تیم هندبال قوچان چشم‌انتظار حمایت مالی است

تیم هندبال قوچان چشم‌انتظار حمایت مالی است

ایسنا/خراسان رضوی تیم هندبال ستارگان قوچان به‌عنوان تنها نماینده هندبال خراسان رضوی در لیگ دسته یک هندبال است؛ اما به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی در صورت عدم حمایت مالی واگذار می‌شود.

رئیس هیئت هندبال شهرستان قوچان ۱۹ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به راه‌یابی این تیم به لیگ دسته یک در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: تیم هندبال قوچان پس از راه‌یابی به لیگ دسته یک تنها تیمی بود که حامی مالی نداشت و بسیاری از اعضای کادر فنی به صورت رایگان به این تیم کمک کردند، ولی توانست بازیکنان توانمندی را به خدمت بگیرد.

حمیدرضا عبدالله‌زاده مقدم افزود: علی‌رغم اینکه تیم قوچان سوم شد و به لیگ برتر راه پیدا نکرد؛ اما بازی‌های قابل‌ قبولی به همت جوانان و کادر فنی شهرمان ارائه داد و به همین دلیل سهمیه این تیم برای شرکت در رقابت‌ها حفظ شد.

 رئیس هیئت هندبال شهرستان قوچان اظهار کرد: بچه‌های بومی تیم تاکنون یک ریال دریافتی نداشته‌اند و مجموع قراردادهای مالی که عقد کردیم حدود ۷۵۰ میلیون تومان است که ۵۵۰ میلیون تومان مربوط به بچه‌های قوچان و ۲۰۰ میلیون تومان برای اعضای غیربومی تیم است.

وی ادامه داد: چون نمی‌توانستیم بازیکنانی که از نظر مالی سطح بالاتری داشتند را جذب کنیم به‌ ناچار از نوجوانان و جوانان استفاده کردیم و تیمی که ساختار بسیار خوب و با ارزشی دارد ایجاد شد؛ ولی شرط ادامه حیات آن حمایت مردم و مسئولین است.

عبدالله‌زاده مقدم با اشاره به عدم حمایت مالی و نبود اسپانسر برای این تیم، گفت: علی‌رغم اینکه میزان استطاعت مالی پایین بود خوشبختانه از امتحانی که داشتیم سربلند بیرون آمدیم و تا امروز توانستیم سهمیه را حفظ کنیم، تلاش ما این است که این سهمیه در شهر خودمان باقی بماند؛ اما در صورت عدم حمایت مالی به دلیل بدهی ممکن است این تیم به دیگر شهرها و یا استان‌ها واگذار شود.

وی افزود: اگر مردم و مسئولین پای‌کار باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ اما متأسفانه نه‌ تنها رشته هندبال بلکه دیگر رشته‌های ورزشی هم در شهرستان قوچان مظلوم هستند.

مدیرعامل تیم هندبال ستارگان قوچان با اشاره به کمک مالی ۸۰ میلیون تومانی شورای شهر قوچان برای پرداخت هزینه ورودی به مسابقات در سال گذشته، گفت: سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم که بخشی از آن شامل دیون پرداخت نشده است، اما کل پولی که توانستیم از بخش خصوصی و ارگان‌ها و خیرین بگیریم ۱۹۰ میلیون تومان بوده و حدود ۶۰۰ میلیون تومان هم یک قطعه زمین فروختم و از حقوق بازنشستگی معلمی و از جیب گذاشتم و مابقی هزینه‌ها را بدهکار هستم.

وی با اشاره به عدم عمل به وعده دفتر نماینده مجلس در خصوص حمایت از این تیم بیان کرد: سال گذشته این موضوع رسانه‌ای شد؛ ولی متأسفانه نه‌ تنها نتیجه‌ای در پی نداشت؛ بلکه زاویه هم ایجاد شد و دیگر با ما همکاری نکردند و معتقد بودند که نباید این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شد؛ ولی من وظیفه داشتم به‌عنوان متولی هندبال این را بیان کنم و اگر نمی‌گفتم خودم را مدیون مردم می‌دانستم.

مقدم اضافه کرد: از آنجایی‌که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مجدد به‌عنوان منتخب مردم به مجلس راه خواهند یافت درخواست می‌کنیم که پای‌کار بیایند و حامی مالی پیدا کنند که این تیم اگر کمی تقویت شود سال آینده حتماً در لیگ برتر خواهد بود.

وی با گلایه از عدم همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برای صدور مجوز پرداخت به عنوان کمک مالی به ورزش قوچان گفت: طبق سخنان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان به دلیل راه‌اندازی مجدد استخر قوچان مبالغ مناسبی در حساب این اداره وجود دارد؛ اما اداره کل مجوز نمی‌دهد که پول برای ورزش قوچان هزینه شود.

رئیس هیئت هندبال شهرستان قوچان تأکید کرد: از آنجایی‌که تمام اماکن ورزشی به بخش خصوصی واگذار شده‌اند و درآمد آن به ‌حساب دولت واریز می‌شود تنها راه حمایت از تیم‌های ورزشی بخش خصوصی است.

وی افزود: همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا ما ابتدا به دنبال برندسازی و بعد به فکر پشتوانه‌سازی هستیم و اگر بتوانیم تیم خوبی داشته باشیم بخش خصوصی هم علاقه‌مند به ورود و حمایت مالی می‌شود و به فرهنگ و اقتصاد شهر هم کمک می‌کند.

مقدم با تأکید بر لزوم پرداخت دیون به‌عنوان پیش‌شرط شرکت در مسابقات، تصریح کرد: باید تا انتهای مردادماه امسال نسبت به پرداخت بدهی‌ها و مالیات اقدام کنیم تا پرونده بدهی‌ها بسته شود در غیر این صورت نمی‌توانیم تیم را به مسابقات ببریم.

مدیرعامل باشگاه هندبال ستارگان قوچان با بیان اینکه این تیم تنها سهمیه استان خراسان رضوی در لیگ دسته یک است، گفت: مسئولین استانی و شهرستانی باید به اهمیت موضوع پی ببرند و بدانند تیم هندبال قوچان دارای سابقه ۵۰ ساله است و اولین دوره مسابقات کشور در قوچان برگزار شد و در طی این سال‌ها تعدادی از بازیکنان ملی‌پوش از این خاک پرورش‌ یافته‌اند.

وی افزود: قوچان دارای ریشه هندبال است و جوانان این شهرستان از نظر فیزیکی پتانسیل بالایی دارند که در صورت حمایت می‌توانند در عرصه‌های ورزشی درخشان حاضر شوند.

وی افزود: تیم هندبال قوچان تنها رشته توپی در این شهرستان است که در لیگ دسته یک که زیرگروه لیگ برتر است حاضر هست که برای حفظ و ارتقاء آن به حمایت احتیاج دارد.

کاپیتان تیم هندبال ستارگان قوچان در ادامه گفت: از این دلگیرم که به‌سختی سهمیه را به لیگ یک رساندیم و استعدادهای خوبی را به دلایلی همچون مصدومیت از دست دادیم؛ اما با عدم حمایت از تیم و واگذاری به افراد متمول به‌راحتی مجوز تیم منتقل می‌شود و این سهمیه می‌تواند به‌راحتی از شهر بیرون برود.

آرش احتساب با انتقاد از عدم حمایت مسئولین از رشته هندبال به‌عنوان تنها سهمیه ورزش توپی شهرستان در سطح کشور، بیان کرد: ما در حوزه بخش خصوصی و کارخانه‌ها دارای ظرفیت خوبی هستیم؛ اما متأسفانه هیچ‌کدام از این تیم حمایت نکردند.

این عضو سابق تیم ملی هندبال جمهوری اسلامی ایران افزود: برخی از کارخانه‌ها حتی ما را در دفتر خود نپذیرفتند و برخی وعده‌هایی دادند که هیچ‌وقت عملی نشد.

سرمربی تیم ستارگان قوچان با طرح این پرسش مبنی بر وجود تمایل حفظ این تیم به نام شهرستان قوچان گفت: هدف ما از برگزاری ۸ اردو و ۱۲۰ جلسه تمرین و برنامه‌ریزی تخصصی در نهایت صعود به رقابت‌های باشگاه‌های آسیا بود.

حسن خلیقی افزود: تیم هندبال قوچان تنها تیمی بود که برای همه مراحل مسابقات برنامه داشت؛ اما به دلیل عدم توان مالی نتوانست به نتیجه دلخواه برسد.

کاپیتان سابق تیم ملی هندبال جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما می‌توانستیم ۲۵ بازیکن برای شرکت در مسابقات جذب کنیم اما به دلیل نبود حامی مالی تنها ۱۵ بازیکن داشتیم که تعداد ۹ نفر از آنها از بین نوجوانان و جوانان به تیم دعوت شده بودند.

وی افزود: در صورت حامی مالی و جذب بازیکن می‌توانستیم به‌راحتی به لیگ برتر صعود کنیم؛ اما در حال حاضر تعداد ۵ نفر از بازیکنان تیم به باشگاه پیکان سبزوار و ۲ نفر به آلومینیوم اراک پیوسته‌اند و ۲ بازیکن در اردوی تیم ملی جوانان هستند که به این معناست بازیکنان در تیم هندبال قوچان ساخته شدند ولی در نهایت برای دیگر تیم‌ها به میدان خواهند رفت.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایلنا : ویدیو: گل اول رم به جنوا توسط لوکاکو

تسنیم : ابتلای پادشاه عربستان به التهاب ریوی

مهر : دعای مردم دشتی برای سلامتی رئیس جمهور

مهر : تجمع و توسل به منظور سلامتی رییس جمهور در همدان

مهر : بانوان آلیش کار قمی در مسابقات انتخابی تیم ملی درخشیدند

مهر : تداوم جستجوها برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور

مهر : وضعیت بد آب و هوایی در محل سقوط بالگرد رئیس جمهور

ایسنا : ذکر دعا و توسل برای سلامتی رییس جمهور در سراسر کشور

ایسنا : دعا و توسل برای سلامتی رییس جمهور در سراسر کشور

مهر : تصاویری از آب و هوای محل حادثه بالگرد رئیس جمهور

مهر : تصاویری از آب و هوای محل حادثه برای بالگرد رئیس جمهور

مهر : مراسم دعا برای سلامتی رییس جمهور در اهواز

مهر : دعای مردم استان سمنان برای خادمان ملت

مهر : مه گرفتگی، باران و تاریکی شب کار جستجو را سخت کرده است

مهر : مسکو آماده کمک همه جانبه به دوست دیرینه خود ایران است

مهر : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

تسنیم : دو سوم صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو را باور ندارند

مهر : تیرانداز نوجوان قمی به اردوی تیم ملی فراخوانده شد

تسنیم : شهادت یک پلیس در محله نارمک تهران

ایسنا : دعای مردم همدان برای رییس جمهور و همراهانش

ایلنا : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور

مهر : مردم کهگیلویه دست به دعا شدند/ کوچه به کوچه برای سید محرومان

ایلنا : پوتین با دقت اخبار مربوط به سانحه برای بالگرد حامل رئیسی را دنبال می‌کند/ اعزام ۲ فروند هواپیمای پیشرفته به تبریز

ایلنا : پوتین با دقت اخبار مربوط به سانحه برای بالگرد حامل رئیسی را دنبال می‌کند

تسنیم : جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

ایسنا : دل‌شوره جمعی برای رئیس‌جمهور، نشأت گرفته از خدماتش به مردم است

ایسنا : بعد از وقوع حادثه نگران‌کننده برای رئیس‌جمهور شاهد یک دل‌شوره جمعی هستیم

مهر : شهادت مأمور انتظامی در نارمک تهران

ایرنا : ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور

ایسنا : حال و هوای حرم مطهر رضوی در آستانه ولادت امام رضا (ع)

ایرنا : قهرمانی کیهانی و کامران در دوومیدانی بین‌المللی ترکیه

ایرنا : دستیار پوتین: تمام ظرفیت‌های روسیه برای کمک به ایران آماده است

ایرنا : دستیار پوتین: روسیه با تمام قوا کنار ایران است

مهر : اعلام آمادگی عمان برای کمک و پشتیبانی از ایران

تسنیم : پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند

مهر : مردم دلگان برای سلامتی رییس جمهور دست به دعا شدند

ایسنا : ویدیو/ عملیات شبانه تیم‌های جست‌وجو برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور

ایلنا : ویدیو: گل دوم پاری سن ژرمن به متز توسط کانگ این لی

مهر : « بل ۲۱۲» بالگرد حامل رییس جمهور و اعضای هیات همراه وی بود

ایسنا : شهادت یک مامور پلیس در نارمک

مهر : استاندار تهران از مردم دعوت کرد برای سلامتی رییس جمهور دعا کنند

مهر : مردم مرودشت برای سلامتی رییس جمهور و همراهانش به دعا متوسل شدند

تسنیم : پیام فراکسیون اهل سنت مجلس در پی حادثه بالگرد رئیس جمهور

مهر : دل نگرانی قمی ها برای رییس جمهور در حرم بانوی کرامت

مهر : هند: در این ساعات سخت، با مردم ایران ابراز همبستگی می‌‎کنیم

ایسنا : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهوری

مهر : حادثه پیش آمده برای رئیس جمهور موجب تاسف و تاثر شد

ایلنا : آرزوی سلامتی رسانه‌ تیم استقلال برای رئیس‌جمهور

ایسنا : نقش امام رضا (ع) در تمدن اسلامی

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید