایی بخش گواور گیلانغرب هزینه شد

ایسنا : تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟

ایرنا : مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است

ایسنا : پایانی بر مجوزهای کاغذی با هوشمندسازی دولت

ایسنا : موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان/ کاهش جذب معلمان ماده ۲۸

ایلنا : جزئیات تولید بنزین از متانولِ پتروشیمی‌ها

ایلنا : واشنگتن برنامه‌ای از اسرائیل برای حفاظت از جان غیرنظامیان دریافت نکرده است

ایلنا : اجتماع هزاران کارگرِ هتل در ۱۸ شهر آمریکا: حقوق‌مان را زیاد کنید

مهر : دیدار تیم‌های فوتبال شمس آذر قزوین با پیکان

ایسنا : ابلاغ آیین‌نامه ماده ۵ قانون حمایت از تولید دانش‌بنیان/ شرط وزارت علوم برای حمایت از اختراعات

ایسنا : چالش‌های ناتو برای رویارویی با روسیه در سایه دردسرهای داخلی

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید