فضل‌الله رنجبر: کرمانشاه نیاز جدی به سرمایه‌گذاری دارد/ تمرکزم بر مدیریت شهری است

کرمانشاه - ایرنا - «فضل‌الله رنجبر» نامزد راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه، بیکاری و تورم حاکم بر منطقه را برای مردم آزاردهنده دانست و گفت: راهکار رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در کرمانشاه جذب سرمایه‌گذاری است و دولت و مجلس برای این موضوع باید اقدام جدی تری انجام دهند.

فضل الله رنجبر با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه ابتدا به معرفی خود پرداخت و گفت: متولد سال ۱۳۴۶ و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت است. وی بخشدار ماهیدشت در سال‌های ۱۳۷۲ و ۱۳۷۵، بخشدار کرند غرب در سال‌های ۱۳۷۵ الی ۱۳۷۷، معاون فرماندار شهرستان صحنه، فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی از سال ۱۳۸۱ الی ۱۳۸۶، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری کرمانشاه از سال ۱۳۸۶ الی ۱۳۹۲، فرماندار کرمانشاه از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۱ و مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری کرمانشاه را در کارنامه کاری خود دارد و جانباز و رزمنده دفاع مقدس است.

پیگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم خواهم بود

رنجبر مهمترین مشکلات کنونی مردم را در حوزه اقتصاد و معیشت دانست و گفت: مجلس دوازدهم و نمایندگان آن باید برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم متمرکز شوند و با ارائه طرح ها و تصویب قوانین مسائل مرتبط این حوزه را حل کنند.

وی همچنین به مشکلات استان کرمانشاه به خصوص در حوزه بیکاری، معیشت و مشکلات اقتصادی اشاره کرد و افزود: نرخ فلاکت یعنی مجموعه بیکاری و تورم در استان کرمانشاه بالاست و از این رو دولت و مجلس باید دست به دست هم بدهند و کرمانشاه را از این وضعیت خارج کنند.

نامزد راه یافته به مرحله دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه یکی از راهکارهای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در سطح منطقه را سرمایه گذاری دانست و گفت: باید بسترها و زمینه جذب سرمایه گذاری را در بخش‌های مختلف استان فراهم کرد تا سرمایه گذار با رغبت و اشتیاق سرمایه خود را وارد کرمانشاه کند.

وی با اشاره به مزیت‌های بیشمار استان کرمانشاه در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنعت، معدن، مرز و بازارچه های مرزی، اظهار کرد: اگر در بدنه مدیریتی و کارشناسی کرمانشاه بسترها برای جذب سرمایه گذاری و تسهیل گری در زمینه صدور مجوزها انجام شود می توانیم شاهد ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، رونق اقتصادی و افزایش سرانه درآمد مردم باشیم.

رنجبر همچنین بر وحدت و هم افزایی اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هم تاکید کرد و گفت: یک نماینده و یک مدیر به تنهایی توان، زمان و قدرت کافی برای رفع مشکلات را ندارد و از این رو همه نمایندگان و مسوولان ارشد استان کرمانشاه برای رفع مشکلات مردم استان همراه و همدل باشند تا بتوان گره از مشکلات مردم باز کرد.

نامزد حوزه انتخابیه کرمانشاه همچنین بر حمایت و تقویت بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی استان حتما باید از بخش خصوصی حمایت جدی در عمل و نه در قالب شعار کنیم تا بتوان اشتغال ایجاد کرد و چرخ های تولید را به حرکت درآورد.

وی با بیان اینکه باید در کنار جذب سرمایه گذاری برای رونق کسب و کارهای خُرد به خصوص در روستاها نیز تلاش کنیم، گفت: در روستاها می توان با تسهیلات کمتری نسبت به ایجاد اشتغال و ماندگاری روستاییان در محل زندگی خود اقدام کرد.

فضل‌الله رنجبر: کرمانشاه نیاز جدی به سرمایه‌گذاری دارد/ تمرکزم بر مدیریت شهری است

دست رانت خوارها و نورچشمی‌ها را باید کوتاه کنیم

رنجبر در ادامه سخنانش با بیان اینکه جوانان تحصیل کرده زیادی در استان کرمانشاه منتظر شغل هستند، گفت: بسیاری از این جوانان در شرکت های استارتاپی دوره دیده اند و آماده کار هستند اما سرمایه کافی ندارند و از این رو باید از این افراد به صورت جدی حمایت مادی و معنوی شود.

نامزد مجلس شورای اسلامی از حوزه کرمانشاه همچنین بر کوتاه کردن دست دلال ها، رانت خوارها، ویژه خوارها و نورچشمی ها از اقتصاد تاکید کرد و افزود: اگر دست اینها را کوتاه کردیم و نگاه عادلانه ای در تصمیم گیری ها داشته باشیم سرمایه گذاران واقعی نیز با رغبت وارد میدان می شود و شاهد افزایش تولید و سرمایه گذاری در کرمانشاه خواهیم بود.

وی همچنین بر اصلاح سیستم توزیع کالا و خدمات در کرمانشاه نیز به عنوان یکی از راهکارهای کاهش تورم و قیمت ها تاکید کرد و گفت: محصولات اکنون با قیمت بالا به دست مصرف کننده می رسد و این به دلیل سیستم توزیع غلط کالا و خدمات است و این سیستم را باید اصلاح کرد تا کالا با نرخ ارزانتری به دست مردم برسد.

تمرکز جدی بر مدیریت شهری کرمانشاه خواهم داشت

وی در ادامه بر حوزه مدیریت شهری نیز اشاره کرد و گفت: شهر کرمانشاه نیاز جدی به مدیریت قوی شهری دارد. این شهر اکنون شهربازی و تله کابین ندارد و رودخانه قره سو باید ساماندهی شود، باید جاذبه های زندگی شهری را در شهر کرمانشاه افزایش دهیم.

رنجبر با بیان اینکه با دردهای شهر کرمانشاه بزرگ شده و مشکلات این کلانشهر و مردم را به خوبی می شناسم، افزود: کرمانشاه را راس توسعه استان می دانم و معتقدم اگر کرمانشاه به توسعه برسد کل استان منفعت برده و توسعه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات شهرها و روستاهای کرمانشاه نسخه‌های متفاوتی بر مبنای جامعه شناسی شهری و روستایی بپیچیم، گفت: ساختار شهر و روستا باهم متفاوت است و با یک نسخه واحد نمی‌توان مشکلات مردم شهرها و روستاها را حل کرد.

حوزه مسکن را باید رونق داد

این نامزد راه یافته به مرحله دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش گریزی به حوزه مسکن زد و گفت: این حوزه اشتغال و رونق اقتصادی برای استان در پی دارد و از این رو باید مورد حمایت جدی دولت و مجلس قرار گیرد.

رنجبر به مشکلات مستاجران به عنوان یکی از اقشار ضعیف جامعه نیز اشاره کرد و افزود: باید برای این قشر راهکاری اتخاذ کنیم تا مشکلات آنها کاهش یابد و هر سال شاهد سرگردانی آنها برای یافتن مسکن نباشیم.

کشاورزی کرمانشاه از طریق اجرای سامانه سردسیری تقویت شود

این نامزد راه یافته به مرحله دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه از کشاورزی به عنوان محور توسعه کرمانشاه نام برد و گفت: برای رونق بخشیدن به کشاورزی باید آب مورد نیاز این بخش را تامین کرد و یکی از راهکارهای آن اجرای سامانه سردسیری است که با جدیت آن را در صورت راهیابی به مجلس پیگیری می کنم.

رنجبر بر حفاظت از آب و خاک و تقویت بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: کشاورزی می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال به رونق اقتصادی استان نیز کمک زیادی کند و از این رو باید کشاورزان و بهره برداران این بخش را مورد حمایت جدی قرار داد.

اقتصاد کرمانشاه را با ظرفیت مرزها می توان شکوفا کرد

این نامزد راه یافته به مرحله دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق و ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی در این استان، گفت: از طریق این مرزها و بازارچه های مرزی می توان صادرات، واردات و ترانزیت کالا را تقویت کرد و مقدمه این کار ایجاد و تقویت زیرساخت های لازم در مرزها است.

رنجبر همچنین بر توسعه و تقویت زیرساخت های راه آهن، فرودگاه و آزادراه در استان کرمانشاه تاکید کرد و افزود: زیرساخت های حمل و نقل در استان کرمانشاه باید تقویت شود.

وی همچنین بر راه اندازی دهکده لجستیک در کرمانشاه نیز تاکید کرد و گفت: این دهکده می تواند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

کرمانشاه را به قطب گردشگری کشور تبدیل کنیم

این نامزد راه یافته به مرحله دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به ۳ اثر جهانی و چهار هزار و ۲۰۰ اثر ملی ثبت شده در استان کرمانشاه، گفت: این آثار نشان از باستانی بودن استان کرمانشاه دارد و از این رو ظرفیت ها و پتانسیل های تبدیل کرمانشاه به قطب گردشگری کشور وجود دارد.

رنجبر گردشگری را یکی دیگر از محورهای توسعه کرمانشاه دانست و افزود: طرح جامع تاق بستان - بیستون می تواند منجر به ایجاد تحولات زیادی در حوزه گردشگری استان شود و از این رو مسوولان استان به دنبال اجرا کردن این طرح مهم باشند.

وی همچنین کرمانشاه را در زمینه توریسم درمانی دارای ظرفیت زیادی دانست و گفت: این حوزه نیز باید ارتقا یابد تا شاهد حضور گردشگران خارجی با هدف توریسم درمانی در استان باشیم.

نامزد راه یافته به مرحله دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه به مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین نیز اشاره کرد و گفت: این مرز از گذشته های دور محل تردد زائران عتبات عالیات بوده و از این رو باید زیرساخت های لازم برای تردد زائران بیشتر از این مرز فراهم شود.

رنجبر بر ساماندهی بازارچه های سنتی و احیای آن در کرمانشاه نیز تاکید کرد و گفت: باید بتوان از طریق این بازارچه ها محصولات تولیدی خانگی و کسب و کارهای کوچک را به فروش رساند.

فضل‌الله رنجبر: کرمانشاه نیاز جدی به سرمایه‌گذاری دارد/ تمرکزم بر مدیریت شهری است

هنرمندان کرمانشاهی باید به جایگاه واقعی خود برسند

این نامزد مجلس شورای اسلامی کرمانشاه را مهد فرهنگ، هنر و ورزش دانست و گفت: هنرمندان عرصه های مختلف از صنایع دستی، تئاتر، خوشنویسی گرفته تا اهالی موسیقی و همچنین ورزشکاران و مدال آوران پرافتخار این خطه باید مورد حمایت جدی قرار گیرند تا برای کشور و استان افتخار آفرینی کنند.

رنجبر توسعه و تقویت فضاهای ورزشی و فرهنگی و هنری را در کرمانشاه نیاز ضروری دانست و افزود: اگر بخواهیم جوانان را از آسیب های اجتماعی دور کنیم و جامعه ای شاد و با نشاطی داشته باشیم باید به هنر و ورزش بیشتر اهمیت بدهیم.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه در حالی به پایان رسید که ۶ نفر به عنوان منتخب مردم به بهارستان راه یافتند و رقابت برای کسب ۲ کرسی دیگر در حوزه شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و در مرحله اول انتخابات ۱۱۱ نفر با هم به رقابت پرداختند.

در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه از مجموع ۲۴۳ هزار و ۷۴۵ رای ماخوذه، «محمد رشیدی» با کسب ۶۱ هزار و ۵۸ رای برای بار دوم به عنوان منتخب مردم شهرستان کرمانشاه مستقیما به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایلنا : ویدیو: گل اول رم به جنوا توسط لوکاکو

تسنیم : ابتلای پادشاه عربستان به التهاب ریوی

مهر : دعای مردم دشتی برای سلامتی رئیس جمهور

مهر : تجمع و توسل به منظور سلامتی رییس جمهور در همدان

مهر : بانوان آلیش کار قمی در مسابقات انتخابی تیم ملی درخشیدند

مهر : تداوم جستجوها برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور

مهر : وضعیت بد آب و هوایی در محل سقوط بالگرد رئیس جمهور

ایسنا : دعا و توسل برای سلامتی رییس جمهور در سراسر کشور

ایسنا : ذکر دعا و توسل برای سلامتی رییس جمهور در سراسر کشور

مهر : تصاویری از آب و هوای محل حادثه بالگرد رئیس جمهور

مهر : تصاویری از آب و هوای محل حادثه برای بالگرد رئیس جمهور

مهر : مراسم دعا برای سلامتی رییس جمهور در اهواز

مهر : مه گرفتگی، باران و تاریکی شب کار جستجو را سخت کرده است

مهر : دعای مردم استان سمنان برای خادمان ملت

مهر : مسکو آماده کمک همه جانبه به دوست دیرینه خود ایران است

مهر : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

تسنیم : دو سوم صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو را باور ندارند

مهر : تیرانداز نوجوان قمی به اردوی تیم ملی فراخوانده شد

تسنیم : شهادت یک پلیس در محله نارمک تهران

ایسنا : دعای مردم همدان برای رییس جمهور و همراهانش

ایلنا : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور

مهر : مردم کهگیلویه دست به دعا شدند/ کوچه به کوچه برای سید محرومان

ایلنا : پوتین با دقت اخبار مربوط به سانحه برای بالگرد حامل رئیسی را دنبال می‌کند

تسنیم : جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

ایسنا : بعد از وقوع حادثه نگران‌کننده برای رئیس‌جمهور شاهد یک دل‌شوره جمعی هستیم

ایسنا : دل‌شوره جمعی برای رئیس‌جمهور، نشأت گرفته از خدماتش به مردم است

مهر : شهادت مأمور انتظامی در نارمک تهران

ایرنا : ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور

ایسنا : حال و هوای حرم مطهر رضوی در آستانه ولادت امام رضا (ع)

ایرنا : قهرمانی کیهانی و کامران در دوومیدانی بین‌المللی ترکیه

ایرنا : دستیار پوتین: روسیه با تمام قوا کنار ایران است

ایرنا : دستیار پوتین: تمام ظرفیت‌های روسیه برای کمک به ایران آماده است

مهر : اعلام آمادگی عمان برای کمک و پشتیبانی از ایران

تسنیم : پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند

مهر : مردم دلگان برای سلامتی رییس جمهور دست به دعا شدند

ایسنا : ویدیو/ عملیات شبانه تیم‌های جست‌وجو برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور

ایلنا : ویدیو: گل دوم پاری سن ژرمن به متز توسط کانگ این لی

مهر : « بل ۲۱۲» بالگرد حامل رییس جمهور و اعضای هیات همراه وی بود

ایسنا : شهادت یک مامور پلیس در نارمک

مهر : استاندار تهران از مردم دعوت کرد برای سلامتی رییس جمهور دعا کنند

مهر : مردم مرودشت برای سلامتی رییس جمهور و همراهانش به دعا متوسل شدند

تسنیم : پیام فراکسیون اهل سنت مجلس در پی حادثه بالگرد رئیس جمهور

مهر : دل نگرانی قمی ها برای رییس جمهور در حرم بانوی کرامت

مهر : هند: در این ساعات سخت، با مردم ایران ابراز همبستگی می‌‎کنیم

ایسنا : استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهوری

مهر : حادثه پیش آمده برای رئیس جمهور موجب تاسف و تاثر شد

ایلنا : آرزوی سلامتی رسانه‌ تیم استقلال برای رئیس‌جمهور

ایسنا : نقش امام رضا (ع) در تمدن اسلامی

مهر : تا یکی از نقاط احتمالی وقوع حادثه ۳ ساعت راه زمینی وجود دارد

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید