۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85470909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتخابات خرم آباد در ایستگاه انتظار

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبر: 85470909
انتخابات خرم آباد در ایستگاه انتظار

خرم‌آباد - ایرنا - با سپری شدن ایام رسمی تبلغیات دومین مرحله انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اکنون انتخابات به ایستگاه انتظار برای انتخابی اصلح رسیده است.

به گزارش ایرنا پس از گذشته یک هفته تبلیغات و تکاپوی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم و تلاش وافر طرفدران و حامیان این داوطلبان اکنون آرامشی در فضای شهر خرم آباد حکم فرما شده است تا مردم شهر زیبا اما نیازمند توجه بتوانند برای داشتن شهری خرم و آبادتر گام های بلندی بردارند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی همواره در طی سالیان گذشته در این مرز و بوم دستخوش تعصبات قومی و طایفه ای بوده و آنگونه که در خور مردم این دیار است این سبک از انتخاب مجال انتخابی شایسته را برای مردم فراهم نکرده است تا بتوانند برای تعالی و توسعه دیار همیشه سربلند خود گام بردارند و اکنون طی سال های اخیر بسیاری از جوانان تلاش می کنند تا خود را از بند چارچوب انتخابات طایفه ای و قومی رها و با تعقل و تفکر بیشتر انتخابی اصلح را رقم بزنند.

اگرچه در این سال ها این دیدگاه طرفدارانی برای خود دست و پا کرده و لرستان می رود تا با حرکتی کند اما معقول به سمت انتخاب اصلح تر گام بردارد اما همچنان تعصبات قومی و طایفه ای در این منطقه برای انتخابات حرف نخست را می زند و فشارهای فامیل و هم طایفه ای ها به افراد اجازه چندانی برای انتخاب به دور از ملاحظات فامیلی و خانوادگی را نمی دهد.

اما به هر حال اکنون تبلیغات رسمی از تب و تاب افتاده و شور و هیجان حامیان داوطلبان فروکش کرده است تا فردا با شروع روز انتخابات بتوانند تازه نفس تر از قبل دوستان و فامیل و خانواده خود را ترغیب به شرکت در انتخابات و رای دادن به داوطلب مورد نظر خود کنند.

اکنون پس از گذشته یک هفته تبلیغات رسمی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تکاپویی پر هیجان و و سرشار از شور و شعف برای رقم زدن چهار سال سرنوشت ساز در این مرز و بوم اکنون آرامشی سرشار از امید لرستان را فرا گرفته است.

طی هفته گذشته تمامی اقشار این استان پیر و جوان با شعور سیاسی و تحرکات پرنشاط فضای لرستان را به میدانی پرجنب و جوش تبدیل کردند و چهار داوطلب انتخابات در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی سعی در معرفی هر چه بیشتر و جمع آوری آرای حداکثری داشتند که اکنون بعد از فروکش کردن هیجان های دیواری، خیابانی و فضای مجازی، حالا سکوتی آشنا و شبیه به همه روزهای دیگر حاکم شده است تا آرامش همراه با تاملی برای میدان انتخاب باشد.

جمع ها و همایش هایی همراه با پخش آهنگ های شاد و هیجان آور در ستادهای تبلیغاتی داوطلبان جمعیت قابل توجهی از مردم را در این ستادهای انتخاباتی جمع کرد و جشن شعور والای سیاسی این ملت همچون دور نخست اشکار بود.

اگرچه لرستان به مدد تعدد طوایف و تعصبات قومی و خانوادگی در انتخابات همواره روزهای بی مثالی در انتخابات به خود دیده است که در این مرحله از انتخابات به دلیل حضور چهار داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی همانند دوره های قبلی جمعیت چندین هزار نفری را در ستادهای انتخاباتی تجربه نکرد اما بازهم شور و هیجان داوطلبان و طرفداران آنها به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب ها در شهرستان خرم آباد قابل وصف بود و هر کدام از داوطلبان و طرفدارانشان سعی در ربودن گوی سبقت از سه رقیب خود داشتند.

این روزها همگان تلاش کردند تا در روز آینده این همه تکاپو به بار نشیند و کاندیداهای بیرون آمده از صندوق های رای روزگاری خوش و پرامید را برای این ملت رقم بزنند.

فضای مجازی که حالا کارزاری پر مخاطب در زندگی همگان است بازتاب دهنده گسترده ای از این تکاپوها و واقعیت های تبلیغاتی بود و همچنان مخاطبان در جنبشی زیرپوستی میان گروه ها و کانال ها فعالیت های انتخاباتی را می پرورانند.

اما از خیابان های اصلی که عبور می کردی آنچه که بیشتر از همه نظرها را در این ایام به خود جلب کرد تشابه شعارها و سخنرانی ها بود که این بدان معناست مشکلات و معضلات این استان همیشه در صحنه، اکنون هویدا شده و همه داوطلبان به خوبی می دانند که اشتغال و رفع آسیب های اجتماعی، فعال شدن واحدهای راکد و نیمه فعال، حق آبه و سدهای منتظر توجه و اعتبارات، گردشگری بالفعل نشده لرستان همه و همه قابلیت های این استان مغفول و در انتظار تصمیم گیری های درست و پیگیری های راسخانه است.

موضوع قابل تامل در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پررنگ روستاها و اقبال داوطلبان به سمت روستاها به دلیل جمعیت قابل توجه و تعصبات بیشتر فامیلی و طایفه ای در این مناطق بود که هر کدام از داوطلبان سعی در جلب نظر روستانشینان این حوزه انتخابیه داشتند.

اما اکنون مجال انتخاب و تعقل فرا رسیده است تا به دور از هیجانات قومی و طایفه ای که آسیبی گریبانگر این واقعه مهم سیاسی لرستان است مردم این دیار با آگاهی و تعقل در آرامش حاکم شده دست به انتخابی سرنوشت ساز بزنند و فرزندانی توانمند و مردمی را به میدان بزرگ تصمیم سازی ایران اسلامی راهی کنند تا بتوانند ثمره زحمات و تکاپوی این ایام را به خوبی در زندگی روزمره خود نظاره گر باشند.

بارها از محرومیت لرستان و عقب ماندن از قطار توسعه به دلیل عدم مطالبه گری و ناکارآمدی مدیران گفته شده و حال که یک بار دیگر این مجال در سایه نظام مقتدر جمهوری اسلامی برای مردم ایجاد شده شایسته است تا مردمان همیشه در صحنه، در میدان انتخاب دلیری به خرج دهند و با جراحی روش های سنتی انتخاباتی به دور از هرگونه تعصب و هیجان طایفه ای و فامیلی اصلح ترین فرزندان این دیار را سکان دار رای مردم در مجلس شورای اسلامی کنند.

مرحله نخست دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار شد و از میان هفت حوزه انتخابیه تنها حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی به دور دوم کشیده شد و چهار داوطلبی که در مرحله نخست بیشترین آرا را در سبد خود جمع کردند فردا برای تصاحب ۲ کرسی مجلس شورای اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.

در لرستان با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات و از این مجموع بیش از ۷۴ هزار نفر رای اولی هستند و لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان دارد که در دور نخست انتخابات ۷۴ هزار و ۱۶۹ آنها رای اولی بشمار می رفتند و میزان مشارکت ۴۷ درصد بود.

انتخابات حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌ حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد و چهار نامزد طی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برای کسب ۲ کرسی بهارستان در حوزه خرم آباد و چگنی فردا ۲۱ اردیبهشت ماه رقابت می کنند.

۴۳۰ شعبه اخذ رای آماده برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی است

فرماندار خرم‌آباد گفت: ۲۴۷ شعبه اخذ رای ثابت و ۱۸۳ شعبه سیار آماده برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه خرم‌آباد و چگنی است.

محمدباقر احمدی چگنی اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۸۰ نفر عوامل اجرایی، نمایندگان فرمانداری و کاربر دستگاه احراز هویت، مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی را پوشش می دهند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۱۰ هزار نفر واجد شرایط رای گیری در این دوره از انتخابات می باشند افزود: همچنین در هر شعبه یک بازرس ثابت، چهار ناظر شورای نگهبان و چهار نیروی امنیتی حضور خواهند داشت.

وی گفت: مهمترین رکن در برگزاری انتخابات آرام، رعایت کردن اصول بی‌طرفی از سوی مجریان است که در این راستا دولت سیزدهم نگاهی عادلانه داشته و تمامی امکانات تقسیم شده است.

لرستان با ۱۲ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت دارد، این انتخابات در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی با حضور چهار نامزد به دور دوم کشیده شد و جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد تا تکلیف ۲ کرسی مشخص شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : اینترنت موبایل‌های سامسونگ را خاموش کنید

مهر : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت

صدا و سیما : پیام تسلیت کمیته ملی المپیک در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

ایسنا : «بلو اوریجین» ۶ گردشگر را به لبه فضا پرتاب کرد

ایرنا : وزارت خارجه پاکستان: در کنار ملت و دولت ایران هستیم

ایرنا : فیوز سیبا

ایسنا : جهانبخش در حال مذاکره با فاینورد برای تمدید قرارداد

ایرنا : سینماهای سراسر کشور تعطیل شدند

ایسنا : مراسم بزرگداشت شهادت آیت‌الله رئیسی در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود

ایلنا : خداحافظ سید دوست‌داشتنی با غیرت

تسنیم : رضایی: نام آیت‌الله رئیسی در تاریخ ایران جاودانه می‌ماند

ایلنا : متکی شهادت رئیس جمهور و هئیت همراه را تسلیت گفت

تسنیم : بیانیه حزب الله در پی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی

مهر : ویژه برنامه گرامیداشت خاطره شهدای خدمت در حرم عبدالعظیم(ع)

ایرنا : فعال کارگری هفت تپه: آیت الله رئیسی منجی هفت تپه بود

تسنیم : عهدی که سید ابراهیم رئیسی بست و تا آخر پایش ماند+فیلم

ایسنا : جلسه فوق العاده سران قوا به میزبانی معاون اول رئیس جمهور برگزار شد

ایرنا : رئیس فدراسیون والیبال به برزیل رفت

ایلنا : سینماهای کشور تعطیل شدند

ایرنا : عارف: خلا وجودی آیت‌الله رئیسی برای همه سخت و دشوار خواهد بود

ایرنا : ۳۴۵ هزار کارگر استان بوشهر بیمه شده تامین اجتماعی هستند

تسنیم : پهپاد ایرانی موفق به پیدا کردن بالگرد رئیس‌جمهور شد

تسنیم : خاطره شهید امیرعبداللهیان از دیدار با حاج قاسم در معرکه شام

مهر : چه کسی کارهای رئیس جمهور را برعهده می‌گیرد؟

مهر : افزایش ۱۷ درصدی ارزش معاملات برق در بورس انرژی

ایرنا : اجتماع دانشگاهیان در سوگ رییس جمهور شهید در مسجد دانشگاه تهران

ایرنا : سرپرست فرمانداری سراوان: سازمان‌های مردم نهاد سرمایه‌های عظیم اجتماعی هستند

ایرنا : امام جمعه اهل سنت نقده: آیت‌الله رییسی در قلب مردم جای داشت

مهر : ستاره دنباله دار آسمان اسپانیا و پرتغال را روشن کرد

مهر : پیام تسلیت سازمان مدیریت بحران شهر تهران درپی شهادت رییس جمهور

ایسنا : پیام تسلیت جهاددانشگاهی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان

تسنیم : حاج قاسم و آیت‌الله رئیسی تمام عمر مثل شهید زندگی کردند

ایسنا : «شهادت» منصفانه‌ترین عاقبتی است که خداوند برای رئیس‌جمهور حامی محرومان نصیب کرد

ایسنا : «شهادت» منصفانه‌ترین عاقبتی است که خدواند برای رئیس‌جمهور حامی محرومان نصیب کرد

ایسنا : تجهیز بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه تحقیقاتی با ابزارهای شناختی ایران‌ساخت

ایلنا : اسپانیا سفیر خود در آرژانتین را فراخواند

ایسنا : پیام حزب‌الله لبنان در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

ایرنا : پیام تسلیت مسئولان خراسان جنوبی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان

مهر : مختارپور شهادت رییس جمهور را تسلیت گفت

مهر : خداحافظ حلیم و خستگی ناپذیر و باغیرت

مهر : وزیر راه و شهرسازی طی پیامی شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت

ایسنا : پیام تسلیت مسئولان آذربایجان‌شرقی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

ایرنا : آیت‌الله رئیسی تمام عمر خود را به جهاد در راه خدا و خدمت به مردم گذراند

ایرنا : آیت‌الله رئیسی تمام عمر را به جهاد در راه خدا و خدمت به مردم گذراند

مهر : جهاددانشگاهی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفت

ایسنا : طبق تصمیم هیات رئیسه، مجلس فردا جلسه علنی دارد

ایرنا : چمران: شهید آیت‌الله رئیسی محبوب قلوب مردم بود

ایسنا : اسامی شهدای سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهوری

مهر : کیفیت هوای تهران قابل قبول است

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید