۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۳
کد خبرنگار: 5544
کد خبر: 85471832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اطلاعیه‌های وزارت کشور در مورد فرآیند دور دوم انتخابات

تهران- ایرنا- ستاد انتخابات کشور اطلاعیه‌های جداگانه ای در راستای برگزاری فرایند دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، ستاد انتخابات کشور اطلاعیه‌های جداگانه ای در راستای برگزاری فرایند دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر کرد.

این اطلاعیه‌ها به شرح زیر است:

اطلاعیه شماره ۲۰: مسئولان شعب موظف به اخذ رای تا آخرین نفر هستند

ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: به اطلاع کلیه فرمانداران محترم می‌رساند با عنایت به گزارشهای دریافتی از حوزه های انتخابیه مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مسئولین شعبه‌هایی که در آنها رای دهنده حضور دارند موظفند تا ثبت رای آخرین فرد حاضر در شعبه، به اخذ رای مبادرت کنند.

اطلاعیه شماره ۱۹: فرایند شمارش آرا پس اخذ رای آخرین نفر آغاز می‌شود

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: به استناد ماده (۱۲) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رأی گیری از افرادی که تا قبل از پایان مهلت قانونی اخذ رأی در محل شعبه حاضر شده و نوبت رأی گیری از آنان فرا نرسیده است، در حکم رأی گیری در مهلت قانونی تلقی می‌شود؛ لذا اعضای شعبه موظفند افراد مذکور را به داخل شعبه هدایت کرده درب شعبه را با کمک عوامل انتظامی بسته و اقدام به اخذ رأی تا آخرین نفر نمایند؛ بدیهی است فرآیند قرائت و شمارش آراء پس از این اقدامات آغاز می شود.

اطلاعیه‌ شماره ۱۸: زمان انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: براساس گزارش های دریافتی مبنی بر استقبال مردم در ساعات پایانی اخذ رای، وزیر محترم کشور با تایید شورای محترم نگهبان مدت زمان اخذ رای را تاساعت ۲۲ تمدید کردند.

اطلاعیه شماره ۱۷: زمان انتخابات تا ساعت ۲۱ تمدید شد

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: با عنایت به گزارشهای دریافتی از حوزه‌های انتخابیه انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مبنی بر استقبال رای دهند ـدگان. در ساعات پایانی اخذ رای، وزیر کشور تمدید مدت زمان اخذ رای را به مدت یک ساعت (تا ساعت ۲۱) اعلام کردند.

اطلاعیه شماره ۱۶: زمان اخذ رای گیری تا ساعت ۲۰ امشب تمدید شد

ضمن تشکر از ملت شریف ایران اسلامی، با عنایت به گزارش های دریافتی از حوزه های انتخابیه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مبنی بر حضور رای دهندگان در شعب و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رای، به استناد تبصره (۲) ماده (۱۱) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، با موافقت وزیر محترم کشور زمان اخذ رای به مدت ۲ ساعت یعنی تا ساعت ۲۰:۰۰ در حوزه های مذکور تمدید می گردد.

اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور: تصویربرداری رای دهندگان به صورت شخصی و خانوادگی با رعایت قانون انتخابات را بلامانع اعلام کرد

به اطلاع مجریان و اعضای محترم شعب اخذ رأی انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند، تصویربرداری رای دهندگان بصورت شخصی یا خانوادگی با رعایت ماده (۷) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، بلامانع است.

اطلاعیه شماره ۱۴ ستاد انتخابات کشور: نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن یا ثبت رای نمایند

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن و یا ثبت رای خود نیستند می رساند، برای شرکت در انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دادن رای می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی، اقدام به رای دادن نمایند.

ضمناً مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیات نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن یا ثبت رای نمایند.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۳ از رای دهندگان خواست تا مشخصات نامزدان مورد نظر خود را به صورت کامل و خوانا قید کنند.

اطلاعیه شماره ۱۳: مشخصات نامزدها به صورت کامل و خوانا قید شود

به اطلاع کلیه رای دهندگان عزیز انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند؛

با عنایت به تبصره ۳ ماده ۲۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، خواهشمند است در هنگام نوشتن و ثبت آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل؛ نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.

اطلاعیه شماره ۱۲ : سه ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رای اعلام شد

ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای رای دهندگان؛

الف - اصالت مدارک هویتی پنجگانه

ب - متولدین ۱۳۸۵/۲/۲۱ و ما قبل آن

ج - استعلام شماره ملی رأی دهندگان از دستگاه احراز هویت می باشد.

همچنین مجدداً یادآور می شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

اطلاعیه شماره ۱۱: متولدین ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند اولین حضور خود را در انتخابات به ثبت برسانند

به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می رساند؛ براساس بند ۲ ماده ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان می بایست در روز اخذ رای ۱۸ سال تمام باشد، یعنی کلیه متولدین روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای، اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رای بدهند.

اطلاعیه شماره ۱۰ : در حوزه های انتخابیه تمام الکترونیکی نیازی به ثبت اثر انگشت رای دهندگان نیست

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور اطلاعیه ای خطاب به مجریان و دست اندرکاران انتخابات مجلس درحوزه های انتخابیه تمام الکترونیکی صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه تمام الکترونیکی می رساند؛

با توجه به احراز هویت واجدین اخذ رای بوسیله دستگاه های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات، نیازی به ثبت اثر انگشت رای دهندگان نمی باشد.

اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات: عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست

هم میهنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۱۳۸۰/۳/۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست و دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

اطلاعیه شماره ۸ : هم‌وطنان از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی خودداری کنند

با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رای در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز جاری اخذ رای از کلیه واجدین شرایط در حوزه های انتخابیه مربوطه را آغاز نموده اند، لذا از هم میهنان عزیز که انتخابات حوزه آنها به مرحله دوم کشیده شده است، تقاضا می شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند.

اطلاعیه شماره ۷ : با ارائه اصل مدارک هویتی ۵ گانه رای دهید

به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می رساند: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فقط با ارائه اصل مدارک هویتی ۵ گانه ذیل :

۱- شناسنامه

۲-کارت ملی

۳-گذرنامه

۴-گواهینامه رانندگی

۵-کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

اطلاعیه شماره ۶: دستورالعمل ها ستاد انتخابات به منزله دستور کتبی بوده و رعایت آن الزامی است

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رای سراسر کشور می رساند؛ در مدت زمان اخذ رای مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو و تلویزیون در شعبه اخذ رای نمایند تا دستور العمل های ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد در دستور کار قراردهند.

ضمناً یاد آوری می گردد اطلاعیه های مذکور به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است.

اطلاعیه شماره ۵ : هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعب اخذ رای و اطراف آن وجود داشته باشد

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند، هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغات در طول زمان اخذ رأی، آن را امحاء نمایند.

اطلاعیه شماره ۴:‌ فرآیند اخذ رای از رای دهندگان مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح آغاز شد

فرآیند اخذ رای از رای دهندگان مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح آغاز شد، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه و با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه آغاز شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رأی دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

اطلاعیه تاکید کرده است: رأی‌دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای می توانند رای دهند که در مرحله اول در همان حوزه رای داده باشند و کسانی ‌که در مرحله اول در هیچ ‌یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده اند در مرحله دوم انتخابات می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

سرخط اخبار سیاست

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : سید نصرالله خطاب به رهبر انقلاب: به حضور پربرکت و رهبری حکیمانه و شجاعانه شما امید داریم

ایرنا : هواشناسی کرمانشاه برای سه‌شنبه و چهارشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد

مهر : مراسم عزاداری شهادت سید الشهدای خدمت در بوشهر

ایلنا : واکنش جالب اینفانتینو به شهادت رییس جمهور ایران

ایرنا : پیام تسلیت وزارت خارجه قبرس در پی شهادت آیت الله رئیسی

ایرنا : استاندار همدان: شهید رییسی همه عمر خود را وقف خدمت به مردم و کشور کرد

تسنیم : خون شهدا برکت راه نظام و بدرقه راه مسئولان است

ایلنا : لیست تیم ملی آرژانتین برای کوپا آمریکا اعلام شد

ایرنا : رشید: آیت‌الله رئیسی شخصیت مورد احترام همه دوستداران انقلاب بود

تسنیم : سوگ شهادت آیت‌الله رئیسی قلب تاریخ ایران را غمناک کرد+تصویر

مهر : موضوع تعهد به خانواده با هر ادبیاتی در جهان فهم می‌شود

ایرنا : نخست وزیر و وزیر خارجه قطر شهادت آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان را تسلیت گفت

ایرنا : مردم رشت در فراق آیت الله رئیسی از او می‌گویند

مهر : هنرمندان از سید شهیدان خدمت گفتند/ از حاتمی‌کیا تا بهنوش بختیاری

تسنیم : مراسم بزرگداشت خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی

مهر : طبق برنامه کارها را پیش ببرید/ تجهیزات رشته‌ها نوسازی می‌شوند

ایلنا : تمرینات ذوب‌آهن تعطیل شد

ایسنا : عزاداری مردم گرگان در سوگ شهادت خادم الرضا

ایسنا : ویدیو/ پیام ملت ایران به شهید خدمت؛ "خداحافظ مردمی‌ترین رئیس‌جمهور"

مهر : نقش آفرینی‌های حماسی سیدالشهدای خدمت در مکتب اسلام جاودانه است

تسنیم : عزاداری مردم کرمان در سوگ رئیس جمهور شهید+ تصویر

ایلنا : نگاهی به پهپاد آکینجی ترکیه + اینفوگرافیک

مهر : داغی بزرگ بر جان مردم آذربایجان/همه عزادارند

ایلنا : ادای احترام پرسپولیس به شهدای بالگرد

ایرنا : اردوغان: ترکیه، در این روزهای سخت کنار ایران خواهد بود

ایرنا : داوود میرباقری: مساعدت‌های رئیسی در حرکت کاروان سلمان فارسی بسیار تاثیر داشت

ایرنا : سوگواری گیلانیان از شهر و روستا برای شهید خدمت

تسنیم : مردم قزوین احساس قرابت زیادی با دومین رئیس جمهور شهید دارند

ایلنا : اعلام برنامه جدید سه هفته پایانی لیگ دسته اول

مهر : سیاه‌پوشی سبزوار در رثای «سید شهیدان خدمت» و یارانش

ایرنا : جانشین کلوپ از هلند آمد/ اسلات سرمربی لیورپول شد

ایسنا : برگزاری مراسم سوگواری شهدای خدمت در دانشگاه صنعتی سهند

مهر : شهادت سید محرومان مقدمه دولت مستضعفان

ایسنا : جلسه کوتاه مجلس در روز چهارشنبه

مهر : پیام تسلیت «سیدحسن نصرالله» به رهبر انقلاب

مهر : قتل یک شهروند در درگیری فامیلی در فردیس

ایرنا : اعلام آمادگی روسیه برای مشارکت در تحقیقات سانحه هوایی ورزقان

ایسنا : آیت الله رئیسی امید کشور، اسلام و انقلاب بود

ایسنا : محدودیت‌های ترافیکی مراسم بدرقه شهداء در تبریز 

تسنیم : سوگواری شهادت آیت‌الله رئیسی در بوشهر

ایلنا : رسمی: آرنه اسلات سرمربی لیورپول شد

ایرنا : حجت الاسلام احمد مطهری اصل امام جمعه موقت تبریز شد

ایسنا : لغو همه امتحانات دانش‌آموزان تا پایان هفته جاری/ تقویم جدید آزمون‌های مدارس اعلام می‌شود

ایرنا : الأعرجی: رئیسی و امیرعبداللهیان تأثیر زیادی در ثبات منطقه داشتند

ایسنا : آیت‌الله رئیسی پرتلاش و خستگی‌ناپذیر بود

ایرنا : پیام تسلیت رئیس شورای امنیت سازمان ملل در پی شهادت رئیسی و امیرعبداللهیان

ایسنا : مقدم‌دوست: در «شهادت» حقیقت است، نه ترس و یأس!

ایلنا : اعطای مجوز به آسانژ برای درخواست تجدیدنظر در مورد حکم استردادش به آمریکا

ایسنا : اجتماع مردم کرج در سوگ شهدای خدمت

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید