۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85471489
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

الحوثی: اشغال گذرگاه رفح توهین به اعراب و مسلمانان است/این کار با چراغ سبز آمریکا انجام شد

تهران- ایرنا- رهبر انصارالله یمن امروز (پنج‌شنبه) در سخنرانی هفتگی خود به آخرین تحولات جنگ غزه پرداخت و اشغال گذرگاه رفح توسط رژیم صهیونیستی را توهینی برای مسلمانان و اعراب ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در این باره اظهار داشت: اشغال گذرگاه رفح توسط اسرائیل نه تنها ملت فلسطین را هدف قرار می‌دهد، بلکه نمایشی علیه ملت و ارتش مصر است.

الحوثی گفت: تهاجم به گذرگاه رفح چالشی برای مصر است و تهدیدی برای امنیت آن محسوب می‌شود؛ چراکه توافقات با مصر را نقض می‌کند و آنها را زیر پا می‌گذارد.

وی در این باره افزود: حمله به گذرگاه رفح به شیوه‌ای نمایشی نشان‌دهنده تحریک اعراب و مسلمانان و تحقیر و توهین به آنها است.

الحوثی تاکید کرد: این دولت امریکا بود که اجازه اشغال گذرگاه رفح را برای رژیم اشغالگر صادر کرد و هر زمان امریکا تصمیم به توقف تجاوزات به نوار غزه بگیرد، این اتفاق بلافاصله خواهد افتاد.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: موضع آمریکا درصدد فریب افکار عمومی و ارائه تصویری نادرست از اقدامات دشمن اسرائیلی در رفح است. این دولت آمریکا بود که به اسرائیلی‌ها چراغ سبز نشان داد که گذرگاه رفح را اشغال کنند و بیانیه‌های آمریکایی مبنی بر ارائه گزینه‌هایی در خصوص عملیات در مکان‌های خاص صادر شد. آمریکایی‌ها به وضوح اسرائیلی‌ها را به اشغال گذرگاه رفح تشویق کردند و شرایط را برای اشغالگران فراهم کردند و به همین دلیل واشنگتن در تمام جنایات آنها شریک است.

عبدالملک بدرالدین الحوثی اضافه کرد: آمریکایی‌ها با ادعای فشار بر دشمن اسرائیلی با توقف ارسال تسلیحات سعی دارند افکار عمومی را فریب دهند و آنها ها وانمود می‌کنند که درباره رفح به دشمن اسرائیلی فشار می‌آورند و این درحالی است که انبار عظیمی از بمب و تسلیحات را در اختیار آن قرار داده‌اند. آمریکایی‌ها قبلا محموله‌های بزرگی از سلاح را در اختیار دشمن اسرائیلی قرار داده‌اند که برای نابودی مردم رفح کافی است.

وی درباره واکنش‌ها و محکومیت‌ حمله به رفح توسط کشورهای مختلف و به‌ویژه کشورهای عربی نیز تاکید کرد: اظهارات محکومیت نسبت به آنچه در رفح رخ می‌دهد، بی اثر است و آمریکایی‌ها به آنها توجهی نمی‌دهند. آمریکایی‌ها حتی به تظاهرات دانشجویان در دانشگاه‌ها توجهی نکرده و آنها را سرکوب و برخلاف قوانین با خشونت با آنها برخورد می‌کنند.

الحوثی همچنین خاطرنشان کرد: اعراب و مسلمانان موظفند در ازای هدف قرار دادن مردم و آوارگان در رفح، اقدامات عملی بیشتری را علیه دشمن در دستور کار قرار دهند. اعراب و مسلمانان نباید تماشاگر باشند و باید برای حمایت از ملت فلسطین گام‌های عملی بردارند. مصر باید در خط مقدم جنبش عربی باشد تا موضعی قاطع برای تحت فشار قرار دادن دشمن به منظور تخلیه گذرگاه رفح اتخاذ کند. کشورهای عربی در مقابل تجاوز به رفح گزینه‌های سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی زیادی دارند و یادداشت اعتراضی مصر در این باره کافی نیست و دشمن اسرائیلی هیچ توجهی به آن نخواهد کرد.

الحوثی همچنین تصریح کرد: روحیه جهادی آگاهانه آن است که دشمن را بر اساس قرآن کریم و واقعیت آشکار به درستی تشخیص دهد. تمایل برخی از کشورهای عربی به گرفتن حمایت از آمریکایی‌ها توهم و سراب است و علی‌رغم آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، عجیب است که برخی حکومت‌ها برای به دست آوردن حمایت، با آمریکا در مورد توافق‌نامه‌های امنیتی مذاکره می‌کنند. اگر اسرائیلی‌ها بخواهند کشورهای را که به دنبال حمایت آمریکا هستند، هدف قرار دهند، واشنگتن با سوء استفاده از نفوذش به آن کشورها از رژیم اشغالگر حمایت خواهد کرد؛ چراکه آمریکا تنها منافع خود را در نظر می‌گیرد و اعراب یا مسلمانان اصلاً برای آن ارزشی ندارند.

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از سخنرانی خود درباره جنبش‌های دانشجویی علیه جنایات رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما جنبش دانشجویی را که خواستار پایان دادن به تجاوز به غزه است، ستایش می‌کنیم، زیرا این صدای انسانی است که بیانگر ارزش‌های فطری انسانی است. این جنبش دانشجویی، صهیونیست‌های آمریکا و غرب را رسوا کردِ چراکه آنها از ارزش‌های آزادی و حقوق دم می‌زدند. ما امیدوار بودیم شاهد اعتراضات دانشجویی در حمایت از فلسطین در کشورهای عربی نیز باشیم، اما متأسفانه در بسیاری از کشورهای عربی، دانشجویان و مردم حتی از تظاهرات مردمی نیز محروم هستند. جنبش دانشجویی و اعتراضات در چندین کشور منعکس کننده بیداری روزافزون مردم در آن کشورها است. تظاهرات دانشجویی، صهیونیست‌ها را نگران کرد، به خصوص که معترضان از میان نخبگان هستند و به همین دلیل غرب برای سرکوب خشونت آمیز و خشن آنها اقدام کرد. استفاده از عنوان «یهودستیزی» در راستای مقابله با اعتراضات دانشجویی به منظور خاموش کردن صدای آنها و از بین بردن آزادی‌ها است.

الحوثی درباره تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی در اعتراض به جنایات این رژیم در نوار غزه نیز اظهار داشت: ما از اقدام ترکیه برای محدود کردن صادرات یا روابط تجاری با دشمن اسرائیلی تمجید می‌کنیم و امیدواریم این گام ترکیه به سطح کامل قطع روابط تجاری با دشمن اسرائیلی منتهی شود. امیدواریم برخی کشورهای عربی که به دشمن اسرائیلی کالا صادر یا دریافت می‌کنند از کشور ترکیه الگو بگیرند و همچنین امیدواریم کمپین‌های آگاهی بخشی برای گسترش تحریم کالاها و شرکت‌های آمریکایی و اسرائیلی گسترش یابد.

وی همچنین درباره عملیات حزب‌الله علیه مواضع ارتش رزیم اشغالگر اضافه کرد: حزب‌الله در حال تشدید عملیات خود علیه دشمن اسرائیلی است و تهدیدات وزیر جنگ رژیم اشغالگر در همان روز توسط حزب با عملیات شدید پاسخ داده شد. حزب‌الله هر زمان که دشمن اسرائیلی تنش را تشدید می‌کند، به سمت تشدید تنش گام برمی‌دارد.

الحوثی درباره عملیات نیروهای مسلح یمن علیه اهداف مثلث تجاوز (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) نیز گفت: عملیات در جبهه یمن برای هدف قرار دادن کشتی‌های آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی ادامه دارد و کشتی‌های مورد هدف قرار گرفته شده تاکنون به ۱۱۲ کشتی رسیده و عملیات نیروهای یمن طی هفته جاری با ۱۰ موشک بالستیک و بالدار و یک پهپاد انجام شد. تعداد عملیات‌ها در ماه شوال ۲۵ عملیات بود که با ۷۱ موشک بالستیک و بالدار و پهپاد انجام شد. وی ادامه داد: با تجاوزات اسرائیل به رفح، مرحله چهارم عملیات نیروهای مسلح یمن، شامل هر کشتی از هر شرکتی است که به تامین یا حمل کالا برای دشمن مربوط می‌شود و هر کشتی که پس از صدور حکم ممنوعیت کشتیرانی دشمنان کالا را به بنادر فلسطین اشغالی منتقل کند، هدف مشروعی برای ما خواهد بود. الحوثی همچنین اعلام کرد: از این پس به مرحله پنجم و مرحله ششم نیز فکر می‌کنیم و گزینه‌های بسیار مهم، حساس و تاثیرگذاری برای دشمنان داریم و هیچ خط قرمزی برای ما وجود ندارد که بتواند مانع از انجام عملیات ما شود. دشمن فقط زبان زور را می‌فهمد و ما امروز به طور عملی به مرحله پنجم عملیات فکر می‌کنیم و سقف اهداف ما در مرحله چهارم به تدریج بالاتر خواهد رفت. ما به تهدیدها اهمیتی نمی‌دهیم و در حال آماده شدن برای همه احتمالات هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : اسبقیان: تمام مسابقات ورزشی به غیر از فوتبال برگزار می‌شود

تسنیم : حال و هوای مردم بجنورد در سوگ شهادت رئیس‌جمهور

تسنیم : حزب سوری: یاد شهید رئیسی در وجدان همه آزادگان زنده می‌ماند

تسنیم : ابعاد شخصیت شهید رئیسی در آینده هویدا می‌شود

مهر : اژه ای: قریب به ۵ دهه شاهد مجاهدت‌های شهید رئیسی بودم

ایرنا : فیلم/ عشق و ارادت مردم خراسان‌شمالی به شهید خدمت

ایرنا : بدرود ای خادم مخلص خوزستان/رییسی برای مردم فقط یک رییس جمهور نبود

تسنیم : ‌جزئیات تشییع ‌پیکرهای مطهر شهدا ‌در تبریز و تهران

تسنیم : استاندار زنجان شهید رئیسی مرام فراموش شده ایران را زنده کرد

ایسنا : شهید رییسی‌ ‌مزد زحمات‌ و تلاش‌های خود را گرفت

ایلنا : تاکنون بیش از ۳ هزار زائر ایرانی وارد مکه مکرمه شده اند

مهر : شهید «آیت الله رییسی» اسوه خدمت رسانی صادقانه بود

ایسنا : برگزاری انتخابات فدراسیون تنیس در هفتم خرداد

مهر : شیرازی‌ها در حرم شاهچراغ به سوگ خادم‌الرضا ابراهیم رییسی نشستند

صدا و سیما : مردم و علمای کردستان هیچگاه خدمات شهید آیت الله رئیسی را فراموش نمی کنند

مهر : تجمع مردمی در میدان ولیعصر(عج) به مناسبت شهادت آیت‌الله رییسی

تسنیم : تامین آب شرب همدان یادگار ماندگار شهید رئیسی است

تسنیم : تمامی دروس نهادهای حوزوی کشور فردا تعطیل است

تسنیم : مردم‌محوری و خدمتگزاری از ویژگی‌های بارز آیت‌الله رئیسی بود

ایرنا : زاکانی: آثار شهادت و مجاهدت شهید رئیسی برای ایران عزیز ماندگار خواهد بود

مهر : شهید آیت الله رییسی رییس جمهوری پاک، نستوه و مردمی بود

ایرنا : «منصوری» رئیس کمیته تشییع شد

ایسنا : تجمع دانشگاهیان ‌علوم‌پزشکی‌ اهواز در سوگ رییس‌جمهور/ شهید رییسی، اهل جهاد بود

ایرنا : استاندار چهارمحال و بختیاری: رییس‌جمهور برای خدمت به مردم سر از پای نمی‌شناخت

ایسنا : تسلیت مقامات آذربایجان به همتایان ایرانی‌شان

تسنیم : اجتماع دیار علویان در سوگ رئیس جمهوری

ایرنا : کارشناس مذهبی: شهادت مزد خدمت خالصانه است

ایلنا : پیام تسلیت رئیس کل دیوان محاسبات در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

تسنیم : اظهارنظر بازیگران سینما و تلویزیون/شهدا را از صف اول چیدند

ایرنا : فیلم | رسم نیست که ما چشم براهت بمانیم سید...

مهر : نظام اسلامی با اقتدار کار را به پیش خواهد برد

تسنیم : اختلاف‌نظر مدیران بارسلونا برای انتخاب جانشین ژاوی

ایسنا : رییسی با عزمی‌ جدی و اراده‌ای استوار برای حل مشکلات کشور تلاش کرد

مهر : پیام رئیس سازمان سینمایی سوره در پی شهادت رئیس‌جمهور 

ایسنا : شهادت جزئی از زندگی ماست

ایرنا : دیپلمات بلندقامت؛ حاج قاسم عرصه دیپلماسی

ایسنا : هر جایی به مردم خدمت شود قدرشناسی می‌کنند

ایسنا : جذب ۴۶ میلیون متر مکعب آب در پایگاه تحقیقات پخش سیلاب و آبخوانداری جاجرم

مهر : کلهر: نقش شهید رئیسی در خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس پررنگ بود

ایرنا : آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا مهلت گرفت

ایرنا : عزاداری مردم در سوگ شهدای خدمت - خرم آباد و رشت

ایسنا : راهکارهایی برای حفظ سلامتی نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری تولید

ایسنا : نصب تابلوی «شهدای خدمت» در سر در کوچه‌ها

ایسنا : بیاتی: نام آیت‌الله رئیسی در تاریخ انقلاب به یادگار خواهد ماند

ایسنا : برنامه‌های تلویزیون؛ از لحظه سانحه تا اعلام خبر شهادت

صدا و سیما : لغو بازی‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر هندبال

تسنیم : آیت‌الله رئیسی دیپلماسی عزتمندانه برای کشور ایجاد کرد

مهر : مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان در بیرجند

مهر : شهید رییسی سکان‌داری خردمند برای کشور بود

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید