حماسه استان‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

حماسه استان‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

ایسنا/تهران مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی استان‌های کشور همزمان با تهران با حضور پرشور مردم در بیست‌ویکمین روز از اردیبهشت‌ماه در حال برگزاری است.

دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز - جمعه ۲۱ اردیبهشت - در ۲۲ حوزه انتخابیه آغاز شد.

به گزارش ایسنا، پس از برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در ۱۱ اسفند سال گذشته و راه‌یابی ۲۴۵ کاندیدا به مجلس، امروز - جمعه ۲۱ اردیبهشت - تکلیف ۴۴ کرسی باقیمانده در ۲۲ حوزه انتخابیه، از میان ۹۰ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مشخص می‌شود.

همزمان با تهران در استان‌های آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های تبریز آذرشهر و اسکو، شبستر و میانه، استان اصفهان در حوزه‌های لنجان و سمیرم، استان البرز در حوزه‌های کرج اشتهارد و فردیس، استان خراسان جنوبی در حوزه‌های بیرجند، درمیان و خوسف، در استان خراسان رضوی در حوزه‌های مشهد و کلات، در استان خوزستان در حوزه‌های آبادان رامهرمز و رامشیر، در استان زنجان در حوزه‌های زنجان و طارم،ابهر خرمدره و سلطانیه و خدابنده در استان فارس در حوزه‌های شیراز و ورزقان، مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان، در استان کرمانشاه‌ در حوزه‌ کرمانشاه، استان لرستان در حوزه‌های خرم آباد و چگنی، در استان اردبیل حوزه‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار مغان، در استان مازندران حوزه قائمشهر و سو،سوادکوه، جویبار،سیمرغ و سوادکوه شمالی، در استان گلستان در حوزه گنبد کاووس در استان همدان حوزه ملایر همچنین در استان تهران شهرستان ورامین در حال برگزاری است. 

استان البرز

شش حوزه انتخابیه و ۸۷۰ شعبه برای برگزاری انتخابات در کرج، فردیس و اشتهارد تعیین شده و بیش از ۱۷ هزار نفر در این دور از انتخابات کار نظارت، اجرا، نظم و امنیت را بر عهده دارند.

گفتنی است جمعیت این حوزه ۲.۵ میلیون نفر و واجدین شرایط یک میلیون و ۴۷۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

در دور اول مشارکت استان البرز ۳۰.۵ درصد بود و طی آن علیرضا عباسی از حوزه کرج، فردیس و اشتهارد و علی حدادی از حوزه نظرآباد، طالقان، ساوجبلاغ و چهارباغ به عنوان نمایندگان البرز در مجلس انتخاب شدند و امروز سومین منتخب البرز در مجلس شورای اسلامی مشخص خواهد شد.

استان همدان

رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۶۷ شعبه برای رأی دهی مردم حوزه انتخابیه ملایر درنظر گرفته شده است.انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر همچون دور اول به شکل تمام الکترونیک برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، در دور اول انتخابات که در یازدهم اسفندماه برگزار شد، حسین احمدی با کسب ۱۶ هزار و ۶۸۷ رأی معادل ۱۸.۹۱ درصد و احمد آریایی‌نژاد با ۱۶ هزار و ۶۱۲ رأی معادل ۱۸.۸۲ درصد آرا به عنوان نفرات دوم و سوم به دلیل به حدنصاب نرسیدن آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند که امروز از بین این دو، یک نفر به عنوان منتخب دوم به مجلس دوازدهم راه پیدا می کند.  در انتخابات یازدهم اسفندماه، حجت الاسلام احد آزادی خواه نماینده فعلی ملایر به عنوان نفر اول این حوزه انتخابیه وارد مجلس شد.

استان خوزستان

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان اظهار کرد: رای‌گیری در حدود ۳۰۰ شعبه اخذ رای در آبادان، رامهرمز و رامشیر در روز انتخابات انجام می‌شود. حدود ۳۰۰ صندوق رای در دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر داریم؛ دست‌اندرکاران، معتمدین، هیئت‌های اجرایی، نمایندگان هیئت نظارت، نمایندگان فرماندار در همه صندوق‌ها مستقر می‌شوند و هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای انتخابات صورت گرفته است.

فرماندار رامهرمز با بیان اینکه از ساعات اولیه شروع رای‌گیری در این شهرستان تاکنون مردم حضور پرشوری در شعب دارند، گفت: انتخابات رامهرمز با آمادگی کامل ۱۱۱ شعبه اخذ رای درحال برگزاری است.

عبدالله خیران‌پور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر بیان کرد: فرآیند مرحله دوم انتخابات از ساعت هشت صبح امروز ۲۱ اردیبهشت ماه در این حوزه آغاز شده و بدون هیچگونه مشکلی در حال برگزاری است.

وی افزود : طبق قانون، انتخابات تا ساعت ۶ بعد از ظهر ادامه دارد و در صورت نیاز، زمان آن تمدید خواهد شد.  خیران‌پور با بیان اینکه تمام تمهیدات امنیتی و اجرایی لازم در شهرستان دیده شده است، اظهار کرد: ۱۶۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر تعیین شده که ۱۱۱ شعبه در شهرستان رامهرمز فعال است. فرماندار رامهرمز با بیان اینکه ۲ داوطلب در این حوزه انتخابیه به رقابت می‌پردازند، اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم که به موقع پای صندوق‌های رای حاضر شوند و حضور در پای صندوق‌های رای را به ساعات پایانی موکول نکنند. در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع ۱۸ نماینده مردم خوزستان، ۱۵ نفر انتخاب و به بهارستان راه یافتند. انتخابات در حوزه انتخابیه آبادان نیز همچون دور اول تمام الکترونیکی است. دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه سال گذشته برگزار شد.

استان گلستان 

رییس ستاد انتخابات گلستان از کسب رتبه اول راه اندازی شعب اخذ رای در گنبد کاووس خبر داد و افزود: تمامی شعب اخذ رای شهرستان گنبدکاووس قبل از ساعت ۸ صبح راه اندازی شد.

حمیدرضا بهمنی نژاد، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات در گلستان صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه گنبد پنج هزار نفر به عنوان عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی فعالیت خواهند داشت، گفت: در هر شعبه سه نفر ناظر در صندوق‌های رای قرار دارند که تمامی ناظران آموزش دیده هستند و این نظارت باعث سلامت انتخابات و اطمینان مردم خواهد شد.
وی با بیان اینکه برابر قانون همه کاندیداها این حق را دارند که در پای صندوق‌های رای ناظر داشته باشند گفت: در شهرستان گنبدکاووس ۲۳۰ شعبه اخذ رای داریم که یکی از کاندیداها ۲۲۵ ناظر و دیگری ۲۱۲ ناظر را معرفی کرند و ما برای همه آن‌ها کارت صادر کرده و در صندوق‌ها حضور دارند.

 علی محمد زنگانه استاندار گلستان صبح امروز ۲۱ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با فرارسیدن روز اخذ رای در دومین مرحله انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تمامی شعب حوزه انتخابیه گنبد کاووس همانند روز ۱۱ اسفند سال گذشته راس ساعت ۸ صبح به صورت ۱۰۰ درصدی آنلاین و آماده اخذ رای از واجدین بودند.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان در مرحله اول انتخابات از لحاظ نرخ مشارکت در انتخابات در رتبه سوم کشور ایستاد، افزود: به طور قطع مردم شریف نگارستان ایران در این دور نیز با حضور حداکثری خود افتخارآفرینی خواهند کرد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه در دقایق اولیه صبح امروز نیز وزیر محترم کشور و رئیس هیأت بازرسی انتخابات کشور نیز با تماس های تلفنی جداگانه از عوامل اجرایی این مرحله از انتخابات قدردانی کردند، تصریح کرد: امروز ۲۳۰ شعبه راگیری در حوزه انتخابیه گنبد کاووس برای انتخاب نماینده مردم شریف این حوزه مشغول به فعالیت هستند که تا ساعت ۸ صبح ۹۹ درصد آنان صورتجلسه آغاز اخذ رای را تکمیل کرده اند.

استان مازندران

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت آغاز شد. یوسف نوری در نخستین ساعات امروز به صورت برخط از روند انتخابات  ۴۱۶ شعبه اخذ رای را نظارت و مورد بررسی قرار داد. فرایند بررسی از انتخابات ۵ شهرستان استان مازندران در استانداری انجام و مشکلات فنی احتمالی رصد شد.در نظارت از ۴۱۶ شعبه اخذ رای دومین مرحله انتخابات نمایندگی مجلس، اعضای شورای تامین استان حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، با حضور ۹۰ داوطلب در سراسر کشور برای ۲۲ حوزه انتخابیه و ۴۵ کرسی در حال برگزاری است و در استان مازندران در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ ۴ نفر در حال رقابت هستند که ۲ نفر به کرسی مجلس راه می‌یابند.

 ۱۰حوزه‌ انتخابیه اصلی و فرعی، ۵ فرمانداری و ۵ بخشداری با مرکزیت فرمانداری قائمشهر در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند. هم‌چنین ۴۱۶ شعبه اخذ رای مرحله دوم در نظر گرفته شده است که ۳۰۸ شعبه ثابت، ۱۰۸ شعبه سیار، ۱۹۵ شعبه شهری، ۲۲۱ شعبه روستایی برای اخذ آرا در نظر گرفته شده‌ است. در ۴۴ حوزه انتخابیه سراسر کشور بیشترین آمار شعب مربوط به مازندران است.

دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی جمعه ۲۱ اردیبهشت آغاز شد با رقابت چهار کاندیدا برای تصاحب دو کرسی خانه ملت آغاز شد. انتخابات دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی که در ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار شد در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به دور دوم کشیده شد و قرار است امروز دو نماینده این حوزه با آرای مردم معرفی و راهی بهارستان شوند.

۵۷ کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه نتوانستند راه به مجلس ببرند و به دلیل نرسیدن مجموع آراء نامزدهای برتر به حد نصاب یک‌پنجم مجموع آراء مأخوذه کار به دور دوم کشیده شد تا براساس موازین قانونی چهار نامزد در کورس رقابت بمانند. پس از شمارش آرا در دور نخست با اعلام ستاد انتخابات مازندران از بین نامزدهای حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی عمران عباسی با کسب ۲۶ هزار و ۷۸۹ رأی، مصطفی معلمی با ۲۲ هزار و ۶۱۵ رأی، کمال علیپور با ۲۱ هزار و ۴۵۹ رأی و علی کشوری با ۱۸ هزار و ۸ رأی به عنوان چهار نامزد به مرحله دوم گام نهادند.

با توجه به ایجاد شفافیت و نظم بخشی در انتخابات اردیبهشت ۱۴۰۳ این رویداد سیاسی به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود. بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از عوامل اجرایی، نمایندگان فرماندار، سرگروه‌های فنی و بازرسین انتخابات در دور دوم انتخابات برای دو کرسی نمایندگی مجلس حوزه انتخابیه قائمشهر شرکت دارند البته در این حوزه انتخابیه تعداد ۴۱۶ شعبه و در شهرستان قائمشهر ۲۰۴ شعبه أخذ رأی فعال است.

استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اهمیت مرحله دوم انتخابات کمتر از دور اول نیست، از همه مردم شهرستان کرمانشاه دعوت کرد در این دور از انتخابات نیز مشارکت گسترده داشته باشند. ۶۴۵ شعبه اخذ رای برای این دور از انتخابات در نظر گرفته شده و خوشبختانه از ساعت هشت صبح امروز(۲۱ اردیبهشت) هم فرایند رای گیری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیکی است، گفت: ۱۰ هزار نفر کار برگزاری انتخابات را در حوزه انتخابیه کرمانشاه برعهده دارند.

صحرایی با دعوت از همه مردم شهرستان کرمانشاه برای شرکت در انتخابات، گفت: دور دوم انتخابات مهم و خودش یک انتخابات است و نباید اینگونه تصور شود که شرکت در این مرحله اهمیت ندارد، لذا از همه مردم شهرستان دعوت می کنم با همان جدیت مرحله اول، در این مرحله هم شرکت کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین از مردم خواست حضور در پای صندوق های اخذ رای را به ساعات پایانی رای گیری موکول نکرده و در همان ساعات ابتدایی به شعب اخذ رای مراجعه کنند.در این مرحله از بین چهار کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه، دو نفر به مجلس راه خواند یافت.

استان خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: تفاوتی میان دور اول و دور دوم انتخابات وجود ندارد و مردم باید در مرحله دوم انتخابات کار را تمام کنند.

یعقوبعلی نظری امروز ۲۱ اردیبهشت با حضور در مسجد امام حسین(ع) مشهد، رای خود را در صندوق انداخت و در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری انتخابات مرحله دوم در قانون تصریح شده است و هیچ تفاوتی با مرحله قبلی ندارد. از استان خراسان رضوی تنها در حوزه انتخابیه مشهد و کلات انتخابات مرحله دوم برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برای این دو شهرستان ۱۰۶۶ شعبه تعیین شده است و مردم ان‌شاالله مانند مرحله اول پای صندوق‌های رای حاضر شده و رای خود را به داخل صندوق‌ها می‌اندازند. علی‌رغم اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته در سراسر استان بارندگی بسیاری را داشتیم، اما مشکلی در فرآیند انتخابات ایجاد نشده است و آمادگی خوبی داریم. با وجود اینکه بعضی از جاده‌های روستایی و شهری مسدود شده بود، اما راس ساعت ۸ صبح تمامی شعب فعال و فرآیند اخذ رای آغاز شد. باتوجه به بارندگی‌های اخیر تعداد زیادی از مناطق جنوبی استان خراسان رضوی مانند بردسکن، کاشمر و کوهسرخ و مناطق شمالی استان به ویژه کلات مسدود شدند که با توجه به آمادگی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود، تمامی موانع رفع شد.

استان فارس

رئیس ستاد انتخابات فارس از برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان بدون هیچ‌گونه مشکلی خبر داد.

 اسماعیل قزل‌سفلی صبح امروز، ۲۱ اردیبهشت در حرم مطهر شاهچراغ (ع) رأی خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۸۲۰  شعبه اخذ رأی از ساعت ۸ صبح آماده اخذ آرا شده‌اند. در شیراز و زرقان به جهت اینکه انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود، فرآیند اخذ آرا بدون مشکل در حال انجام است و زیرساخت‌های ارتباطی، پشتیبانی و فنی فراهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تاکید کرد: در حوزه امنیت هم تمام تمهیدات اندیشیده شده و تا ساعت ۱۸ رای‌گیری ادامه دارد و پس از آن با درخواست هیات‌های اجرایی و نظارت و بررسی در استان و هماهنگی با وزارت کشور، تصمیم‌گیری خواهد شد.

استان زنجان

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: رای‌دهندگان با یکی از پنج سند هویتی، شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت و ارائه یکی از این مدارک در شعب اخذ رای می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

ابوالفضل رفیعی امروز (جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ ماه) با حضور در پای صندوق رای در حاشیه دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: انتخابات در ۲ حوزه همانند دور قبل، نیمه‌الکترونیکی بوده و در کل استان در دو حوزه انتخابیه زنجان و طارم و همچنین خدابنده ۴۹۱ شعبه اخذ رای تدارک دیده شده است.

استان آذربایجان شرقی 

رئیس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی از وجود ۱۳۲۷ شعبه اخذ رای برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در آذربایجان شرقی  در سه حوزه‌ی انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، حوزه میانه و حوزه شبستر، خبر داد.

صمد عزیزی روز جمعه در اولین ساعات آغاز رای‌گیری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در مجموع از این تعداد ۹۷۵ شعبه اخذ رای برای حوزه‌ی انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و ۱۱۶ شعبه در حوزه‌ی شبستر و ۲۳۶ هم برای حوزه‌ی انتخابیه میانه در نظر گرفته شده است و انتخابات در حوزه‌ی انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به صورت تمام الکترونیکی و در حوزه‌های میانه و شبستر بصورت سنتی انجام می‌گیرد، احراز هویت الکترونیکی در هر سه حوزه‌ی انتخابیه به صورتی الکترونیکی است.

عزیزی تاکید کرد: ناظران شورای نگهبان از همان دقایق ابتدایی برای نظارت بر روند انتخابات در شعبه‌های اخذ رای تا پایان زمان انتخابات حضور دارند و با توجه به اینکه اخذ رای در حوزه‌ی انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌گیرد، پس از اتمام مدت زمان قانونی انتخابات نتایج انتخابات در اسرع وقت در این حوزه‌ی انتخابیه اعلام می‌شود.

استان خراسان جنوبی 

علی فاضلی فرد رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، امروز ۲۰ اردیبهشت با بیان این مطلب به رسانه ها بیان کرد: با توجه به تعدد روستاها در سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف، پیش بینی های لازم برای اخذ رأی مردم در مناطق روستایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به دور دوم کشیده شد، تصریح کرد:  در ۲۱ اردیبهشت امسال با حضور پر شور مردم انقلابی و متدین حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف تکلیف تنها کرسی باقی مانده مجلس در خراسان جنوبی مشخص می‌شود.

فاضلی‌فرد گفت: برای برگزاری باشکوه این دوره از انتخابات همه ظرفیت های لازم پیش بینی شده و کلیه دستگاه‌های اجرایی پای کار هستند.

فرماندار بیرجند با اشاره به افزایش دو شعبه سیار در این شهرستان، اظهار کرد: در شهرستان بیرجند ۱۸۸ شعبه برای اخذ رأی مردم در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۳۸ شعبه ثابت و ۵۰ شعبه سیار، ۶۳ شعبه روستایی و  ۱۲۵ شعبه هم شهری هستند.

موسی سلیمی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی امروز جمعه۲۱ اردیبهشت به رسانه‌ها اظهار کرد: در دوازهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی، حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به دلیل عدم کسب حد نصاب آراء به مرحله دوم کشیده شد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، نظامی مردم سالار است و مردم با رأی خودشان خادمین خود را انتخاب می کنند، ادامه داد: هرچه این انتخاب ها عالمانه تر و آگاهانه تر باشد این نظام و کشور تأثیرات مهمتری را بر جای می گذارد. از مجموع ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، ۶۷ شعبه به صورت ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار هستند. 

دبیر ستاد انتخابات استان از فعال بودن  ۱۴۴ شعبه شهری و ۱۴۳ روستایی در این دور از انتخابات خبر داد و گفت:  ۵۰ درصد شعب انتخابات شهری و ۵۰ درصد شعب هم روستایی هستند. روستاهای با جمعیت بالای ما شعبه ثابت دارند و شعب اخذ رأی هم به تناسب واجدین شرایط تقسیم شده‌اند.

سلیمی با ذکر این نکته که شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه شهری بیرجند به نسبت درمیان و خوسف بیشتر است، در شهر بیرجند ۱۲۵ شعبه شهری و ۶۳  شعبه روستایی داریم. در شهرستان درمیان ۱۲ شعبه شهری و ۴۴ شعبه روستایی و در شهرستان خوسف ۷ شعبه شهری و ۳۶ شعبه روستایی فعال داریم.

استان اصفهان

فرماندار لنجان از فعالیت ۱۳۷ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار برای اخذ رأی مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

حمیدرضا محمدی فشارکی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه داوطلبان شهرستان لنجان در مرحله اول به نصاب لازم نرسیدند، انتخابات در این شهرستان به مرحله دوم رسید که ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. ۱۵۳ شعبه برای مرحله دوم انتخابات آماده فعالیت است که با شعب مرحله اول انتخابات برابری می‌کند و هیچ شعبه‌ای حذف و غیرفعال نشده از این تعداد ۱۳۷ شعبه ثابت و  ۱۶ شعبه به صورت سیار خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه ۲۷۰۰ نفر تحت عنوان عوامل اجرایی در این انتخابات فعالیت دارند، گفت: آموزش عوامل اجرایی، تحویل تعرفه‌ها و آماده‌سازی صورت جلسات انتخابات هم انجام شده است.

فرماندار لنجان با بیان اینکه برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بین دو کاندیدا در لنجان، ۱۵۳ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است، افزود: از این تعداد ۱۳۷ شعبه به‌صورت ثابت و ۱۶ شعبه به‌صورت سیار پیش‌بینی شده است.

فرماندار شهرستان سمیرم از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۵۵ هزار واجد شرایط در ۶۸ شعبه اخذ رأی خبر داد.

اصغر هدایت، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این شهرستان آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: شهرستان سمیرم یکی از دو شهرستان استان اصفهان است که انتخابات آن به مرحله دوم رسیده و روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. شهرستان سمیرم  برای برگزاری مرحله دوم انتخابات آمادگی کامل دارد و هماهنگی‌های لازم با هیئت‌های اجرایی‌، بازرسی، نظارت، حفاظت و پشتیبانی انجام شده است 

فرماندار سمیرم ادامه داد: ۶۸ شعبه اخذ رأی شامل ۲۸ شعبه سیار و ۴۰ شعبه ثابت در سطح شهرستان با ۲۴۰۰ نفر عوامل، آماده شده تا رأی مردم را در چهار بخش مرکزی، پادنا، پادنا علیا و وردشت، ۸ شهر و ۱۲۰ روستا دریافت کند. شهرستان سمیرم با حضور اقوام ترک، لر و فارس دارای نزدیک به ۵۵ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات است که می‌توانند در انتخابات الکترونیکی با استفاده از چهار مدرک شناسنامه جدید، کارن ملی، گذرنامه و گواهینامه رأی دهند، همچنین ورود عشایر به شهرستان احتمال افزایش واجدین و مشارکت وجود دارد.

استان لرستان

ابوطالب شفقت نماینده عالی دولت در استان گفت: عوامل اجرایی و نظارتی با تمام توان نظارت بر انتخابات دارند تا انتخابی خوب، سالم و امن برگزار شود و اجازه سوءاستفاده به احدی نخواهیم داد و در اعمال قانون هیچ اغماضی نخواهیم کرد.

شفقت تصریح کرد: تاکنون گزارش از تخلفات احتمالی و یا مشکلات کلی در انتخابات خرم‌آباد و چگنی دریافت نشده است و این روند نظارت دقیق برای جلوگیری از شائبه‌های انتخاباتی ادامه دارد.

وی بیان کرد: ۳۶۵ صندوق در خرم‌آباد برای اخذ رأی تجهیز شده است.

استان اردبیل 

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان های پارس آباد گفت: برای این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی بالغ بر ۱۸۷ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و کسانی می توانند در انتخابات شرکت کنند که درمرحله اول یا در هیچ حوزه ای رای نداده باشند یا در مرحله اول در همان حوزه ای که انتخابات به مرحله دوم رفته است رای داده‌اند.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز مغان با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات سالم،‌ رقابتی و باشکوه در شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز مغان بیش از ۶هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و نیروهای امنیتی و انتظامی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  را برعهده دارد، خاطر نشان کرد: در حوزه انتخابیه پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز ۲ نفر به دور دوم راه یافته اند که امروز ۲۱ اردیبهشت تکلیف این حوزه هم  مشخص خواهد شد. شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز مغان دارای جمعیتی بیش از ۲۷۰ هزار نفر و  ۱ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

همچنین صبح امروز رضا قاسمیان معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل به همراه جابر جهان بین فرماندار شهرستان پارس‌آباد از شعبه یک اخذ رای در مسجد جامع شهر پارس آباد حاضر و دستور آغاز فرآیند رای گیری از مردم شریف حوزه انتخابیه شهرستان‌های پارس آباد بیله سوار و اصلاندوز را صادر کردند.

استان تهران

دور دوم انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی که از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا همزمان با سراسر کشور آغاز شده تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.

در این حوزه انتخابیه ۲۹۵ صندوق رای ثابت و ۱۲ صندوق سیار کار اخذ رای مردم این مناطق را انجام می دهند. در این دوره علی خزایی و حسین نوش آبادی که در دوره اول عناوین دوم و سوم انتخابات را به خود اختصاص داده بودند، رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. مردم جنوب شرق استان تهران شامل شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک برای دومین مرتبه در تاریخ انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم نماینده خود را بر می گزینند؛ در سال ۱۳۶۴  نیز حسین ابراهیمی و محمد قمی برای کرسی ورامین به رقابت با یکدیگر پرداختند که حجت الاسلام ابراهیمی به عنوان برنده آن دوره انتخابات راهی مجلس شد.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


تسنیم : اجتماع امام رضایی‌ها برای شهادت خادم الرضا- زنجان،قم و یزد

ایلنا : ویدیو: گل سوم بولونیا به یوونتوس توسط کالافیوری

ایرنا : وزیرخارجه ترکیه شهادت رییس جمهور و وزیر خارجه ایران را تسلیت گفت

مهر : مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه تعطیل است

ایلنا : آمریکا اطلاعی از علت سقوط بالگرد رئیسی و امیرعبداللهیان ندارد

تسنیم : ارتش صهیونیستی: در رسیدن به رهبران اصلی حماس ناکامیم

ایرنا : اعتدادی در جمع ۱۰ بازیکن برتر فوتسال زنان جهان؛ نماینده اسپانیا بهترین شد

تسنیم : نکونام: ابتدای فصل فکر می‌کردند استقلال سوم هم نشود

ایرنا : اجرای ویدئو مپینگ گرامیداشت شهدای خدمت

ایرنا : فیلم | مردم اراک به سوگ شهید جمهور نشستند

ایرنا : استاندار خوزستان: آیت الله رییسی خدمتگزاری صالح بود که در راه خدمت به شهادت رسید

ایسنا : شهادت در راه خدمت، شایسته آیت‌الله رئیسی بود

تسنیم : نکونام: شهادت رئیس جمهور و همراهان را تسلیت می‌گویم

مهر : دانشگاهیان دانشگاه شیراز در سوگ شهادت رئیس جمهور

مهر : مراسم بزرگداشت شهیدان راه خدمت در مهدیه سنندج

مهر : پیام تسلیت قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)در پی شهادت رئیس جمهور

ایلنا : تصویری غم انگیز از پدر شهید خلبان محسن دریانوش هنگام دیدن بنر نصب شده پسرش روی دیوار منزل

ایسنا : برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای خدمت و سوم خرداد در رفسنجان

ایسنا : اطلاعیه شماره یک ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت»

ایسنا : اطلاعیه شماره ۱ ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت»

مهر : مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در شهرکرد

ایسنا : شهادت پاداش مجاهدت‌های خالصانه دکتر رییسی بود

ایرنا : اعلام اسامی ۱۴ والیبالیست منتخب پائز برای دیدار برابر صربستان

ایلنا : دیدار دو رفیق

ایرنا : کارون اعزامی ایران به المپیک پاریس به نام خادم‌الرضا نام‌گذاری شد

مهر : شهادت پاداش چهار دهه خدمت آیت الله رییسی بود

ایرنا : پیام تسلیت جنبلاط به رهبر معظم انقلاب اسلامی

مهر : آیین گرامیداشت خادم الرضا شهید رییسی

مهر : آیین گرامیداشت خادم الرضا و سید شهیدان خدمت آیت الله رئیسی

ایسنا : اعلام لیست ۱۴ نفره والیبال ایران برای دیدار با صربستان

ایرنا : دوومیدانی تور قاره‌ای فرانسه؛ تفتیان نقره‌ای شد

مهر : ایران داغدار شد - البرز

ایرنا : فیلم| اجتماع امام رضایی های گیلان در عزای خادم الرضا (ع)

ایلنا : رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهادت رییس جمهور را تسلیت گفت

ایسنا : طلا و برنز نمایندگان پارادوومیدانی ایران در قهرمانی جهان

ایرنا : عزاداری مردم در سوگ شهدای خدمت - شهرکرد

مهر : حادثه ای غیر منتظره گوهری کمیاب را از جمهوری اسلامی ایران گرفت

مهر : کارون ایران در المپیک پاریس به نام «خادم الرضا» نام گذاری شد

مهر : «شهید رییسی»حامی مستضعفان بود

مهر : تعلیق برنامه‌های جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر تا اطلاع ثانوی

مهر : شهید آیت‌الله رییسی مصداق عبد صالح خدا بود

مهر : اجتماع خادم‌یاران رضوی به یاد رئیس جمهور شهید و همراهان

مهر : اجتماع مردم اهواز برای شهادت آیت‌الله رییسی

تسنیم : خوشحالم که برای اولین بار به یک شهید رأی دادم

ایلنا : آخرین تصویر از وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان با کارگران پروژه ترانزیتی ارس

مهر : دستگیری دندانپزشک قلابی از اتباع افغان/مطب در خانه باغ گیلاوندبود

مهر : شهید آیت الله رئیسی توطئه‌های ضد ایران را باطل کرد

ایلنا : مسیر تشییع پیکر رئیس‌جمهور در تهران مشخص شد

مهر : قاب هایی از اندوه در فراق خادم الرضا

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید