انتخاب قوی؛ ایران قوی

حضور شخصیت‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

حضور شخصیت‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

به گزارش ایسنا، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز-۲۱ اردیبهشت آغاز شد و در این گزارش می توانید حضور شخصیت هایی که در این دوره از انتخابات شرکت کردند را مرور کنید.

به گزارش ایسنا، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با دستور وزیر کشور همزمان در حوزه‌هایی که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده شده است، آغاز شد.

در این دوره،‌ در هشت حوزه از جمله تهران و هفت حوزه انتخابیه دیگر انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود که بیش از ۶۰ درصد نمایندگان را شامل می‌شود.

حضور شخصیت‌ در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

حضرت آیت الله خامنه ای

در دقایق اولیه آغاز رای گیری،‌ رهبر انقلاب اسلامی پس از آنکه رای خود را به صندوق انداختند و در بیاناتی تاکید کردند:  انتخابات فی نفسه یک کار اساسی و مهمی برای کشور و برای مردم است. انتخابات نشانه‌ی حضور مردم است، نشانه‌ی اراده و تصمیم گیری مردم است. بنابراین وظیفه‌ی ملّی هر انسانی که مایل است کشور پیشرفت داشته باشد، کار بکند و به مقاصد بزرگ نزدیک بشود، این است که در انتخابات شرکت کنند. مرحله‌ی اول و دوم انتخابات هیچ فرقی با هم ندارد. همان اهمیتی که مرحله‌ی اول دارد مرحله‌ی دوم هم دارد.

حضور شخصیت‌ در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

وزیر کشور

احمد وحیدی وزیر کشور، پس از اعلام شروع رسمی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و بازدید از ستاد انتخابات کشور، رأی خود را به شکل الکترونیکی ثبت کرد.

حضور شخصیت‌ در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

مجید میراحمدی، معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور

حضور شخصیت‌ در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در محل ستاد انتخابات کشور، آماری از برگزاری الکترونیکی ارائه کرد و افزود: با گذشت ۸۰ دقیقه از انتخابات آخرین آمار سامانه پایش حوزه‌های انتخابیه دریافت کردم ۹۹.۷ درصد دستگاه‌ها تا این ساعت بیش از یکبار وصل شدند و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده و نشان می‌دهد زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای انتخابات فراهم است.

رئیس‌جمهور

سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز در پایان سفر دو روزه خود به قم و در بدو ورود به تهران با حضور در مسجد جامع حضرت صاحب الزمان (عج) در شهرک صالح آباد واقع در جنوب غرب تهران در مرحله دوم انتخابات مجلس شرکت کرد.

رئیس دولت سیزدهم در اظهاراتی پس از ثبت رای خود، با بیان اینکه مجلس قوی در کنار دولت قوی می تواند ایران قوی را رقم زند، گفت: امیدوارم با رای مردم، مجلس قوی شکل گیرد؛ مجلس قوی می تواند قوانین مورد نیاز کشور را تصویب کرده و ریل گذاری قوی برای کشور داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  با حضور در شعبه اخذ رای در مسجد امام علی(ع) شهرستان پردیس رای خود را در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی ثبت کرد.

قالیباف سپس در اظهاراتی رأی دادن را حق همه مردم دانست و افزود: رأی دادن یعنی حق تعیین سرنوشت خودمان و یعنی حق داریم از این طریق در نحوه اداره کشور در بخش های مختلف اثرگذار باشیم. در نظام مقدس جمهوری اسلامی، همه مسئولان در قوای مختلف با رأی مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب می شوند که بی شک اگر به دنبال ایجاد تحول و تغییر هستیم، نزدیک ترین پنجره برای دستیابی به این هدف، مشارکت در انتخابات است که همه سلایق، نگاه ها، گروه ها و افراد بتوانند در آن حضور داشته باشند.

آیت‌الله احمد جنتی

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، پس از شرکت در انتخابات تاکید کرد: مردم ایران از بهترین ملت‌ها هستند که همواره در عرصه‌های گوناگون برای دفاع از اسلام و ایران حضور داشتند و همواره به نظام جمهوری اسلامی آبرو بخشیدند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم شرکت کرد و در اظهاراتی تاکید کرد: مشارکت بالا نشانگر وحدت و همدلی و انسجام کشور است. مردم ما اقتدار و امنیت ایران عزیز را دیدند.  شورای نگهبان حداقل شرایط را برای تایید کاندیداها در نظر می گیرد. مردم باید افراد کاراتر را انتخاب کنند که مجلس قوی تری شکل بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور٬ پس از دریافت گزارش مسئولان وزارت کشور از کیفیت برگزاری دور دوم انتخابات، رای خود را به صورت الکترونیکی ثبت کرد.

وی با اظهار امیدواری از مشارکت مردم در انتخابات، تاکید کرد: امیدوارم مردم در این دور هم مثل دور اول مشارکت کنند. از وزارت کشور و شورای نگهبان و سایر دست‌اندرکاران انتخابات قدردانیم و این را جزو افتخارات دولت سیزدهم می‌دانیم که یک انتخابات افتخارآمیز در سلامت و امنیت کامل برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

سخنگوی دولت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پس از بازدید از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، با حضور در شعبه سیار اخذ رأی در پارک علم و فناوری پردیس تهران، در مرحله دوم انتخابات مجلسشرکت و رأی خود را ثبت کرد.

سیدحسن خمینی

سیدحسن خمینی با حضور در حسینیه جماران در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در مجتمع ۱۹ بهمن نهاجا در انتخابات دور دوم انتخابات مجلس حضور یافت و در اظهاراتی به لزوم شرکت در تمامی انتخابات اشاره کرد و گفت: نمایندگانی که با پشتوانه رأی بالا انتخاب شوند می‌توانند اقدامات مؤثرتری را انجام دهند.

معاون سیاسی وزارت کشور

سید محمد تقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزارت کشور با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، با بیان اینکه صرفه‌جویی در وقت و هزینه، سهولت رأی‌دهی، دقت بالا و امنیت خوب از مهمترین ویژگی‌های انتخابات الکترونیکی است، گفت: ستاد انتخابات و وزارت کشور ظرفیت دارد تا در دوره آینده هم به سمت انتخابات الکترونیکی حرکت کنیم.

وزیر اسبق امور خارجه 

منوچهر متکی، نماینده منتخب تهران  و وزیر اسبق امور خارجه با حضور در مسجد ولیعصر محله مهدیه اسلامشهر در رأی‌گیری الکترونیکی انتخابات مشارکت و همچنین بر ضرورت وجود رویکرد تحول‌آفرین در مجلس دوازدهم و توجه به مطالبات مردم و رهبری انقلاب تأکید کرد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات

آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی‌یزدی، عضو فقیه شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور در پای صندوقهای رای سیار مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات پس از مشارکت در مرحله دوم انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: از خدای متعال درخواست داریم که برکات خود را بر ما نازل کند تا مجلسی قوی، قدرتمند و عالم تشکیل شود که برای پیشبرد اهداف ملت، اسلام و اهداف بیان شده مقام معظم رهبری تلاش‌های وافر و موفقی را داشته باشند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان

سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان و قائم مقام دبیر شورای نگهبان هم پس از شرکت در انتخابات، با بیان اینکه «امیدواریم در اسرع وقت نتایج اعلام شود»، اظهار کرد: امیدوارم در موعد مقرر با حضور تمام نمایندگان در افتتاحیه مجلس شورای اسلامی برای شروع یک دوره جدید، مستحکم و با قدرت در مجلس آماده باشیم تا انشاءالله آمادگی داشته باشند که به وظایف خود در حوزه تقنین و نظارت انجام دهند و به حل مشکلات کشور کمک کنند. 

سخنگوی شورای نگهبان

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان هم پس از ثبت رای خود در صندوقهای رای سیار مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات  در جمع خبرنگاران گفت:بر اساس گزارشات مختلفی که از شهرستان‌ها و استان‌های مختلف داریم فرآیند رای گیری با خللی مواجه نیست و به خوبی درحال انجام است.

همچنین خیرالله پروین عضو دیگر شورای نگهبان ، دبیرکل حزب شریان به همراه همسرش، ابراهیم رسولی سخنگوی شانا در دومین مرحله انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

لازم به ذکر است که در انتخابات تمام الکترونیکی، علاوه بر احراز هویت رأی دهندگان، ثبت رأی و شمارش آن هم الکترونیکی است. در این روش، به رأی‌دهندگان به جای تعرفه کاغذی، «کارت تعرفه» داده می‌شود. کارت‌های تعرفه روی محلی مشخص از صندوق‌های الکترونیکی گذاشته می‌شود و رأی دهندگان شماره (کد) نامزدها را ثبت می‌کنند.

کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند، می توانند در هر حوزه ای رای دهند. کسانی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رای داده باشند، فقط در همان حوزه می توانند در مرحله دوم رای بدهند. متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

بازه سنی برای شرکت در انتخابات ۱۸ سال است؛ بنابراین افراد متولد پیش ۱۳۸۵/۲/۲۱می‌توانند در انتخابات روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه شرکت نمایند. تشخیص اینکه افراد در مرحله اول در چه حوزه ای رای داده اند از طریق دستگاه احراز هویت و سیستم های موجود در شعب اخذ رای انجام می گیرد.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : لطیفی: احیای ۱۰ هزار بنگاه راکد در دولت سیزدهم

ایرنا : جنبش المجاهدین: مواضع رئیسی و امیرعبداللهیان را در حمایت از ملت فلسطین فراموش نخواهیم کرد

ایرنا : نخست‌وزیر روسیه: زندگی ابراهیم رئیسی، وقف خدمت به مردم بود

ایرنا : شهادت آیت الله رییسی ضایعه ایی جبران ناپذیر است

ایرنا : امتحانات نهایی از فردا تا پنجشنبه برگزار نمی‌شود

تسنیم : واکنش انگلیس به تلاش دیوان کیفری برای حکم بازداشت نتانیاهو

ایرنا : امتحانات نهایی دانش‌آموزان به شنبه آینده موکول شد/تنظیم برنامه امتحانی جدید

تسنیم : زادگاه امیرعبداللهیان سیاهپوش شهادت رئیس‌جمهور شد

مهر : عزاداری مردم تبریز در پی شهادت رییس جمهور و همراهانش

ایسنا : تظاهرات شهرک‌نشینان مقابل کنست

مهر : مطالبه مردم خراسان جنوبی برای تشییع پیکر شهید آیت الله رییسی

مهر : مطالبه مردم خراسان جنوبی برای تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی

مهر : دستگیری یکی از اوباش سابقه دار حصارک

ایسنا : منافع ملت مهمترین اولویت شهید آیت‌الله رئیسی بود

ایسنا : اعداد و رکوردهای چشمگیر گواردیولا و سیتی

ایسنا : تشکیل شرکت‌های سهامی عام پروژه تامین مالی شرکت‌های بازار سرمایه را ۲ برابر کند؟ 

ایسنا : سخنگوی دولت: زمان بعدی آزمون‌های لغو شده اعلام می شود

مهر : آیت الله موحدی کرمانی شهادت رییس‌جمهور و هیات همراه را تسلیت گفت

ایرنا : هاشمی: راه رئیس جمهور مردمی ادامه می‌یابد/ تجهیزات فدراسیون‌ها نوسازی می‌شود

ایرنا : امام رضایی ها برای خادم ملت به میدان ولیعصر (عج) تهران آمدند

صدا و سیما : پیام تسلیت دبیرکل سازمان ملل متحد به دولت و ملت ایران

ایرنا : استاندار قزوین: آیت الله رییسی برای جمهوری اسلامی عزت آفرید

ایرنا : سریلانکا به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی فردا را عزای عمومی اعلام کرد

تسنیم : ناگفته‌ها و سختی‌های محیط‌بانی و محیط‌بانان در پارک ملی بمو

ایسنا : سوگواری مردم همدان در پی شهادت رییس جمهور خادم و همراهانش

صدا و سیما : تاکید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بر تداوم همکاری با وزارت خارجه

ایرنا : تظاهرات اطراف «کنست» در پی عدم تصویب طرح «سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو» + فیلم

تسنیم : ویترین تسنیم شماره 671/« آرامش پس از طوفان»

ایرنا : سفیر روسیه در سازمان ملل: رئیسی نقش کلیدی در همکاری‌های تهران - مسکو داشت

مهر : تجمع بزرگ همدانی‌ها به یاد رئیس جمهور شهید و همراهان

ایرنا : فرماندار آستارا: رئیس جمهور روحیه کار جمعی و جهادی داشت + فیلم

ایرنا : سروزیر بلوچستان پاکستان: آیت‌الله رئیسی مدافع وحدت جهان اسلام بود

ایلنا : پخت بلال با ۴ طعم و سس خاص بدون منقل و فر

ایسنا : درمان سرطان با یک ویروس/سفر به مریخ در عرض تنها ۲ ماه

مهر : باید در زیر چتر ولایت به سربازی خود ادامه دهیم

ایسنا : اخلاص و صبوری دو وِیژگی بارز شخصیت شهید رئیسی بود

ایسنا : خاطره معاون علمی رییس جمهور از آیت الله رئیسی +ویدئو

ایسنا : خاطره معاون علمی از رئیس جمهور شهید +ویدئو

ایرنا : زمان‌بندی انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شده در فضای مجازی اعتبار ندارد

مهر : مراسم بزرگداشت آیت‌الله ابراهیم رییسی در ایلام

تسنیم : مردم قزوین به سوگ رئیس‌جمهور شهید و همراهانش نشستند

ایلنا : پیکر شهدا فردا در قم به سمت مسجد جمران تشییع می‌شود

ایرنا : نوری المالکی: ایران اسلامی از تمامی مصیبت‌ها قدرتمندتر از گذشته بیرون آمده است

مهر : لاپید: کابینه کنونی در جنگ پیروز نخواهد شد

ایلنا : بی احتیاطی مادر منجر به جان باختن ۲ کودک شد

ایرنا : مرحله پنجم انتخابات مجلس هند برگزار شد/ بنگال غربی پیشتار مشارکت رای دهندگان

ایلنا : بیش از ۲۰۰ هنرمند و فعال فرهنگی شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفتند

تسنیم : اجتماع بزرگ خادمیاران و یاوران رضوی استان سمنان به مناسبت دهه کرامت

ایسنا : دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز یاد شهید جمهور را گرامی داشتند

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید