آمار شهدای غزه در آستانه ۳۵ هزار نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۸۴۴ نفر رسید و هفتاد و هشت هزار و ۴۰۴ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از کانال تلگرامی خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز چهارشنبه اعلام کرد که رژیم اشغالگر طی بیست و چهار ساعت گذشته ۷ کشتار و جنایت تازه علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه مرتکب شد که بر اثر این حملات ۵۵ فلسطینی که بیشتر آنان کودک و زن هستند، شهید و ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه افزود: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزارو ۸۴۴ نفر رسید و هفتاد و هشت هزار و ۴۰۴ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه، شماری از قربانیان فلسطینی همچنان در زیر آوار‌ها و جاده‌ها قرار دارند و نیرو‌های امداد و نجات قادر به دسترسی به آنان نیستند.

گزارش از آخرین تحولات اوضاع رفح
نیرو‌های رژیم اشغالگر ضمن ادامه حملات به مناطق مختلف رفح، مانع از ورود کمک از گذرگاه‌ها و ورود و خروج افراد بخصوص بیماران نیازمند اعزام به خارج، از این گذرگاه‌ها می‌شوند.

تجاوزات اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد. جنگنده‌های رژیم اشغالگر ساعتی پیش تعدادی از شهروندان را در نزدیک گذرگاه رفح هدف قرار دادند که طی آن شماری از افراد شهید و زخمی شدند. یک گروه از شهروندان نیز در محله برزیل در مرز‌های مصر و فلسطین هدف قرار گرفتند که شماری از آنها شهید و زخمی شدند.

اطلاعات حاکی از آن است که بالگرد‌های آپاچی به مناطق شرقی حمله کرده اند. برخی منابع از پیشروی خودرو‌های نظامی رژیم اشغالگر از سمت شرق رفح به سمت شهر خبر می‌دهند، اما این اطلاعات تایید نشده است.

خودرو‌های اسرائیلی در مناطق شرقی رفح مستقر هستند. کاملا مشخص است که این خودرو‌ها و تجهیزات نظامی در مکان خود مستقر هستند و پیشروی نمی‌کنند، زیرا نیرو‌های مقاومت فلسطین با آنها مقابله می‌کنند. همچنین گردان‌های قسام و گردان‌های القدس با صدور بیانیه‌های جداگانه از مقابله با نیرو‌های رژیم اشغالگر در این مناطق خبر دادند. منطقه الشوکه نیز دیروز شاهد درگیری‌های شدید بود که باعث شد رژیم اشغالگر از بالگرد‌های آپاچی برای حمله به مناطق شرقی استفاده کند.

منابع میدانی همچنین از فرود یک بالگرد در منطقه شرقی رفح خبر دادند. این بالگرد‌ها معمولا فرود نمی‌آیند مگر این که نیرو‌های رژیم اشغالگر در درگیری با مقاومت فلسطین زخمی شده باشند. رژیم اسرائیل از ساعات صبح امروز مناطق شرقی رفح را هدف قرار داد، اما بیشتر این حملات بر منطقه جنینه متمرکز بود. دیروز شاهد حمله به یک منزل بودیم که به شهادت دو نفر منجر شد. دو موتورسوار نیز نزدی گذرگاه رفح شهید شدند.

بیمارستان کویتی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ شهید به این بیمارستان منتقل شده اند. ۱۲۹ زخمی نیز به این بیمارستان منتقل شده است. هنوز کادر درمان و مقامات وزارت بهداشت از طریق مدیریت بیمارستان کویتی از دانشجویان پزشکی و پرستاری می‌خواهند برای کمک به کادر درمان به بیمارستان‌ها بروند. بخصوص که تجاوزات رژیم اشغالگر ادامه دارد و تعداد شهدا و زخمی‌ها روز به افزایش است.

رژیم اسرائیل همچنان گذرگاه رفح را تحت سلطه خود دارد و تعدادی از خودرو‌های نظامی این رژیم در آنجا مستقر هستند. هماهنگ کننده رژیم اسرائیل در صفحه خود در فیس بوک اعلام کرد رژیم اسرائیل گذرگاه کرم ابوسالم را بازگشایی کرده است و کامیون‌های کمک که وارد رفح می‌شوند به دقت بررسی می‌شوند، زیرا بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم هنوز به هیچ مقام رسمی در غزه ابلاغ نشده است. این در حالیست که گذرگاه رفح نیز به طور کامل بسته است و هیچ ترددی از آن نمی‌شود. بسیاری از افراد در فهرست انتظار برای درمان هستند. بسیاری از افراد منتظر خروج از نوار غزه برای درمان در بیمارستان‌های مصر و دیگر کشور‌های عربی هستند، اما به سبب سیطره رژیم اسرائیل بر گذرگاه رفح قادر به ترک نوار غزه نیستند. این در حالیست که اجازه ورود کمک‌های پزشکی از گذرگاه رفح هم داده نمی‌شود.


تصاویری از فرود بالگرد حامل زخمی‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان عفوله
خبرگزاری قدس به نقل از منابع عبری تصاویری از فرود یک بالگرد رژیم اشغالگر در بیمارستان عفوله را منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاری قدس این بالگرد حامل زخمی‌های ناشی از حملات حزب الله لبنان علیه شهرک‌های مرزی صهیونیست نشین بود.


تصاویری از کشتار‌های رژیم صهیونیستی در رفح
خبرگزاری قدس تصاویری از رفح در سایه ادامه کشتار‌هایی که رژیم صهیونیستی در این شهر مرتکب می‌شود، منتشر کرد.


حمله رژیم صهیونیستی به برج‌های مسکونی در رفح
به گزارش خبرگزاری قدس، رژیم اشغالگر بعد از ظهر امروز برج‌های مسکونی را در رفح بمباران کرد.


حملات راکتی رزمندگان سرایا القدس به نظامیان صهیونیست در شرق رفح
به گزارش کانال تلگرام خبرگزاری شهاب، سرایا القدس تصاویری از حملات راکتی رزمندگان خود به نظامیان و خودرو‌های رژیم صهیونیستی در محور‌های پیشروی در شرق رفح، جنوب غزه منتشر کرد.


بیرون آوردن اجساد کودکان غزه از زیر آوار پس از ۹۰ روز
رحمه همادی گزارشگر شبکه تلویزیونی العربی: تانا رمضان بدوان یکی از ده‌ها هزار شهدا و مفقودانی است که پیکرش پس از سه ماه از زیر آوار بیرون آورده شد. اکثر اعضای خانواده وی نیز از سه ماه پیش تاکنون هنوز مفقود هستند. منزل آنها در دیرالبلح در مرکز نوار غزه بمباران شده بود.

یکی از نیرو‌های امداد و نجات در فلسطین گفت: ۹۰ روز است که ما به همراه مردم خیر در حال بیرون آوردن پیکر شهدا از زیر آوار‌ها هستیم پس از ۹۰ روز پیکر این چهار خواهر را از زیر آوار بیرون آوردیم. هم اکنون نیز در زیر آوار برخی اجساد شهدا وجود دارند.

چهره واقعی خسارت‌های جانی جنگی وحشیانه که مدت آن طولانی شده است نمایان شده است. ظاهرا بیرون آوردن قربانیان نیاز به زمان زیادی خواهد داشت، زیرا برآورد‌ها حاکیست هزاران نفر همچنان زیر آوار‌ها دفن شده اند وزارت بهداشت و گروه‌های امداد و نجات و سازمان ملل اعلام کردند: بیرون آوردن این اجساد از زیر آوار‌ها یا شناسایی آنها به سه سال زمان نیاز دارد. تاخیر در بیرون آوردن اجساد شهدا و مفقودان باعث شده است بیماری‌های زیادی در نوار غزه منتشر شود.

وزارت بهداشت در غزه تعداد آنها را با توجه به منابع مختلف اطلاعات به دست آمده از بستگان شهدا و فیدیو‌های منتشر شده از مناطق بمباران شده و گزارش‌های موسسات و رسانه‌ها برآورد می‌کند. ۷ ماه از جنگ مستمر در نوار غزه می‌گذرد و پدافند غیرعامل فلسطینی با چالش‌های بسیار شدیدی در زمینه بیرون آوردن اجساد شهدا مواجه است از جمله این چالش‌ها کمبود افراد و تجهیزات سنگین و امکانات لازم برای خاکبرداری و آواربرداری است. این در حالی است که دستگاه‌هایی هم که موجود است نیاز به سوخت دارد که با ناتوانی در فراهم نمودن سوخت آن نیز مواجه است. ازاینرو از تجهیزات ساده در آواربرداری استفاده می‌شود. ویرانی‌های بسیار گسترده و تخریب شدن ۸۰ درصد از ساختمان‌ها در نوار غزه نیز از چالش‌های جدی است. سازمان ملل متحد می‌گوید برای انتقال آوار‌ها که در غزه متراکم شده است به سال‌های متعدد و میلیون‌ها دلار نیاز دارد.


سازمان ملل: ۱۷ هزار کودک در جنگ غزه یتیم شده اند
سازمان ملل تخمین می‌زند که ۱۷ هزار کودک در جنگ غزه یتیم شده اند.

به گزارش سی ان ان، سازمان ملل اعلام کرده که حدود ۶۰۰ هزار کودک هم اکنون در رفح پناه گرفته اند. بیش از ۱۳ هزار کودک نیز از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر، کشته شده اند. بسیاری از کودکان غزه، والدین یا کل خانواده خود را از دست داده اند، که تخمین زده می‌شود شمار آنها ۱۷ هزار نفر باشد.


زن فلسطینی خراب کردن خانه اقوامش را نظاره می‌کند
کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی فلسطین ویدیویی از یک زن فلسطینی منتشر کرد که خراب کردن خانه اقوامش را نظاره می‌کند.

افزایش جمعیت آوارگان فلسطینی در غرب خان یونس
خبرگزاری سما تصاویری از افزایش جمعیت آوارگان فلسطینی در غرب خان یونس به دلیل بمباران مستمر مناطق شرق رفح توسط رژیم صهیونیستی منتشر کرد.


حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی امارات در رفح
حساب کاربری شخصی موسوم به تامر در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار ویدئویی اعلام کرد، بیمارستان صحرایی امارات در رفح دیشب هدف حمله خمپاره‌ای مستقیم اسرائیل قرار گرفت. کادر پزشکی این بیمارستان از امارات هستند.

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایلنا : ویدیو: گل اول رم به جنوا توسط لوکاکو

تسنیم : ابتلای پادشاه عربستان به التهاب ریوی

مهر : دعای مردم دشتی برای سلامتی رئیس جمهور

مهر : تجمع و توسل به منظور سلامتی رییس جمهور در همدان

مهر : بانوان آلیش کار قمی در مسابقات انتخابی تیم ملی درخشیدند

مهر : تداوم جستجوها برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور

مهر : وضعیت بد آب و هوایی در محل سقوط بالگرد رئیس جمهور

ایسنا : ذکر دعا و توسل برای سلامتی رییس جمهور در سراسر کشور

ایسنا : دعا و توسل برای سلامتی رییس جمهور در سراسر کشور

مهر : تصاویری از آب و هوای محل حادثه بالگرد رئیس جمهور

مهر : تصاویری از آب و هوای محل حادثه برای بالگرد رئیس جمهور

مهر : مراسم دعا برای سلامتی رییس جمهور در اهواز

مهر : دعای مردم استان سمنان برای خادمان ملت

مهر : مه گرفتگی، باران و تاریکی شب کار جستجو را سخت کرده است

مهر : مسکو آماده کمک همه جانبه به دوست دیرینه خود ایران است

مهر : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

تسنیم : دو سوم صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو را باور ندارند

مهر : تیرانداز نوجوان قمی به اردوی تیم ملی فراخوانده شد

تسنیم : شهادت یک پلیس در محله نارمک تهران

ایسنا : دعای مردم همدان برای رییس جمهور و همراهانش

ایلنا : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور

مهر : مردم کهگیلویه دست به دعا شدند/ کوچه به کوچه برای سید محرومان

ایلنا : پوتین با دقت اخبار مربوط به سانحه برای بالگرد حامل رئیسی را دنبال می‌کند/ اعزام ۲ فروند هواپیمای پیشرفته به تبریز

ایلنا : پوتین با دقت اخبار مربوط به سانحه برای بالگرد حامل رئیسی را دنبال می‌کند

تسنیم : جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

ایسنا : دل‌شوره جمعی برای رئیس‌جمهور، نشأت گرفته از خدماتش به مردم است

ایسنا : بعد از وقوع حادثه نگران‌کننده برای رئیس‌جمهور شاهد یک دل‌شوره جمعی هستیم

مهر : شهادت مأمور انتظامی در نارمک تهران

ایرنا : ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور

ایسنا : حال و هوای حرم مطهر رضوی در آستانه ولادت امام رضا (ع)

ایرنا : قهرمانی کیهانی و کامران در دوومیدانی بین‌المللی ترکیه

ایرنا : دستیار پوتین: تمام ظرفیت‌های روسیه برای کمک به ایران آماده است

ایرنا : دستیار پوتین: روسیه با تمام قوا کنار ایران است

مهر : اعلام آمادگی عمان برای کمک و پشتیبانی از ایران

تسنیم : پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند

مهر : مردم دلگان برای سلامتی رییس جمهور دست به دعا شدند

ایسنا : ویدیو/ عملیات شبانه تیم‌های جست‌وجو برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور

ایلنا : ویدیو: گل دوم پاری سن ژرمن به متز توسط کانگ این لی

مهر : « بل ۲۱۲» بالگرد حامل رییس جمهور و اعضای هیات همراه وی بود

ایسنا : شهادت یک مامور پلیس در نارمک

مهر : استاندار تهران از مردم دعوت کرد برای سلامتی رییس جمهور دعا کنند

مهر : مردم مرودشت برای سلامتی رییس جمهور و همراهانش به دعا متوسل شدند

تسنیم : پیام فراکسیون اهل سنت مجلس در پی حادثه بالگرد رئیس جمهور

مهر : دل نگرانی قمی ها برای رییس جمهور در حرم بانوی کرامت

مهر : هند: در این ساعات سخت، با مردم ایران ابراز همبستگی می‌‎کنیم

ایسنا : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهوری

مهر : حادثه پیش آمده برای رئیس جمهور موجب تاسف و تاثر شد

ایلنا : آرزوی سلامتی رسانه‌ تیم استقلال برای رئیس‌جمهور

ایسنا : نقش امام رضا (ع) در تمدن اسلامی

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید