عنایتی: گاهی اوقات لذتی که در باخت هست در بُرد نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۸۸۸

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: گاهی وقت‌ها لذتی که در باخت و امتیاز از دست دادن است در برد نیست، چون می‌دانید تمام تلاش و تفکرت را انجام داده‌اید، اما نشده است که امتیاز کسب کنید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رضا عنایتی در نشست خبری پیش از بازی پیکان مقابل تراکتور در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر، اظهار داشت: به مناسبت اتفاق ناگواری که برای رئیس جمهور و هیئت همراه‌شان افتاد تسلیت می‌گویم. ان‌شاءالله خدا به خانواده‌های‌شان صبر بدهد و از این اخبار دیگر نشنویم.

وی در ادامه افزود: در مورد بازی با تراکتور باید بگویم، مطمئناً تراکتور یک تیم کاملاً باشخصیت، خوب جدولی و دارای بازیکنان فوق‌العاده باکیفیت است. قطعاً فردا بازی سختی را با این تیم داریم و باید تمام توان و انگیزه خودمان را بگذاریم. متأسفانه در دو یا سه بازی اخیر مشکلاتی در نحوه قضاوت برای ما اتفاق افتاد که یک مقدار آقای اسماعیلی (اشاره به مدیر رسانه پیکان) در مورد آن صحبت کردند، اما من نمی‌خواهم به این مسئله ورود کرده و اصلاً صحبتی نمی‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان خاطر نشان کرد: ولی ما هم باید خودمان تمرکز کامل را داشته باشیم. باید تا پایان بازی تمام تمرکز، انگیزه و برنامه خودمان را بگذاریم تا ان‌شاءالله بتوانیم از این بازی امتیاز بگیریم. من به تیمی که تلفیقی از جوانان و باتجربه‌هاست، اعتماد کاملی دارم. وقتی شما به بازیکن جوان فرصت بازی می‌دهید باید تبعات آن را هم بپذیرید. ما این ریسک را برداشتیم و قبول می‌کنیم که گاهی اوقات کم‌تجربگی باعث شد نتیجه لازم را نگیریم، ولی به هر حال از روند فوق‌العاده رو به رشد تیمم راضی هستم. از نظر فنی خیلی، خیلی پیشرفت خوبی داشتیم.

عنایتی با اشاره به حساسیت سه هفته پایانی لیگ برتر و لزوم تمرکز داوران، تصریح کرد: امیدوارم در سه بازی آینده با یک شرایط خوب لیگ را ادامه بدهیم و آن را به پایان برسانیم و به آن جایگاهی که حق بچه‌هاست، برسیم. به گفته خیلی از کارشناسان فوتبالی که پیکان بازی می‌کند، فوتبال قابل احترامی است. ما هیچ وقت دنبال بحث ضدفوتبال، جنگ با داوری، جنجال و این حرف‌ها نیستیم و در حال حاضر حسرت آنها را می‌خوریم. الان باید امتیازات بیشتری داشتیم که متأسفانه روی برخی اشتباهات فاحش داوری این اتفاق برای ما نیفتاد. از آنجایی که مطمئنم حساسیت‌ها در سه هفته پایانی در بالا و پایین جدول بسیار، بسیار زیاد است، آرزو می‌کنم داوران ما یک مقدار با تمرکز بیشتری کار کنند تا حقی از تیمی ضایع نشود، چون هر امتیاز حکم قهرمانی و سقوط یک تیم به دسته پایین‌تر را در پی دارد. امیدوارم حق به حقدار برسد و تیمی که شایسته است، قهرمان شود و تیمی که نمی‌تواند نتیجه بگیرد به دسته پایین‌تر برود.

وی در مورد وضعیت تیمش در آستانه بازی تراکتور در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر، گفت: تمام تمرکز ما روی بازی فرداست. ان‌شاءالله که بتوانیم یک بازی زیبایی انجام بدهیم. با یک همدلی خوب بین بازیکنان، مدیریت، هیئت مدیره و همه افراد که ایجاد شده است، امیدواریم بتوانیم دست پُر از زمین بیرون بیاییم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در پاسخ به خبرنگاری که معتقد بود جایگاه پیکان با بازی که ارائه می‌کند، متفاوت است، اظهار داشت: باید ببینیم که چه اتفاقی در طول بازی می‌افتد. وقتی شما بازیکن 18 یا 19 ساله بازی می‌دهید باید تبعات آن را بپذیرید. ما کیفیتی داریم که شاید بازیکنان در شرایط مختلف می‌توانستند تصمیمات بهتری در زمین بگیرند، ولی گفتم که ما نمی‌خواهیم درباره موضوعاتی که در زمین اتفاق می‌افتد، ورود کنیم. فقط این موضوع می‌تواند وقت ما را هدر بدهد. من سعی کردم برای بازیکنان جلسات روحی و روانی برگزار کرده و تعداد جلسات فنی خودمان را بیشتر کنیم.

عنایتی با یادآوری اتفاقات بازی تیمش مقابل ذوب‌آهن، تأکید کرد: از بعد بازی ذوب‌آهن که آن گل عجیب و غریب را خوردیم و فکر می‌کنم هر چند سال یک بار چنین اتفاقی بیفتد که بازیکنی بتواند از آن منطقه به شما گل بزند. ما مالکیت 60 درصدی توپ در اصفهان داشتیم و موقعیت گل‌های پی در پی و همه کارشناسان اذعان داشتند گلی که ما به ثمر رساندیم، گل سالمی بود. حتی در یک صحنه ضربه پنالتی ما از چشم دوستان دور ماند. دوست دارم صحنه‌ای را که آقای اسماعیلی گفت، ببینید. از ایشان می‌خواهم حتماً به شما برساند. صحنه پنالتی صد درصد که در یک قدمی داور هم بود، گرفته نشد. اینها همه تأثیر دارد. بازیکنان پیکان جوان هستند و وقتی مشاهده می‌کنند چنین اتفاقی برای تیم ما می‌افتد، شاید از لحاظ روحی و روانی کمی دچار مشکل شوند، ولی ما نمی‌خواهیم به گذشته بازگردیم. نگاه ما به آینده و رو به جلوست و سه بازی فوق‌العاده خوب و حساس داریم. مطمئن باشید وضعیت پیکان بهتر خواهد شد.

«شما در نشست خبری‌های بعد بازی از بازیکنان خود گلایه کردید، می‌خواستم بدانم باز هم به آنها اعتماد می‌کنید یا وضعیت دیگری دارید؟»، وی در واکنش به این سؤال هم گفت: بازیکنان باتجربه عصای دست مربی هستند و شاید توقع من از بازیکنان باتجربه خیلی بالاتر بود و دوست داشتم که در زمین به بازیکنانی که شاید تجربه، سن و سال خیلی کمتری داشته باشند، بیشتر کمک کنند، چون خودم سالیان سال در این موقعیت بازی کردم و می‌دانم که صحبت بازیکنان باتجربه داخل زمین، خیلی، خیلی می‌تواند به بازیکنان کمک کند و حتی تیم را رو به جلو ببرد. زمانی که شما در زمین دچار چالش می‌شوید، فقط بازیکنان باتجربه می‌توانند به شما کمک کنند. از بازیکنانی که در تیم‌های مختلف و تیم ملی بازی کردند و می‌توانند تجربه‌شان را در اختیار تیم بگذارند، خیلی انتظار بالایی دارم و مطمئنم با صحبت‌هایی که انجام دادیم در سه بازی آینده از این بابت هم ما ان‌شاءالله پیشرفت می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان راجع‌به بازیکنان مصدوم و محروم تیمش هم یادآور شد: الحمدالله بازیکن محروم و مصدوم نداریم. فقط آقای ناصری یک مقداری شرایط مصدومیت دارد و آقای ایمان اکبری که ایشان هم دارای یک مصدومیتی است که فکر می‌کنم فردا نتوانیم از ایشان استفاده کنیم.

عنایتی درباره اینکه پیکان در هفته سی‌ام لیگ برتر میزبان استقلال است و این امکان وجود دارد که به دلیل برگزاری مسابقه با حضور تماشاگران، محل میزبانی به خارج از تهران منتقل شود، تأکید کرد: ما چند هفته‌ای است که درگیر این مسئله هستیم، ولی واقعیت امر این است که من تصمیم‌گیرنده نیستم و نمی‌توانم در این مورد هم اظهارنظری کنم. من مربی تیم هستم و باید به لحاظ فنی در مورد همه مسائل صحبت کنم. هر تصمیمی که دوستان باشگاه بگیرند بنده باید اطاعت کنم، ولی بعضی مواقع دوستان در جاهای مختلف صحبت‌های ضد و نقیضی را انجام می‌دهند. من نمی‌خواهم اصلاً وارد این مقوله شوم، چون که تمام تمرکزم روی بازی‌های حساس باقیمانده است. شما در مورد استقلالی صحبت می‌کنید که به هر حال آبروی آسیاست و تیم بسیار، بسیار خوبی هم دارد. فکر نمی‌کنم در حال حاضر جای آن باشد که در مورد بازی هفته آخر لیگ صحبت کنیم. ان‌شاءالله همان موقع تصمیم‌گیرندگان باید تصمیم بگیرند و ما هم به‌عنوان مسئول فنی هر تصمیمی که از سمت افراد بالادستی و دوستان ما می‌آید، اطاعت می‌کنیم.

در ادامه یکی از خبرنگاران با اشاره به واکنش باشگاه پیکان در مورد درخواست برگزاری مسابقه با استقلال در ورزشگاه پاس قوامین خواستار بررسی تأثیرات فنی این موضوع توسط عنایتی شد که مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال پیکان در این باره گفت: ما طبق برنامه‌ای که سازمان لیگ اعلام می‌کند و قرعه‌ای که در ابتدای فصل اعلام شده است، جلو می‌رویم. کسی نامه‌ یا درخواستی در این مورد نداشته است. یکسری افراد که متأسفانه در فضای مجازی فعال هستند فقط مشغول دروغ‌سازی و شایعه‌پراکنی هستند. ما خیلی خوش‌بین هستیم، بابت اینکه شکل جدیدی از مبارزه با فساد در فوتبال را شاهد هستیم. امیدواریم در بحث فضای مجازی هم این اتفاق بیفتد و دوستان با قدرت وارد شوند و ریشه شایعه‌پراکنی را که باعث ایجاد اختلاف شده‌اند، بخشکانند.

وی افزود: چرا ما نباید حق داشته باشیم که در ورزشگاه خودمان بازی کنیم؟ چه کسانی می‌خواهند این حق را از ما بگیرند؟ چه کسانی خارج از دایره فوتبال و فضای مجازی این شایعات را به راه می‌اندازند که در نشست خبری قبل از بازی تراکتور که همه تمرکز ما روی این بازی است، باید این مسائل مطرح شود؟! امیدواریم از طرف سازمان لیگ که برنامه را اعلام کرده و گفته است بازی در ورزشگاه پاس قوامین برگزار می‌شود، این موضوع دنبال شود. ما هم بتوانیم از حق واقعی میزبانی خودمان در ورزشگاهی که با انرژی، چمن و مختصاتش آشنایی داریم، میزبانی خودمان را انجام بدهیم. بازی با استقلال هم مانند بازی دیدار مقابل تراکتور و سپاهان سه امتیاز دارد، طبیعتاً نباید این روند اتفاق بیفتد که ما جای دیگری بازی کنیم. البته این بحثی است که در حیطه وظایف ماست، ولی در نهایت سازمان لیگ باید تصمیم بگیرد. ما مطیع مسائلی هستیم که برای فوتبال ایران تصمیم‌گیری می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در پاسخ به خبرنگاری که معتقد بود قول شرف او برای بقای پیکان در لیگ حاشیه‌ساز شده است، گفت: من چه باید بگویم؟! صحبتی در این مورد ندارم. به هر حال شما به صورت کامل روی من شناخت دارید. حتی اگر بحث من استقلال نبود، پرسپولیس و تراکتور هم بودند من همین حرف را می‌زدم. من قراردادی با باشگاه پیکان دارم که قول دادم تمام توانم را برای این باشگاه بگذارم. مطمئن باشید حرف من حرف بدی نبود.

وی با اشاره به برنامه هفته اخیر فوتبال برتر با موضوع پرونده فساد در فوتبال ایران، تصریح کرد: تا یادم نرفته از برنامه این هفته فوتبال برتر تشکر کنم، چون به مسائلی پرداخت که در سال‌های اخیر یکسری مدیران، مدیر برنامه‌ها و برخی همکاران خودم مشغول سوءاستفاده از این فضا هستند. امیدوارم حالا که مشغول پیگیری هستند، با جدیت پیگیری کنند تا حقی از کسی ضایع نشود. تا واقعاً فوتبال ما پاک باشد و همه از آن لذت ببریم، با هر نتیجه‌ای که می‌خواهد رقم بخورد. بعضی وقت‌ها لذتی که در باخت و امتیاز از دست دادن است در برد نیست، چون می‌دانید تمام تلاش و تفکرت را انجام داده‌اید، اما نشده است که امتیاز کسب کنید. بعضی وقت‌ها بردهایی است که اصلاً به شما نمی‌چسبد. خودت می‌دانی که چه کارهایی انجام دادی که این برد لذت‌بخش نیست.

عنایتی در پایان اظهار داشت: امیدوارم اتفاقات خوبی برای فوتبال‌مان بیفتد و هر کسی هر چقدر زحمت می‌کشد، بتواند ثمره آن را ببیند و پوشالی و تو خالی نباشیم. الکی خودمان را غره و باد نکنیم که همه این اتفاقات را به تنهایی انجام دادیم. ان‌شاءالله این اتفاقات برای فوتبال ما بیفتد که هر تیمی که شایسته است قهرمان شود و هر تیمی که سقوط کرد سال بعد تلاش کند و به لیگ برتر بازگردد.

انتهای پیام/
لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : انتخاب رییس جمهوری که در مسیر شهید رئیسی حرکت کند بسیار مهم است

مهر : روسای ستاد انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در فارس را بشناسید

مهر : آتش سوزی در گاوداری در محور اصفهان – بهارستان

ایرنا : ۲۱ نفر با مصرف قارچ سمی در  چاراویماق مسموم شدند

ایسنا : بازگشت «رخساره» با قطعات خاطره‌انگیز به تالار وحدت

ایسنا : عکس/ تصویر قدیمی از شهید حاج قاسم سلیمانی با لباس احرام

ایلنا : تحت هیچ شرایطی احدی حق ندارد از امکانات دولتی برای انتخابات استفاده کند

ایسنا : کشف انبار ۲۵ میلیاردی لوازم آرایشی قاچاق در بازار تهران

ایسنا : دریافت هزینه‌های تجملاتی در مدارس غیردولتی «ممنوع»

ایسنا : خدمات‌رسانی ویژه متروی تبریز در روز عید سعید قربان

ایلنا : بازپخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

ایسنا : بعد از شهید رئیسی، انتخاب رئیس جمهور سخت شد

صدا و سیما : حافظان قرآن کریم انتظامی کشور تجلیل شدند

مهر : ۱۲ نیروگاه تجدیدپذیر در ۷ استان کشور در آستانه افتتاح

مهر : عیدقربان در فلسطین؛حضور گسترده در مسجدالاقصی تا اقامه نماز در غزه

ایرنا : حقوق مالکانه عرصه‌های تاریخی کشور تعیین تکلیف می‌شود

ایسنا : «خاطرات یک حلزون» برنده جشواره انیمیشن انسی شد

ایسنا : بیانیه حماس به مناسبت عید قربان

ایرنا : محور سوادکوه تا چهارم تیرماه به صورت مقطعی مسدود است

مهر : ساماندهی و جمع آوری خاک و نخاله در حریم شرقی تهران

ایسنا : سی‌ان‌ان خود را برای برگزاری اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا آماده می‌کند

ایسنا : مصدومیت ۷ نفر درپی انحراف از جاده پژو ۴۰۵ در دامغان

ایسنا : ویدیو/ مردم مراقب باشند؛ هشدار تب کنگو در آستانه عید قربان

ایرنا : «اینشتین» قفل عصر جدید نجوم را از زیرِ زمین باز می‌کند

مهر : شروط جدید بانک مرکزی برای انعقاد قراردادهای بانکی ابلاغ شد

تسنیم : توضیحات کامل استاد عباس کرخی درباره گویش نیشابوری

ایسنا : تاکید رییس دیوان عالی کشور بر ساماندهی ورودی مراجعین

صدا و سیما : حفاظت الکترونیک، ساماندهی و تجهیز محوطه تاریخی نقش رجب اجرا شد

تسنیم : دولت به داد سیب‌زمینی‌کاران رسید/ آغاز خرید حمایتی

تسنیم : نامزدها با اخلاق‌مداری امکان انتخاب فردی شایسته را مهیا کنند

صدا و سیما : کسب ۱۰ نشان رنگارنگ قایقرانان ایران از تایلند

تسنیم : آخرین جملات فرمانده شهید حزب الله به سید حسن نصرالله+فیلم

ایرنا : موسسه خیرین باباباغی آماده دریافت نذرهای مردمی است

ایسنا : لزوم ارائه طرح ترافیک به شهروندان منوط به اخذ معاینه فنی

تسنیم : طالبان در نشست دوحه شرکت می‌کند

ایسنا : زاکانی: در دولتم به بخش خصوصی تکیه می‌کنم

ایسنا : مشاهده اثرات زهر مار روی انسان به کمک زیست تراشه‌ برای نخستین بار

ایرنا : طراحی سکوی دانش‌بنیان برای بازارسازی محصولات کشاورزی 

ایسنا : سپرده کوتاه‌مدت ویژه ممتاز طرح «ربیع» بانک مسکن با ضریب تخصیص ۴۰ درصدی اوراق (تسه)

ایلنا : پوشش بیمه‌ ۳​ میلیون نفری در صندوق بیمه اجتماعی روستایی

ایرنا : ۱۳۰ هزارتن کود یارانه ای برای کشاورزان همدانی تامین شد

ایسنا : یمن: حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل تا توقف جنگ غزه ادامه دارد

تسنیم : ژنرال اسرائیلی: جنگ غزه فقط برای حفظ منافع نتانیاهو است

مهر : عجیب‌ترین اتفاقات پرونده قضایی حمید نوری

تسنیم : تشدید نظارت‌های بهداشتی فروش و ذبح دام در عید قربان

ایرنا : محورهای جاده‌ای قمرود - قنوات قم بهسازی شد

ایرنا : علوم پزشکی خراسان‌شمالی: مردم توصیه‌های بهداشتی ذبح دام را جدی بگیرند

ایرنا : خطر تب کریمه کنگو/ مردم توصیه‌های بهداشتی ذبح دام را جدی بگیرند

ایسنا : تاکید رئیس سازمان بسیج مستضعفین از دعوت چهره به چهره از مردم برای مشارکت در انتخابات

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید