در نشست خبری کاندیداهای زن تهران در ایسنا مطرح شد

دعوت به مشارکت برای دور دوم انتخابات/آسیب‌شناسی نوسان مشارکت/تاکید بر اهمیت فضای مجازی

دعوت به مشارکت برای دور دوم انتخابات/آسیب‌شناسی نوسان مشارکت/تاکید بر اهمیت فضای مجازی

نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، زینب قیصری، سمیه رفیعی و سمیه گلپور سه کاندیدی انتخابات دومین دوره مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

به میدان بیایید تا تهران محروم از نماینده خانم نباشند

زینب قیصری کاندیدای دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در ابتدای این نشست خبری درباره ضرورت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس، اظهار کرد: در دور اول انتخابات شاهد یک بلوغی در مردم بودیم و نگاه جدیدی در مردم شکل گرفت که در گذشته این نگاه را شاهد نبودیم و مردم فارغ از لیست‌ها، رزومه نمایندگان را بررسی کرده و با عمق بیشتری نسبت به انتخاب نمایندگان اقدام کردند. مردم در دور اول پای کار انتخابات بودند و  کار را در دوم تمام می‌کنند.

وی ادامه داد: انتخاب در دور  دوم راحت‌تر است؛ زیرا تعداد داوطلبان کمتر است و مردم راحت‌تر می‌توانند سوابق و رزومه و وعده‌ها را بررسی کنند. از سویی هرچه رای نماینده بیشتر باشد، آن نماینده با پشتوانه بهتری وارد مجلس می‌شوند؛ بنابراین از مردم بویژه بانوان می‌خواهیم پای صندوق بیایند و وارد میدان شوند تا تهران محروم از نماینده خانم نباشند.

آسیب شناسی‌ کنیم که چرا به مشارکت بیشتر نیاز داریم؟

سمیه گلپور داوطلب دیگر انتخابت مرحله دوم در تهران نیز در این زمینه گفت: مردم به این تجربه رسیده‌اند که برای مقابله با مشکلات و تحریم‌ها و دست درازی‌های داخلی و خارجی، باید در سرنوشت خود مشارکت کنند.  اگر در تهران شاهد این هستیم که مشارکت می‌توانست بهتر باشد و به دور دوم نرود،  باید نگاه آسیب شناسی داشته باشیم که چرا به مشارکت بیشتر نیاز داریم؟ خیلی از افراد از استان‌ها به تهران می‌آیند تا رزق خود را برای خانواده خود بفرستند. رزق و معیشت برای مردم در تهران خیلی مهم است و شاید دیگر وقت زیادی برای مساله مشارکت نداشته باشند. وقتی معیشت، رفاه، تفریح، آموزش کم باشد نتیجه این می شود. مردم می خواهند اول زنده باشند و وجود داشته باشند و معیشت خود را تامین کنند و بعد برای مشارکت اقدام کنند.

وی ادامه داد:  نوسان مشارکت به معنای این نیست که مردم نظام را نمی‌خواهند. در دور اول زمان کم بود و بیش‌از ۳ هزار نفر در یک هفته در تهران تبلیغات کردند، شهروند چگونه اصلح را پیدا کند؟ نظام انتخابات به تغییرات و اصلاح نیاز دارد. به مردم حق بدهیم که تشخیص دادن اصلح برای آن‌ها سخت باشد. بلوغ مردم به شدت و وضوح قابل مشاهده است. نه این‌که به همه لیست‌ها و احزاب نه می‌گویند بلکه انتخاب می‌کنند که چه کسانی بهتر می‌توانند در مجلس اقدام کنند. زنان بویژه در تهران و شهرهای اطراف تهران در حضور حداکثری مردم نفش بسزایی دارند. ۷ داوطلب خانم در تهران به دور دوم رفته اند و آن‌ها درد زنان را بهتر می‌فهمند. نگاه تخصصی باید نسبت به مسائل زنان داشته باشند.

حجاب مطالبه مردم انقلابی است که باید پاسخ داده شود

قیصری در ارزیابی از اهمیت لایحه ارتقای امینت زنان گفت: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران که نگاه متعالی به خانواده و زن داریم و معتقدیم حکمرانی باید عالی باشد زن را به عنوان اساس و رکن می‌بینیم؛ لذا باید این را در تمامی ارکان لحاظ کنیم. چه شده در ۴ دهه بعد از انقلاب نتوانستیم این را جاری و ساری بینیم؛ بیش از ۶۰ درصد فارغ التحصیلان بانوان داریم و بانوان در حوزه های مختلف فعال هستند اما به هر حال ضعف هایی هست. هرچه به سمتی می‌رویم که بانوان در نظام توانمندسازی نرفتند مشکلات محسوس‌تر است؛ لذا مجلس و دولت احساس کردند که  جای این لایحه خالی است. این لایحه در مجلس قبل با نگاه دیگری دنبال شد.

این کاندیدای مجلس توضیح داد: دو نگاه است که زن را با پیوست خانواده می‌بینید و نگاه دیگر گه حضور اجتماعی خانم است و هیچ چیزی نباید مانع از حضور اجتماعی زن شود.این لایحه به این موضوع برگشت که پیوست خانواده را ببنییم که امیدوارم بخش عمده‌ای از مشکلات را حل کند.

وی درباره حجاب گفت: بحث حجاب اجتماعی است و چیزی نیست که فردی باشد و برای آن فردی تصمیم‌گیری کنید. در قانون کشور البته باید بحث کرامت زن حفظ شسود. بسیاری از فرایند اصلاح در مقوله حجاب در آموزش و پرورش و نظام تربیتی است ولی در کل مطالبه مردم انقلابی است که باید پاسخ داده شود.

ارزش گذاری خاصی به تجربه زنان داده نمی‌شود

گلپور نیز درباره حجاب گفت: نه تنها در دین اسلام که در تمام ادیان به مقوله پوشش به شکل کاملا بنیادین پرداخته شده است. هر کدام به شکلی و محدودیت‌هایی مصونیت را هدف قرار دادند. وقتی در شورای انقلاب فرهنگی پرداختن به موضوع حجاب مصوب شد، بیش از ۳۰ دستگاه موظف به کار بنیادی و علمی و عقیدتی شدند اما فقط دستگاه بازدارنده کارش را انجام می‌دهد و لذا شاهد اتفاقات خوب نیستیم.

وی ادامه داد: در کشور ما مبنای باورهای دینی به شکل کاملا اقناعی است و مسلمان شدن ایرانی‌ها اقناعی بوده است؛ با توجه به بودجه‌های خوب در انقلاب که به دستگاه‌ها اعطا شده و نظارت صحیح نبوده همچون آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات و سایر نهادها که می‌توانستند قوی کار کنند، باید نظارت قوی و با اقتاع باشد به خصوص برای نسل جوان و نوجوان.

این کاندیدای مجلس درباره لایحه امینت هم گفت: در دنیا بیش از ۴۰۰ میلیون زن در فقر مطلق به سر می‌برند. دنیا در حوزه زنان بحران‌های بسیار عجیب و غریب دارد که این لایحه می‌تواند مصوبات فاخر جمهوری اسلامی و دستاوردهای مجلس باشد. سوال ما هم هست که چرا مسکوت است و نباید این مساله با انتخابات کمرنگ شود.

وی ادامه داد: بارها در بزرگداشت مقام زن و مادر مطرح شده که ظلم‌هایی در حوزه زنان به ویژه در دل خانواده‌ها رخ می‌دهد و اندیشمندان حوزه زنان موظف به از بین بردن ظلم با مصوب کردن قوانین خوب هستید. در حوزه مسائل مشاغل هم مطرح شده است که زنانی هستند که در سطح وزیر بهتر می‌توانند کار کنند اما چند وزیر زن داریم؟ متاسفانه نقش کلیدی را به زنان نمی‌دهند و حتی ارزش گذاری خاصی به تجربه زنان داده نمی‌شود که این به حوزه نظارتی بر می‌گردد.

نظام ارتقا درست باشد، شایسته سالاری ایجاد می شود

قیصری در ادامه درباره ایجاد زمینه برای پیشرفت زنان، گفت: به عنوان خانم شاغل، برایم ملموس بوده که خانم‌ها چه مسیر سختی طی می‌کنند که به سطح مدیریت میانی برسند. در نظام ارتقا، ما جنسیت را دخیل نکرده‌ایم که مسیر برای بانوان هموار باشد. نظام ارتقا وقتی درست چیده شده باشد، شایسته سالاری ایجاد می شود ولی باید عرصه برابر برای رسیدن شایستگی بین مردان و زنان فراهم باشد. در اینجا نقش فراکسیون زنان خیلی اهمیت دارد.  ما قانون برای بانوان داریم اما در بعد نظارتی خوب عمل نشده است.

وی با اشاره به این‌که «با تغییر دولت ها، هیچ معاونتی به اندازه معاونت زنان تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد»، تصریح کرد: همین باعث می شود مسیرهای طی شده عقب گرد داشته باشد. حوزه زنان ذیل ریاست جمهوری و قوه مجریه نباید باشد بلکه باید مستقل باشد تا سیاست‌های کلان نظام درباره بانوان جاری باشد و با تغییر دولت‌ها، اجرای سیاست‌ها تغییر نکند. وزارت زنان راه به جایی نمی‌برد. نظارت باید بر نظام ارتقا باشد تا شرایط برای ارتقای بانوان هم فراهم باشد.

قیصری درباره برنامه‌های مجلس برای سرپرست خانوار یا اشتغال خانگی زنان هم  خاطرنشان کرد: معتقدم معیشت از راه تخصص حل می‌شود. مجلس آینده باید معیشت را در اولویت قرار دهد. معتقدم در مسائل اقتصادی باید تخصص‌گرا باشیم. امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است. در بخش مشارکت، باید مردم را در تولید دخالت داد. الان در زمینه تولید، مجموعه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که اصلا مردم نیستند و باید این رویه تغییر کند تا به مشارکت واقعی مردم کمک شود. در کسب و کار خانگی، ذی نفعان ما افراد سرپرست خانوار یا روستایی هستند اما کسب و کار خانگی درآمد پایدار ایجاد نمی‌کند و برای حل این مشکل باید راهکار داشته باشیم. باید بستر را برای این افراد فراهم کنیم و مثلا بازار و مواد اولیه را برای آن‌ها فراهم کنیم. باید به آنها آموزش داد. در برنامه هفتم در این حوزه مواردی وجود دارد و باید این برنامه را بویژه در بخش زنان عملیاتی کنیم.

گلپور هم در ادامه برای حمایت از زنان در بخش تولید، با اشاره به درصد و دلیل طلاق‌ها اظهار کرد: اعتیاد افراد ناشی از بیکاری و خطر معیشت افراد است؛ بنابراین  باید خیلی عمیق‌تر به مسایل زنان نگاه کرد و فقط نباید دنبال مشارکت زنان در انتخابات باشیم. زنان رای بالایی به این دولت داده‌اند ولی سهم زنان در دولت کجاست؟ آیا کسانی که در مسائل اعتراضات سال ۱۴۰۱ حضور داشتند، صرفا دنبال این بودند که حجاب نداشته باشند؟ لزوما این نبوده است. زن می‌خواهد دیده شود. این دیده شدن باید بر مبنای دانش و تخصص و تحصیلاتش باشد اما  چقدر فرصت برای پیشرفت زنان و جوانان ما پیش آمده است؟

وی افزود: معتقدم باید زنان را به معنای واقعی کلمه در سیاستگذاری ببینیم چون در تولید کشور نقش دارند. مردان سر شغل‌های ارزان قیمت می‌روند؟ نه، زنان سرپرست خانوار با این درآمدهای کم سر کار می روند که درآمد ۱۱، ۱۲ میلیون تومان دارد. زمان چرخ کارخانه ها را می‌چرخانند. زنان برای تامین معیشت خود باید سر کار برود، فرزند خود را هم نگهداری کند و دغدغه داشته باشد که اگر دارای فرزند بشوند، دیگر آن کارخانه و حتی نهاد دولتی او را نمی خواهند.

گلپور همچنین گفت:  ما به جامعه زنان بدهکاریم. نگاه ما به زنان، عدالت جنسیتی و شایسته‌سالاری است. ایجاد و تسهیل محیط مناسب برای حضور زنان اهمیت زیادی دارد و در منشور و حقوق زن مسلمان که سال ها پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده اگر اجرا شود در دنیا در مسائل زنان حرف اول را خواهیم زد. در قانون تبعیضی بین زن و مرد وجود ندارد اما تبعیض در حوزه اجرا و نظارت است.

مجلس باید در حوزه انرژی تغییر رویکرد داشته باشد

قیصری درباره برنامه‌اش در حوزه کاری خود در مجلس گفت: تجربه کاری در نفت و پتروشیمی است. کشور ما به عنوان کشوری دارای منابع هیدروکربنیک با مشکلاتی همچون ناترازی‌ها مواجه است؛ تحریم در نفت و گاز وجود داشت اما در کنار تحریم رویکردهای غلط داخلی باعث ناترازی و بروز مشکلات در اقتصاد شد.

این کاندیدای انتخابات مجلس ادامه داد: مجلس باید در حوزه انرژی تغییر رویکرد داشته باشد.

وی بیان کرد:عمده مشکل به دست دولت در سمت مصرف حل می‌شود یعنی یکسری روال‌های غلطی در کشور جاری است که اگر دولت رفع کند ناترازی را می‌توان کاهش داد. در وزارت نفت درصدی اتلاف داریم که در صورت رفع در ناترازی کمک می‌کند. در بحث بنزین هم ناترازی است که باید اقداماتی شود. باید به سنت افزایش ظرفیت تولید و کنترل مصرف حرکت کرد.

قیصری اضافه کرد: در بحث مصرف بنزین شاهد قاچاق بنزین و ماشین ها پرمصرف هستیم که موافق واردات هستیم که در رفع ناترازی مصرف بنزین موثر خواهد بود. کمیسیون انرژی در مجلس آینده باید بازنگری روی این موارد داشته باشد البته در برنامه هفتم به این موضوع توجه شده که امیدوارم به درستی اجرا شود.

وی با اشاره به شعار سال گفت: انرژی پیشران توسعه است و از این مسیر می‌توان توسعه را تجسم کرد. علاوه بر این صنعت دچار خام فروشی و نیمه خام فروشی است که باید به سمت تکمیل زنجیره رویم. مردم باید برای سرمایه‌گذاری شان احساس امنیت کنند. باید تلاش برای ایجاد امنیت برای سرمایه گذار داشته باشیم.

باید آموزش‌های ایمنی برای کارگران داده شود

گلپور هم درباره حوزه کاری خودش گفت: ۱۶ سال است که با قراداد کارگری کار می‌کنم علی رغم استادکاری که دارم، رییس یکی از کارخانه های بزرگ بودم که به خاطر ورود به اصناف کارگری، رییس یکی از تشکل های بزرگ کارگری هستم. بر مسائل کارگری اشراف دارم و با استفاده از مشاوره ها بتوانیم گره ای از جامعه کارگران باز کنیم.

وی اظهار کرد: در فضای مشارکت مردمی با توان مالی بسیار اندک تشکل‌ها، در سالی که گذشت مفاهمه‌هایی با مراکزی داشته چون مطالبه برای افزایش ایمنی کار داریم. چرا باید مشکلات در حوزه کارگری باعث ایجاد مسائلی برای کارگران و حتی فوت آن‌ها شود. باید آموزش‌های ایمنی برای کارگران داده شود اما متاسفانه انجام نمی‌شود.

گلپور ادامه داد: بیمه کارگران ساختمانی هم دچار مشکل است که تفاهم نامه هایی داشتیم تا حداقل در کشور از مشکلات کارگران کاسته شده و سلامت آن‌ها حفظ شود.

وی با اشاره به مشکلات کارگران زن گفت: با کارخانه هایی که مساله در استخدام متاهلین داشتند، صحبت شد و در آن کارخانه ها واحد مادر و کودک داریم؛ این ها مطالبه گری است که باید در دل ۲۹۰ نماینده باشد.

گلپور گفت: در حال حاضر هیچ پایگاه داده‌ای نداریم که در آن مواردی همچون تعداد کارگر و مهارت، مشخصات و وضعیت بیمه و معیشتی قید شده باشد. البته از چند موسسه دانش بنیان کمک گرفتیم و اولین پایگاه داده اطلاعاتی را راه اندازی کردیم. کارگران سرمایه های انسانی ما هستند.به خاطر سومدیریت ها کارگر مهاجرت می کند. چرا باید اتباع در کشور ما سرکارگر شود.

ولنگاری فرهنگی در فصای مجازی وجود دارد ولی باید شیوه نظارت ما عوض شود

قیصری در ادامه این نشست خبری درباره دیدگاه خود در خصوص فضای مجازی و فیلترینگ ،گفت: بسیاری از کسب و کارها در فضای مجازی است و  تصمیم ما در این زمینه بر کسب و کارها تاثیر می‌گذارد. ولنگاری فرهنگی در فصای مجازی وجود دارد ولی باید شیوه نظارت ما عوض شود. باید سکوهای داخلی خود را قوی و جذاب بسازیم تا خود افراد تمایل به فعالیت در این سکوها داشته باشند. بخاطر ولنگاری فرهنگی کل این فضا مسدود شده که شیوه درستی نیست. قائل به تداوم فیلترینگ نیستم. ترک فعل هایی از سوی برخی مسئولین داریم که کاربر متضررشده و فیلتر به عنوان راحت  ترین ما انجام می شود.

چقدر در حوزه محتوا حرف برای گفتن داریم؟

گلپور هم در زمینه فضای مجازی گفت: با فرض این‌که فیلترینگ وجود ندارد، سوال می‌کنم که در زمینه تولیدات فرهنگی در فضای مجازی آیا به نقطه مطلوب رسیده‌ایم؟ چقدر در حوزه محتوا حرف برای گفتن داریم؟ بودجه‌های فرهنگی چقدر به بچه‌های  جهادی به عنوان افسران جنگ نرم داده می‌شود که تولید محتوا کنند؟ در چین هم فیلترینگ را می‌بینید ولی این مساله را وقتی توانستند کنترل کنند که در داخل کشور خود قوی شدند. سیاستگذار ما را باید به آن‌چه فراتر از این فضاها برساند نه این‌که دنبال سکوهای خارجی باشیم.

وی افزود: وقتی توانستیم موشک‌ها و پهپادها را به رژیم صهیونیستی بزنیم، آیا در عرصه فضای مجازی نمی‌توانیم جهش داشته باشم؟ قطعا می‌توانیم. ما باید با تکیه بر دانش داخلی  پیامرسان‌های قوی‌تر از آن‌ها داشته باشیم. در دوران کرونا شاید به اندازه 10 سال در فضای مجازی رشد داشتیم و  الان باید در این زمینه جهش داشته باشیم. به اصلاح و به روز شدن و ضابطه مندی و نظارت اعتقاد داریم تا پیامرسان های داخلی تقویت شود. به این شیوه اجرای سیاست ها در حوزه فصای مجازی انتقاد داریم ولی به اصلاح امیدواریم و باید نظارت داشته باشیم.


ابزار اشتراک رشد کشور و اهداف انقلاب اسلامی با دنیا فضای مجازی است

سمیه رفیعی نماینده تهران هم که در اواسط این نشست به جمع حاضران اضافه شد، درباره فضای مجازی گفت: باید از فضای مجازی بهترین بهره‌برداری را کرد، اگر قرار باشد رشد کشور و اهداف انقلاب اسلامی را در شاخت کلی با دنیا به اشتراک بگذاریم یکی از ابزارهایش فضای مجازی است.

وی ادامه داد: حالا همه کشورها قاعده‌مندی‌هایی دارند اما نباید خودسانسوری در تامین منافع خودمان داشته باشیم و قاعده‌مندی دقیق و تشخیص باشد و فارغ از انواع شعارها و جریان‌ها، کارشناسانه و با نگاه دقیق با این موضوع مواجه شود. ضمن این‌که تصمیم‌گیری درباره فضای مجازی بر عهده شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی اشت و تمام اختیارات را دارند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: ما به کنشگری در فضای مجازی و نوشتن برنامه و تعریف سکوها و گیم‌ها رسیدیم؛  بچه‌هایی که ایده‌های فوق العاده دارند و کسانی که حرف داشتند.  مرکز ملی فضای مجازی باب تعاملی برای بهره مندی از این ظرفیت‌ها داشته باشد.

وی درباره لایحه ارتقای امنیت زنان گفت: مجلس کلیات آن را تصویب کرد اما بررسی جزییات آن به عمر این مجلس نمی‌رسد و دستور کار مجلس آینده است. این‌که باید قوانین حمایتی از بانوان داشته باشیم، کسی شک ندارد کما این‌که مطالبه جدی مقام رهبری هم است که محقق نشده اشت. مجلس هم با این نگاه کلیات را تصویب کرد. در جزییات این لایحه نقدهایی داریم که در مجلس بعد پیگیری می‌کنیم که در دستور باشد منتها با اصلاحات مدنظر جامعه مذهبی کشور و دستگاه‌های مربوطه رخ داد.

وی ادامه داد: این‌که مسایل بومی را طبق کنوانسیون‌های بین المللی بنویسیم جالب نیست اما به طور کلی حمایت از تمام خانم‌ها در تمام اقشار بانوان در کشور امر ضروری و مورد نیاز است.

رفیعی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: با توجه به این‌که این لایحه طبق اصل ۸۵ (بررسی در کمیسیون به جای صحن) بررسی شده، زیاد در جریان جزییات نیستم منها باید موارد مربوط به آحاد جامعه همچون زنان باید به گونه‌ای باشد که هدف قانون محقق شود.

وی تاکید کرد: هر جزیی از قانون که باعث شود خانم‌ها امنیت شغلی را از دست دهند و باعث وارد شدن آسیب به جامعه آن‌ها شود، هدف قانون نیست و باید اصلاح شود.

پیام من به مادرخوانده ها این است که خودخواهی بس است

گلپور درباره راهکارهای برای ورود زنان نخبه به عرصه اجتماعی گفت:چرا بعد از گذشت سال ها قدرت دافعه نسبت به زنان متخصص بیشتر می شود. این فضا در تخریب زنان فعال است که هیچ دغدغه جز زنان ندارند.

وی ادامه داد:در حوزه زنان مادرخواندگی هایی هم داریم و باید شایسته سالاری را ما خودمان از زنان شروع کنیم. من هنوز نمی دانم که در کدام لیست هستم من نباید منتظر باشم که بگویم که کدام لیست هستم و مدام زنک بزنم که مدام لیست هستم و شایسته سالاری و تخصص مهم است و با مردم همگام شدن و درد مردم را فهمیدن درست است.

گلپور اظهار کرد.مردم هم خودشان به لیست ها توجه نکرده و رای خودشان دادند و مردم انتخابات را به دور دوم کشانده و مهندسی کردند و لیستی رای نداند پس در فضای انتخاباتی قرار گرفتند. پیام من به مادرخوانده ها این است که خودخواهی بس است و به بانوان فعال و با تجربه اجازه فعالیت دهید. همچون شرایط اقتصادی شده که دولت همه کار را به عهده گرفته است.

خانم متصل به مادرخوانده یا پدرخوانده نباشد حرفش شنیده نمی شود

رفیعی نیز گفت: کشور از سهمیه سالاری آسیب می بیند و مردم هوش و بصیرت شان صحنه را پس زد. منتها هوشمندی فوق العاده ای از سوی مردم داشتیم و  خواست مردم و شنیدن صدای مردم از مهمترین موارد است. چرا در کشور ما تا اسم زنان می آید سراغ زنان آسیب پذیر و سرپرست خانوار می روند؟ این خیلی بد است وقتی این تعداد زیادی از زنان فرهیخته کشور داریم که این یعنی تصویر سازی درستی از خانم ها نشده است.

وی ادامه داد: اگر خانم متصل به مادرخوانده یا پدرخوانده نباشد حرفش شنیده نمی شود؛ این چیزی نیست که اسلام و نظام اسلامی بخواهد دنبال کند.

این نماینده مجلس گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی پذیرش برای خانم ها نبود؛ نامه ای نوشتیم و سرکار باقری به رهبری برده و ایشان جواب دادند که حضور زنان در این دانشگاه بلامانع است. الان دو سال است که پذیرش خانم دارند که این از گام های بزرگی بود که محقق شد.

رفیعی با اشاره به راه اندازی بنیاد زنان متخصص گفت: خانم هایی که اتصال به پدرخوانده و مادرخوانده ندارد اما ماهر و توانمند است. در کل کشور این افراد شناسایی شدند و برای آن ها رویدادهای هم‌رسانی ایجاد شده است. بنیاد زنان متخصص لیست خواهد داد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اقدامات در حوزه محیط زیست گفت: معرفی مدیرانی که ترک فعل در حوزه محیط زیست داشتند، از جمله اقدامات بزرگ نظارتی است.در بعد تقنینی هم بررسی کردیم که چرا اجرا نمی شود که ردیف بودجه اختصاصی برای قانون هوای پاک درنظر گرفتیم.

این کاندیداهای مجلس گفت: پیگیری می کنیم که عوارض آلایندگان به حوزه رفع الایندگی اختصاص پیدا کنند و جرایم آن منبع درآمدی برای حوزه هایی نباشد که ربطی ندارند.

رفیعی درباره حوزه پسماند گفت: این موضوع در مجلس آینده پیگیری می شود. فصل محیط زیست در برنامه هفتم ایجاد شده و نظارت بر حسن اجرای آن بسیار اهمیت دارد. فصل محیط زیست آن که ناظر بر سیاست های کلی آمده است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: همچنین دولت باید برنامه مبتنی بر تغییرات اقلیمی را ارائه کند تا کشاورز کمتر آسیب ببیند لذا پیگیری و نظارت اولویت دارد. ساماندهی حشرات موذی و حیوانات و سگ های ولگرد مدنظر است. ایجاد مرکز گردوغبار تدوین شده که گام بلندی محسوب می شود لذا داشتن برنامه جامع بسیار مهم است به خصوص اینکه دارای دانش بومی هستیم که می تواند مدیریت کند. برنامه‌های زیادی برای مجلس دوازدهم با نگاه پیش‌برنده و مبتنی بر راهکار داریم.

گلپور نیز در پایان و جمع بندی خطاب به مردم گفت: بنده به عنوان فعال کارگری راه خودم را ادامه می دهم و مطالبات کارگری را دنبال می کنم حتی اگر به مجلس راه پیدا نکنم. اصحاب رسانه قشر کارگری هستند که از کمترین شرایط معیشتی و حقوقی هستند که باید به شرایط آن ها توجه ویژه ای شوند.

رفیعی نیز یاد و خاطره خبرنگاران محیط زیست مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی را گرامیداشت.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


صدا و سیما : مقدمات ملی شدن صنعت نشر فراهم است

صدا و سیما : مقدمات ملی شدن صنعت نشر فراهم شده است

ایرنا : لغو پروازهای روزانه شرکت یونایتد ایرلاینز آمریکا به تل آویو تمدید شد

ایرنا : اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد

ایرنا : کارکنان اتحادیه اروپا علیه سیاست‌های بروکسل در قبال غزه تظاهرات کردند

ایرنا : استقلال ایران اسلامی مدیون خون شهداست

ایرنا : قاتل و همدستانش در رضوانشهر گیلان دستگیر شدند

ایسنا : دوره فشره کافی‌شناسی در مستند «الکافی»

ایرنا : طرح کشوری «اوان کودکی» زاییده فکر معلمان گلستانی است

مهر : امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه خواهران قزوین

تسنیم : جشن تکلیف 5 هزار دختر در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود

تسنیم : اجتماع بزرگ دختران دانشجو در حرم حضرت معصومه(س) + تصاویر

ایرنا : برخورد پراید با تریلی در خواف ۲ کشته داشت

تسنیم : جنایت اسرائیل در رفح با 20 شهید و مجروح

ایرنا : یادمان شهید شیرودی در سرپل ذهاب، میزبان آیین سالگرد این جاویدنام

مهر : تنگستان از مناطق پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است

مهر : همایش‌ها در استان بوشهر روستامحور برگزار می‌شوند

مهر : آموزش پیش از ازدواج و خانواده به بیش از ۶ هزار زنجانی ارایه شد

مهر : فوتبالیست جوان دیلمی تجلیل شد

مهر : مجازات سنگین شرکت پتروشیمی متخلف در قزوین

ایرنا : فیلم| سرمربی تیم فجر شیراز: شهر آورد شیراز جای حرف و حدیث باقی نگذاشت

تسنیم : تقدیم استوارنامه‌های سفرای قزاقستان، صربستان و فنلاند

ایرنا : چطور۵۰ هزار زندانی تصادفات به ۵ نفر کاهش یافت

ایرنا : مقدمات ملی شدن صنعت نشر فراهم است/دولت سیزدهم در بودجه فرهنگی انقلاب ایجاد کرد

ایسنا : آمریکا: به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم

ایلنا : شهادت ۸ نفر در حمله رژیم صهیونیستی به شرق غزه

ایسنا : مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است

مهر : پروژه‌های بهداشت و درمان عقب ماندگی‌های قزوین را بهبود می‌بخشد

ایرنا : نامزدهای مرحله دوم انتخابات درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم چه گفتند؟

مهر : معرفی ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)

مهر : قطع ارتباط موسسات آموزش عالی بلژیک با دانشگاه‌های اسرائیل

ایرنا : برخورد خودرو با پل بتنی در خرم آباد هفت مصدوم برجا گذاشت

ایرنا : برخورد خودرو با پل بتنی در خرم‌آباد هفت مصدوم برجا گذاشت

مهر : همه طرح‌های توسعه بنادر کشور پیوست پدافند غیرعامل دارند

مهر : طرح مطالعات مدیریت بحران وپدافندغیرعامل بوشهر رونمایی شد

ایسنا : مستند «الکافی» نمایانگر سرگذشت مهم‌ترین کتاب حدیث شیعه در گذر تاریخ است

ایرنا : یکهزار و ۳۲۷ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی پیش‌بینی شد

ایرنا : سناتور دموکرات: باید بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تمرکز داشت

ایسنا : مسئولین پاسخگو باید نتیجه کارها را به مردم گزارش دهند

ایرنا : استاندار: توسعه و آبادانی هر چه بیشتر خرم آباد زیبنده لرستان است

ایرنا : سفیران جدید قزاقستان، فنلاند و صربستان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کردند

ایرنا : سفیر جدید قزاقستان رونوشت استوارنامه خود را به امیرعبداللهیان تقدیم کرد

مهر : موتورسواران و عابران ۸۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی شهری بوشهر

ایسنا : ایران اسلامی به الگویی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است

ایرنا : ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم درنظر گرفته شد

ایرنا : آوای ایرنا همدان/مروری بر مهم ترین عناوین خبری دیار الوند در ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایرنا : سخنگوی سازمان ملل: هیچ کالایی از طریق گذرگاه‌های کلیدی وارد غزه نشده است

مهر : استاندار لرستان سرزده به اداره کل کار و راه و شهرسازی رفت

مهر : استاندار لرستان سرزده به ادارات کل کار و راه و شهرسازی رفت

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید