نامزدهای مرحله دوم انتخابات درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم چه گفتند؟

تهران ـ ایرنا ـ جمعه ۲۱ اردیبهشت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ایستگاه پایانی می رسد و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده بهارستان با رأی مردم مشخص می شود. ایرنا در راستای رسالت رسانه‌ای خود، میزبان تعدادی از نامزدهای راه یافته به دور دوم بود تا آنها از تریبون خبرگزاری جمهوری اسلامی به تشریح اولویت‌های مجلس آینده بپردازند.

به گزارش ایرنا، «انتخابات» در دنیای امروز مهم‌ترین و چه بسا اصلی‌ترین نماد مردم‌سالاری در همه نظام‌های سیاسی است. در جمهوری اسلامی نیز که به‌مثابه یک حکومت مردم‌سالار، مشارکت مردم در فرآیند مدیریت کشور واجد نقشی اساسی و نه صوری و نمایشی است؛ انتخابات همواره جایگاه ویژه‌ای در نظام حکمرانی داشته است.

به سبب اهمیت و شأن والای انتخابات، نظام جمهوری اسلامی از همان بدو تأسیس اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته چونان که در عمر ۴۵ ساله خود به طور میانگین هر سال یک انتخابات برگزار کرده و حتی تعیین نوع ساختار خود را نیز به رأی مردم سپرده است.

در راستای اهمیت انتخابات و مشارکت مردم در تعیین کارگزاران ارشد نظام، خبرگزاری جمهوری اسلامی به‌مثابه یکی از مهم‌ترین رسانه‌های کشور، پرداختن به موضوع انتخابات به‌عنوان نماد اساسی جمهوریت نظام را امری در راستای رسالت رسانه‌ای خویش به حساب آورده و برگزاری میزگردها و مناظره‌های انتخاباتی را با هدف تحقق مشارکت حداکثری در دستور کار خود قرار داده است.

از سویی تأکید رهبر معظم انقلاب بر ایفای نقش صاحبان تریبون و رسانه در رونق بخشیدن به فضای انتخابات و فراهم کردن بستری برای طرح دیدگاه‌های گوناگون، وظیفه مضاعفی را متوجه اصحاب رسانه کرده است.

به این منظور ما در ایرنا در هر دو مرحله انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میزبان فعالان جریان‌های مختلف سیاسی بودیم تا با انعکاس آراء و نظرات این جریان‌ها از تریبون خبرگزاری جمهوری اسلامی، امکان بیشتری برای آشنایی بی‌واسطه مردم با این دیدگاه‌ها فراهم آوریم.

نامزدهای مرحله دوم انتخابات درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم چه گفتند؟

دیپلماسی که در میدان نباشد توهم است/ صبح ایران جوانان مطالبه‌گر هستند

ابوالفضل ظهره‌وند دیپلمات بازنشسته‌ای که نزدیک به ۴۰ سال سابقه فعالیت دیپلماتیک دارد، اولین میهمان نشست‌های دور دوم ایرنا بود. وی دو دوره سفیر ایران در ایتالیا و افغانستان بود و معاونت دبیر شورای‌عالی امنیت‌ملی، عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان را نیز در کارنامه خود دارد.

وی نامزد مشترک «ائتلاف امناء» و «جبهه صبح ایران» است و با توجه به صبغه دیپلماتیک کارهایش، طبیعتا انتظار می‌رود در صورت راه یافتن به مجلس شورای اسلامی در همین راستا به ادامه فعالیت بپردازد. با این‌حال او نیز مانند اکثر نامزدهای انتخابات معتقد است تمرکز مجلس آینده باید بر مسائل اقتصادی و تغییر وضع معیشت مردم باشد.

او در حوزه سیاست خارجی نیز قائل به دوگانه دیپلماسی ـ میدان نیست و بر آن است که دیپلماسی‌ای که در میدان دیده نشود، توهم است.

طبیب‌زاده: فضای مردانه مجلس مانع بررسی امور زنان می‌شود/ اخلاقی: سند تحول تزئینی است

زهره طبیب‌زاده و ریحانه اخلاقی دیگر میهمانان ایرنا بودند که هر یک به لیست انتخاباتی متفاوت تعلق دارند.

طبیب‌زاده نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است و نمایندگی مردم تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی و رئیس مرکز امور زنان و خانواد ریاست جمهوری در دولت نهم از فعالیت‌های سیاسی و اجرایی او محسوب می‌شود. وی دندانپزشک و متخصص بیماری‌های لثه، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و ریاست دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را نیز تجربه کرده است.

این نامزد انتخابات معتقد است: به دلیل فضای عمدتا مردانه مجلس، مطالبات زنان و لوایح و طرح‌هایی که بررسی مشکلات بانوان را دنبال می‌کند تاکنون برزمین مانده است.

طبیب‌زاده می‌گوید: در امور زنان قوانین زیادی نوشته شده و بنابراین در بسیاری زمینه‌ها کمبود قانون نداریم. مشکل ما تنقیح و اصلاح قوانین موجود است و در برخی از موارد نیاز به بروزرسانی داریم، از این رو باید در فراکسیون بانوان قوانین موجود در این حوزه مجددا بررسی و چنانچه کمبودی یا اصلاحیه‌ای مورد نیاز باشد بصورت طرح مطرح شود.

وی در پی آن است که در صورت راه یافتن مجدد به مجلس مشکلات لایحه امنیت زنان را که سبب زمین‌گیری ۱۱ ساله این لایحه شده را مرتفع نماید و رویکردهای متعارض آن با دیدگاه‌های دینی را اصلاح کند

اخلاقی گزینه ائتلاف امناء و دانش آموخته مقطع دکترای آموزش زبان انگلیسی که ۱۳ سال به عنوان معلم در آموزش و پرورش و ۳ سال در دانشگاه فرهنگیان سابقه کار آموزش دارد، از این رو بیشتر به حوزه آموزش نظر دارد.

وی به دنبال آن است که بخش‌هایی از سند تحول آموزش و پرورش را که به خاطر ملاحظات سند ۲۰:۳۰ حذف شده بود، احیاء کند و عدالت آموزشی را توسعه بخشد تا هم دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم برای ادامه تحصیل امکان بیشتری داشته باشند، هم کیفیت آموزش در مدارس دولتی ارتقاء یابد و فرصت‌های برتر تحصیلی منحصر به دانش‌آموختگان مدارس خاص نباشد.

تخصیص عادلانه عوارض آلایندگی هوا به شهروندان اولویت دارد

سمیه رفیعی یکی دیگر از کاندیداهای زن در دومین مرحله انتخابات مجلس است. وی در انتخابات سال ۹۸ در فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قرار گرفت و همراه با ۲۹ عضو دیگر این فهرست در همان مرحله نخست راهی بهارستان شد و ریاست فراکسیون محیط زیست را برعهده گرفت. او در این دوره عضو سه فهرست امناء، صبح ایران و شورای وحدت است. نامزد انتخابات مجلس دوازدهم به خبرنگار ایرنا درباره اولویت های مجلس آینده، می‌گوید: تخصیص عادلانه عوارض آلایندگی هوا به شهروندان اولویت دارد.

اختیارات نمایندگان را به رئیس مجلس واگذار کردند/ نمایندگان کِی اختیاراتشان را تفویض کردند؟

مجتبی رحماندوست و پیمان فلسفی نامزدهای فهرست ائتلاف امنا میهمانان بعدی ایرنا بودند.

فلسفی با بیان اینکه جمعی از نامزدهای همسو و همفکر و هم‌نگاه در امنا با رویکرد فسادستیزی جمع شده‌اند، اظهار داشت: در حوزه اقتصاد هم بر معیشت مردم تاکید داریم و باید به سمت تدوین و تصویب قوانینی رفت که معیشت مردم را تضمین کند و این مباحث اقتصادی در اولویت قرار دارد. در عین حال، کنترل و کاهش نرخ تورم در کشور هم حتما دارای راه‌حل‌هایی است که ما به آنها رسیده‌ایم و امیدواریم بتوانیم در مجلس آینده آن را ارائه کنیم. نکته دیگر، افزایش ارزش پول ملی در کشور و دلارزدایی از اقتصاد کشور است. ابتدا باید مداخله‌های نابه‌جا از طریق مداخله‌گران فرصت‌طلب کاسته و از طرفی سازوکارهای قانونی برای ایجاد ثبات در اقتصاد کشور، در وضعیت درآمد مردم و در وضعیت قیمت‌ها اعمال شود.

مجتبی رحماندوست نیز در این نشست انتخاباتی با انتقاد از کاهش اختیار نمایندگان مجلس، گفت: این منطق ندارد و امکانپذیر نیست که نمایندگان به تقلیل اختیاراتشان رأی بدهند. بدون شک من اگر وارد مجلس شوم، فردی عمل نمی‌کنم، اصلا در مجلس نمی‌شود فردی عمل کرد. یعنی اگر بخواهید کاری را فردی در مجلس انجام بدهید نمی توانید موفق شوید.

مجلس یازدهم برای کارگران، کاری نکرد/ فراکسیون زنان نیاز به دگردیسی دارد

سمیه گلپور چمرکویی مسئول کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران است و در شورای عالی اشتغال و هیأت امنای موسسه کار و تامین اجتماعی هم عضویت دارد و برای نخستین بار نامزد انتخابات شده و نامزد مشترک شورای وحدت و جبهه صبح ایران است.

دغدغه او مسائل حوزه کارگری است، نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، به عملکرد مجلس یازدهم در حوزه کارگری انتقاد دارد و می‌گوید: هیچ رویکردی را در دفاع از جامعه کارگری در مجلس فعلی نمی‌بینیم.

وی نقدی هم به کارنامه فراکسیون زنان مجلس یازدهم زد و تصریح کرد: فراکسیون زنان در دوره جدید نیاز به یک دگردیسی دارد تا بتواند از نظرات مختلف بانوان در این حوزه استفاده کنند.

نامزدهای مرحله دوم انتخابات درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم چه گفتند؟

اختیارات رئیس مجلس باید تعدیل شود/ نظارت نباید کاسب‌کارانه باشد

علی طهرانی‌مقدم که بیشتر با نسبتی که با شهید بزرگوار علی طهرانی‌مقدم دارد شناخته می‌شود، دانش‌آموخته رشته معارف اسلامی از دانشگاه امام صادق (ع) است و دو سال مشاور جوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و دو سازمان مردم‌نهاد و موسسه فرهنگی هنری را تأسیس کرده است.

وی گزینه جبهه صبح ایران است و معتقد است کارآمدی مجلس بسته به کارآمدی نمایندگان است، از این‌رو شرط لازم ایجاد تحول در مجلس، تحول در رفتار نمایندگان است. به این صورت که در مجلس حضور فعال‌تری داشته باشند و بر اساس مطالعه و ملاحظات تخصصی در مورد طرح‌ها و لوایح به اظهار نظر بپردازند و ابزارهای نظارتی در دست آن‌ها وسیله‌ای برای باج‌گیری و تحت فشار قرار دادن دولت و دستگاه خاصی نباشد.

مجلس یازدهم به اندازه چهارسال کار نکرد/ افزایش اختیارات رئیس‌مجلس اشتباه بزرگ بود

عطا بهرامی کارشناس و پژوهشگر مسائل اقتصادی است که پیش‌تر در بازار سرمایه، رسانه و مدتی هم به عنوان مدیر بعضی از شرکت‌های تجاری در سازمان‌های اقتصادی فعالیت داشت. وی برای نخستین بار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شده و به عنوان نامزد جبهه صبح ایران به مرحله دوم انتخابات راه یافته است.

وی مهم‌ترین رسالت مجلس آینده را تعیین تکلیف چند مساله اقتصادی از جمله نظام ارزی چند نرخی می‌داند و معتقد است اگر ما به نظام تک نرخی ارزی برگردیم نوسانات بازار ارز کنترل می‌شود و تورم به کانال ۱۷ یا۱۸ درصدی باز می‌گردد. در این زمینه مجلس باید قانون محکم اعمال کند.

نامزد جبهه صبح ایران بر این باور است که این ادعا که دستمزدها عامل تورم است یک آدرس غلط است و اتفاقا افزایش دستمزدها سبب بهتر شدن عایدی دولت از محل بیمه و مالیات می شود. بنابراین مهمترین برنامه خود را اقتصادی و اولویت مجلس را نظام ارزی کشور می‌داند.

تهران در مجلس نماینده ندارد/ اولین گام تحول، افزایش اختیارات نمایندگان است

سعید آجرلو استاد دانشگاه و مدیرمسئول روزنامه صبح نو و سرپرست افکارسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس، گزینه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است که برای نخستین بارنامزد نمایندگی مجلس شده است.

آجرلو معتقد است مجلس آینده باید در قالب دو نگاه کوتاه مدت یک‌ساله و بلند مدت چهارساله به مسائل کشور نظر کند؛ به نظر او مجلس باید در سال اول به آرام کردن فضای اقتصادی و پاسخ به مسأله تورم، ارز، خودرو و موارد اینچنینی بپردازد، و در سال‌های بعد به مسائل عمیق‌تری مثل انرژی، شرکت‌های دولتی، و نظام بانکی ورود کند.

وی وعده داد: اگر وارد مجلس شود حتما قانون واردات خودرو را پیگیری خواهد کرد. او هم‌چنین بر «نمایندگی تهران» تأکید دارد و می‌گوید: نمایندگی تهران به یک نمایندگی صرفا ملی و سیاسی تبدیل شده است و گویا مردم تهران نماینده ندارند!

رویکرد کلی مجلس دوازدهم انقلابی خواهد بود/ اقتصاد و فرهنگ اولویت کاری ما است

علی‌اصغر پورمحمدی دیگر نامزد شورای ائتلاف اصول‌گرایان است که دو اولویت اساسی را در صورت نمایندگی پی خواهد گرفت؛ نخست مسئله تولید، اقتصاد و معیشت مردم که نیازمند تصمیم‌های هوشمندانه و جسورانه است و خود یک فرآیند ترکیبی است که مجلس به عنوان مردمی‌ترین نهاد حاکمیت می‌تواند پیش‌قراول این تحول شود.

اولویت دوم حوزه فرهنگ و رسانه است که اهمیت آن کمتر از اقتصاد نیست و به تعبیر رهبر معظم انقلاب هر فردی جنگ تبلیغاتی را برنده شود، سایر جبهه‌ها را نیز خواهد برد. او معتقد است بر همین اساس مجلس دوازدهم باید برای ارتقاء فرهنگ و اثرگذاری رسانه مقررات و قوانین به‌روز و کارآمدی را تدوین کند تا بتوانیم با اقناع افکار عمومی و تقویت اعتماد مردم، سبب جهش تولید و حل و فصل مشکلات مردم شویم.

مجلس یازدهم از زبان نوباوه؛ اعمال نفوذ کارکنان مرکز پژوهش‌ها در تصویب طرح‌ها و لوایح

بیژن نوباوه که سابقه فعالیتش در رسانه ملی به عنوان خبرنگار چه بسا هنوز هم بیش از نمایندگی مجلس به یاد مردم است، مجلسی را مجلس قوی می‌داند که براساس منافع نظام راه خودش را برود. رئیس و رئیس اول یا دوم باید بر اساس شرح وظایف قانونیشان عمل کنند.

او تصمیم‌های جمعی را یک ضرورت برای مجلس می‌داند و بر این باور است که از آنجا که مجلس مهمترین محل برای تضارب فکر و اندیشه است، خلأ این مقوله بزرگترین تهدید مجلس یازدهم بود و مانع از پیشرفت مجلس ‌شد.

پیام دور اول انتخابات لزوم تغییر نگرش در مدیریت مجلس بود

ابوالقاسم جراره نامزد مشترک سه لیست امناء، جبهه صبح ایران و شورای وحدت معتقد است: طی سال‌های اخیر کارکرد نمایندگان تغییر کرده و نماینده به جای اینکه یک قانونگذار و ناظر خوب باشد، در قالب مجری ظاهر می‌شود.

از این‌رو به باور وی یکی از راه‌های تقویت مجلس بازگرداندن نهادها به جایگاه اصلی خودشان است؛ مرکز پژوهش‌ها باید بازوی مشورتی مجلس باشد و خود مجلس باید به نحوی عمل کند که حقیقتا در رأس امور باشد.

مجلس باید «نماینده محورتر» شود

سید نظام الدین موسوی که در سابقه اجرایی خود مدیر مسئولی خبرگزاری فارس، دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان و معاون ارتباطات آستان قدس رضوی را ثبت کرده است، در انتخابات سال ۹۸ ـ مجلس یازدهم ـ توانست اعتماد تهرانی‌ها را کسب کند و به مدت ۴ سال ردای نمایندگی را برتن کرد. او در این دوره، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم بود.

موسوی در انتخابات سال ۱۴۰۲ با همفکرانش ائتلاف امناء را تشکیل داد و هم دبیری این ائتلاف را برعهده دارد و هم نامزد این تشکل در مرحله دوم انتخابات است.

وی درباره اینکه در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم چه اولویت‌هایی را در دستور کار قرار خواهد داد، گفت: یکی از شعارهای ائتلاف امنا، این است که مسیر تحول در کشور از طریق مجلس انجام می‌شود و شروع تحول هم از باید از درون مجلس انجام شود.

عضو فهرست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه در این مسیر باید حتما در مدل مدیریتی مجلس تغییری صورت بگیرد و مجلس نماینده محورتر شود، می‌گوید: از ادوار قبل مجلس تغییراتی در آیین نامه داخلی مجلس ایجاد شد تا اختیارات اداری نمایندگان و حتی هیات رئیسه کم شود و مجلس رییس محور شود. این روند اقدام خوبی نیست و حاشیه‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. اما تلاش می‌کنیم که با تغییر آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مجلس را در حوزه مدیریتی متعادل تر و مشورتی‌تر کنیم.

مقابل باور غلط«مودی مالیاتی دروغگوست»ایستادم

محمد حسین حسین زاده بحرینی که نماینده مشهد در مجلس یازدهم است، برای دور دوازدهم از تهران نامزد شده و گزینه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است.

او با وجود داشتن کسوت روحانیت یک متخصص اقتصاد است و دلارزدایی را یکی از مهمترین راه‌کارهای برون‌رفت از مشکلات موجود کشور می‌داند که دولت و مجلس هر دو به دنبال آن هستند.

عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب معتقد است: اگر ما با همسایگان یا با هر کشور دیگری که با ما همسو هستند بتوانیم مراودات خودمان را براساس پول‌های ملی‌ تنظیم کنیم، این کار یکی از عاقلانه‌ترین سیاست‌هایی است که هر حکومتی می‌تواند داشته باشد و خوشبختانه امروز در این مسیر حرکت می‌کنیم.

بحرینی بر این باور است: جعبه ابزار بانک مرکزی یعنی مجموعه اختیارات قانونی‌اش برای اینکه بتواند شبکه بانکی را به صورتی که برای اقتصاد ایران موثر باشد، مدیریت کند، ناکارآمد است، از این رو در سه دوره‌ای که به عنوان نماینده در مجلس حضور داشت، برای عوض کردن قانون بانک مرکزی تلاش کرده است.

۱۰۰ نماینده بیکار در صحن مجلس/قدرت را به نمایندگان برمی‌گردانیم

محمد سراج، صالح اسکندری و مرتضی محمودی نامزدهای لیست اُمناء دیگر میهمانان نشست‌های انتخاباتی ایرنا بودند.

سراج که نامش در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ، امناء و وحدت هم دیده می‌شود مشکل ریشه‌ای مجلس را این می‌داند که یک سوم نمایندگان مجلس بیکار هستند در طول ۴ سال، طرح و پیشنهاد موثر، نطق پیش از دستور مرتبط با بحث، تذکر یا سوال از دستگاه‌های اجرایی ندارند.

وی یکی از اولویت‌های مجلس دوازدهم را موضوع معیشت می داند چراکه از دل این موضوع هم تقویت ارزش پول ملی و هم افزایش اشتغال بیرون می‌آید.

محمودی نیز تأکید دارد نماینده باید در شأن قانون‌گذاری، نظارت و نمایندگی مردمایفای نقش کند و نسبت به نیازهای جامعه و کشور با یک نگاه اولویت‌بندی شده و اولویت‌دار وارد مجلس شود و در طول چهار سال خدمت، به اولویت‌ها توجه کند.

صالح اسکندری نیز یکی از مهمترین کلان ایده‌ها، را تقویت ارزش پول ملی می داند و بر آن است که با توجه به تراز تجاری مثبتی که در سال گذشته داشتیم، «سیاست‌های انقباضی که بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی در کشور اجرا می‌کند و عنایت و تمرکز روی فعالیت بانک‌های خصوصی و خلق پول مداومی که در این بانک‌ها صورت می‌گرفت و منجر به افزایش تورم می‌شد»، حذف شد این سیاست نتیجه داد از این رو باید به این سمت برویم.

در مجلس مستقل خواهم بود/ به آنچه حق باشد رأی می‌دهم

حسن خجسته باقرزاده از مدیران اسبق رسانه ملی است. او برای نخستین بار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شد و هم در مرحله نخست و هم در مرحله دوم، در فهرست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری قرار گرفت، وی ۱۱ اسفند ماه به همراه ۳۲ نفر به مرحله دوم راه یافت تا در ۲۱ اردیبهشت ماه با رای مردم، تکلیف ۱۶ کرسی سبز بهارستان در تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مشخص شود.

او با اشاره به کاندیداتوری‌اش در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت : برخی‌ها با خود من تماس گرفتند و گفتند که اگر می‌خواهید در لیست باشید، دیداری با هم داشته باشیم. من گفتم با هیچ‌کس ملاقات نمی‌کنم؛ می‌خواهم در مجلس مستقل باشم. اگر به مجلس رفتم الحمدالله، اگر هم راه نیافتم باز الحمدالله.

عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: اگر بر اجرای قانون نظارت شود، هم ضعف‌های قانون و هم کاستی‌های اجرا و آیین‌نامه‌ها و هم ضعف کسانی که باید اجرا کنند مشخص می‌شود. قانون خوب نیازمند نظارت خوب است.

برابری رای رئیس‌مجلس و نمایندگان/حدود وظایف مجلس و شوراها شفاف نیست

مهدی عسگری که پیش از این مشاور استانداری البرز، مدیر اداره ارشاد شهرستان کرج، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بود، سال ۹۸ در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کاندیداتوری کرد و اعتماد مردم استان البرز را به دست آورد و نماینده مجلس شد.

او در این دوره به جای استان البرز از حوزه تهران نامزد انتخابات شد و توانست با ۳۲ نامزد دیگر برای تصاحب کرسی سبز بهارستان در مرحله دوم رقابت کند.

او ضمن تشریح برنامه‌ های خود برای مجلس آینده، با انتقاد از شفاف نبودن مرزبندی مجلس با شوراهای عالی می‌گوید: اگرچه ارزش رای رئیس مجلس با نمایندگان برابر است اما او به عنوان یکی از سران قوا دارای جایگاه موثری است و تشکیل یک هیات رئیسه مستقل و قوی می‌تواند از آسیبهای مترتب بر جایگاه رئیس که منجر به فردمحوری در اداره مجلس می گردد جلوگیری کند.

پرونده انتخابات مجلس جمعه پیش رو بسته می‌شود و از هفتم خرداد مجلس دوازدهم کار خود را آغاز خواهد کرد. در هر دو مرحله رسانه‌ها تلاش کردند بستری برای معرفی نامزدها فراهم آورند و در رونق بخشیدن به فضای انتخاباتی ایفای نقش کنند.

برگزاری سلسله نشست‌های انتخاباتی به همین منظور در دستورکار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت. ایرنا امیدوار است در شناساندن هرچه بیشتر نامزدهای انتخابات به مردم سهم خود را ایفا کرده باشد و در نهایت شاهد تشکیل مجلسی قوی باشیم که در هم افزایی با دولتِ مردمی گام‌های محسوسی در پیشبرد اهداف نظام بردارد. «ان شاءالله»

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایلنا : ویدیو: گل اول رم به جنوا توسط لوکاکو

تسنیم : ابتلای پادشاه عربستان به التهاب ریوی

مهر : دعای مردم دشتی برای سلامتی رئیس جمهور

مهر : تجمع و توسل به منظور سلامتی رییس جمهور در همدان

مهر : بانوان آلیش کار قمی در مسابقات انتخابی تیم ملی درخشیدند

مهر : تداوم جستجوها برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور

مهر : وضعیت بد آب و هوایی در محل سقوط بالگرد رئیس جمهور

ایسنا : ذکر دعا و توسل برای سلامتی رییس جمهور در سراسر کشور

ایسنا : دعا و توسل برای سلامتی رییس جمهور در سراسر کشور

مهر : تصاویری از آب و هوای محل حادثه بالگرد رئیس جمهور

مهر : تصاویری از آب و هوای محل حادثه برای بالگرد رئیس جمهور

مهر : مراسم دعا برای سلامتی رییس جمهور در اهواز

مهر : دعای مردم استان سمنان برای خادمان ملت

مهر : مه گرفتگی، باران و تاریکی شب کار جستجو را سخت کرده است

مهر : مسکو آماده کمک همه جانبه به دوست دیرینه خود ایران است

مهر : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

تسنیم : دو سوم صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو را باور ندارند

مهر : تیرانداز نوجوان قمی به اردوی تیم ملی فراخوانده شد

تسنیم : شهادت یک پلیس در محله نارمک تهران

ایسنا : دعای مردم همدان برای رییس جمهور و همراهانش

ایلنا : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور

مهر : مردم کهگیلویه دست به دعا شدند/ کوچه به کوچه برای سید محرومان

ایلنا : پوتین با دقت اخبار مربوط به سانحه برای بالگرد حامل رئیسی را دنبال می‌کند/ اعزام ۲ فروند هواپیمای پیشرفته به تبریز

ایلنا : پوتین با دقت اخبار مربوط به سانحه برای بالگرد حامل رئیسی را دنبال می‌کند

تسنیم : جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

ایسنا : دل‌شوره جمعی برای رئیس‌جمهور، نشأت گرفته از خدماتش به مردم است

ایسنا : بعد از وقوع حادثه نگران‌کننده برای رئیس‌جمهور شاهد یک دل‌شوره جمعی هستیم

مهر : شهادت مأمور انتظامی در نارمک تهران

ایرنا : ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور

ایسنا : حال و هوای حرم مطهر رضوی در آستانه ولادت امام رضا (ع)

ایرنا : قهرمانی کیهانی و کامران در دوومیدانی بین‌المللی ترکیه

ایرنا : دستیار پوتین: تمام ظرفیت‌های روسیه برای کمک به ایران آماده است

ایرنا : دستیار پوتین: روسیه با تمام قوا کنار ایران است

مهر : اعلام آمادگی عمان برای کمک و پشتیبانی از ایران

تسنیم : پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند

مهر : مردم دلگان برای سلامتی رییس جمهور دست به دعا شدند

ایسنا : ویدیو/ عملیات شبانه تیم‌های جست‌وجو برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور

ایلنا : ویدیو: گل دوم پاری سن ژرمن به متز توسط کانگ این لی

مهر : « بل ۲۱۲» بالگرد حامل رییس جمهور و اعضای هیات همراه وی بود

ایسنا : شهادت یک مامور پلیس در نارمک

مهر : استاندار تهران از مردم دعوت کرد برای سلامتی رییس جمهور دعا کنند

مهر : مردم مرودشت برای سلامتی رییس جمهور و همراهانش به دعا متوسل شدند

تسنیم : پیام فراکسیون اهل سنت مجلس در پی حادثه بالگرد رئیس جمهور

مهر : دل نگرانی قمی ها برای رییس جمهور در حرم بانوی کرامت

مهر : هند: در این ساعات سخت، با مردم ایران ابراز همبستگی می‌‎کنیم

ایسنا : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهوری

مهر : حادثه پیش آمده برای رئیس جمهور موجب تاسف و تاثر شد

ایلنا : آرزوی سلامتی رسانه‌ تیم استقلال برای رئیس‌جمهور

ایسنا : نقش امام رضا (ع) در تمدن اسلامی

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید