افتخارآفرینی تکواندوکاران در اوج بی‌توجهی+فیلم


افتخارآفرینی تکواندوکاران در اوج بی‌توجهی+فیلم

مربیان و ورزشکاران تیم ملی‌ تکواندوی ایران از استان کردستان در اوج بی‌توجهی مسئولان افتخارآفرینی و مدال‌های طلا و نقره مسابقات بین‌المللی ارمنستان را درو کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، تیم‌ ملی تکواندو ITF با حضور مربیان و ورزشکاران کردستانی در مسابقات بین‌المللی ارمنستان شهر ایروان خوش درخشید. تیم ملی ایران با 11 تکواندوکار در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بود که از میان آنان کیهان شریعتی در وزن 70- کیلوگرم مدال طلا، آراد باقری در وزن 50- کیلوگرم مدال طلا و مانی خانی مدال نقره کسب و محمد فاروقی و شورش امینی در کسوت سرمربی و مربی به نمایندگی از استان کردستان شرکت کرده بودند.

اما قهرمان و مربیان استان بعد از بازگشت از این مسابقات با ناملایمتی مسئولان روبه‌رو شدند و حتی تجلیل ساده‌ای هم از آنها صورت نگرفت! استان کردستان در سال‌های گذشته به وضوح نشان داده که در رشته‌های رزمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما نبود اسپانسرهای مالی و عدم حمایت متولیان امر باعث شده ورزشکاران کردستانی به‌خاطر وجود یک سری دغدغه‌ها با آمادگی کامل در مسابقات حاضر نشوند و یا از این عرصه دور شوند.

مربیان و مدال‌آوران تیم ملی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم و گفت‌وگو با خبرنگاران این رسانه به بیان مشکلات و دغدغه‌ها خود پرداختند:

شورش امینی مربی سنندجی تیم ملی تکواندو ITF در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: این مسابقات به میزبانی کشور ارمنستان برگزار شد و بنده و استاد محمد فاروقی به عنوان مربیان تیم ملی در کنار ورزشکاران حضور داشتیم و خوشبختانه تکواندوکاران کردستانی در قالب تیم ملی دو مدال طلا و یک مدال نقره کسب کردند.

وی گفت: با حمایت خوبی که آقای هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو از تیم‌ملی داشتند در این مسابقات با آمادگی بسیار خوبی حاضر شدیم و نتایج درخشانی هم کسب کردیم.

 

.

سرمربی تیم ملی تکواندو کشور افزود: در حال حاضر با مشکل نبود سالن تخصصی روبه‌رو هستیم و مجبوریم سالن اجاره کنیم و هزینه زیادی را در این حوزه پرداخت کنیم، علاوه بر سالن متأسفانه هیچ گونه امکانات تخصصی و حتی لباس ساده هم در اختیار نداریم که کار را در مسابقات برای ما بسیار سخت کرده است، این وضعیت در حالی‌ست که مسئولان هیچ اقدامی برای پیشرفت هر چه بیشتر این حرفه انجام ندادند.

وی اذعان داشت: ورزشکاران استان کردستان در ترکیب تیم ملی هستند و نیاز به حمایت‌هایی از جانب مسؤلان دارند، متأسفانه در این مسابقات علی‌رغم اینکه خوش درخشیدند و توانستند مدال‌های رنگارنگی کسب کنند اما توسط هیچ مسئولی مورد تقدیر قرار نگرفتند.

امینی تصریح کرد: در استان کردستان استعدادها و منابع با ارزشی در زمینه‌های ورزشی وجود دارد و نیاز است از این استعدادها و ظرفیت‌ها حمایت شود تا اینکه بتوانند موفقیت‌های بیشتری را برای استان خود کسب کنند و افراد با استعداد، در زمینه‌های ورزشی را شناسایی و آنان را به مردم معرفی کرد.

شورش امینی گفت: مسئولین متولی ورزش نباید بی‌تفاوت باشند و حتماً باید از ورزشکاران ما حمایت کنند در حال حاضر بنده باتوجه به حضور در مسابقات و اردوهای ملی از محل اشتغالم اخراج شدم و الان بیکار هستم و فقط بخاطر عشق و خدمت به جوانان استان انگیزه خود را از دست نداده‌ام اما شخصاً هم تا جایی می‌توانم ادامه بدهم و بعد از آن با این شرایط اقتصادی قطعاً مجبور به کناره‌گیری از ورزش می‌شوم.

وی اظهار کرد: تنها مشکل ما نبود اسپانسر مالی و عدم حمایت مسئولان است تکواندوکاران کردستانی یک سر و گردن از همه استان‌ها بالاتر هستند اما استان‌های دیگر از ورزشکاران سطح استانی و کشوری هم حمایت می‌کنند اما مسئولان استانی ما حتی قهرمانان ملی ما را هم نمی‌شناسند! و هیچ توجهی نمی‌کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو کشور تأکید کرد: تنها خواسته ما برای ادامه ورزش حرفه‌ای و کسب افتخار برای کشور و استان عزیزمان ایران، حمایت مسئولان است و هیچ خواسته اضافه یا غیرمعقولی نداریم.

کیهان شریعتی تکواندورکار سنندجی که موفق به کسب قهرمانی طلا در مسابقات اوراسیایی ارمنستان شد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: خداراشکر می‌کنم که با زحمات مربیان عزیز و تلاش خودم توانستم مدال خوشرنگ طلا این مسابقات را بدست بیاورم.

وی با ابراز گله‌مندی از بی‌توجهی مسئولان ارشد و اداره‌کل ورزش‌وجوانان کردستان گفت: برای هیچ ورزشکاری در استان شرایط مساعد مهیا نیست و کمترین توجه از طرف مسؤلان صورت می‌گیرد اما با وجود این دغدغه‌ها پشتوانه خانواده‌ها می‌تواند در چنین شرایطی انگیزه و حمایتی با ارزش از ورزشکاران ما باشد.

عضو تیم ملی تکواندو کشور افزود: مشکلاتی که اکنون برای ما ورزشکاران به وجود آمده است این است که نمی‌توانیم به صورت تمام وقت در رشته و حرفه ورزشی خود فعالیت کنیم و این خود معضلاتی را برای ما به وجود می‌آورد.

وی اذعان داشت: از آنجا که حمایت‌های کمتری از ما صورت می‌گیرد ما مجبور هستیم که در کنار ورزش، کار کنیم و هزینه و مخارج خود را تأمین کنیم و الان نیز با توجه به شرایط بد اقتصادی ما در کل، تمام وقت خود را صرف کار کردن می‌کنیم و آنچنان که باید تمرین کنیم و تایم اختصاصی به ورزش داشته باشیم این امکان برای ما فراهم نمی‌شود.

قهرمان ارزنده استان کردستان بیان کرد: خود بنده از ساعت شش صبح مجبور هستم برای درآوردن خرج زندگیم شغل شریف پیک موتوری را انجام بدهم و وقتی به تمرین می‌روم از نظر روحی روانی و جسمانی شرایط خوبی ندارم و با خستگی تمرینات را ادامه می‌دهم و همین مسئله باعث ایجاد مصدومیت زیادی برای من شده است.

وی در خصوص حمایت‌های مسئولان عنون کرد: بنده چندین ساله مدال‌آور رشته ورزشی خود هستم و تا الان هیچ تجلیل و حمایتی از سوی مسئولان از من صورت نگرفته است، بعد از بازگشت از مسابقات ارمنستان چند نفری با دسته گل به پیشواز ما آمدند. دوست داشتم هزینه گل را به ما می‌داند تا صرف خرید مکمل‌های ورزشی بکنیم؛ دیگر خودتان قضاوت کنید و ببینید چقدر اوضاع ما اسفناک است!

این تکواندورکار سنندجی ادامه داد: در کنار این بی توجهی، ما حتی برای تهیه اقلام ورزشی مورد نیاز خود از قبیل لباس و دیگر موارد مجبور هستیم از بودجه شخصی هزینه‌هایی بابت لباس مخصوص هزینه کنیم که حداقل قیمت این لباس‌ها به تنهایی 6 میلیون تومان است و این بسیار رقم بالایی برای ما است. بنده همانطور که عرض کردم با مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی و داشتن مقام‌های متعدد در مسابقات لیگ برتر تکواندو و مسابقات دانشجویی در حال حاضر هیچ شغل ثابتی ندارم و هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای کسب قهرمانی از سوی متولیان این حوزه برای بنده وجود ندارد.

شریعتی در پایاین سخنانش از مسؤلان استان خواست که از این سرمایه‌های ورزشی و استعدادهای نابی که در استان وجود دارد به خوبی حمایت کنند و زمینه‌های پیشرفت را برای آنان فراهم سازند تا اینکه شاهد کسب موفقیت‌های بزرگ برای کشور و استان کردستان باشیم.

او ادامه داد: قطعاً خواسته ما خواسته زیادی نیست و امیدواریم مسئولان بستری را برای کار کردن قهرمانان در آتش نشانی و شهرداری و حتی ادارات دیگر فراهم کنند تا بتوانیم با مشغله ذهنی کمتری به تمرینات بپردازیم چون افتخاراتی که کسب می‌کنیم شخصی نیست و برای کشور و استان است. امیدوارم تا وقتی که زنده هستیم و سن حرفه‌ای ورزشی‌مان از دست نرفته است مسئولان بجنبند و از ما حمایت کنند در غیر اینصورت وقتی سنمان بالا رفت انتظار حمایت و یا دلجویی نداریم.

آراد باقری و مانی خانی دو دارنده مدال طلا و نقره رقابت‌های بین‌المللی تکواندو نیز خواستار حمایت از مسئولان ارشد استانی و اداره‌کل ورزش‌وجوانان شدند.

انتهای پیام/481

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود

ایرنا : رژیم صهیونیستی به  جنوب سوریه حمله کرد

ایرنا : تیم فوتبال شهرداری آستارا بازی را به استقلال ملاثانی واگذار کرد

ایسنا : ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند

ایرنا : اجرای قوانین کارگری از ابعاد مختلف بررسی شود

مهر : ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر

ایسنا : پیروزی قاطع الاهلی با درخشش ستاره‌های سرشناس

مهر : کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند

مهر : ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند

ایسنا : آموزش و پرورش ما سربلند است

صدا و سیما : کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم

مهر : حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است

مهر : خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت

مهر : دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»

ایرنا : برگزاری آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان

مهر : محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام

ایرنا : فیلم| سخنان مادر یسنا و فرمانده انتظامی کلاله پس از پیدا شدن کودک ترکمن

ایرنا : زاخارووا: روسیه در هیچ کنفرانسی درباره «فرمول صلح» زلنسکی شرکت نمی‌کند

ایسنا : شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق

ایرنا : خطیر: از هواداران حلالیت می‌طلبم

ایسنا : خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است

ایلنا : ویدیو: گل اول بایر لورکوزن به رم توسط ریتز

ایرنا : دکتر سنگری، سنگردار فرهنگ عاشورایی است

ایرنا : همدان خواستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است

ایرنا : همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است

ایرنا : آمریکا مدعی شد : به توافق با عربستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل نزدیک شده‌ایم

ایرنا : تردد در همه محورها و معابر اصلی خوزستان برقرار است/ آمادگی برای موج جدید بارندگی ها

ایرنا : دیدار شبانه نکونام و سمیعی

مهر : ۱۰۰ خودرو در ابگرفتگی معابر دزفول گرفتار شدند

ایرنا : فیلم | نگاه ویژه دولت سیزدهم به جامعه فرهنگیان از زبان سخنگوی دولت

ایرنا : خراسان جنوبی بیشترین خدمات دهی ایام اربعین را در کاظمین دارد

ایلنا : امیدهای عراق المپیکی شدند

ایلنا : بازداشت دست کم ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات حامیان غزه در دانشگاه‌های آمریکا

مهر : افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا

ایرنا : استقلال فردا در حضور تماشاگران تمرین می‌کند

مهر : البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد

مهر : بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد

ایسنا : برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم

ایرنا : انفجار در دمشق

ایسنا : کار ترانشه حاجی آباد به دستگاه قضا رسید

ایلنا : این توهین فراتر از رنگ‌هاست/ تا آخر پای کار خواهیم بود

ایسنا : بارش باران، نقش رستم را تعطیل کرد

ایسنا : چرا در استقلال کودتا به پا شد؟ / دست رد به سینه پرسپولیس!

ایسنا : روسیه: شرکای‌مان از شرکت در نشست اوکراین خودداری کنند

ایرنا : منتظری: دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد

ایسنا : آذربایجان شرقی می‌تواند در موضوع ارزآوری و صادرات غوغا کند

ایسنا : ویدیو/ چرا ۱۳۰ خانه در روستای «امامزاده ابراهیم» آتش گرفت؟

ایسنا : باید با اختلاف ۳ گل پیروز می‌شدیم

ایسنا : هدف ما بقا در لیگ یک بود که به آن رسیدیم

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید