عاطفه سعیدی‌نژاد:

رییس جمهور شهید ما در فکر ایجاد ایران پیشرفته بود

رییس جمهور شهید ما در فکر ایجاد ایران پیشرفته بود

رییس بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان گفت: رییس جمهور شهید ما در فکر ایجاد ایران پیشرفته بود و در این مسیر مردم را همراه خود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه‌سعیدی‌نژاد رئیس بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان و مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در برنامه «به خانه برمی‌گردیم» ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور عزیز ایران آیت الله رئیسی و همراهانشان گفت: تاریخ جهان پادشاه، حاکم و رئیس جمهور به خود کم ندیده است. در همین ایران ما پادشاهانی زیادی داشتیم که خوب‌ترین‌هایشان کشورگشا و خونریز بودند و بدترین هایشان عیاش و خوش‌گذران. همین حالا هم اگر به رؤسای جمهور کشوری که خود را قدرتمندترین کشور دنیا معرفی می‌کند نگاه کنید می‌بینید رئیس‌جمهور فعلی‌اش به اختلال حواس مبتلاست و گاف‌های متعدد می‌دهد و رئیس‌جمهور سابقش هم رسماً کازینودار و عیاش بوده است. اما رئیس جمهورعزیز شهید ما مجتهد عالم وارسته‌ای بود اهل تهذیب نفس و مراعات رفتار و کردار. همسر ایشان هم شخصیت علمی وارسته‌ای هستند که به شخصه قبل از شناخت آقای رئیسی، بنده خانم علم‌الهدی را به واسطه دوستانی که شاگرد ایشان بودند، می‌شناختم. ما الحمدالله در کشوری زندگی می‌کنیم که رجل سیاسی‌مان از میان چنین طیف‌هایی انتخاب می‌شوند و چنین انسان‌هایی جای رشد و ظهور و بروز در جامعه و جریان‌های سیاسی دارند.

مشاور رئیس سازمان تبلیغات با اشاره به اینکه مهم‌ترین برکت و ثمره انقلاب اسلامی شکوفایی انسانی بود، افزود: رئیس‌جمهور شهید و همراهانشان آدم‌های استثنایی نبود و الحمدالله ما در جریان انقلاب اسلامی از این دست آدم‌ها کم نداشتیم اما متأسفانه ما در محاصره بوق‌های تبلیغاتی چون تبیین‌گری نداریم دچار خطای محاسباتی می‌شویم و ظرفیت‌هایمان را خوب نمی‌بینیم. این مسأله یکی از گره‌های اصلی هر حرکت رو به جلویی در کشور است.

رئیس بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان با اشاره به اینکه یک رویکرد جدی در مدیریت کشور این است که مردم به میدان بیایند عده‌ای متخصص، اهل نظر، اهل تشخیص را انتخاب کنند و کار را به آن‌ها بسپارند و کنار بروند، گفت: مسیری که شهید عزیز ما آقای دکتر رئیسی پیش روی ملت ما گذاشت، رویکرد متفاوتی بود. رییس‌جهمور شهید ما این سوال مهم پیش روی خود داشت که ایران پیشرفته، ایران قوی را چطور باید ایجاد کنیم و آینده کشور را چطور باید بسازیم؟ در پرداختن به این سوال او تنها به میدان نیامد بلکه مردم را هم در این امر دخیل کرد. دستیار مردمی برای خودش تعریف کرد، شبکه دستیاران مردمی قوی در استان‌ها شکل داد و جبهه‌ی مردمی در موضوعات مختلف ایجاد شد. جلسات متعدد با مردم ناظر به همین اهتمام ایشان برای مشارکت دادن مردم در حل مسائل کشور بود. اساساً نگاه انقلاب اسلامی چنین نگاهی است. اصل ۴۳ قانون اساسی که متأسفانه خیلی روی آن مانور داده نمی‌شود به همین مسأله اشاره دارد. در این اصل گفته شده جمهوری اسلامی باید کمک کند وضعیت اقتصاد و معیشت مردم باید به گونه‌ای باشد که امکان رشد و اعتلای معنوی – سیاسی و حضور در رهبری و حل مسائل مختلف کشور برای عموم مردم فراهم شود. این مطلب مهمی است که مکتب امامین انقلاب هم به آن تأکید شده است. در این نگاه، مردم رهبر و همه کاره هستند. صرفاً این نیست که ما یک دولت خدوم داشته باشیم که برای مردم کار کند بلکه دولت باید برای مردم و با مردم کار کند.

سعیدی‌نژاد در جواب به این سوال که نقش مردم در نهضت‌های مختلفی که شکل گرفته چیست گفت: نهضت‌های مختلف خودشان را در حل مسائل مختلف تعریف می‌کنند. مثلاً نهضت سوادآموزی یک جریان گسترده مردمی برای حل مسأله باسواد کردن جامعه و رفع بی‌سوادی در کل کشور بود. امروز ما نگاه‌مان در نهضت پیشرفت بانوان این است که مسأله اول‌مان باید پیشرفت کشور باشد. به نظر ما یکی از سؤال‌های اساسی که باید به آن پرداخته شود این است که آینده کشور را چطور بسازیم. خیلی وقت‌ها جریان‌های سیاسی خودشان را اصلاً در معرض این سوال قرار نمی‌دهند اما آن مطلبی که می‌تواند نشان دهد مرد میدان کیست و چه کسی می‌تواند ظرفیت مردم را برای ایجاد اتفاقات بزرگ بسیج کند، دقیقاً پاسخ به این سوال است.

رئیس بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان، یکی از مشکلات بزرگ جامعه را رویکرد مسأله محور خواند و افزود: رویکرد مسأله‌محور، رویکرد آسیب‌محور است یعنی صرفاً خرده مسائلی که وجود دارد را شناسایی می‌کند، وقتی سطح نگاه ما به مسائل جزئی پیرامونی باشد از این‌ها به سادگی نمی‌توانیم خارج شویم. یکی از رویکردهایی که به ما کمک می‌کند از این وضع خارج شویم و ببینیم ۲۰، ۳۰ سال بعد با مجموعه ظرفیت‌ها آینده کشور چگونه می‌تواند باشد. نکته مهم این است که در نگاه آینده‌پژوهی شما فرصت دیدن ظرفیت‌ها را پیدا می‌کنید.

عاطفه سعیدی‌نژاد آشنایی سطح وسیعی از جامعه با مسائل اصلی را یکی از عوامل قرار گرفتن جامعه در مسیر اصلی خودش دانست و ادامه داد: نقش زنان در این زمینه بسیار پررنگ است. بانوان اهل دقت نظرند و فرصت خوبی برای رسیدگی به جزئیات و تأمل در این مسائل در اختیارشان است و قدرت خوبی برای اقناع محیط پیرامونشان از همسر و فرزندان تا فامیل و محیط در دست دارند. یعنی کافی است زنان جامعه نسبت به مسأله‌ای بیدار و آگاه شوند، آن وقت می‌شوند امید داشت که بقیه جامعه هم نسبت به این مسائل آگاهی پیدا کنند.

رئیس بنیاد نهضت پیشرفت بانوان و مشاور رئیس سازمان تبلیغات با اشاره به اینکه یکی از عناصر جامعه پیشرفته خانواده پایدار و متعالی است، گفت: عنصر اصلی و مقوم خانواده، زنان هستند. یکی از واقعیت‌هایی که جامعه باید روی آن سرمایه‌گذاری کند، مادری است. مادری کردن یک اتفاق ساده نیست. مادری کار سخت، پیچیده و ذوابعادی است که در مرتبه اول سرمایه و موهبتی برای خود زن ایجاد می‌کند. مادری کردن به زن قدرت تشخیص، مدیریت و قدرت تنظیم ارتباطات پیرامونی را می‌دهد. ما باید مادری کردن رسیدگی کنیم. مادری یک همسرداری و تربیت فرزندان حداقلی نیست. ما باید در ادبیات امروز جامعه مادر متکامل را مادری تعریف کنیم که می‌تواند فرزندش را آگاه نسبت به مسائل جامعه و اثرگذار در فضای آن تربیت کند.

سعیدی‌نژاد در پایان با مقایسه مفهوم توسعه غربی و پیشرفت افزود: وقتی ما صحبت از پیشرفت می‌کنیم در واقع از یک الگوی جدید زیستن صحبت می‌کنیم. ما در بحث پیشرفت رویکرد کاملاً متفاوتی را در سطوح مختلف زندگی و زیستن ارائه می‌دهیم. یکی از این سطوح مربوط به زنان است و اینکه الگوی زندگی زنان در این رویکرد با مدل الگوی سنتی که در آن زن صرفاً خودش را در خانه و رفع نیازهای خانواده می‌بیند و با الگوی زن غربی که با کار در فضای بیرون از خانه خودش را صاحب هویت می‌بیند، متفاوت است. الگوی جدید که به‌عنوان الگوی سوم تعریف می‌شود یک الگوی نه شرقی، نه غربی است.

کد خبر 6116392

برچسب‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


صدا و سیما : ورزشگاه فینال جام حذفی فصل جاری مشخص شد

ایسنا : داوری: دولت آینده مجموعه ورزشی جدید را بسازد/ زیرساخت ورزش همگانی و قهرمانی توسعه یابد

ایسنا : کاهش ۴۰ درصدی پینگ ۱۰۰ بازی پرمخاطب

صدا و سیما : صعود سپاهان به فینال جام حذفی با برتری مقابل گل گهر

ایلنا : ۲ کشتی مرتیط با رژیم صهیونیستی در حال غرق شدن هستند

ایرنا : عضو مستعفی کابینه جنگ اسرائیل: نتانیاهو حتی از متحدان خود در کابینه می‌ ترسد

ایرنا : اذعان رسانه صهیونیست: هدف روشنی از عملیات ارتش در نوار غزه وجود ندارد

ایسنا : دولت آینده زمینه شتاب توسعه فناوری‌های فضایی را فراهم کند

ایسنا : توسعه مکانیسم انتخابات از رای‌گیری الکترونیک تا ایجاد ۲۵۰ شعبه در خارج از کشور

ایلنا : مرفاوی: استقلال نیازمند تفکر قهرمانی است/ اختلافات به تیم ضربه زد

ایرنا : جمعی از علویان ترکیه با آیت الله عاملی دیدار کردند

ایسنا : عزاداری ایام مسلمیه در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

ایسنا : افزایش ذخایر خونی به ۹ روز/ هر اهدای خون، نجات‌بخش جان ۳ بیمار

ایرنا : حزب الله لبنان یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را درهم کوبید+فیلم

ایرنا : حزب الله لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را درهم کوبید+فیلم

ایرنا : کاخ سفید: مصر و قطر به زودی با حماس درباره آتش بس گفت‌وگو می‌کنند

ایرنا : کاخ سفید: مصر و قطر به زودی با حماس درباره توقف جنگ گفت‌وگو می‌کنند

مهر : جایگاه دعا و تأثیر آن بر روح و روان/ اضطرار شرط ظهور موعود است

مهر : برخورد دوگانه درقبال جنگ در اوکراین و خاورمیانه «غیرقابل قبول»است

ایسنا : کدام ماهی‌ها خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند؟

ایرنا : نخست وزیر ایتالیا : اسرائیل در حال فروافتادن در تله حماس است

ایرنا : نخست وزیر ایتالیا : اسرائیل در حال افتادن در تله حماس است

ایسنا : انواع سرطان روده بزرگ/ کدام پولیپ‌ها خطرناک هستند؟

ایرنا : شب سوم مسلمیه ، عزاداری مومنان در آستان حضرت عبدالعظیم(ع )+فیلم

مهر : هلاکت ۱۱ نظامی صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته در غزه

تسنیم : لزوم افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات بافندگان فرش دستباف

ایرنا : ابوعبیده: عملیات در رفح تاکیدی دوباره بر شکست دشمن در برابر مقاومت بود

ایسنا : موشک پیر ژاپن در دام شکارچی زباله‌های فضایی!

مهر : کابوس اسرائیل جدی است/«وحدت میادین»و«رؤیای قاسم سلیمانی»درراه است

تسنیم : افزایش 23 درصدی بارش باران در استان کرمانشاه

ایلنا : شادی جالب ایتالیایی ها پس از پیروزی مقابل آلبانی(ویدیو)

ایلنا : فرمیرن: باورم نمی‌شد قرار است در یورو بازی کنم

ایلنا : کین: امیدوارم اولین جام مهم را در یورو ببرم

مهر : رویداد تخصصی پوشاک ایرانی اسلامی ریحانه در قم برگزار می شود

ایلنا : اسپالتی: ایتالیا نباید به هیچکس وابسته باشد

ایلنا : باستونی: به این تیم افتخار می‌کنم!

ایلنا : کالافیوری: از پوشیدن پیراهن ایتالیا حس عجیبی دارم

ایلنا : مرفاوی: استقلال هماهنگ نبود و مشکلات زیادی داشت / اختلافات به تیم ضربه زد

ایلنا : این بازیکن سقف قرارداد استقلال را می‌شکند

ایلنا : حرکات دیدنی کیه زا بهترین بازیکن دیدار ایتالیا و آلبانی(ویدیو)

ایرنا : گزارش سنتکام از آتش‌سوزی در کشتی وربنا و تخلیه خدمه ی آن

ایلنا : پیام بزرگ به زبان آلمانی: بچه‌ها کارشان را خوب بلدند!

مهر : رییس جمهور باید سرباز ولایت باشد/ دعوت نیروهای انقلاب به اجماع

ایلنا : ناگلزمن و رویای بزرگ با آلمان در زمین خودی

مهر : اجتماع هیات های مذهبی در شب شهادت حضرت مسلم(ع) در حرم بانوی کرامت

ایلنا : وایکینگ‌ها به دنبال سورپرایز دوباره در یورو

ایلنا : صحبت‌های جالب علی خسروی بعد از جنجال شیتیل! (ویدئو)

ایرنا : مقام ارشد یمنی بر تداوم ممنوعیت کشتیرانی به سمت بنادر اشغالی فلسطین تاکید کرد

ایلنا : ورود هیجان انگیز انگلیس به رقابت‌های یورو

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید