/گزارش/

خوزستان آماده ‌برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

خوزستان آماده ‌برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

ایسنا/خوزستان دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه (۲۱ اردیبهشت‌ماه) همزمان با دیگر نقاط کشور، در خوزستان به منظور مشخص شدن منتخبان دو کرسی از حوزه انتخابیه آبادان و منتخب حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در دور اول انتخابات که ۱۱ اسفندماه سال گذشته برگزار شد، منتخبان ۱۵ کرسی خوزستان در مجلس شورای اسلامی مشخص شدند و سرنوشت سه کرسی دیگر از ۱۸ کرسی خوزستان در مجلس به دور دوم کشید.

تعیین نمایندگان معتمد استاندار خوزستان برای نظارت بر فرآیند انتخابات

در همین زمینه رئیس ستاد انتخابات خوزستان روز یکشنبه  ۱۶ اردیبهشت‌ماه از آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات انتخابات مجلس خبر داد.

عبدالله افرازه شهاوند با بیان این مطلب اظهار کرد: در هر دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر آمادگی خوبی برای برگزاری دور دوم انتخابات ایجاد و تمهیدات لازم اتخاذ و تدارکات مورد نیاز فراهم شده است.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی در آبادان که یک حوزه «تمام الکترونیکی» است در روزهای اخیر زیرساخت‌ها را آماده کرده‌اند تا خللی در روند انتخابات ایجاد نشود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: همچنین با هدف تضمین سلامت انتخابات و صیانت از آرای عمومی، استاندار خوزستان در هر دو حوزه انتخابیه نماینده ویژه و معتمد خود برای نظارت بر فرآیند انتخابات تعیین کرده است.

وی افزود: علاوه بر این، افراد باتجربه نیز از شعب مختلف استان خوزستان به این دو حوزه اعزام خواهند شد تا فرآیند برگزاری انتخابات به شکل مناسب و روانی اجرا شود.

خوزستان آماده ‌برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
برگزاری انتخابات الکترونیک در آبادان

پیش‌بینی برگزاری دور دوم انتخابات با امنیت بالا در آبادان  

فرماندار آبادان با بیان اینکه هیچگونه مشکل و مولفه خاصی در آبادان برای برگزاری دور دوم انتخابات وجود ندارد، گفت: با تمهیدات اندیشیده‌شده، انتخابات سالم و با امنیت بالا در آبادان برگزار می‌شود.

احسان عباسپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تمهیدات اندیشیده‌شده برای برگزاری دور دوم انتخابات در آبادان در روز جمعه (۲۱ اردیبهشت‌ماه) اظهار کرد: همه زیرساخت‌ها و موارد مربوط به برگزاری انتخابات، چنیش اعضای شعب، موارد فنی و دیگر موارد مورد نیاز انجام شده است.

وی افزود: تمام تلاش بر این است چهار مولفه مورد نظر حضرت آقا در خصوص امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت به معنای کامل در دور دوم انتخابات در آبادان اجرا شود.

عباسپور با اشاره به برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در آبادان گفت: به اذعان همه مسئولان و بازرسان، دور اول انتخابات در آبادان بسیار موفق بوده است و این موضوع مبنایی شد و سایر حوزه‌ها در حال رفتن به سمت برگزاری تمام الکترونیک انتخابات هستند.

وی با بیان اینکه هیچگونه مشکل و مولفه خاصی در آبادان برای برگزاری دور دوم انتخابات وجود ندارد، افزود: با تمهیدات اندیشیده‌شده، انتخابات سالم و با امنیت بالا در آبادان برگزار می‌شود.

فرماندار آبادان عنوان کرد: در این مرحله نیز بدون تغییر نسبت به دوره گذشته، فرآیند رای‌گیری در ۱۴۸ شعبه انجام می‌شود.

عباسپور پیش از نیز با اشاره به برگزاری دور اول و آمادگی آبادان برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس، با اعتماد وزیر کشور به آبادان، این شهرستان یکی از چهار شهر برگزاری انتخابات الکترونیک شد که جای تقدیر دارد. از تجربیات قبلی استفاده شد و نقاط ضعف و قوت احصا و با همه تلاش‌ها، انتخابات بی‌نقصی در آبادان برگزار شد و وزیر کشور نیز در تماسی، از این کار خوب تشکر کرد.

فرماندار آبادان گفت: در حال حاضر آمادگی کامل برای برگزاری دور دوم انتخابات را هم داریم. از نظر لجستیک مشکلی نداریم و انتخابات به بهترین نحو ممکن برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در آبادان چهار کاندیدا به دور دوم رفته‌اند. تاکنون هیچ تنشی وجود ندارد و شرایط  کنترل شده است و انتخابات سالم در دور دوم رقم می‌خورد. 

خوزستان آماده ‌برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
برگزاری انتخابات الکترونیک در آبادان

پیش‌بینی ۱۱۱ شعبه اخذ رای در رامهرمز

فرماندار رامهرمز نیز از در نظر گرفتن ۱۱۱ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در این شهرستان خبر داد.

عبدالله خیران‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات با هماهنگی ستاد انتخابات استان و کشور، تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات در حوزه اجرا، سلامت انتخابات، پشتیبانی و امنیت انتخابات در حوزه انتخابی رامهرمز و رامشیر اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در دوره قبلی ۱۱۱ شعبه محل اخذ رای وجود داشت، این تعداد شعب همچنان برای دور دوم انتخابات که روز ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، پابرجا خواهد بود. بنابراین ۱۱۱ شعبه اخذ رای برای شهروندان فعال خواهد بود.

فرماندار رامهرمز گفت: با توجه به کشیده شدن انتخابات این حوزه به دور دوم، دو نفر برای تعیین یک نماینده مجلس شورای اسلامی در شهرستان، بر اساس زمانبندی ستاد انتخابات کشور، ۲۱ اردیبهشت ماه رقابت خواهند کرد.

خیران‌پور ضمن تشکر از شهروندان برای حضور پرشور در دور اول انتخابات، عنوان کرد: ۱۱ اسفندماه، مردم رامهرمز و رامشیر با حضور حداکثری خود در سطح استان و کشور، حماسه خلق کردند و با حضور و مشارکت قابل قبول ۷۰ درصدی، به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفتند.

وی یادآور شد: از مردم می‌خواهیم که مانند دوره قبل با حضور حداکثری خود، در تعیین سرنوشت شهرستان خود نقش داشته باشند.

فرماندار رامهرمز پیش از این نیز با اشاره به رقابت دو کاندیدا در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم، بر لزوم رصد فعالیت‌های کاندیداها و طرفداران هر دو طرف تاکید کرد.

خیران‌پور با اشاره به دور اول انتخابات گفت: رقابت با نگاه راهبردی حاکمیت، بسیار سنگین و نفس‌گیر بوده است و تا دقایق آخر، نفر اول تا پنجم هم مشخص نبود و یکی از دلایل رسیدن به دور دوم انتخابات، رقابت بسیار بالا بود.

وی بیان کرد: امنیت در انتخابات با وجود تهدیدات در حوزه زیرساخت‌ها و درگیری‌های محلی، بدون هیچ مساله‌ای تامین شد و تنها موارد کوچکی رخ داد که در این موارد در کمترین زمان، مشکل حل شد.

خیران‌پور عنوان کرد: اتفاقات مهمی در حوزه زیرساخت و نظارت‌ها انجام ‌و با وجود ادعاهایی که شده، انتخابات با صحت و سلامت برگزار شده است.

خوزستان آماده ‌برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
دور اول انتخابات مجلس در خوزستان

آمادگی صددرصدی برای برگزاری دور دوم انتخابات در رامشیر

عبدالرضا احسانی‌نیا فرماندار رامشیر نیز گفت: آمادگی صددرصدی برای برگزاری دور دوم انتخابات در رامشیر وجود دارد.

وی افزود: مرحله نخست انتخابات به خوبی انجام شد و هیچ شکایتی نشد و میزان مشارکت هم حدود ۷۰ درصد و خوب بوده است.

فرماندار رامشیر با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت‌ماه و کاهش دو سه صندوق در این حوزه انتخابیه گفت: جاهایی احتمال می‌دادیم تقلب شود و چون برخی تخلفات مشاهده شده بود، می‌خواهیم این تخلفات هم نباشد.

وی با بیان اینکه برای مشارکت بالا در دور دوم انتخابات هم همچنان تلاش می‌شود، عنوان کرد: در دور اول انتخابات، هیچ کاندیدایی روی صندوق‌های رای رامشیر اعتراضی نداشت.

اتصال عمده دستگاه‌های احراز هویت به بانک اثرانگشت

پیش از این نیز رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر گفت: آسیب‌شناسی مرحله اول و تامین ملزومات مرحله دوم محورهای تضمین‌کننده اجرای قوی‌تر انتخابات هستند و باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشده شود تا اجرا بی عیب و نقص انجام شود.

عبدالله افرازه شهاوند در نشست ستاد انتخابات که ۲۷ فروردین‌ماه برگزار شد، با اشاره به دور اول انتخابات گفت: دوازدهمین دروه انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را آبرومند پشت سر گذاشتیم. یکی از روان‌ترین و کم‌حاشیه‌ترین دوره انتخابات انجام شد و نقطه برجسته‌ای که مخل سلامت و مشارکت انتخابات باشد، نداشتیم.

وی بیان کرد: مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه رامشیر و رامهرمز و حوزه انتخابیه آبادان برگزار می‌شود و باید تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات اندیشیده شود.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: آسیب‌شناسی مرحله اول و تامین ملزومات مرحله دوم محورهای تضمین‌کننده اجرای قوی‌تر انتخابات هستند و باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشده شود تا اجرا بی عیب و نقص انجام شود.

وی افزود: در حوزه فناوری، بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد دستگاه‌های احراز هویت به بانک اطلاعات اثرانگشت متصل خواهند شد و این کار برای تضمین بیشتر سلامت انتخابات است و تلاش می‌شود این رقم بیشتر نیز شود و عمده دستگاه‌های احراز هویت به بانک اثرانگشت متصل شوند تا از تخلف احتمالی جلوگیری شود و حرف و حدیثی در بحث اجرا نباشد.

افرازه شهاوند گفت: در صورت نیاز باید پوشش اینترنتی برخی شعب دوباره بررسی شود تا به صورت قطعی آمادگی برگزاری انتخابات باشد.

وی عنوان کرد: تا زمانی که مجبور نشویم نباید شعبه‌ای را حذف کنیم، به ویژه در حوزه‌هایی مانند رامهرمز که ممکن است حساسیت‌های اجتماعی داشته باشد. البته صندوق‌های سیار غیرضروری که در مرحله نخست رای چندانی نداشتند اگر کم و زیاد شوند، مشکلی ندارد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: افرادی که در مرحله نخست تخلف یا سوگیری داشتند و این مسأله در خصوص آن‌ها محرز شد نیز باید از فرآیند اجرایی انتخابات حذف شوند. معمولا در مرحله دوم مشارکت پایین‌تر است و باید همچنان شرایط برای دعوت مردم در راستای شرکت در انتخابات ایجاد شود.

خوزستان آماده ‌برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
دور اول انتخابات مجلس در خوزستان

تعداد شعب انتخابات‌ دور دوم در حوزه‌های خوزستان‌، کاهش نمی‌یابد

حجت‌الله دهدشت دبیر ستاد انتخابات خوزستان نیز در این نشست گفت: خوزستان نخستین استانی است که اعتبارنامه منتخبان مجلس دوازدهم آن کامل شده است و این اعتبارنامه‌ها امروز به تهران ارسال می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در آبادان، رامهرمز و رامشیر افزود: ستاد انتخابات کشور پیشنهاد داده است در مرحله دوم درصدی از تعداد شعب کاهش یابد که با کارهای کارشناسی به این نتیجه رسیدیم تعداد شعب کاهش داده نشود و تاکنون این موضوع پذیرفته شده است. بنابراین در مرحله دوم، تعداد شعب در حوزه‌های انتخابیه خوزستان کاهش داده نمی‌شود.

با برگزاری دور دوم انتخابات، تکلیف سه کرسی باقیمانده خوزستان نیز مشخص خواهد شد و ۱۸ نماینده عازم بهارستان می‌شوند. دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۷ خردادماه رسماً فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : حضور ۳ وزیر در محل سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور

مهر : توسل کرمانشاهیان برای سلامتی رییس جمهور و همراهان

ایسنا : اعزام تیم های واکنش سریع هلال احمر گیلان برای شرکت در عملیات جستجو و نجات

ایرنا : رهبر انقلاب: امیدواریم رئیس‌جمهور به آغوش ملت بازگردد

صدا و سیما : رهبر انقلاب: امیدواریم خداوند رئیس جمهور را به آغوش ملت برگرداند

صدا و سیما : پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته تا فردا تسویه می‌شود

مهر : برخورد قضائی با عوامل سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در خوزستان

ایرنا : فیلم| نظر سرمربی بسکتبال شهرداری گرگان در خصوص بازی دوم فینال مقابل طبیعت اسلامشهر

ایلنا : امیدواریم خداوند رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند

مهر : تصاویری از حضور مردم در ایلام در مراسم قرائت دعا برای رییس جمهور

مهر : اخباری که درباره سانحه بالگرد رئیس جمهور می رسد اخبار خوبی نیست

ایلنا : ادعای شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی‌: اسرائیل ارتباطی با وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران ندارد

صدا و سیما : زغال سنگ طبس لیگ برتر هندبال را با تساوی به پایان رساند

ایسنا : اطلاعیه شماره۱ ستاد ملی شرایط اضطراری هلال احمر درباره حادثه بالگرد رئیس جمهوری

ایسنا : جهاد اسلامی: همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنیم

ایرنا : سلیمانی: آن زمان ۲۰ میلیون می‌دادند الان دلار و سکه/ در نتیجه شهرآورد هم دست بُردند!

مهر : همه برای سلامت رییس جمهور خدمت‌گزار دعا کنند

ایسنا : اعلام آمادگی باکو برای کمک به ایران در پی سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور

مهر : دعا برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان در شهرستان چایپاره

ایرنا : استاندار کرمانشاه: روند نرخ بیکاری کاهشی است ولی باید تک رقمی شود

مهر : واکنش جهاد اسلامی به سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران

تسنیم : گلایه دانش‌آموزان بیرجندی از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

ایسنا : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

مهر : جستجوها برای یافتن بالگرد رییس جمهور ادامه دارد

ایلنا : واکنش رئیس‌جمهوری پاکستان به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران

ایسنا : طالبان: در کنار حکومت و ملت برادر و همسایه ایران قرار داریم

ایرنا : دعا و توسل مردم برای خبر سلامتی خادم مردم + فیلم

ایرنا : دعا و توسل مردم برای خبر سلامتی خادم ملت + فیلم

ایرنا : دعا و توسل مردم برای خبر سلامتی خادم مردم

ایرنا : امام جمعه کرمانشاه: زیربنای ارتباط ایران و عراق، عقیدتی است

ایسنا : پوکر قهرمانی سیتی در لیگ برتر

ایلنا : اطلاعیه شماره یک ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر

صدا و سیما : آخرین گزارش‌ها از سانحه بالگرد در دولت ارائه شد

مهر : مردم مازندران برای سلامتی رییس جمهور دست به دعا شدند

تسنیم : کوهنوردان بومی به محل حادثه هلیکوپتر رئیس جمهور اعزام شدند

ایرنا : اطلاعیه شماره یک ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر درباره حادثه بالگرد رئیس جمهور

ایسنا : وحیدی : نیروهای امدادگر هنوز به نقطه بالگرد نرسیده اند

ایسنا : تسریع اجرای پروژه‌های عمرانی تبریز در سال گذشته بی‌سابقه بود

مهر : معدوم‌سازی بیش از ۲.۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در آبادان

ایرنا : لیگ جزیره تحت سلطه منچسترسیتی؛ توپچی‌ها بازهم در حسرت قهرمانی ماندند

ایرنا : اعزام مرزبانان و تیم‌های امدادی به محل حادثه فرود بالگرد حامل رئیس‌جمهور

ایسنا : همه ارگان‌ها باید برای افزایش جمعیت پای کار بیایند

مهر : ابراز نگرانی مقامات پاکستان از سقوط بالگرد «سید ابراهیم رئیسی»

مهر : محکومیت قاچاقچی لوازم خانگی در بهبهان

ایرنا : تروریست‌های جبهه النصره قصد حمله به پایگاه‌های سوریه و روسیه را دارند

مهر : منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد

مهر : آخرین اقدامات هلال احمر برای جست‌وجوی بالگرد رییس جمهور

مهر : یکی از سیاست های آستان قدس توجه به سلامت مردم است 

ایرنا : بازتاب حادثه بالگرد رئیس جمهوری در رسانه‌های شرق آسیا

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید