‌احساس تکلیف مردم برای تعیین‌تکلیف پارلمان دوازدهم + فیلم


‌احساس تکلیف مردم برای تعیین‌تکلیف پارلمان دوازدهم + فیلم

مردم آگاه ایران اسلامی امروز از ساعت ۸ صبح در مرحله دوم انتخابات مجلس پای صندوق‌های رأی رفتند تا سرنوشت ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس را تعیین کنند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 11 اسفند 1402 برگزار شد که 245 نفر به مجلس راه یافتند. 90 نامزد برای 45 کرسی باقی مانده مجلس امروز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مردم آگاه ایران اسلامی از ساعت 8 صبح امروز جمعه در مرحله دوم انتخابات مجلس پای صندوق‌های رأی می‌روند تا سرنوشت این 45 کرسی را تعیین کنند. در این میان، 11 هزار و 500 شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات وجود دارد که 65 درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی است. 

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، 22 حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است.

انتخابات در مرحله دوم در 8 حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.متولدین 21  اردیبهشت 1385 به قبل می‌توانند در مرحله دوم انتخابات مجلس شرکت کنند و کسانی که در مرحله اول رأی نداده باشند، می‌توانند در هر حوزه‌ای رأی دهند.

کسانی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رأی داده باشند، فقط در همان حوزه می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند. متولدین 21 اردیبهشت 1385 به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

آغاز  دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی

.

دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در 287 شعبه اخذ رأی خراسان جنوبی آغاز شد.رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: این دور از انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی تنها در حوزه‌ی انتخابیه «بیرجند - درمیان و خوسف» برگزار می‌شود که در این حوزه بیش از 289 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

طالبی افزود: برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی انتخابیه «بیرجند _ درمیان و خوسف» 287 شعبه اخذ رأی شامل 144 شعبه شهری و 143 شعبه روستایی پیش بینی شده و 2 نفر از کاندیدا‌ها هم به رقابت خواهند پرداخت که روند انتخابات لحظاتی پیش در شعب اخذ رأی سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف آغاز شد.

صف حضور انتخابات در حرم حضرت عبدالعظیم

.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، مردم انقلابی، شهیدپرور و همیشه در صحنه قبله تهران صبح امروز از ساعات اولیه انتخابات هم دل و یک‌صدا به پای صندوق‌های رأی آمده‌اند تا با حضور پرشور و حماسی خود در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای پاسخ دندان شکنی را به دشمنان نظام و انقلاب دهند.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری امروز میزبان زائرانی از پیر و جوان بود که با حضور گسترده شور و هیجانی وصف‌نشدنی را در این آستان به وجود آورده بودند.

آغاز رأی‌گیری در تک حوزه انتخابیه اردبیل

.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، برای تعیین تکلیف هفتمین کرسی‌نشین بهارستان استان اردبیل 2 نامزد راه یافته به مرحله دوم در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با هم رقابت می‌کنند تا تکلیف این کرسی نیز مشخص شود.

‌با آغاز رأی‌گیری در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز اهالی این شهرستان‌ها حضور پرشوری را در پای صندوق‌های رأی رقم خواهند زد که از همین ابتدای رأی‌گیری شاهد تراکم حضور رأی‌دهندگان در شعب اخذ رأی هستیم.

276 شعبه اخذ رأی در سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز برای مرحله دوم تدارک دیده شده تا مردم این شهرستان‌ها آرای خود را در این صندوق ها بریزند.

گزارش  خبرنگار تسنیم از حال و هوای انتخابات در تبریز

.

مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ساعت هشت صبح امروز جمعه در حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر آغاز شد البته انتخابات در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر به طور تمام الکترونیک است.

از صبح امروز تعدادی از مردم پیش از گشایش شعبه منتظر اخذ رای بودند که پس از فرا رسیدن آغاز انتخابات رای خود را به صندوق انداختند تا جزو اولین های انتخابات باشند.

حضور باشکوه مردم در انتخابات اصفهان

.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های سمیرم و لنجان اصفهان آغاز شد.در این دور از انتخابات در حوزه انتخابیه سمیرم رقابت میان رحیم کریمی و سید محمد موسوی و در حوزه انتخابیه لنجان رقابت میان اکبر پولادی باغبادرانی و حسین رجایی ریزی است.

در حوزه انتخابیه سمیرم 68 صندوق اخذ رأی در شهرستان مستقر شدند که 28 صندوق به صورت سیار و 49 صندوق به صورت ثابت هستند و در شهرستان لنجان 153 شعبه اخذ رأی مستقر شدند که 137 شعبه به صورت ثابت و 16 شعبه به صورت سیار در اختیار مردم قرار دارند.

مردم اصفهان نیز بنا بر فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند "اهمیت مرحله دوم انتخابات کمتر از مرحله اول نیست" پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و این تکلیف خود را نیز انجام می‌دهند.

شکوه حضور در شعب اخذ رأی زنجان

.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه همه شرایط در این 2 حوزه برای فرایند رأی گیری مهیاست، تأکید کرد: انتخابات در این 2 حوزه همانند دور قبل نیمه الکترونیکی است و تعداد و محل شعب هیچ تغییری نمی‌کند.

491 شعبه ثابت و سیار در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم و خدابنده برای برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مستقر شده است.

بیش از 2 هزار رأی اولی در استان، امروز پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر می‌شوند.متولدان 21 اردیبهشت 1385 و ماقبل آن واجد شرایط سنی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

ازدحام مردم کرمانشاه در شعب اخذ رأی

.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز جمعه 21 اردیبهشت در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برای انتخاب 2 نماینده دیگر این حوزه آغاز شد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه درب 645 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه از ساعت 8 صبح امروز جمعه 21 اردیبهشت بر روی رای دهندگان باز شده و رای گیری تا زمان قانونی آن یعنی ساعت 18 امروز ادامه دارد.

وی افزود : تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و پرشور اندیشیده شده و کار جمع آوری آرای مردم در این مرحله در 645 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه انجام می شود.از مجموع شعب اخذ رای در نظر گرفته شده برای شهرستان کرمانشاه، 545 شعبه مربوط به مرکز استان و بخش مرکزی است.
وی همچنین تعداد شعبات اخذ رای بخش های چهار گانه شهرستان کرمانشاه را نیز 100 شعبه عنوان کرد و افزود: در بخش فیروزآباد 36 شعبه، بخش ماهیدشت 26 شعبه، بخش کوزران 20 شعبه و بخش بیلوار نیز 18 شعبه برای انتخابات در نظر گرفته شده است.

حضور باشکوه مردم گنبدکاووس در پای صندوق‌های رأی‌

.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، تکلیف آخرین حوزه انتخابیه و هفتمین نماینده‌ای که قرار است از استان گلستان راهی مجلس دوازدهم شود، امروز توسط مردم گنبدکاووس مشخص می‌شود.

بیش از پنج هزار نفر در قالب هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی مرحله دوم انتخابات را برگزار می‌کنند.در مرحله اول بیش از 130 هزار و 85 نفر از واجدین شرایط که شامل تقریبا نیمی از واجدین بود پای صندوق‌های رای آمده بودند و امروز قرار است که از بین دو نامزد این مرحله، یکی از آنان وکالت مردم را در مجلس شورای اسلامی برعهده بگیرد.

برای این مرحله از انتخابات 230 شعبه اخذ رای در شهرستان پیش بینی شده که شامل 203 شعبه شهری و 27 شعبه در روستاهای بخش مرکزی و 27 شعبه در بخش داشلی‌برون است.

حماسه‌ای برای تکمیل انتخابات مجلس در لرستان

.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، فرآیند اخذ رأی دور دوم دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزۀ انتخابیۀ خرم‌آباد و چگنی از ساعات ابتدایی صبح امروز 21 اردیبهشت آغاز شد.

مردم خرم‌آباد و چگنی امروز و پیش از آغاز رسمی فرایند رأی‌گیری انتخابات در 430 شعبۀ اخذ رأی حاضر شده‌‌اند تا تکلیف دو کرسی باقی‌مانده در این حوزۀ انتخابیه را تعیین کنند.

230 شعبۀ اخذ رأی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در حوزۀ انتخابیۀ خرم‌آباد و چگنی در مناطق شهری و 217 شعبه نیز در مناطق روستایی مستقر شده‌است.

حضور باشکوه مردم کرج در پای صندوق‌های رأی

.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج شامل شهرستانهای کرج، فردیس، اشتهارد و بخش های آسارا، پلنگ آباد و مشکین دشت در حالی آغاز شد که در این حوزه انتخابیه 870 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات استان البرز، 668 شعبه اخذ رای در کرج، 459 شعبه اخذ رای در فردیس و 48 شعبه اخذ رای در اشتهارد وظیفه اخذ رای از بیش از 1472 هزار واجدین شرایط برای حضور در این دوره از انتخابات را بر عهده دارند.

بر اساس قانون انتخابات کلیه کسانی که به سن 18 سالگی می رسند می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند که بر این اساس متولدین پیش از 21 اردیبهشت ماه 1385 که آماری نزدیک به 11 هزار نفر می باشند، می توانند در این دوره ازا نتخابات شرکت کنند.

رأی‌گیری دور دوم مجلس در مازندران

.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائمشهر، از نخستین دقایق 21 اردیبهشت رای گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ آغاز شد.

قاسم عزیززاده گرجی رئیس ستاد انتخابات مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 370 هزار و 410 نفر در حوزه‌های انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ، جویبار واجد شرایط رای دادن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

شکوه حضور شیرازی‌ها در دور دوم انتخابات

.

ماراتون انتخابات مجلس دوازدهم در استان فارس امروز جمعه 21 اردیبهشت‌ماه تکمیل می‌شود.استان فارس دارای 15 حوزه انتخابیه و 18 کرسی نمایندگی است که در دور نخست منتخبان 13 حوزه انتخابیه برای راهیابی به مجلس از سوی مردم انتخاب شدند و تکلیف 2 حوزه باقیمانده یعنی حوزه شیراز و زرقان و حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم که هم‌اینک آغاز شده، کشیده شد.

فرآیند اخذ رأی در حوزه‌های انتخابیه تهران و ورامین

.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز همزمان با سراسر کشور از ساعت 8 صبح در 3 هزار و 956 شعبه اخذ رأی شهری و روستایی در دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین در استان تهران آغاز شد.

از همان آغاز فعالیت شعب رأی‌گیری شاهد حضور باشکوه مردم به‌ویژه رأی اولی‌ها هستیم، به‌گونه‌ای صف شعبه اخذ رأی طولانی شده است.

مردم فهیم استان تهران از همان ساعت اولیه رأی‌گیری برای شرکت در مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور، برای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، عمل به تکلیف شرعی و قدردانی از خون شهدا مشارکت حداکثری خود را نشان دادند و همه شعب اخذ رأی مملو از حضور مردم برای مشارکت در انتخابات است.

آغاز انتخابات مرحله دوم انتخابات مجلس در خوزستان

.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود.   برای برگزاری دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر 309 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است.  از این تعداد 148 شعبه در آبادان، 111 شعبه در رامهرمز و 50 شعبه در رامشیر است.

مردم ولایتمدار شهرستان‌های رامهرمز و رامشیر از صبح امروز برای تعیین نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در شعب اخذ رای حضور یافتند.

آغاز فرایند رای‌گیری در شعب اخذ رای ملایر

.

فرایند رای‌گیری در شعب اخذ رای ملایر در مرحله دوم انتخابات مجلس همزمان با سراسر کشور آغاز شد. در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 167 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه ملایر پیش‌بینی شده که انتخابات در تمامی این شعبه‌ها به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

افرادی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شرکت کنند که متولد 21 اردیبهشت 1385 به قبل باشند و در دور اول در حوزه انتخابیه دیگری رای نداده باشند.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» در دور قبل با کسب حد نصاب آراء به عنوان نفر اول راهی مجلس شد و «حسین احمدی» و «احمد آریایی‌نژاد»  نامزدی هستند که در دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر با هم رقابت می‌کنند. ملایر صاحب 2 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

آغاز دور دوم انتخابات در مشهد برای تعیین تکلیف آخرین کرسی

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری 11اسفند ماه1302 همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی نیز برگزار شد اما طبق قانون نامزدها باید 20 درصد آرای ماخوذه صحیح را کسب کنند. بر این اساس در مشهد یک نفر از 5 نفر نماینده باقی مانده و دو نفر که حائز اکثریت آرا بودند و اما 20 درصد را کسب نکرده بودند وارد مرحله دوم برای کسب کرسی هجدهم شدند.

نمایندگان منتخب استان خراسان رضوی در حال حاضر17 کرسی مجلس شورای اسلامی را شامل می‌شوند که در دور قبل تعیین تکلیف شدند و تنها یک نماینده دیگر امروز تعیین تکلیف می‌شود.

انتهای پیام/

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : توصیه رئیس جمهور شهید به دولتمردان؛ ما دولت سرباز هستیم

مهر : عزاداری مردم شهید پرور کرمانشاه در سوگ شهادت آیت الله رییسی

ایسنا : بر عهدمان با رئیس‌جمهور شهیدمان پایبندیم و خدمت‌رسانی را با قوت ادامه می‌دهیم

تسنیم : اشک و آه زائران حضرت معصومه(س) در غم شهادت رئیسی

ایسنا : تسلیت سردار پاکپور در پی شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش

ایسنا : برنامه جدید مسابقات هفته‌های بیست و هشتم تا سی ام لیگ برتر

ایرنا : آیت‌الله موحدی کرمانی شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت

ایلنا : تاجیکستان در این لحظه‌های غم‌انگیز در کنار مردم ایران است

مهر : اشک و ماتم کرمانشاهیان با نوای «آمده‌ام ای شاه» در سوگ خادم الرضا

صدا و سیما : زندگینامه شهید آیت الله رئیسی

تسنیم : شب خاطره موج‌های بی‌قرار با حضور امدادگران هلال احمر خراسان شمالی

ایسنا : تمام لحظات عمر آیت‌الله رئیسی، معطوف به آسایش مردم و آبادانی کشور بود

تسنیم : بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان بوشهر

تسنیم : نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران در قشم

تسنیم : سومین کنگره بین‌المللی مدیریت بهداشتی و بیماری‌های آبزیان به میزبانی شهرکرد

تسنیم : تجلیل از بانوان اثرگذار استان بوشهر

تسنیم : تور بین المللی دوچرخه سواری خزر در سرخ رود مازندران

تسنیم : پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد

تسنیم : تولید و حمل ترانسفورماتور غول پیکر 500 مگاولت آمپری به دست متخصصین داخلی

ایرنا : خدمت به ایران در منطقه ویژه پارس بی وقفه ادامه دارد

تسنیم : سفر یک روزه سخنگوی سپاه به زنجان

تسنیم : مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و هیئت همراه

ایرنا : نماینده مجلس: آیت الله رییسی رییس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی بود

مهر : تسلیت ساترا به مناسب درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و هیات همراه

صدا و سیما : موسیقی‌هایی برای امام رضا علیه السلام

مهر : پایتخت در عزای سید شهیدان خدمت

ایرنا : تبریز بدون سید شریف صفایی ندارد ...

ایرنا : سوگواری دانشگاهیان گیلان در غم شهید خدمت

ایرنا : تسلیت به ایران؛ کدام کشورها شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفتند؟

ایرنا : احیای تالاب گرده‌قیت نقده باعث کاهش شوری آب چاه‌های منطقه شده است

مهر : رهبری چین از درگذشت شهید رییسی احساس افسوس و تأسف می‌کند

مهر : آل هاشم روحانی محبوب تبریز

ایلنا : مدارک لازم و مهم برای پاسپورت متاهل و مجردها

مهر : فرمانده نیروی زمینی سپاه شهادت رییس‌جمهور را تسلیت گفت

تسنیم : پخش «دولت عشق» و «میهمان داریم» به یاد رئیس‌جمهور شهید

مهر : زمان برگزاری ۳ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد

ایرنا : نماینده مجلس: آیت الله رییسی در راه محرومیت‌زدایی به شهادت رسید

ایسنا : بازداشت ۲ سارق با پابندالکترونیک در ۲ ماموریت پلیسی

ایسنا : عمویی: شهید امیرعبداللهیان هماهنگی بین میدان و دیپلماسی را به نمایش گذاشت

ایرنا : اجتماع امام رضایی‌ها با شهادت خادم‌الرضا (ع)

ایرنا : پیام تسلیت دبیرکل سازمان‌ملل درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان به دولت وملت ایران

ایرنا : شخصیت‌ها و مسوولان چهارمحال و بختیاری شهادت رییس‌جمهور را تسلیت گفتند

صدا و سیما : ابراز همدردی ملت و دولت ترکیه با رهبر معظم انقلاب و مردم ایران

مهر : صدور قرار بازداشت نتانیاهو و گالانت ۷ ماه به تاخیر افتاده است

ایرنا : شهادت در مسیر خدمت گواه روحیه مردمی آیت‌الله رئیسی است

تسنیم : ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تبریز فردا تعطیل است

ایرنا : آیت‌الله رئیسی به آموزش و پرورش نگاه ویژه داشت

ایرنا : سید مقتدی صدر: خداوند برادری، امنیت و استقلال را به ملت‌های عراق و ایران عنایت فرماید

ایرنا : ابراز هم‌دردی نخست‌وزیر ژاپن برای شهادت رئیس جمهوری ایران

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید