رمزگشایی از ماجرای ۲ قتل و انهدام باند خانوادگی قاپ‌زنی در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - کشف ماجرای ۲ قتل توسط ماموران آگاهی، انهدام باند خانوادگی قاپ‌زنی، کلاهبرداری با شگرد اخذ ویزا و کشف میلیاردی پوشاک قاچاق در بازار تهران اهم اخبار امروز/چهارشنبه/ پلیس پایتخت است.

به گزارش ایرنا، رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عاملان قتل مرد گمشده خبر داد و گفت: اواخر اسفند سال گذشته، مرد جوانی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و گفت که چند روزی است برادرم محسن که خانه مجردی دارد، ناپدید شده و تلفن همراهش نیز خاموش است؛ ساعتی پیش هم دوستش تماس گرفت و مدعی شد که محسن یک نفر را به قتل رسانده و برای اختفای جسد و معدوم کردن مقداری مشروبات الکلی، به کمک نیاز دارد.

سردار علی ولی‌پور گودرزی اظهار کرد: ماموران در نخستین‌ گام آرش دوست فقدانی را بازجویی کردند که او در اظهارات ضد ونقیضی گفت و اینکه محسن تلفنی درخواست کمک کرده و به خانه‌اش رفتم اما فقط مشروبات الکلی را معدوم کردیم؛ جسد را ندیدم ولی به هیچ عنوان نیز قبول نکردم که آن را مخفی کنم.

وی اظهار کرد: در این شاخه از تحقیقات اقدامات اطلاعاتی کلید زده و مشخص شد چند روز قبل از اینکه فقدانی محسن اعلام شود از کارت بانکی‌اش در یک مغازه مصالح‌فروشی بشکه خریداری شده است که همین سرنخ کافی بود تا گره‌ای از این پرونده مرموز باز شود.

رمزگشایی از ماجرای ۲ قتل و انهدام باند خانوادگی قاپ‌زنی در تهران

سردار ولی‌پور گودرزی افزود: طولی نکشید که کارآگاهان سراغ مغازه مصالح‌فروشی رفتند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند زن جوانی این بشکه آبی‌رنگ را خریداری کرده که در ادامه اقدامات اطلاعاتی حاکی از آن بود که زن جوان نامزد آرش است.

وی ادامه داد: همین کافی بود تا آرش و نامزدش با دستور قضایی دستگیر شوند؛ زن جوان در همان بازجویی‌های اولیه گفت که چند وقت قبل با آرش نامزد کردم؛ برای خرید لوازم به‌سمت جنوب تهران رفتیم اما او ناگهان ترمز کرد و به‌ بهانه‌ اینکه جای پارک نیست یک کارت بانکی به من داد و درخواست کرد به مغازه مصالح‌فروشی بروم و یک بشکه بخرم؛ پس از اینکه خرید را انجام دادم بشکه را داخل صندوق عقب گذاشتیم و به‌سمت خانه محسن رفتیم و در آنجا آرش تنهایی با بشکه به خانه مورد نظر رفت و ۲۰ دقیقه بعد برگشت.

رییس پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: با قوت گرفتن فرضیه به قتل رسیدن محسن توسط زن و مرد جوان، تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی به‌صورت ویژه‌ای توسط کارآگاهان کلید زده شد و بررسی‌ها نشان می‌داد که اوایل فروردین‌ماه امسال، جسد سوخته یک مرد در داخل یک بشکه آبی‌رنگ در گردنه برگ‌جهان منطقه لواسانات به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شده بود که با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و با تحقیقات میدانی پی بردند که مرد جوانی به قتل رسیده و عاملان جنایت، جسد را به‌همراه محلول اسید داخل بشکه قرار داده و پس از انتقال به ارتفاعات گردنه برگ‌جهان پا به فرار گذاشته‌اند.

وی افزود: با توجه به شباهت سرنخ‌های موجود داخل پرونده فرد فقدانی و جسد کشف‌شده در لواسانات، خانواده محسن برای آزمایش‌های DNA راهی پزشکی قانونی شدند که از سوی پزشکی قانونی مشخص شد که جسد سوخته متعلق به محسن است؛ از سوی دیگر اقدامات فنی نشان می‌داد که آرش با پسر جوانی برای از بین بردن جسد به‌صورت پیامکی در ارتباط بوده است.

سردار ولی‌پور گودرزی ادامه داد: در مرحله بعدی، کارآگاهان پسر جوان را بازداشت کردند که او در جریان بازجویی‌ها گفت، آرش مرتکب قتل شده است؛ او چندی قبل به من زنگ زد و درخواست کرد به‌ازای دریافت پول یک جسد را از بین ببریم؛ به‌خاطر همین به آدرسی که فرستاده بود رفتم، جسد و محلول اسید را با کمک یکدیگر داخل بشکه آبی‌رنگ قرار دادیم، پس از آن به‌تنهایی بشکه را به ارتفاعات گردنه برگ‌جهان بردم و بلافاصله فرار کردم.

رییس پلیس آگاهی پایتخت تاکید کرد: پس از تکمیل پازل‌های پرونده و اعترافات پسر جوان و نامزد آرش به جرم خود، آرش همچنان منکر هرگونه ارتکاب جنایت بوده و به قتل اعتراف نکرده است اما تحقیقات جنایی همچنان ادامه دارد و با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

کلاهبرداری با اخذ ویزا

رییس پلیس آگاهی پایتخت همچنین از کلاهبرداری ۲۲ میلیارد ریالی با شگرد اخذ ویزا خبر داد و گفت: یک متهم در این رابطه دستگیر شده است.

سردار ولی‌پور گودرزی اظهار کرد: با وقوع کلاهبرداری‌های سریالی از شهروندان تحت عنوان اخذ ویزای کشورهای اروپایی موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت یک مرد جوان اهل کشور افغانستان با چرب زبانی و ادعای نفوذ در سفارتخانه‌ها از شهروندان در تهران، مشهد و کرج مبلغ ۲۲ میلیارد ریال پول دریافت کرده است.

سردار ولی‌پور گودرزی اضافه کرد: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی گسترده مخفیگاه متهم را شناسایی کردند و پی بردند که وی قصد دارد تا با جعل مدارک بیشتر مبالغ دیگری از شهروندان دریافت کند.

وی متذکر شد: کارآگاهان پس از دریافت این سرنخ مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه مورد نظر در پاسداران شدند و متهم اصلی پرونده را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی ادامه داد: متهم پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد اخذ ویزا کشورهای اروپایی و آسیایی اعتراف همچنین شاکیان پرونده در مواجه حضوری وی را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه خط قرمز پلیس امنیت شهروندان است، گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

قتل پسر جوان در درگیری خیابانی

همچنین رییس پلیس آگاهی پایتخت در خبر دیگری از قتل خونین پسر جوان در یک درگیری خیابانی خبر داد و گفت: یک متهم بازداشت شده است.

سردار ولی‌پور گودرزی در این خصوص اظهار کرد: ۳۰ فروردین‌ماه، کارکنان انتظامات بیمارستان لقمان حکیم از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مرگ مشکوک پسر جوانی را با ضربات چاقو روی تخت بخش اورژانس، گزارش کردند.

وی ادامه داد: به‌دنبال اعلام این گزارش، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پای در سردخانه بیمارستان گذاشتند و با جسد پسری حدوداً ۱۸ساله مواجه شدند که براثر ضربه چاقو به گردن به قتل رسیده بود.

به گفته ولی‌پور گودرزی، بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که پسر جوان در یک نزاع سه نفره در تقاطع خیابان «مدرس ـ ولی‌عصر(عج)» تهران قربانی جنایت شده است.

رمزگشایی از ماجرای ۲ قتل و انهدام باند خانوادگی قاپ‌زنی در تهران

وی افزود: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که مقتول به‌همراه دوست خود به‌نام بهنام مشروبات الکلی مصرف کرده بودند و با یک پسر جوان دیگر در خیابان درگیر شده‌اند اما احتمالاً بهنام سهواً دوست خود را هدف ضربه چاقو از ناحیه گردن قرار داده است، همچنین پسر جوانی که با این ۲ نفر درگیر شده بود و چاقو به‌همراه داشته است، پس از وقوع جنایت از صحنه متواری می‌شود.

سردار گودرزی ادامه داد: بدین ترتیب بهنام خیلی زود بازداشت شد و در ادامه نیز کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مأموریت یافتند با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم و اقدامات اطلاعاتی، پسر جوانی را که یک طرف درگیری بوده است، شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

وی عنوان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کشف ۱۰ میلیارد ریال پوشاک قاچاق در بازار

همچنین رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از سه هزار ثوب پوشاک قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازار تهران خبر داد.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در این خصوص گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقدار قابل توجهی پوشاک خارجی در یک انبار کالا در بازار تهران بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بررسی های اولیه نشان از این داشت، فردی مقادیر فراوانی پوشاک خارجی قاچاق بدون مجوزهای قانونی با استفاده از خودروهای شوتی طی چند نوبت در این مکان تخلیه و دپوکرده است.

سرهنگ افشاری گفت: کارآگاهان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مقام قضایی از انبار سه هزار و ۲۱۶ ثوب شلوار زنانه خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

وی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده، اظهار کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

رمزگشایی از ماجرای ۲ قتل و انهدام باند خانوادگی قاپ‌زنی در تهران

دستگیری خواهر و برادر قاپ زن

از سوی دیگر رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری باند چهار نفره سارقان موتور سیکلت و قاپ زن خبر داد و گفت: سرکرده این باند که خواهر و برادر بودند با تشکیل این باند اقدام به سرقت موتور سیکلت و قاپ زنی می کردند.

سرهنگ علی قاسم پور دراین خصوص اظهار کرد: در پی وقوع سرقت کیف قاپی از یکی از شهروندان خانم که در اثر سرقت و قاپیدن کیف، زمین خورده و از ناحیه پا دچار آسیب و شکستگی شده، دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی محل های سرقت و بازبینی دوربین های مداربسته، متوجه شدند سارق در تمامی سرقت ها به همراه ترک نشین خانم اقدام به سرقت قاپ زنی از شهروندان می کند که با اقدامات فنی پلیسی و شیوه های نوین کشف جرم هویت و مخفیگاه سارقان شناسایی و طی بررسی های بیشتر، مشخص شد این باند سه نفره متشکل از خواهر و برادر و نفر سوم است. ا

رمزگشایی از ماجرای ۲ قتل و انهدام باند خانوادگی قاپ‌زنی در تهران

سرهنگ قاسم پور گفت: با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات منسجم پلیسی، این سارقان در مخفیگاه خود در حوالی محله نظام آباد غافلگیر و دستگیر کردند و از داخل مخفیگاه سارقان ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، ۲ عدد پلاک موتورسیکلت سرقتی، محتویات کیف‌های به سرقت رفته که شامل مدارک هویتی و لوازم شخصی شهروندان بود، کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان برای سرقت های خود از موتور سیکلت های سرقتی استفاده می کردند، ادامه داد: با انتقال متهمان به کلانتری و بررسی بیشتر مالخر این سارقان نیز شناسایی و در یک عملیات جداگانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

رییس پلیس پیشگیری یادآور شد: متهمان ۳۵ تا ۴۹ ساله دارای سابقه کیفری بوده و تا کنون به ۴۰ فقره سرقت در سطح معابر تهران از قبیل قاپ زنی و سرقت موتورسیکلت و مالخری اعتراف کردند که تاکنون ۱۰ نفر از مالباختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی شکات دیگر نیز ادامه دارد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت حتما از لوازم ایمنی مثل قفل و دزدگیر استفاده کرده و از پارک کردن آن در معابر کم رفت و آمد خودداری کنند و همچنین در هنگام تردد به صورت پیاده در معابر، نسبت به اطراف خود هوشیار و کیف دستی خود را نزدیک به بدن و به سمت پیاده رو نگه دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایلنا : ویدیو: گل اول رم به جنوا توسط لوکاکو

تسنیم : ابتلای پادشاه عربستان به التهاب ریوی

مهر : دعای مردم دشتی برای سلامتی رئیس جمهور

مهر : تجمع و توسل به منظور سلامتی رییس جمهور در همدان

مهر : بانوان آلیش کار قمی در مسابقات انتخابی تیم ملی درخشیدند

مهر : تداوم جستجوها برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور

مهر : وضعیت بد آب و هوایی در محل سقوط بالگرد رئیس جمهور

ایسنا : ذکر دعا و توسل برای سلامتی رییس جمهور در سراسر کشور

ایسنا : دعا و توسل برای سلامتی رییس جمهور در سراسر کشور

مهر : تصاویری از آب و هوای محل حادثه بالگرد رئیس جمهور

مهر : تصاویری از آب و هوای محل حادثه برای بالگرد رئیس جمهور

مهر : مراسم دعا برای سلامتی رییس جمهور در اهواز

مهر : دعای مردم استان سمنان برای خادمان ملت

مهر : مه گرفتگی، باران و تاریکی شب کار جستجو را سخت کرده است

مهر : مسکو آماده کمک همه جانبه به دوست دیرینه خود ایران است

مهر : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

تسنیم : دو سوم صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو را باور ندارند

مهر : تیرانداز نوجوان قمی به اردوی تیم ملی فراخوانده شد

تسنیم : شهادت یک پلیس در محله نارمک تهران

ایسنا : دعای مردم همدان برای رییس جمهور و همراهانش

ایلنا : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور

مهر : مردم کهگیلویه دست به دعا شدند/ کوچه به کوچه برای سید محرومان

ایلنا : پوتین با دقت اخبار مربوط به سانحه برای بالگرد حامل رئیسی را دنبال می‌کند/ اعزام ۲ فروند هواپیمای پیشرفته به تبریز

ایلنا : پوتین با دقت اخبار مربوط به سانحه برای بالگرد حامل رئیسی را دنبال می‌کند

تسنیم : جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

ایسنا : دل‌شوره جمعی برای رئیس‌جمهور، نشأت گرفته از خدماتش به مردم است

ایسنا : بعد از وقوع حادثه نگران‌کننده برای رئیس‌جمهور شاهد یک دل‌شوره جمعی هستیم

مهر : شهادت مأمور انتظامی در نارمک تهران

ایرنا : ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور

ایسنا : حال و هوای حرم مطهر رضوی در آستانه ولادت امام رضا (ع)

ایرنا : قهرمانی کیهانی و کامران در دوومیدانی بین‌المللی ترکیه

ایرنا : دستیار پوتین: تمام ظرفیت‌های روسیه برای کمک به ایران آماده است

ایرنا : دستیار پوتین: روسیه با تمام قوا کنار ایران است

مهر : اعلام آمادگی عمان برای کمک و پشتیبانی از ایران

تسنیم : پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند

مهر : مردم دلگان برای سلامتی رییس جمهور دست به دعا شدند

ایسنا : ویدیو/ عملیات شبانه تیم‌های جست‌وجو برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور

ایلنا : ویدیو: گل دوم پاری سن ژرمن به متز توسط کانگ این لی

مهر : « بل ۲۱۲» بالگرد حامل رییس جمهور و اعضای هیات همراه وی بود

ایسنا : شهادت یک مامور پلیس در نارمک

مهر : استاندار تهران از مردم دعوت کرد برای سلامتی رییس جمهور دعا کنند

مهر : مردم مرودشت برای سلامتی رییس جمهور و همراهانش به دعا متوسل شدند

تسنیم : پیام فراکسیون اهل سنت مجلس در پی حادثه بالگرد رئیس جمهور

مهر : دل نگرانی قمی ها برای رییس جمهور در حرم بانوی کرامت

مهر : هند: در این ساعات سخت، با مردم ایران ابراز همبستگی می‌‎کنیم

ایسنا : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهوری

مهر : حادثه پیش آمده برای رئیس جمهور موجب تاسف و تاثر شد

ایلنا : آرزوی سلامتی رسانه‌ تیم استقلال برای رئیس‌جمهور

ایسنا : نقش امام رضا (ع) در تمدن اسلامی

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید