سخنگوی نمایشگاه کتاب: فروش نخستین روز به ۵۸ هزار و ۳۰۰ نسخه رسید

تهران- ایرنا- قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام اینکه تعداد فروش نخستین روز در بخش مجازی ۵۸ هزار و ۳۰۰ نسخه بود، گفت: ۲۶۲ هزار عنوان یکتا در بخش مجازی وجود دارد. تعداد سفارش‌های ثبت شده در بخش مجازی ۳۹ هزار ۱۰۰ و تعداد فروش ۵۸ هزار و ۳۰۰ نسخه بود.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، نخستین نشست خبری سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیستم اردیبهشت در سالن بخش اجرایی برگزار شد. در این نشست علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب و محمد الهیاری مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب حضور داشتند.

رمضانی درباره روند تکمیل بخش‌های مختلف سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، توضیح داد: به گزارش مجموعه‌های ارزیابی از ساعات اولیه نخستین روز اقدامات و خدمات به مردم انجام شد و بعد سرعت گرفت. روز گذشته نمایشگاه را به آمادگی ۹۵ درصد رساندیم و ۵ درصد آمادگی که باقی مانده بود، در ساعات بعدی انجام شد.

یک حکم برای یکی از ناشران متخلف به دلیل عرضه کتاب غیرمجاز صادر شدقائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به استقبال مردمی در دومین روز نمایشگاه کتاب، گفت: از روز دوم جمعیت فوق‌العاده‌ای وارد نمایشگاه شدند. تعداد بازدیدکنندگان در روز اول و پنج‌شنبه اول (روز دوم) قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست.

سخنگوی نمایشگاه کتاب با اعلام اینکه روز گذشته (۱۹ اردیبهشت) هیات رسیدگی به تخلفات برگزار شد، ادامه داد: در نتیجه یک حکم برای یکی از ناشران متخلف به دلیل عرضه کتاب غیرمجاز صادر شد.

تعداد ۹۵۰۰ تماس با مرکز پاسخگویی

رمضانی با اشاره به اینکه در دومین روز نمایشگاه کتاب از صبح تا پایان روز ۳۳ نشست در سراهای کودک و نوجوان، کوشک کتاب و دیگر بخش‌ها برگزار شد، درباره مرکز پاسخگویی توضیح داد: نزدیک ۱۰۰ نفر به شکل مستمر به ناشران و مردم پاسخگویی می‌کنند. در مرکز تماس و پاسخگویی نمایشگاه که از ۱۳ اردیبهشت کار خود را شروع کرد درباره کتاب‌ها فروش و بن اطلاع‌رسانی می‌شود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به ۱۰۰ دستگاه ایستاده لمسی برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان، گفت: این‌ها به غیر از غرفه‌های اطلاع رسانی فعالیت می‌کنند. تعداد ۹۵۰۰ تماس که بیش از ۷هزار تماس ورودی و باقی تماس‌های همکاران با ناشران و مخاطبان بوده است، در نخستین روز اتفاق افتاد. همچنین خط کشی‌های روی زمین که یکی از ایده‌های نمایشگاه دوست‌داشتنی من بود از مسیر ایستگاه مترو مصلی، مترو بهشتی و خیابان قنبرزاده انجام شده است.

به گفته او ۲۶۲ هزار عنوان یکتا در بخش مجازی وجود دارد. تعداد سفارش‌های ثبت شده در بخش مجازی ۳۹ هزار و ۱۰۰ و تعداد فروش ۵۸ هزار و ۳۰۰ نسخه بود. مجموع کل درخواست‌های بخش مجازی بیش از ۴۵ میلیون درخواست بوده است و بیشترین درخواست در ثانیه ۱۲۰۰ کلیک است، به همین دلیل تلاش برای تامین زیرساخت‌ها انجام می‌شود.

بیش از ۱۰۰ غرفه هنوز کارتخوان ندارند 

رمضانی با اشاره به اینکه سایه‌بان و نیمکت‌هایی دور بلوار امام رضای مصلی کارگذاری شده است، ادامه داد: درهای ۱۱، ۴ و ۱۹ جدید اضافه شدند، در نتیجه از همه جهات جغرافیایی حتی از کنارگذر بزرگراه شهید مدرس امکان دسترسی به نمایشگاه را داریم.

جایگزینی غرفه‌های غیرفعال با ناشران در انتظارِ دریافت غرفه، باسرعت بیشتری انجام می‌شود، همچنین چاپ و توزیع گسترده نقشه در دستور کار قرار گرفتسخنگوی نمایشگاه کتاب با اعلام اینکه در این دوره نمایشگاه نظرسنجی‌های روزانه انجام می‌شود، توضیح داد: هر روز اطلاعاتی از نتایج نظرسنجی روزهای قبل اعلام خواهدشد، یکی از سوال‌های پیمایش این است که مصلای تهران چقدر مکان مناسبی برای نمایشگاه است؟ ۷۵ درصد پاسخ‌دهندگان، مصلی را مکان مناسبی می‌دانستند، بیش از ۱۷ درصد متوسط و یک و نیم درصد خیلی کم مصلی را مکان مناسب می‌دانند. مردم درباره مرکز پاسخگویی از ۱۰۰ نمره بالای ۷۳ درصد دادند. 

به گفته او برای تکمیل نمایشگاه کتاب جایگزینی غرفه‌های غیرفعال با ناشران در انتظار دریافت غرفه، باسرعت بیشتری انجام می‌شود، همچنین چاپ و توزیع گسترده نقشه در دستور کار قرار گرفت.  

قائم مقام نمایشگاه کتاب، درباره فعال نبودن کارتخوان برخی از غرفه‌ها در نخستین روز، توضیح داد: دوسال است که موضوع کارتخوان نمایشگاه، غیر از نمایشگاه و ناشران به بخش مالیات و بانک‌ها هم مرتبط است. در نتیجه روندی باید طی شود، روزهای قبل از شروع نمایشگاه آزمایش‌های فعالیت کارتخوان را انجام دادیم و ۸۰ عدد کارتخوان شب قبل از شروع نمایشگاه میان ناشران توزیع شد. 

او ادامه داد: غیر از کارت‌خوان‌های بخش‌های دولتی و نظامی که امکان اتصال به سیستم باقی ناشران را ندارند، در شبستان ۳۶، در بخش کودک و نوجوان ۶۵ و در بخش دانشگاهی ۲۳ غرفه هستند که کارتخوان ندارند.  

فقط ۵ درصد فروش دوره قبل به کتاب‌فروشان اختصاص داشت 

رمضانی درباره دستگاه فروش آب معدنی که در دوره قبل در شبستان فعال بود و در این دوره نیست، بیان کرد: به دلیل فعالیت دستگاه‌های فروش آب با چالش نظافت بخش‌ها مواجه هستیم، در طول روز این نمایشگاه شلوغ امکان تمیزکردن را ندارد. همچنین در این دوره کافه‌های پذیرایی در بخش‌های مختلف فعال است که به مخاطبان خدمت می‌دهند. 

سخنگوی نمایشگاه کتاب درباره امکان یکسان‌سازی قیمت ناشران و کتاب‌فروشان در بخش مجازی توضیح داد: کتاب‌فروشانی که در بخش مجازی فعال هستند، فقط ۵ درصد فروش از دوره قبل را به خود اختصاص دادند. باید توجه داشت کتابی که در کتاب‌فروشی می‌ماند و قیمت چاپ‌های جدید آن متفاوت با قیمتی است که ناشر کتاب را در سایت بارگذاری کرده است، بعد از چند سال با ناشر تسویه شده است.  

تخلفات کتاب‌فروشان با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود تا چهره نمایشگاه در نتیجه فعالیت آن‌ها مخدوش نشوداو با تاکید بر ضرورت افزایش صبوری عمومی برای بهبود همکاری با کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه، ادامه داد: باید بدانیم که با حذف و سرکوب یک بخش از صنعت، بخش دیگر فعال نمی‌شود و باید به ریه‌های صنعت نشر کمک شود تا بتواند تنفس کند. 

قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره امکان تخلف از سوی کتاب‌فروشان، بیان کرد: ممکن است موجودیِ کتاب‌فروش بیش از واقعیت ارایه شود، به همین منظور اقداماتی انجام شد تا تعداد سفارش‌های ارسال نشده کتاب‌فروشی‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. اگر این تعداد از حد مشخص عبور کند، پنل کتاب‌فروش بسته خواهدشد. تخلفات کتاب‌فروشان با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود تا چهره نمایشگاه در نتیجه فعالیت آن‌ها مخدوش نشود. 

به گفته رمضانی، ناشران باید توجه داشته باشند با خرید مردم از کتاب‌فروشی‌ها از یارانه ناشران کم نمی‌شود، بلکه برای کتاب‌فروشان یارانه جداگانه در نظر گرفته شده است.  

هنوز هم ناشرانی در انتظار برای دریافت غرفه هستند 

محمد الهیاری نیز درباره روند فعالیت کمیته ناشران داخلی برای نمایشگاه کتاب، بیان کرد: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ متوجه شدیم که ناشران برای حضور در نمایشگاه تقاضا دادند و متوجه شدیم که تقاضا برای حضور بیش از فضایی است که در مصلی در اختیار داریم. دیشب به صورت میدانی از ناشران پرسیدم، از فروش روز اول رضایت داشتند.  

مدیر کمیته ناشران داخلی ادامه داد: همکاران در کمیته ناشران داخلی از ناشران دعوت کردند تا در نمایشگاه غرفه خالی نداشته باشیم. هنوز هم ناشرانی در انتظار برای دریافت غرفه هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایسنا : پیام تسلیت وزیر کار در پی شهادت رئیس جمهور مردمی

ایرنا : مدیران و مردم هیچگاه خدمات و رفتار مردمی آیت‌الله رئیسی را فراموش نخواهند کرد

ایرنا : سرلشکر موسوی: ارتش همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمان‌های نظام است

ایلنا : سرپرست استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد

مهر : نظام سلامت کشور وامدار شهید رئیسی است

مهر : سوگواری مردم شهرستان چوار برای رییس جمهور

ایسنا : ببینید/‌ اذعان تحلیلگر بی‌بی‌سی به نقش مهم شهید امیرعبداللهیان در منطقه

ایلنا : پیام تسلیت فرانسه در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران

ایرنا : هواشناسی نسبت به جاری شدن سیلاب در مازندران هشدار داد

ایسنا : قیمت سکه و طلا کاهشی شد

تسنیم : آیت الله جنتی: شهید رئیسی نمونه کامل مدیر انقلابی بود

مهر : عزاداری مردم ولایت مدار شیراز در سوگ شهادت ریاست جمهور

ایرنا : فیلم| شیون زنان بویراحمدی در فراق رئیس جمهور ایران

مهر : آیت‌الله رئیسی از حامیان شجاع مقاومت بود

ایسنا : مراسم عزاداری به مناسبت شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهان در خرم آباد

ایرنا : وزیر کشور: مشکلی برای شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی در تهران وجود ندارد

ایسنا : رئیس دولت خالصانه از آرمان‌های نظام اسلامی دفاع کرد

مهر : رقابت‌های بین‌المللی جام تختی یک هفته به تعویق افتاد

ایسنا : استخراج رمزارز در ونزوئلا ممنوع شد

مهر : «لوپتگی» و «وستهام یونایتد» به توافق رسیدند

ایرنا : خزاعی: آیت‌الله رئیسی لحظه‌ای از عهد صادقانه خود با ملت ایران غافل نشد

ایسنا : جلال‌زاده: امیرعبداللهیان پایبند به آرمان مقاومت و مجاهدت بود

تسنیم : تصاویری از حضور شهید رئیسی در حرم حضرت معصومه(س)

ایرنا : آن‌ها شهید شدند اما ما ماندیم و یک دنیا غم

تسنیم : فرمانده ارتش: آیت‌الله رئیسی مدیری صادق الوعد بود

تسنیم : حزن و اندوه نصف جهان از شهادت رئیس جمهور ایران + فیلم

ایلنا : واکنش‌های تشکل‌ها و فعالان مدنی کارگری در ایران و جهان به خبر شهادت رئیس‌جمهور

ایسنا : کره جنوبی و بریتانیا میزبان دومین اجلاس جهانی هوش مصنوعی خواهند بود

صدا و سیما : آیت‌الله رئیسی، نیروی مورد وفاق جریان‌های مختلف بود

تسنیم : برگزاری مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید در بندرعباس

ایرنا : بوکسورهای ایران در جست‌وجوی سهمیه المپیک

مهر : مدیران راه شهدای خدمت را به صورت عملی ادامه دهند

ایرنا : کره جنوبی: آرزو داریم مردم ایران بر غم از دست دادن رئیس جمهور فائق آیند

تسنیم : ماجرای 3 مأمور پلیسی که در شب گذشته شهید شدند + فیلم

ایرنا : همسفر با ۳ شهید/ حامد عسگری خاطرات سفر نیویورک رئیس‌جمهوری را می‌نویسد

مهر : مبادی ورودی و خروجی مرز چذابه ساماندهی شوند

ایسنا : اولین دوره کلاسهای تخصصی با حمایت مسئولان قضایی برگزار می شود

ایسنا : عکس‌ / واکنش گسترده مداحان و علما به شهادت رئیس‌جمهور

تسنیم : جهاد آبرسانی به 5000 روستا؛ یادگار رئیس جمهور شهید+جدول

تسنیم : جهاد آبرسانی روستایی؛ یادگار رئیس جمهور شهید+جدول

ایرنا : آقای رئیسی! نوبت شماست+ فیلم

مهر : مدیران خدمت به مردم را با جدیت ادامه دهند

مهر : پیام تسلیت فرهنگستان هنر در پی شهادت رئیس جمهور مردمی 

ایرنا : آیت‌الله رئیسی: حق التدریسم را به طلاب نیازمند پرداخت کنید

ایرنا : اخلاص و صداقت ویژگی بارز و عامل محبوبیت آیت الله رئیسی بود+ فیلم

تسنیم : کاشانی‌ها داغدار شهادت رئیس جمهور شدند

ایسنا : اختتامیه جشنواره امام رضا (ع) برگزار نمی‌شود

ایسنا : واکنش مراجع تقلید به شهادت ابراهیم رئیسی

مهر : ثمره خدمت مخلصانه «آیت الله رییسی» شهادت بود

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید