۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹

مهر از سفر استانی رئیس جمهور به قم گزارش می دهد+ عکس و فیلم

رئیسی: افتخار دولت حرکت در مسیر موازین اسلامی است

رئیسی: افتخار دولت حرکت در مسیر موازین اسلامی است

دومین سفر رئیس جمهور به استان قم با تمرکز بر پیگیری ویژه دستورات قبلی، حوزه مسکن، موضوعات فرهنگی و همچنین تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و مصوبات انجام نشده سفر اول، صبح پنجشنبه آغاز شد.

خبرگزاری مهر گروه استان‌ها: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت دومین سفر خود به استان قم را آغاز کرد.

سخنرانی در جمع طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه مبارک فیضیه و همچنین شرکت در جلسه شورای اداری استان قم به منظور بررسی مصوبات دور نخست سفر و تصویب مصوبات جدید از برنامه‌های رئیس جمهور در دور دوم سفر به شهر مقدس قم است.

حضور در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دیدار با علما و مراجع عظام تقلید از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در روز دوم سفر به استان قم است.

گفتنی است برخی از اعضای کابینه سیزدهم به بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف استان قم سفر خواهند کرد و از نزدیک مشکلات و مسائل مردم این مناطق را مورد بررسی قرار خواهند داد.

از روز چهارشنبه نیز مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در ۳۰ دستگاه اجرایی استان قم با حضور معاونان وزیر و نمایندگان تام الاختیار این وزارتخانه‌ها برپا شده و طی سه روز آماده دریافت درخواست‌های مردمی هستند.

گفتنی است مرکز الکترونیک ارتباط مردمی دولت نیز در استان قم از روز چهارشنبه هفته جاری با حضور ۶۰۰ کارشناس فعالیت خود را آغاز و تا روز جمعه هفته جاری به ثبت درخواست‌ها از طریق شماره تماس ۱۱۱ و سایت www.۱۱۱.ir اقدام می‌کنند.

رئیس جمهور در دور اول سفرهای استانی و در سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم ۹ دی ۱۴۰۰ سفر دو روزه‌ای به قم داشت.

دور اول سفر رئیس جمهور به استان قم ۱۴۸ مصوبه داشته که ۳۴ مصوبه به صورت کامل اجرایی شده و ۹۸ مصوبه در دست اقدام است و ۱۶ مصوبه دیگر نیز به دلایل مختلفی از جمله مشکلات زیرساختی و حقوقی اجرا نشده که در این سفر برای آنان تصمیم نهایی گرفت‌ه خواهد شد.

بر اساس آخرین اعلام استاندار قم تاکنون ۶۴ درصد مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان قم اجرایی شده است و در دور دوم سفر رئیس جمهور به قم قرار است ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به مصوبات نهایی شده اختصاص یابد.

گفته شده عمده تمرکز سفر دوم رئیس جمهور به استان قم پیگیری ویژه دستورات قبلی، حوزه مسکن، موضوعات فرهنگی و همچنین تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و مصوبات انجام نشده در سفر اول است که در این سفر قرار است برای آغاز عملیات اجرایی و تکمیل دو ابر پروژه نیمه تمام استان قم شامل مونوریل و فرودگاه قم دستورات لازم صادر شود.


اخبار مربوط به سفر رئیس جمهور به استان قم را در زیر بخوانید.


رئیسی: عددسازی ها و قیمت گذاری ارز در کانال‌ها جلوه‌ای از جنگ اقتصادی است

عددسازی ها و قیمت گذاری ارز درکانال ها جلوه ای از جنگ اقتصادی است

رئیس جمهور گفت: عددسازی ها و قیمت گذاری ارز در کانال‌ها جلوه‌ای از جنگ اقتصادی است و مسؤولین باید به این موضوع توجه داشته باشند که امروز در یک جنگ ترکیبی قرار داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع علما و طلاب که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد گفت: عددسازی ها و قیمت گذاری ارز در کانال‌ها جلوه‌ای از جنگ اقتصادی است و مسؤولین باید به این موضوع توجه داشته باشند که امروز در یک جنگ ترکیبی قرار داریم و دشمن نمی‌خواهد آرامش در کشور پایدار باشد.

رئیس جمهور بیان کرد: ۶۲ میلیون نفر در کشور از کالابرگ استفاده کردند که این امر نشان از توجه دولت به سفره مردم است و امروز جنگ روانی و رسانه‌ای علیه دولت و کشور وجود دارد اما به لطف خدا بینی آنان به خاک مالیده خواهد شد.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


رئیس جمهور تاکید کرد: لزوم تسریع بانک‌ها در ارائه تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن

لزوم تسریع بانک‌ها در ارائه تسهیلات پروژه های نهضت ملی مسکن

رئیس جمهور از پروژه عظیم ۳۰ هزار واحدی ساخت مسکن در یک قطعه ۵۶۰ هکتاری به عنوان بخشی از واحدهای مسکونی در دست احداث نهضت ملی مسکن در استان قم بازدید کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان قم، پس از حضور در مراسم واگذاری ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین به متقاضیان، از سایت ۵۶۰ هکتاری احداث بخشی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان قم بازدید کرد و با توضیحات وزیر راه و شهرسازی و مسئولان طرح نهضت ملی مسکن استان، از جزئیات اقدامات و برنامه‌های تکمیل این واحدها مطلع شد.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


تالاب‌های قم ظرفیت بسیار ارزشمندی در مرکز کشور است

تالاب‌های قم ظرفیت بسیار ارزشمندی در مرکز کشور است

معاون رئیس جمهور در بازدید از تالاب حوض سلطان قم گفت: این تالاب به لحاظ زیست محیطی و نقش بسیار مهمی که در کنترل کانون‌های گرد و غبار دارد، دارای جایگاه ویژه‌ای در مرکز کشور است.

علی سلاجقه با اشاره به اهتمام دولت بر رفع مشکلات زیست محیطی دریاچه نمک، تخصیص حقابه های زیست محیطی استان قم و اقدامات مؤثر دیگر در این حوزه، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید بر اساس وظایف و تکالیف ابلاغی در راستای بهبود وضعیت تالاب‌ها اقدام کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ظرفیت عظیم گردشگری در تالاب حوض سلطان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این زیستگاه‌ها متعلق به همه مردم ایران بوده و باید آئین نامه مشخص برای حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست منطقه، تدوین شود.‌


برنامه ریزی دولت برای افزایش مراکز درمان ناباروری

برنامه ریزی دولت برای افزایش مراکز درمان ناباروری

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به میزان بالای ناباروری زوجین بر اهتمام دولت نسبت به افزایش مراکز درمان ناباروری تاکید کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جریان سفر استانی هیئت دولت به قم با بازدید از مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم با بیان اینکه برنامه درمان ناباروری در قانون جوانی جمعیت دیده شده است گفت: بودجه این امر در برنامه ستاد ملی جمعیت لحاظ شده است و دولت در زمینه افزایش مراکز درمان ناباروری اهتمام دارد.

انسیه خزعلی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در کشور ما میزان بالای ناباروری در بین زوجین است گفت: باید بتوانیم شرایط مناسبی را برای درمان ناباروری فراهم کنیم که هم درمان خوبی صورت بگیرد و هم از زوجین در این زمینه پشتیبانی شود.

وی گفت: در این سفر بودجه‌هایی برای پیشگیری از سقط جنین و گروه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند در نظر گرفته شده است.


ضرب الاجل معاون رئیس جمهور به یک کارخانه آلاینده در سلفچگان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کارخانه آلاینده در بخش سلفچگان باید تا تیرماه برای رفع آلایندگی مجموعه اقدام کند در غیر این صورت طبق قانون برخورد خواهد شد.


۱۰۰۰ میلیارد به توسعه زیر ساخت‌های جامعه ایثارگری قم اختصاص یافت

۱۰۰۰ میلیارد به توسعه زیر ساخت‌های جامعه ایثارگری قم اختصاص یافت

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان قم، ۱,۰۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص یافت.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که به همراه هیئت دولت به قم سفر کرده است با بیان این مطلب گفت، در این سفر مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل فازهای باقیمانده مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان قم و ۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث خانه‌های ایثار اختصاص یافت.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین از اختصاص ۱۰ درصد از سهمیه تسهیلات معیشتی استان، ۱۰ درصد از سهمیه تسهیلات اشتغال استان و ۵ درصد از سهمیه نهضت ملی مسکن به خانواده‌های شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت؛ مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی گلزار شهدای استان قم و ۱۵۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات توانبخشی جانبازان و خانواده‌های شهدای استان قم اختصاص یافت.


قم می‌تواند پیشران اقتصاد دیجیتال کشور باشد

قم می‌تواند پیشران اقتصاد دیجیتال کشور باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: قم می‌تواند نقش بی بدیلی در اکو سیستم اقتصاد دیجیتال کشور داشته باشد و پیشران اقتصاد دیجیتال کشور باشد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس برگزاری آئین افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان قم با حضور رئیس جمهوری در پارک علم و فناوری قم با جمعی از نخبگان و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان دیدار کرد.

وزیر ارتباطات در این دیدار با بیان اینکه در این دو سال و اندی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات رخ داده است و سنگ بناهای خوبی گذاشته شد، گفت: یکی از سنگ بناهای خوب گذاشته شده همین پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهاست که امروز در استان قم افتتاح شد و کل شهرهای استان از امروز تحت پوشش قرار گرفت.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


معاون رئیس‌جمهور از پروژه مونوریل قم بازدید کرد

معاون رئیس‌جمهور از پروژه مونوریل قم بازدید کرد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از پروژه مونوریل قم بازدید و در جریان این پروژه مهم شهری قرار گرفت.


رئیس بنیاد شهید با خانواده شهید قمی کنسولگری ایران دیدار کرد

رییس بنیاد شهید با خانواده شهید قمی کنسولگری ایران دیدار کرد

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان قم، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران با خانواده شهید محسن صداقت دیدار کرد.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


عکس‌هایی از سفر رئیس جمهور به قم را اینجا ببینید.


ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قم توسط وزیر اقتصاد افتتاح شد

ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قم توسط وزیر اقتصاد افتتاح شد

ساختمان جدید مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قم با هدف تسهیل حمایت از سرمایه‌گذاران و ارائه خدمات سرمایه‌گذاری با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.

این مرکز که در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم مستقر است، با هدف پذیرش، تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد شده و مرجع هماهنگی متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در استان به شمار می‌رود.

مرکز فوق تلاش می‌کند تا با تسهیل و تسریع در امور مربوط به فعالیت سرمایه گذاران خارجی گامی مهم در جهت فعال کردن این ظرفیت بالقوه در توسعه اقتصادی استان قم بردارد.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


مسیر بزرگراهی قم – کهک به بهره‌برداری رسید

مسیر بزرگراهی قم – کهک به بهره‌برداری رسید

مسیر بزرگراهی قم – کهک به طول ۱۷ کیلومتر در ادامه برنامه‌های سفر استانی رئیس جمهور و هیأت همراه با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

مسیر بزرگراهی قم – کهک به طول ۱۷ کیلومتر روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر استانی رئیس جمهوری و هیأت دولت با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

این پروژه ادامه مسیر بزرگراهی قم- کهک است که دسترسی به بلوار آیت الله بروجردی و بزرگراه پردیسان- ورجان این استان را تسهیل می‌کند.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


بخشی از کانون‌های ریزگرد قم تحت پوشش خاک‌پوش‌ها قرار می‌گیرد

بخشی از کانون‌های ریزگرد قم تحت پوشش خاک‌پوش‌ها قرار می‌گیرد

علی سلاجقه در بازدید از دشت حسین آباد میش مست یکی از اصلی‌ترین منشاهای کانون ریزگرد استان قم گفت: مقرر شده تا دو هزار هکتار از کانون‌های گردو غبار در استان قم تحت پوشش «خاک پوش‌های دوستدار» محیط زیست قرار بگیرد.

وی افزود: این طرح با تکیه بر توان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان اجرا خواهد شد.

خاک پوش‌های دوستدار محیط زیست نوعی پوششی برای سطح مناطق بیابانی است که جایگزین مالچ های نفتی شده است و آثار نامناسب محیط زیستی به همراه ندارد.

این خاک پوش‌ها به همت شرکت‌های دانش بنیان و با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست تهیه و تولید شده است.


افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم با حضور وزیر بهداشت

افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم با حضور وزیر بهداشت

مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم در محور بلوار پیامبر اعظم (ص) که در سفر وزیر بهداشت به قم افتتاح شد شامل پایگاه اورژانس، واحد آموزشی دانشجویان خانم فوریت‌های پزشکی، مرکز هدایت عملیات و بحران EOC و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی MCMC در زمینی به مساحت ۳۸۲ متر مربع و در دو طبقه احداث شده است.

وزیر بهداشت گفت: قم به دلیل قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی کشور از نظر تعداد پایگاه‌های اورژانس و کیفیت خدمات اورژانسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: طرح گسترش پایگاه‌های اورژانس و استفاده از روش‌های جدید در خدمات اورژانسی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است. استفاده از بالگرد و پهپادها در اورژانس و هدفمندسازی مراکز اورژانس از برنامه‌های آینده دولت است تا صدمات را به حداقل برسانیم.


استقبال پرشور مردم قم از رئیس جمهور

فیلمی از استقبال پرشور مردم قم از رئیس جمهور را اینجا ببینید.


بازدید وزیر بهداشت از مرکز در حال ساخت جامع سرطان قم

بازدید وزیر بهداشت از مرکز در حال ساخت جامع سرطان قم


وزیر جهاد کشاورزی: معیشت مردم باید تأمین باشد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کار تولید، کشاورزی و دامداری مهم است، امنیت غذایی و معیشت مردم باید تأمین باشد و در این راه تلاش می‌کنیم.

محمدعلی نیکبخت روز پنجشنبه در نشست صمیمی با فعالان بخش کشاورزی استان قم در فرمانداری شهرستان جعفرآباد افزود: تلاش می‌کنیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کار تولید، کشاورزی و دامداری مهم است و امنیت غذایی و معیشت مردم باید تأمین باشد و در این راه تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: بنده حتماً مشکل قطعی برق را از وزیر نیرو پیگیری خواهم کرد و وزارت نیرو باید برای قطع برق چاه‌های کشاورزی با سازمان‌های جهاد کشاورزی هماهنگ کند.


پیگیری لایحه تقویت مدارس دولتی / احداث روزانه ۸ مدرسه در کشور

پیگیری لایحه تقویت مدارس دولتی/ احداث روزانه ۸ مدرسه در کشور

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که لایحه تقویت مدارس دولتی به مجلس ارائه خواهد شد، گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، هفت هزار مدرسه معادل روزانه هشت مدرسه در کشور احداث شده است.

رضا مراد صحرایی در نشست با مسئولان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم با اشاره به ورود ۳ هزار استعداد برتر ملی به دانشگاه فرهنگیان در سال جاری، گفت: در استخدام‌های جدید آموزش‌وپرورش به دنبال این هستیم کسانی معلم شوند که امانت ملت که اصلی‌ترین و ارزشمندترین امانت است را به خوبی و درستی امانتداری کنند.

وی با بیان این‌که تقویت دانشگاه فرهنگیان سیاست اصلی ما است، اضافه کرد: امروز دانشگاه فرهنگیان پردیس اختصاصی تربیت مربی پرورشی دارد که ۴۰۰ دانشجو سال گذشته جذب کرده و این تعداد امسال به ۸۰۰ دانشجو افزایش می‌یابد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


تأمین ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن

تامین ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در کشور ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار واحد مسکونی با پیشرفت‌های فیزیکی متفاوت در حال ساخت است و ۱۰۰ هزار هکتار زمین تا امروز تأمین شده است.

مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه در آئین واگذاری سه هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و سه هزار و ۵۰۸ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان قم با حضور رئیس جمهور، بیان کرد: ۱۰۰ هزار هکتار زمین تا به امروز تأمین شده و در عملیات ساخت نهضت ملی مسکن وارد شده‌، این بزرگترین طرح مولدسازی دارایی‌ها در ایران در بخش مسکن است.

وی افزود: امسال سالی پرکار برای ما است و تا پایان آن، بسیاری از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور ساخته شده و تحویل مردم می‌شود.

متن کامل را اینجا بخوانید.


وزیر اقتصاد ۳ مجتمع تولیدی را در منطقه ویژه سلفچگان افتتاح کرد

وزیر اقتصاد ۳ مجتمع تولیدی را در منطقه ویژه سلفچگان افتتاح کرد


رئیس جمهور در جمع مردم قم: رویکرد دولت ادامه گفتمان امام و رهبری است

رویکرد دولت ادامه گفتمان امام و رهبری است

رئیس جمهور گفت: معتقدیم اقدامات دولت باید بر اساس گام دوم انقلاب باشد و تلاش و رویکرد دولت ادامه گفتمان امام و رهبری است و ما به عنوان سرباز این میدان، خود را متعهد به این امر می‌دانیم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در دیدار مردمی در جوار حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: بصیرت در قم شکل گرفت و علم و جهاد در این سرزمین آثارش برای همه بلاد مسلمین ملموس است.

رئیس جمهور گفت: قم مرکز نشر معارف اسلامی و جایگاه علم و بصیرت افزایی و مبدا انقلاب اسلامی و همواره حامی انقلاب بوده است.

رئیسی بیان کرد: دولت این افتخار را دارد که وظایف خود را بر اساس موازین اسلامی دنبال کند و گفتمان دولت همان ارزش‌هایی است که قم و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


انتظار مردم قم در حرم حضرت معصومه (س) برای دیدار با رئیس جمهور


دریافت نامه‌های مردمی در مسیر استقبال از رئیس جمهور در قم


رئیسی: ساخت و تحویل مسکن موجب امید آفرینی در جامعه می‌شود

ساخت و تحویل مسکن موجب امید آفرینی در جامعه می شود

رئیس جمهور گفت: ساخت و تحویل مسکن موجب امید آفرینی در جامعه می‌شود و امیدواریم در استان قم تعهد ساخت ۷۱ هزار واحد مسکونی عملی شود.

مراسم واگذاری ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین با حضور رئیس جمهور در استان قم برگزار شد.

این آمار مشتمل بر افتتاح و واگذاری سه‌هزار و ۷۴۸ واحد مسکن و سه‌هزار و ۵۰۸ قطعه زمین است که شامل ۵۶۰ واحد مسکونی انبوه ساز، ۲۰۰ واحد مسکن روستایی، یک‌هزار و ۴۸۸ واحد خود مالک و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد بافت فرسوده است. همچنین سه‌هزار و ۵۰۸ قطعه زمین شامل ۱۱۸ قطعه در طرح «کلید به کلید» یک‌هزار واحد طرح جوانی جمعیت، یک‌هزار و ۲۵۰ قطعه واگذاری انفرادی، ۶۰۰ قطعه ایثارگران و ۵۴۰ قطعه نیروهای مسلح است.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


وزیر ارتباطات: ایران جزو ۶ کشور دارای توانمندی ساخت تجهیزات شبکه اینترنت است

ایران جز ۶ کشور دارای توانمندی ساخت تجهیزات شبکه اینترنت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را جز ۶ کشور توانمند در حوزه ساخت و به روز رسانی تجهیزات شبکه اینترنت برشمرد.

عیسی زارع پور صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری استان قم که با حضور رئیس جمهور در پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد گفت: استان قم بعد از گلستان، دومین استانی است که تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لایه‌های مختلف شبکه‌ها در حال به روز رسانی است و بخش بسیاری از توسعه شبکه، در داخل کشور ساخته می‌شود و ایران جز ۶ کشوری است که این توانمندی را دارد.

وی بیان کرد: اجرای پروژه فیبرنوری برای ۵۰۰ شهر کشور شروع شده و این پروژه در ۱۵۰ شهر به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال اجرا است.

متن کامل را اینجا بخوانید.

رئیس جمهور در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم حضور یافت

رییس جمهور در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم حضور یافت


رئیس جمهور: فیبرنوری یک زیرساخت فرهنگی برای قم و کشور در عرصه تولید محتوا است

فیبرنوری یک زیرساخت فرهنگی برای قم و کشور در عرصه تولید محتوا است

رئیس جمهور قم را از مراکز بی بدیل تولید محتوا در کشور برشمرد و گفت: فیبرنوری یک زیرساخت فرهنگی برای قم و کشور در عرصه تولید محتوا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری استان قم با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و دهه کرامت گفت: امروز زندگی مردم در بستر فضای مجازی قرار گرفته و هیچ دست ساخته بشری، زندگی انسان را همانند اینترنت تحت تأثیر قرار نداده و در این بخش سرعت بسیار زیادی را شاهدیم.

رئیس جمهور گفت: کسب و کارها، ارتباطات مالی و اداری و سایر ابعاد زندگی انسان امروز در این بستر قرار دارد و رفاه مردم در این بخش باید مدنظر باشد.

وی ادامه داد: رویکرد دولت، شتاب بخشی و سرعت دهی به اینترنت است که استان گلستان اولین استانی بود که تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفت.

متن کامل را اینجا بخوانید.


رئیس جمهور حرم مطهر حضرت معصومه (س) را زیارت کرد


ورود رئیس جمهور به استان قم

رییس جمهور وارد قم شد/ آغاز دور دوم سفر استانی به خاستگاه انقلاب

حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت سفر به شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام را به صورت رسمی آغاز کرد.

رئیس جمهور در بدو ورود خود به شهر مقدس قم به زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها رفت.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه بر سر مزار علما و مراجع فقید مدفون در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حضور یافت و فاتحه‌ای قرائت کرد.

مردم حاضر در حرم مطهر بانوی کرامت که از این دیدار غافلگیر شده بودند به سمت رئیس جمهور آمده و به وی خیر مقدم می‌گفتند.

گفته می‌شود مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، عیسی زارع وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه و علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، در دور دوم سفر رئیس جمهور به حضور دارند.

رئیس جمهور در نخستین برنامه خود پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارهای استان قم را افتتاح خواهد کرد و در ادامه پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان قم را افتتاح می‌کند.

کد خبر 6101072

برچسب‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : هدر رفت آب در تهران ۲۲ درصد است/آسیب به آبخانه‌های پایتخت

مهر : تصاویری از لاشه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و شهدای همراه

مهر : پیام تسلیت رییس سازمان ساتبا در پی شهادت رییس جمهور و همراهان

ایلنا : قیمت نفت افزایش یافت

ایرنا : شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان نقشی ماندگار در تاریخ سیاست و روابط خارجی داشتند

ایسنا : پیام تسلیت مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا درپی شهادت رئیس‌جمهور

ایلنا : پیام تسلیت علی‌اف در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران

ایرنا : حزب‌الله دست بالا را دارد/ اسرائیل به نسخه‌ای از کره شمالی تبدیل شده است

مهر : پیام تسلیت «عبدالفتاح السیسی» در پی شهادت رئیس جمهور ایران

تسنیم : کدام مجلس در رأس امور است؟

تسنیم : درخواست از مناطق آزاد برای همکاری جدی با خط آهن شلمچه-بصره

مهر : روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهر : واکنش آملی‌لاریجانی به وقوع سانحه برای بالگرد حامل رییسی

مهر : برگزاری آئین اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) لغو شد

مهر : امتحانات پایان ترم پیام نور در روزهای اول و دوم خرداد لغو شد

تسنیم : تصاویر بالگرد حامل رئیس جمهور و شهدای همراه

مهر : پیام تسلیت مدیرکل ورزش اصفهان در پی شهادت رییس جمهور و همراهان

صدا و سیما : رئیس کل دیوان محاسبات شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت

ایسنا : جان‌های مقدسی که در راه خدمت تقدیم می‌شوند زمینه اعتلای وطن را فراهم می‌کنند

تسنیم : حال و هوای متفاوت فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی+ تصویر

ایسنا : پیام تسلیت منظور در پی شهادت رئیس جمهور

ایرنا : استاندار فارس شهادت رییس جمهور و تیم همراه را تبریک و تسلیت گفت

ایلنا : افزایش ۴۴۵ درصدی ترانزیت از پایانه مرزی ماهیرود

مهر : جایگاه شمشیربازان اسلحه سابر در رنکینگ جهانی/ صعود رهبری و فتوحی

ایسنا : ماراتن ۷ تیم استارت‌آپی برای جذب سرمایه

ایرنا : برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی لغو شد

ایسنا : دستغیب شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه را تسلیت گفت

ایلنا : پیام تسلیت مرکز گسترش برای شهادت رئیس جمهور ایران

ایلنا : حشد الشعبی شهادت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت

ایرنا : امام جمعه سنندج شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت

مهر : شهادت والاترین پاداش برای سال‌ها مجاهدت آیت الله رئیسی بود

مهر : شهادت والاترین پاداش برای سال‌ها مجاهدت آیت الله رییسی بود

ایسنا : بلبرینگ چیست / معتبرترین نمایندگی‌های بلبرینگ

مهر : رییس اتاق تعاون طی پیامی شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت

ایسنا : نولاند: مراکز ناتو در اوکراین هدف روسیه قرار خواهند گرفت

مهر : پیام تسلیت مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در پی شهادت رییس جمهور

ایلنا : پیام تسلیت معاون رئیس جمهور درپی درگذشت رئیس جمهور و هئیت همراه

ایرنا : بدون تردید، مسیر سیاست خارجی ایران همچنان با قوت ادامه خواهد یافت

ایسنا : پیام‌های تسلیت مسئولین خراسان رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

ایلنا : پیام تسلیت سرگئی لاوروف در پی شهادت رئیس جمهور ایران و سایر همراهانش

تسنیم : راز پیروزی سخت فرستاپن در ایمولیا

ایلنا : هیات اسلامی هنرمندان شهادت سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت

تسنیم : پیام تسلیت آیت‌الله جوادی‌آملی در پی شهادت رییس‌جمهور

مهر : پیام تسلیت مدیرعامل برق حرارتی در پی شهادت خادم‌الرضا

ایرنا : اختلاف بین دستگاه‌ها برای صدور سند مالکیت رودخانه‌ها به زیان مازندران است

ایلنا : ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود

ایلنا : اطلاعیه سازمان بورس درباره تعطیلی بازار

مهر : تمامی اجراهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر قزوین لغو شد

ایرنا : پیام تسلیت مسوولان گلستان: اندوه بی‌پایان، ایران را فرا گرفته است

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید