بسته خبری مرحله دوم انتخابات حوزه انتخابیه قائمشهر

ساری- ایرنا- شهروندان ساکن شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی از صبح امروز با آغاز فرآیند اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم یک بار دیگر ساعات پرخبر و پرشور انتخاباتی را مانند ۷۱ روز پیش تجربه می‌کنند. در این خبر که تا پایان فرآیند رأی‌گیری به روزرسانی می‌شود همه رخدادهای مهم مرتبط با انتخابات در این حوزه انتخابیه منتشر می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۴۱۶ شعبه اخذ رأی که با حضور حدود هفت هزار نفر عوامل اجرایی و حفاظتی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر تدارک دیده شدند از ساعت هشت صبح امروز فعالیت‌شان برای اخذ آراءِ مردم را آغاز کردند و پس از یک هفته پرشور انتخاباتی در پنج شهرستان این حوزه انتخابیه شمارش معکوس برای تعیین تکلیف کرسی‌های این حوزه آغاز شده است.

انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۲ حوزه انتخابیه سراسر کشور به مرحله دوم کشیده شده و ۹۰ نامزد انتخابات برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده از مجلس دوازدهم امروز با یکدیگر رقابت می‌کنند که یکی از این حوزه‌های انتخابیه و ۲ کری باقیمانده و چهار نامزد از بین ۹۰ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات متعلق به حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی هستند.

عمران عباسی کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور خنکداری و علی کشوری چهار نامزدی هستند که از بین ۵۷ نامزد این حوزه انتخابیه توانستند به مرحله دوم انتخابات راه یابند و امروز برای نشستن روی یکی از ۲ کرسی باقیمانده مازندران در مجلس دوازدهم با هم رقابت می‌کنند.

۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی با حضور ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ نفر در شعب اخذ رأی مشارکت انتخاباتی ۴۱.۳ درصدی ثبت شد. قائمشهری‌ها ۳۶.۱۲ درصد، سوادکوهی‌ها ۳۹.۹ درصد، جویباری‌ها ۵۰.۴۵ درصد، مردم سیمرغ ۵۵.۵۷ درصد و مردم ساکن سوادکوه شمالی ۸۰.۶۸ درصد مشارکت انتخاباتی داشتند که رقم میانگین ۴۱.۳ درصدی برای این حوزه انتخابیه ثبت شد.

یکی از ویژگی‌ها و تمایزهای انتخابات امروز حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی نسبت به انتخابات ۱۱ اسفند در مازندران و سراسر کشور، الکترونیکی برگزار شدن این انتخابات است. ستاد انتخابات کشور تصمیم گرفته که در هشت حوزه انتخابیه مرحله دوم انتخابات را به طور تمام الکترونیکی برگزار کند که یکی از این حوزه‌های انتخابیه حوزه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی است.

برای برگزاری انتخابات امروز یک هزار و ۳۷۹ دستگاه صندوق اخذ رأی الکترونیک به شعب اخذ رأی این حوزه انتخابیه اختصاص یافته است.

با توجه به الکترونیکی برگزار شدن تمام فرآیندهای انتخابات، به گفته حسن شهابیان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات مازندران، شمارش آرا نیز به طور کامل الکترونیکی انجام می‌شود و در کمتر از نیم ساعت پس از پایان ساعت اخذ رأی شمارش پایان می‌یابد.

ساعت ۸:۰۰ | فرآیند اخذ رأی در حوزه انتخابیه قائمشهر آغاز شد

فرآیند اخذ رأی مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی همزمان با ۲۱ حوزه انتخابیه دیگر در سایر استان‌ها آغاز شد.

به گزارش ایرنا، آخرین قطعه پازل انتخاباتی حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران امروز با انتخاب ۲ نماینده دیگر و مشخص شدن فهرست ۱۲ نفره نمایندگان مازندران در مجلس دوازدهم تکمیل می‌شود و در همین راستا عوامل برگزاری انتخابات از ساعت هشت صبح امروز -جمعه- در ۴۱۶ شعبه اخذ رأی پنج شهرستان قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی فرآیند اخذ رأی را آغاز کردند.

بسته خبری انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر | این خبر به‌روزرسانی می‌شود

۳۷۰ هزار و ۴۱۰ نفر از شهروندان مازندرانی ساکن شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی امروز فرصت دارند تا برای انتخاب ۲ نماینده این حوزه انتخابیه از بین چهار نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات یعنی عمران عباسی کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور و علی کشوری پای صندوق‌های رأی بروند و برای کرسی محل سکونت‌شان در مجلس دوازدهم تصمیم بگیرند.

ساعت ۸:۲۴ | شهروندان حوزه‌ انتخابیه قائمشهر تخلفات انتخاباتی را به هیئت بازرسی گزارش دهند

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: مردم حوزه های انتخابیه قائمشهر در مناطق شهری و روستایی در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی به ویژه در شعب اخذ رأی موارد تخلف را به بازرسان سیار و ثابت مستقر اطلاع دهند یا با شماره هیئت بازرسی انتخابات تماس بگیرند.

قاسم عزیززاده گرجی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هیئت بازرسی انتخابات مازندران از ابتدای فرآیند اخذ رأی در حوزه های انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار آماده دریافت گزارش‌های تخلفات احتمالی مرتبط با انتخابات به ویژه در شعب اخذ رأی است.

بسته خبری انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر | این خبر به‌روزرسانی می‌شود

وی افزود: دستکم ۴۰۰ بازرس سیار و ثابت مستقر در این شهرستان‌ها با ایجاد حلقه‌های ارتباطی با هیئت استانی و وزارت کشور با حضور مستمر در شعب اخذ رأی کل فرآیند برگزاری انتخابات و تخلفات احتمالی را مورد رصد قرار می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران خاطرنشان کرد: مردم شریف شهرستان های مذکور در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی در شعب اخذ رأی می‌توانند علاوه بر اعلام مورد تخلف به بازرسان، از طریق شماره ۳۴۴۵۰۵۶۷ با هیات بازرسی انتخابات استان ارتباط برقرار کنند.

ساعت ۸:۳۵ | دادستان مازندران: تخلفات انتخاباتی با قید فوریت رسیدگی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: تعدادی از قضات امروز جمعه در شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، جویبار سوادکوه شمالی و سیمرغ و بخش های تابعه با صدور دستورهای لازم، تخلفات انتخاباتی را با قید فوریت بررسی خواهند کرد.

بسته خبری انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر | این خبر به‌روزرسانی می‌شود

محمد کریمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر استقرار قضات در روز انتخابات برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، در هر حوزه قضایی دادسراها و دادگاه‌های شهرستان‌های مذکور و نیز دادگاه‌های بخش‌ها یک قاضی برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی حضور دارد. بر همین اساس در پنج دادسرا در شهرستان‌های قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ قضات حضور دارند و آماده رسیدگی به تخلفات احتمالی داوطلبان و هواداران آن‌ها هستند.

وی افزود: معاون دادستان و بازپرس ویژه جرایم انتخابات در همین روز به جرایم احتمالی به صورت ویژه رسیدگی خواهند کرد.

ساعت ۸:۴۹ | افزون بر هفت هزار نفر عامل اجرایی و حفاظتی در انتخابات حوزه قائمشهر مشارکت دارند

رییس ستاد انتخابات مازندران گفت:‌ افزون بر هفت هزار نفر عامل اجرایی و حفاظتی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار حضور دارند.

بسته خبری انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر | این خبر به‌روزرسانی می‌شود

قاسم عزیزاده گرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از انتخابات که به صورت الکترونیک برگزار می‌شود به نیروسازی و تقویت سرمایه اجتماعی نظام نیز توجه ویژه‌ای شده است و از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های بسیار گسترده، ممتد و فشرده‌ای در حوزه انتخابیه قائمشهر برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن، پرشور و رقابتی در نظر گرفته و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در این پنج شهرستان شرایط، امکانات و بضاعت‌هایی فراهم شده است و تمهیدات متعددی را هیأت‌های اجرایی با محوریت فرمانداران برنامه‌ریزی کردند.

ساعت ۹:۲۰ | ثبت احوال مازندران تا پایان رای گیری خدمات سجلی به مردم ارائه می‌دهد

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران گفت که همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار، اداره ثبت احوال استان با آمادگی کامل خدمات مختلف سجلی به مردم این مناطق ارائه می‌دهد.

بسته خبری انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر | این خبر به‌روزرسانی می‌شود

مجتبی فاطمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود آن‌که بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، افراد واجد شرایط برای حضور در انتخابات می‌توانند علاوه بر شناسنامه، از مدارک هویتی همچون کارت ملی، پاسپورت، کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی استفاده کنند. ولی کارکنان اداره ثبت احوال پنج شهرستان مازندران امروز در روز ۲۱ اردیبهشت در آماده‌باش کامل به سر برده و نسبت به ارائه خدمات سجلی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: رفع مشکلات شناسنامه‌ای، صدور شناسنامه المثنی و تعویض کارت ملی یا اختصاص شماره ملی از جمله خدمات ثبت احوال به شهروندان تا پایان آخرین ساعت انتخابات ۲۱ اردیبهشت است.

ساعت ۱۰:۲۶ | فیلم| جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر از زبان استاندار

یوسف نوری استاندار مازندران ضمن تشریح جزئیات فرآیند مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر گفت که بیشترین تعداد صندوق‌های روستایی کشور در انتخابات امروز با ۲۲۱ شعبه اخذ رأی در روستاهای پنج شهرستان قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در این حوزه انتخابیه قرار دارد.

ساعت ۱۰:۵۴ | نماینده شورای نگهبان در مازندران: همه اجزای انتخابات الکترونیک طبق ضوابط درحال اجرا است

رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات و نماینده شورای نگهبان در مازندران گفت: هماهنگی خوبی بین ستاد انتخابات مازندران و هیئت نظارات بر انتخابات استان وجود دارد که همین هماهنگی در حوزه انتخابیه قائمشهر نیز دیده می‌شود که بر همین اساس نیز همه اجزای انتخابات امروز طبق ضوابط و بر اساس مقررات در حال انجام است و عوامل اجرایی و نظارتی با آمادگی کامل فرآیند انتخابات را برگزار می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر زکوی روز جمعه در حاشیه بازدید مشترک همراه با استاندار از شعب اخذ رأی حوزه انتخابیه قائمشهر به خبرنگاران اظهار کرد: باهماهنگی وزارت کشور و شورای نگهبان انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر نیز به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. خوشبختانه همکاران و عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات در این حوزه انتخابیه با آمادگی کامل در شعب حضور دارند و همه مراحل انتخابات تمام‌الکترونیک به درستی و طبق ضوابط در حال اجراست.

وی افزود: عوامل اجرایی انتخابات پس از حضور در دوره‌های آموزشی با آمادگی و اشراف کامل در شعب اخذ رأی این پنج شهرستان حضور یافتند و همه زیرساخت‌ها نیز برای برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک فراهم شده است.

ساعت ۱۱:۳۱ | فیلم | ۴۱۶ شعبه اخذ رأی حوزه قائمشهر پذیرای آراءِ مردم

فرماندار قائمشهر گفت: ۴۱۶ شعبه اخذ رأی در پنج شهرستان این حوزه انتخابیه برای رأی‌گیری در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم تعیین شده که با یک‌هزار و ۳۷۹ صندوق الکترونیک آراءِ مردم را اخذ می‌کند.


ساعت ۱۲:۵۴ | رأی تحول‌خواهانه مردم حوزه انتخابیه قائمشهر در همه ادوار انتخابات مجلس

مردم حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی امروز در حالی به شعب اخذ رأی می‌رود و تکلیف ۲ کرسی این حوزه انتخابیه در مجلس را مشخص می‌کنند که در هر ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجلس دوم تا مجلس دوازدهم همواره تحول‌خواه ظاهر شدند و در هیچ دوره‌ای ترکیب قبلی نمایندگان را تکرار نکردند.

به گزارش ایرنا، مازندران ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که از ۹ حوزه انتخابیه با رأی مردم راهی خانه ملت می‌شوند. از این ۹ حوزه انتخابیه هم سه حوزه انتخابیه دارای ۲ کرسی هستند. «ساری و میاندورود»، «بابل» و «قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» سه حوزه انتخابیه‌ مازندران هستند که ۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند.

در انتخابات مجلس دوازدهم رقابت در یکی از این سه حوزه انتخابیه یعنی «قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» به مرحله دوم کشیده شد. حوزه انتخابیه‌ای که در همه ادوار گذشته مجلس مردم آن تحول‌خواه ظاهر شدند و همواره ترکیب نمایندگان خود را تغییر دادند.

بسته خبری انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر | این خبر به‌روزرسانی می‌شود

نگاهی به ۱۱ دوره پیشین و حتی دوره دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه «قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» این نکته قابل توجه را یادآوری می‌کند که مردم این حوزه انتخابیه در هیچ کدام از دوره‌ها ترکیب قبلی را به خانه ملت نفرستادند و گاهی هر ۲ نماینده و گاهی هم یک نماینده را تغییر دادند. نکته بسیار مهمی که از دوره دوم تا همین دوره دوازدهم به چشم می‌آید.

ساعت ۱۴:۴۹ | فیلم | جشن مشارکت ملی در حوزه انتخابیه قائمشهر

ده‌ها هزار تن از شهروندان شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی از صبح امروز و با آغاز فرآیند اخذ رأی در ۴۱۶ شعبه ثابت و سیار نام ۲ نماینده مد نظرشان برای این حوزه انتخابیه را در صندوق‌های الکترونیک ثبت کردند.

ساعت ۱۵:۵۰ | فیلم | حضور عروس و داماد قائمشهری در شعبه اخذ رأی

زوج جوان اهل قائمشهر که روز عروسی‌شان با روز برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم همزمان شد، پیش از حضور در جشن ازدواج در یکی از شعب اخذ رأی شهرستان قائمشهر حضور یافتند و رأی خود را برای انتخاب ۲ نماینده این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی ثبت کردند.

ساعت ۱۷:۰۰ | استاندار مازندران: امنیت کامل در شعب اخذ رای حوزه انتخابیه قائمشهر برقرار است

استاندار مازندران گفت: امنیت کامل در ۴۱۶ شعبه اخذ رای در حوزه های انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار برقرار است.

یوسف نوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با برپایی جلسات منظم و تامین نیرو، تمهیدات لازم برای برپایی انتخابات پرشور دور دوم اندیشیده شده است.

بسته خبری انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر | این خبر به‌روزرسانی می‌شود

وی خاطرنشان کرد: برپایی انتخابات زمان‌بندی دارد و همه مراحل اقدامات قبل، حین و بعد از انتخابات انجام و تمهیدات لازم با تامین نیرو برای برپایی انتخابات اندیشیده شده است. جلسات ستاد انتخابات به صورت منظم برگزار و مقدمات انتخابات فراهم شد.

ساعت ۱۷:۵۱ | جزئیات فعالیت مدارس حوزه انتخابیه قائمشهر در روز ۲۲ اردیبهشت

تعطیلی مدارس مازندران که ۱۲ اسفند پارسال به دلیل فعالیت شعب اخذ رأی اعلام شده بود، در مورد مدارسی که امروز در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی شعبه اخذ رأی هستند به گفته رئیس ستاد انتخابات مازندران با توجه به تمام الکترونیکی برگزار شدن مرحله دوم انتخابات مد نظر نیست و همه مدارس این حوزه انتخابیه روز ۲۲ اردیبهشت دایر خواهند بود.

به گزارش ایرنا، با نزدیک شدن به ساعات پایانی اخذ رأی گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال تعطیلی مدارس حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی بین برخی خانواده‌های دارای دانش‌آموز مطرح شده که بی‌ارتباط به تعطیلی مدارس مازندران در روز فردای انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به دلیل طولانی شدن فرآیند شمارش آرا نیست.

بسته خبری انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر | این خبر به‌روزرسانی می‌شود

شامگاه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرده بود که به دلیل برپایی شعب اخذ رأی در بسیاری از مدارس این استان و طولانی شدن فرآیند انتخابات همه مدارس استان روز شنبه ۱۲ اسفند تعطیل است. اما الکترونیکی برگزار شدن هر ۲۶ فرآیند مرحله دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه و سرعت عمل در شمارش و تجمیع آراء هر شعبه اخذ رأی احتمال تعطیلی مدارس این حوزه انتخابیه را تقریبا به صفر رسانده است.

ساعت ۱۹:۰۳ | گزارش تصویری مرحله دوم انتخابات مجلس- قائمشهر

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قائمشهر، از ساعت ۸ صبح جمعه ( ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز شده است. مردم قائمشهر با حضور در شعبه اخذ رای، ارای خود را ثبت کردند

بسته خبری انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر | این خبر به‌روزرسانی می‌شود

ساعت ۲۱:۲۸ | نتیجه انتخابات قائمشهر در کمترین زمان ممکن اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: با توجه به الکترونیکی بودن همه فرآیندهای مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی نتیجه انتخابات در کمترین زمان ممکن اعلام می‌شود.

قاسم عزیززاده گرجی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: الکترونیکی برگزار شدن هر ۲۶ فرآیند انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی شمارش دستی آراءِ را حذف کرده و به جای شمارش تعرفه‌ها، تجمیع آراءِ الکترونیکی انجام می‌شود که زمان زیادی نیاز ندارد.

بسته خبری انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر | این خبر به‌روزرسانی می‌شود

وی افزود: بنا به اعلام ستاد انتخابات کشور زمان رأی‌گیری در هر ۲۲ حوزه انتخابیه سراسر کشور تا ساعت ۲۲ تمدید شده است. بلافاصله پس از پایان زمان رأی‌گیری، نتیجه هر شعبه اخذ رأی به فرمانداری‌ها و سپس به ستاد انتخابات ارائه می‌شود و از طریق رسانه‌های رسمی به اطلاع مردم می‌رسد.

ساعت ۲۱:۴۷ | ازدحام جمعیت در شعبه‌های اخذ رای حوزه قائمشهر

استاندار مازندران گفت: طبق گزارش ها و اخبار رسیده، شعب اخذ رای حوزه انتخابیه قائمشهر در استان با ازدحام جمعیت روبرو است.

یوسف نوری شامگاه جمعه در ستاد انتخابات مازندران با اظهار اینکه مازندران بیشترین شعبه‌های صندوق اخذ رأی روستایی را دارد، افزود: انتخابات از ساعت اولیه شروع شد و مردم نیز در این رویداد شرکت باشکوه داشتند.

بسته خبری انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر | این خبر به‌روزرسانی می‌شود

وی با تقدیر از مردم پنج شهرستان استان مازندران که در انتخابات حضور فعال داشتند، گفت: انتخابات با دستور وزارت کشور تا ساعت ۲۲ تمدید شده است.

ساعت ۲۲:۲۲ | درهای شعب اخذ رأی حوزه قائمشهر بسته شد / رأی‌گیری تا آخرین نفر حاضر در شعب ادامه دارد

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: مهلت قانونی اخذ رأی در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به پایان رسید و از ساعت ۲۲ به بعد فقط افرادی که تا پیش از این ساعت در محل شعبه حضور یافتند امکان رأی‌دهی دارند.

قاسم عزیززاده گرجی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به این‌که ساعت قانونی مهلت انتخابات پس از سه نوبت تمدید تا ساعت ۲۲ ادامه یافت و اختیار تمدید مجدد از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد، مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به پایان رسید.

بسته خبری انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر | این خبر به‌روزرسانی می‌شود

وی افزود: به استناد ماده ۱۲ قانون انتخابات مجلس شورا اسلامی رأی‌گیری از افرادی که تا پیش از پایان مهلت قانونی اخذ رأی در محل شعبه حاضرند و نوبت رأی‌گیری آن‌ها نرسید در حکم مهلت قانونی تلقی می‌شود و اعضای شعبه اخذ رأی موظف هستند پس از بستن ورودی شعبه به کمک عوامل انتظامی، افراد مذکور را به داخل شعبه هدایت کرده و اقدام به اخذ رأی تا آخرین نفر کنند.

ساعت ۲۲:۴۴ | فرآیند تجمیع آراءِ شعب حوزه انتخابیه قائمشهر آغاز شد

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: با توجه به پایان یافتن مهلت قانونی اخذ رأی در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی فرآیند تجمیع آراء شعب رأی‌گیری این حوزه انتخابیه برای اعلام به فرمانداری‌ها و ستاد انتخابات استان آغاز شده است.

بسته خبری انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر | این خبر به‌روزرسانی می‌شود

قاسم عزیززاده گرجی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رأی‌گیری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ ساعت ۲۲ امشب پایان یافت و به استناد ماده ۱۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فقط در شعبه‌هایی که افراد تا پیش از ساعت ۲۲ وارد محل اخذ رأی شدند و در نوبت رأی‌دهی ماندند اخذ رأی تا زمان ثبت رأی آخرین نفر ادامه می‌یابد.

وی افزود: در همه شعبه‌هایی که اخذ رأی پایان یافت فرآیند تجمیع آراءِ صندوق‌های الکترونیکی آغاز شده است و با توجه به الکترونیکی بودن آرا در کمترین زمان ممکن نتیجه انتخابات اعلام می‌شود. ضمن این‌که صندوق‌های الکترونیک به هیچ شبکه ارتباطی متصل نیستند تا زمان پایان مهلت قانونی اخذ رای نمی توان آرای نامزدها را مطلع شد.

ساعت ۰۰:۴۸ شنبه | «عمران عباسی» و «علی کشوری» از حوزه انتخابیه قائمشهر به بهارستان راه یافتند

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: با پایان یافتن فرآیند تجمیع آراءِ ۴۱۶ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی آقایان عمران عباسی کالی و علی کشوری به عنوان نمایندگان مردم این پنج شهرستان به بهارستان راه یافتند.

بسته خبری انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر | این خبر به‌روزرسانی می‌شود

قاسم عزیززاده گرجی بامداد شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عوامل برگزاری انتخابات در شعب اخذ رأی و فرمانداری‌های حوزه انتخابیه قائمشهر بلافاصله پس از پایان مهلت قانونی رأی‌گیری تجمیع آراء صندوق‌های الکترونیک شعب اخذ رأی این حوزه انتخابیه را آغاز کردند و با تجمیع آراء تکلیف ۲ کرسی باقیمانده از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس شورای اسلامی روشن شد.

وی افزود: از بین چهار نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، با رأی مردم آقایان عمران عباسی کالی با ۴۲ هزار و ۲۳ رأی به عنوان نامزد اول و آقای علی کشوری که در مرحله نخست انتخابات رأی چهارم را کسب کرده بود با ۳۸ هزار و ۸۳۲ رأی به عنوان ۲ نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی انتخاب شدند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات مازندران مصطفی معلمی با ۳۶ هزار و ۸۰۹ رأی سوم شد و کمال علیپور نماینده دوره یازدهم مجلس از این حوزه انتخابیه هم با ۳۲ هزار و ۲۶۷ رأی در رتبه چهارم نامزدهای منتخب مردم این حوزه انتخابیه قرار گرفت.

ساعت ۱۲:۰۴ شنبه | مشارکت حدود ۳۰ درصدی مردم حوزه انتخابیه قائمشهر در مرحله دوم انتخابات

مردم حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به استناد آمارهای ستاد انتخابات مازندران در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم مشارکت حدود ۳۰ درصدی را ثبت کردند که ۱۱.۳ درصد کمتر از مشارکت این حوزه در مرحله نخست انتخابات است.

بسته خبری مرحله دوم انتخابات حوزه انتخابیه قائمشهر

با پایان یافتن فرآیند تجمیع آراءِ الکترونیک مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر و مشخص شدن تکلیف ۲ کرسی باقیمانده از حوزه انتخابیه مازندران، اعداد و ارقام مربوط به مشارکت انتخاباتی ساکنان این پنج شهرستان نشان می‌دهد که ۴۲ هزار و ۷۵۰ نفر کمتر از مرحله نخست انتخابات در مرحله دوم مشارکت انتخاباتی داشتند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مردم حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی روز ۲۱ اردیبهشت در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم مشارکت حدود ۳۰ درصدی را ثبت کردند.

قاسم عزیززاده گرجی اظهار کرد: از ۳۷۰ هزار و ۴۱۰ نفر که در این حوزه انتخابیه واجد شرایط حضور در انتخابات بودند، ۱۱۰ هزار و ۲۱۲ نفر در انتخابات شرکت کردند و مشارکت ۲۹.۷۵ درصدی مردم در این پنج شهرستان ثبت شد.

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : سید نصرالله خطاب به رهبر انقلاب: به حضور پربرکت و رهبری حکیمانه و شجاعانه شما امید داریم

ایرنا : هواشناسی کرمانشاه برای سه‌شنبه و چهارشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد

مهر : مراسم عزاداری شهادت سید الشهدای خدمت در بوشهر

ایلنا : واکنش جالب اینفانتینو به شهادت رییس جمهور ایران

ایرنا : پیام تسلیت وزارت خارجه قبرس در پی شهادت آیت الله رئیسی

ایرنا : استاندار همدان: شهید رییسی همه عمر خود را وقف خدمت به مردم و کشور کرد

تسنیم : خون شهدا برکت راه نظام و بدرقه راه مسئولان است

ایلنا : لیست تیم ملی آرژانتین برای کوپا آمریکا اعلام شد

ایرنا : رشید: آیت‌الله رئیسی شخصیت مورد احترام همه دوستداران انقلاب بود

تسنیم : سوگ شهادت آیت‌الله رئیسی قلب تاریخ ایران را غمناک کرد+تصویر

مهر : موضوع تعهد به خانواده با هر ادبیاتی در جهان فهم می‌شود

ایرنا : نخست وزیر و وزیر خارجه قطر شهادت آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان را تسلیت گفت

ایرنا : مردم رشت در فراق آیت الله رئیسی از او می‌گویند

مهر : هنرمندان از سید شهیدان خدمت گفتند/ از حاتمی‌کیا تا بهنوش بختیاری

تسنیم : مراسم بزرگداشت خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی

مهر : طبق برنامه کارها را پیش ببرید/ تجهیزات رشته‌ها نوسازی می‌شوند

ایلنا : تمرینات ذوب‌آهن تعطیل شد

ایسنا : عزاداری مردم گرگان در سوگ شهادت خادم الرضا

ایسنا : ویدیو/ پیام ملت ایران به شهید خدمت؛ "خداحافظ مردمی‌ترین رئیس‌جمهور"

مهر : نقش آفرینی‌های حماسی سیدالشهدای خدمت در مکتب اسلام جاودانه است

تسنیم : عزاداری مردم کرمان در سوگ رئیس جمهور شهید+ تصویر

ایلنا : نگاهی به پهپاد آکینجی ترکیه + اینفوگرافیک

مهر : داغی بزرگ بر جان مردم آذربایجان/همه عزادارند

ایلنا : ادای احترام پرسپولیس به شهدای بالگرد

ایرنا : اردوغان: ترکیه، در این روزهای سخت کنار ایران خواهد بود

ایرنا : داوود میرباقری: مساعدت‌های رئیسی در حرکت کاروان سلمان فارسی بسیار تاثیر داشت

ایرنا : سوگواری گیلانیان از شهر و روستا برای شهید خدمت

تسنیم : مردم قزوین احساس قرابت زیادی با دومین رئیس جمهور شهید دارند

ایلنا : اعلام برنامه جدید سه هفته پایانی لیگ دسته اول

مهر : سیاه‌پوشی سبزوار در رثای «سید شهیدان خدمت» و یارانش

ایرنا : جانشین کلوپ از هلند آمد/ اسلات سرمربی لیورپول شد

ایسنا : برگزاری مراسم سوگواری شهدای خدمت در دانشگاه صنعتی سهند

مهر : شهادت سید محرومان مقدمه دولت مستضعفان

ایسنا : جلسه کوتاه مجلس در روز چهارشنبه

مهر : پیام تسلیت «سیدحسن نصرالله» به رهبر انقلاب

مهر : قتل یک شهروند در درگیری فامیلی در فردیس

ایرنا : اعلام آمادگی روسیه برای مشارکت در تحقیقات سانحه هوایی ورزقان

ایسنا : آیت الله رئیسی امید کشور، اسلام و انقلاب بود

ایسنا : محدودیت‌های ترافیکی مراسم بدرقه شهداء در تبریز 

تسنیم : سوگواری شهادت آیت‌الله رئیسی در بوشهر

ایلنا : رسمی: آرنه اسلات سرمربی لیورپول شد

ایرنا : حجت الاسلام احمد مطهری اصل امام جمعه موقت تبریز شد

ایسنا : لغو همه امتحانات دانش‌آموزان تا پایان هفته جاری/ تقویم جدید آزمون‌های مدارس اعلام می‌شود

ایرنا : الأعرجی: رئیسی و امیرعبداللهیان تأثیر زیادی در ثبات منطقه داشتند

ایسنا : آیت‌الله رئیسی پرتلاش و خستگی‌ناپذیر بود

ایرنا : پیام تسلیت رئیس شورای امنیت سازمان ملل در پی شهادت رئیسی و امیرعبداللهیان

ایسنا : مقدم‌دوست: در «شهادت» حقیقت است، نه ترس و یأس!

ایلنا : اعطای مجوز به آسانژ برای درخواست تجدیدنظر در مورد حکم استردادش به آمریکا

ایسنا : اجتماع مردم کرج در سوگ شهدای خدمت

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید