مدیرعامل نیروگاه مفتح:

آمادگی ۹۹ درصدی نیروگاه شهید مفتح همدان

آمادگی ۹۹ درصدی نیروگاه شهید مفتح همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح استان همدان گفت: براساس آمار شرکت آب منطقه‌ای، سال ۹۷ کشاورزان منطقه ۶۴۵ میلیون مترمکعب آب استفاده کردند که مصرف کشاورزی به صورت بی‌رویه نیروگاه را هم دچار تهدید کرده است.

عبدالمجید دیناروند چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه به استقبال پیک می‌رویم به طوری‌ که امسال پنج درصد از انرژی مورد نیاز کشور را در پیک بار به عهده خواهیم گرفت، اظهار کرد: آمادگی نیروگاه شهید مفتح همدان ۹۹ درصد بوده و در کشورهای پیشرفته هم این رقم تحسین‌برانگیز است.

وی تصریح کرد: نیروگاه شهید مفتح سال گذشته افتخارات ارزنده‌ای کسب کرده و توانسته با حداقل تریب حتی از استاندارد جهانی هم پایین‌تر، کار خود را به اتمام برساند و رکورد تولید ۳۰ سال گذشته نیروگاه را کسب کرد.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان با اشاره به اینکه نیروگاه توانسته هرساله رکورد بهتری از سال قبل داشته باشد، افزود: نیروگاه کلاس اف امسال در کشور بومی‌سازی می‌شود و مراحل پایانی خود را سپری می‌کند، این نیروگاه جدیدترین نیروگاهی است که صنعتی شده و حدود ۶۵ درصد راندمان دارد.

وی با بیان اینکه راندمان نیروگاه شهید مفتح همدان با تعمیر و نگهداری مناسب سه دهه از عمر خود را سپری کرده است، یادآور شد: نیروگاه شهید مفتح با راندمان ۳۹ درصدی تحویل بهره‌بردار شده بود و امروز با گذشت سه سال ۳۸ درصد راندمان دارد؛ یعنی در ۳۰ سال گذشته تنها یک درصد افت راندمان داشته است.

دیناروند تأکید کرد: در نیروگاه شهید مفتح همدان رباتی اختراع شده که در کل کشور بی‌نظیر است به طوری‌ که وارد مسیرهای باریک توربین می‌شود و پره‌های توربین را مورد بازدید قرار می‌دهد.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان اظهارکرد: تمام تجهیزات نیروگاه در صورت نیاز به تعمیر در داخل نیروگاه ساخته می‌شود و از طرفی تعمیرات ما پایین است که نشان از نگهداری خوب این تجهیزات دارد.

وی اظهارکرد: امسال برق خانگی و صنعتی در اولویت تأمین قرار داده‌ایم و سعی می‌کنیم با مدیریت مصرف بتوانیم در تمام سال تقریباً نیاز به انرژی‌ یکسان داشته باشیم‌.

وی با تأکید بر مدیریت مصرف، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف کمک می‌کند انرژی یکنواختی در تمام طول سال توزیع و مصرف شود.

دیناروند ادامه داد: نیروگاه شهید مفتح برای تأمین برق هموطنان از مهرماه برنامه‌ریزی دقیق تعمیراتی و پایش‌های بهنگام از تجهیزات داشته و با استفاده از روش‌های پیش‌بینانه هزینه‌های تعمیرات را به حداقل رساندیم و تجهیزاتی که نیاز به تعمیرات داشته، تعمیر شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با روش‌های نوین تعمیراتی و پایش‌ها توانستیم ۳۴۰۰ ساعت تعمیرات در واحدهای چهارگانه بخار نیروگاه شهید مفتح همدان و نیروگاه گازی درود لرستان داشته باشیم.

دیناروند با بیان اینکه سال گذشته به تولید به نزدیک هفت میلیارد کیلووات ساعت رسیدیم و امسال هدف‌گذاری گذر از این عدد است به طوری‌ که سال ۱۴۰۳ بیش از هفت میلیارد کیلووات ساعت تولید خواهیم کرد، افزود: در دولت سیزدهم توانستیم ۹۰۰۰ مگاوات به شبکه برق کشور اضافه کنیم و به استقبال پیک می‌رویم و حدود پنج درصد از انرژی مورد نیاز هموطنان را در پیک بار بر عهده می‌گیریم.

وی با اشاره به شعار سال گفت: برای تحقق شعار سال دو برنامه عمده داریم به طوری‌ که افزایش مگاوات تجمیعی و میزان آمادگی نیروگاه و کاهش میزان محدودیت‌ها را در برنامه قرار داده‌ایم.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان با بیان اینکه در این نیروگاه هزار مگاوات برق تولید می‌شود، اظهار کرد: میزان مصرف هر هموطن دو تا ۲.۵ برابر استاندارد مصرف است.

دیناروند درباره‌ استفاده از کولرهای گازی تصریح کرد: میزان مصرف کولرهای گازی ما معادل مصرف یک کشور با جمعیت ۱۲۰ میلیون نفر است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح و نیروگاه درود درباره برج خشک ۲ نیز اظهار کرد: برج دو توسط پیمانکار در حال ساخت است این برج در اختیار ما نیست و تا زمانی‌ که تکمیل نشود، تحویل ما داده نمی‌شود.

وی با اشاره به مصرف پساب فاضلاب در نیروگاه شهید مفتح همدان مطرح کرد: پساب بعد از تصفیه وارد استخر شده و جذب خاک و سطح آب‌های زیرزمینی می‌شود.

دیناروند با بیان اینکه مصرف پساب نیروگاه ۷ میلیون مترمکعب پساب در سال است، گفت: در زمان پیک مصرف تابستان ساعت ۱۷۰۰ مترمکعب میزان مصرف پساب است.
دو پسماند، پساب فاضلاب و مازوت مصرف می‌کنیم و نور تحویل می‌دهیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۹۳ درصد مصرف پساب فاضلاب در نیروگاه صورت گرفت، خاطرنشان کرد: یک و نیم درصد از پساب مصرفی را به سفره‌های زیرزمینی برمی‌گردانیم.

وی گفت: بیش از ۱۳۰ هزار درخت در نیروگاه کاشته شده و ۴۰ هزار نهال را با طرح خانه به خانه به روستائیان تحویل داده‌ایم همچنین امسال ۲۰۰ هزار نهال آماده کردیم که در اسفندماه در روز درختکاری بین روستاهای اطراف توزیع کنیم.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان درباره مصرف گاز در این نیروگاه بیان کرد: تخصیص سوخت در دیسپاچینگ گاز کشور اتفاق می‌افتد و سهمیه گاز به نیروگاه تحویل می‌شود و نیروگاه هیچ سهمی در انتخاب نوع سوخت مصرفی خود ندارد.

وی تأکید کرد: انتخاب سوخت بر عهده ما نیست اما اولویت مصرف برای ما گاز است و در شرایط خاصی ما مجبوریم از سوخت مازوت استفاده کنیم.

دیناروند با بیان اینکه در مواقع پیک که نیروگاه با ظرفیت کامل فعال است، روزانه پنج میلیون لیتر تا ۵۱۰۰ میلیون لیتر سوخت مازوت مصرف می‌شود، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۵ درصد مصرف ما گاز بود و حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد مصرف مازوت داشتیم به طوری‌ که سال گذشته سال خوبی در مصرف گاز داشتیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش پنج درصدی مصرف برق کشور افزود: فرهنگ صرفه‌جویی و مشارکت مردمی در مدیریت مصرف می‌تواند به شبکه برق کمک کند.

وی درباره اینکه نیروگاه عامل ایجاد فروچاله در منطقه بوده است، یادآور شد: نیروگاه به اندازه مصرف خود در ایجاد فروچاله مقصر بوده است‌.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان با بیان اینکه نیروگاه یک درصد از آب‌های زیرزمینی استفاده کرده است، تصریح کرد: نیروگاه در برداشت از آب‌های زیرزمینی از سال ۷۳ تا ۹۵ سهم داشته اما نه بیشتر چرا که از سال ۹۵ هیچ برداشتی از چاه‌های نیروگاه صورت نگرفته است.

دیناروند با بیان اینکه از سال ۹۵ نیروگاه تصمیم گرفته از پساب استفاده کند، گفت: باید از کسانی‌ که می‌گویند نیروگاه عامل ایجاد فروچاله بوده، پرسید فروچاله‌هایی که بعد از این اقدام ایجاد شده است، از کجا نشأت گرفته؟

وی اظهار کرد: براساس آمار شرکت آب منطقه‌ای، سال ۹۷ کشاورزان منطقه ۶۴۵ میلیون مترمکعب آب استفاده کردند و از چاه‌های غیرمجاز هم برداشت شده که مقدارش مشخص نیست. حال نیروگاه با مصرف ۱۰ میلیون مترمکعب آب فروچاله ایجاد کرده؟ مصرف کشاورزی به صورت بی‌رویه نیروگاه را هم دچار تهدید کرده است.

وی با اشاره به اینکه تیم کارآموزی دانشگاه صنعتی در نیروگاه توانستند پرینتر سه بعدی بسازند، تصریح کرد: ارتباط خوبی با دانشگاه داریم و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه بوعلی و صنعتی فعال است و ۲۷ نفر از دانشجویان نخبه دانشگاه بوعلی و صنعتی همدان جذب نیروگاه شدند.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایلنا : ویدیو: گل اول رم به جنوا توسط لوکاکو

تسنیم : ابتلای پادشاه عربستان به التهاب ریوی

مهر : دعای مردم دشتی برای سلامتی رئیس جمهور

مهر : تجمع و توسل به منظور سلامتی رییس جمهور در همدان

مهر : بانوان آلیش کار قمی در مسابقات انتخابی تیم ملی درخشیدند

مهر : تداوم جستجوها برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور

مهر : وضعیت بد آب و هوایی در محل سقوط بالگرد رئیس جمهور

ایسنا : ذکر دعا و توسل برای سلامتی رییس جمهور در سراسر کشور

ایسنا : دعا و توسل برای سلامتی رییس جمهور در سراسر کشور

مهر : تصاویری از آب و هوای محل حادثه بالگرد رئیس جمهور

مهر : تصاویری از آب و هوای محل حادثه برای بالگرد رئیس جمهور

مهر : مراسم دعا برای سلامتی رییس جمهور در اهواز

مهر : دعای مردم استان سمنان برای خادمان ملت

مهر : مه گرفتگی، باران و تاریکی شب کار جستجو را سخت کرده است

مهر : مسکو آماده کمک همه جانبه به دوست دیرینه خود ایران است

مهر : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

تسنیم : دو سوم صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو را باور ندارند

مهر : تیرانداز نوجوان قمی به اردوی تیم ملی فراخوانده شد

تسنیم : شهادت یک پلیس در محله نارمک تهران

ایسنا : دعای مردم همدان برای رییس جمهور و همراهانش

ایلنا : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور

مهر : مردم کهگیلویه دست به دعا شدند/ کوچه به کوچه برای سید محرومان

ایلنا : پوتین با دقت اخبار مربوط به سانحه برای بالگرد حامل رئیسی را دنبال می‌کند/ اعزام ۲ فروند هواپیمای پیشرفته به تبریز

ایلنا : پوتین با دقت اخبار مربوط به سانحه برای بالگرد حامل رئیسی را دنبال می‌کند

تسنیم : جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

ایسنا : دل‌شوره جمعی برای رئیس‌جمهور، نشأت گرفته از خدماتش به مردم است

ایسنا : بعد از وقوع حادثه نگران‌کننده برای رئیس‌جمهور شاهد یک دل‌شوره جمعی هستیم

مهر : شهادت مأمور انتظامی در نارمک تهران

ایرنا : ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور

ایسنا : حال و هوای حرم مطهر رضوی در آستانه ولادت امام رضا (ع)

ایرنا : قهرمانی کیهانی و کامران در دوومیدانی بین‌المللی ترکیه

ایرنا : دستیار پوتین: تمام ظرفیت‌های روسیه برای کمک به ایران آماده است

ایرنا : دستیار پوتین: روسیه با تمام قوا کنار ایران است

مهر : اعلام آمادگی عمان برای کمک و پشتیبانی از ایران

تسنیم : پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند

مهر : مردم دلگان برای سلامتی رییس جمهور دست به دعا شدند

ایسنا : ویدیو/ عملیات شبانه تیم‌های جست‌وجو برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور

ایلنا : ویدیو: گل دوم پاری سن ژرمن به متز توسط کانگ این لی

مهر : « بل ۲۱۲» بالگرد حامل رییس جمهور و اعضای هیات همراه وی بود

ایسنا : شهادت یک مامور پلیس در نارمک

مهر : استاندار تهران از مردم دعوت کرد برای سلامتی رییس جمهور دعا کنند

مهر : مردم مرودشت برای سلامتی رییس جمهور و همراهانش به دعا متوسل شدند

تسنیم : پیام فراکسیون اهل سنت مجلس در پی حادثه بالگرد رئیس جمهور

مهر : دل نگرانی قمی ها برای رییس جمهور در حرم بانوی کرامت

مهر : هند: در این ساعات سخت، با مردم ایران ابراز همبستگی می‌‎کنیم

ایسنا : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهوری

مهر : حادثه پیش آمده برای رئیس جمهور موجب تاسف و تاثر شد

ایلنا : آرزوی سلامتی رسانه‌ تیم استقلال برای رئیس‌جمهور

ایسنا : نقش امام رضا (ع) در تمدن اسلامی

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید