خدمت کادر درمان به حجاج، جهادی و ورای بسیاری از پروتکل هاست

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به این که خدمت به زائران بیت الله الحرام نیازمند نیروی جهادی و خدمات بسیجی است، گفت: خدمت کادر درمان به حجاج، جهادی و ورای بسیاری از پروتکل هاست.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در همایش «کادر درمانی - بهداشتی عملیات حج ۱۴۰۳» که امروز (سه شنبه) در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با قدردانی از همه فعالان عرصه بهداشت و درمان در حج پیش رو که به زائران بیت الله الحرام خدمت رسانی می‌کنند، اظهار کرد: حسن تقدیر و تدبیر پایه و اساس زندگی است و کادر درمان حج امسال هم، باید خوب برنامه ریزی کنند و هدف آنها فقط کسب رضایت حق تعالی باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر «ودّع الدنیا والراحة و الخلق - از دنیا و آسایش دنیا و مردم، منقطع شو»، افزود: فردی که برای ادای مناسک حج راهی سرزمین وحی می‌شود، باید با مظاهر دنیا و راحتی و آسایش خداحافظی کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه پزشکان و کادر درمان به ویژه در ایام تشریق باید اهتمام و توجه ویژه‌ای به زائران بیت الله الحرام داشته باشند، از پزشکان و کادر درمان خواست که با محبت و دلسوزی تمام با زائران تعامل داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب به اهمیت حسن تدبیر در کلام ائمه (ع) اشاره و اضافه کرد: مولای متقیان فرموده اند که اگر «حسن تدبیر باشد هیچ فقری ایجاد نمی‌شود» و امام سجاد (ع) نیز در دعای ۳۰ صحیفه سجادیه از خداوند متعال می‌خواهد که علاوه بر قدرت بذل و بخشش، حسن تقدیر و خوب برنامه ریزی کردن را هم به ایشان عطا فرماید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان از خداوند متعال برای همه اعضای کادر درمان که در ایام حج به زائران خدمت رسانی می‌کنند، آرزوی توفیق و سعادتمندی کرد.

سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این همایش، با تاکید بر لزوم همکاری پزشکان با مدیران مجموعه و روحانیان کاروان ها، گفت: نظارت بر بهداشت و تغذیه زائران بیت الله الحرام از امور بسیار مهم در حج است.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به این که کادر درمان باید توان و علم پزشکی خود را با اخلاص و کمال میل به زائران بیت الله الحرام انفاق کنند، گفت: سلامت محوری باید اساس فعالیت کادر درمان در سال ۱۴۰۳ باشد.

پیرحسین کولیوند اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب دیروز در دیدار با کارگزاران حج، بیانات ارزشمند و گهرباری فرمودند و با اشاره به مقام و منزلت حضرت ابراهیم (ع)، راه کار و ایده‌های جدیدی برای خدمت به حجاج ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه نام حضرت ابراهیم (ع)، بیش از ۶۰ بار در ۲۵ سوره قرآن ذکر شده است، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن حضرت ابراهیم (ع) را به عنوان اسوه و الگو معرفی کرده و در آیات و کلام وحی ایشان در زمره اخیار (برگزیدگان)، صالحان، صادقان و صابران قرار گرفته اند.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه، زنده نگه داشتن ایثارگری‌های حضرت ابراهیم (ع) را یکی از فلسفه‌های حج ابراهیمی دانست و گفت: حضرت ابراهیم (ع) جهادگر بودند و در عرصه‌های مختلف با شرک مبارزه کردند و در این زمینه اقدام عملی انجام دادند و به همین خاطر الگو و اسوه است.

کولیوند با اشاره به این که حضرت ابراهیم (ع) در شرایط بسیار سختی قرار داشت، به طوری که حتی دستور گرفت که فرزند خود را ذبح کند، اظهار کرد: ما نیز در طول زندگی و کار در معرض آزمون الهی قرار داریم و از خداوند متعال می‌خواهم که از این آزمون‌ها سربلند خارج شویم.

وی خدمت رسانی به حجاج را اقدامی ارزشمند و از جنس نجات جان انسان‌ها دانست و تصریح کرد: کادر درمان در خدمت میهمانان خداوند متعال در محل نزول وحی و قدمگاه پیامبران است، که این اقدامی بسیار ارزشمند است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که حضرت ابراهیم (ع) در شرایط بسیار سختی قرار داشت، به طوری که حتی دستور گرفت که فرزند خود را ذبح کند، گفت: ما نیز در طول زندگی و کار در معرض آزمون الهی قرار داریم و از خداوند متعال می‌خواهم که از این آزمون‌ها سربلند خارج شویم.

کولیوند در ادامه خدمت رسانی به حجاج را اقدامی ارزشمند و از جنس نجات جان انسان‌ها دانست و گفت: کادر درمان در خدمت میهمانان خداوند متعال در محل نزول وحی و قدمگاه پیامبران هستند، که این اقدامی بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به این که اعضای کادر درمان در سرزمین وحی علاوه بر خدمت رسانی به حجاج در حوزه سلامت، از تلاوت قرآن و ذکر نیز غافل نیستند، گفت: من از خادمان عرصه سلامت می‌خواهم که علم و توان پزشکی خود را با اخلاص و کمال میل در خدمت زائران قرار دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر این کادر درمان باید عاشقانه به زائران خدمت کنند، گفت: ما قبل از این که به دنبال درمان باشیم، باید سلامت محور کار کنیم و به مقوله بهداشت محیط و پیشگیری اهتمام جدی داشته باشیم.

کولیوند با اشاره به این که اعضای کادر درمان در سرزمین وحی علاوه بر خدمت رسانی به حجاج در حوزه سلامت، از تلاوت قرآن و ذکر نیز غافل نیستند، گفت: من از خادمان عرصه سلامت می‌خواهم که علم و توان پزشکی خود را با اخلاص و کمال میل در خدمت زائران قرار دهند.

وی با تأکید بر این کادر درمان باید عاشقانه به زائران خدمت کنند، گفت: ما قبل از این که به دنبال درمان باشیم، باید سلامت محور کار کنیم و به مقوله بهداشت محیط و پیشگیری اهتمام جدی داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر از اعضای کادر درمان خواست که مباحث بهداشتی و حوزه سلامت اعم از گرمازدگی، بیماری‌های تنفسی، گوارشی، اسکلتی و عضلانی را در قالب کلاس‌های آموزشی برای حجاج تبیین کنند و همه تلاش آن‌ها متمرکز بر این باشد که زائران در سلامت باشند.

کولیوند گفت: همچنین، از اعضای کادر درمان و بهداشت که قرار است در حج امسال در خدمت زائران باشد، می‌خواهم که با مدیران و روحانیان کاروان‌ها تعامل داشته باشند و زائرانی را که ممکن است به ویژه در ایام تشریق سلامت آن‌ها در معرض خطر قرار گیرد شناسایی و به آن‌ها کمک کنند.

وی با اشاره به اوضاع نوار غزه، اظهار کرد: در طول ۷ ماه اخیر حدود ۲۸ هزار نوازد در غزه متولد شده اند و این در حالی است که ۶۸ هزار و ۷۰۰ خانم باردار هستند و به خدمات پزشکی نیاز دارند.

رئیس حمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین ۱۰ هزار مجروح در غزه هستند که به علت نبود دارو و تجهیزات باید هر چه سریعتر به اماکن درمانی خارج از این منطقه اعزام شوند و بسیاری از کمک‌های بین المللی در شهر «العریش» مصر باقی مانده و تنها ۲۸ درصد کمک‌ها به دست ساکنان غزه رسیده است.

کولیوند افزود: ساکنان غزه با وجود همه سختی و مشکلاتی که دچار آن شده اند، اما بسیار امیدوار و با ایمان هستند و توکل آن‌ها به خداوند متعال بسیار قوی است.

همایش کادر بهداشتی و درمانی حج ۱۴۰۳، امروز سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، پیرحسن کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و شماری از اعضای کادر درمان که قرار است در حج امسال در خدمت زائران بیت الله الحرام باشند در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما در تهران برگزار شد.

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : اعزام بالگرد هلال احمر زنجان به آذربایجان شرقی

ایلنا : ویدیو: گل اول منچسترسیتی به وستهام توسط فودن

ایلنا : اخبار بروز سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم

مهر : اعزام تیم های امداد هلال احمر استان تهران به آذربایجان شرقی

مهر : اعزام تیم های امداد هلال احمر استان تهران به آذربایجان شرقی‌

ایسنا : ویدیو/ کولیوند در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا: یک تیم به محل احتمالی سانحه نزدیک شده است

تسنیم : یکی از مدیران سابق شرکت عمران پرند دستگیر شد

ایسنا : حماس برای رئیس‌جمهور ایران آرزوی سلامتی کرد

ایسنا : آنروا: نیمی از مردم غزه مجبورند آواره شوند

ایلنا : جزییات جدید از محل جست و جوی هلی کوپتر رئیس جمهور

مهر : دولت نباید در مقابل طلافروشان کوتاه بیاید

تسنیم : لیگ برتر بسکتبال| طبیعت در گرگان صدتایی شد

تسنیم : آماده‌باش اورژانس هوایی در مهرآباد/استقرار آمبولانس‌ها+فیلم

ایلنا : تلنگری که خداحافظی دژاگه به ما زد

ایسنا : ۲۱۲ کیلوگرم شمش طلا معامله شد

مهر : پیگیری خبرنگار مهر از محل وقوع حادثه بالگرد رییس جمهور

تسنیم : فرمول یک| فرستاپن فاتح گرندپری ایتالیا شد

صدا و سیما : فعالیت کارگروه گردشگری دوچرخه آغاز شد

صدا و سیما : تکلیف وزارت ارشاد به تهیه برنامه جامع زیارت ظرف شش ماه

ایسنا : تمام موقوفات و بقاع متبرکه دارای برنامه و بودجه شدند

ایلنا : اینجا دورافتاده‌ترین نقطه دنیاست

ایسنا : ویدیو/ کولیوند: ۴۰ تیم واکنش سریع در حال بررسی محل سانحه هستند

ایسنا : آخرین خبرها از حادثه برای بالگرد رئیس جمهور/ اعزام ۴۰ تن امدادی و جستجو برای یافتن بالگرد

ایسنا : آخرین خبرها از حادثه بالگرد رئیس جمهور/ اعزام ۴۰ تیم واکنش سریع و جستجو برای یافتن بالگرد

تسنیم : بخش‌زنده| برگزاری دعا در حرم رضوی برای سلامتی رئیس‌جمهور

تسنیم : پخش‌زنده| برگزاری دعا در حرم رضوی برای سلامتی رئیس‌جمهور

ایسنا : ویدیو/ تصاویر مه فوق سنگین در محل جست‌وجوی بالگرد رئیس جمهور

مهر : مردم استان تهران امشب برای سلامتی رییس جمهور دعا می کنند

مهر : مردم استان تهران برای سلامتی رییس جمهور دعا می کنند

ایرنا : مسابقه دوچرخه سواری بین المللی البرز پایان یافت

مهر : تصاویر هوای نامساعد ورزقان؛ منطقه حادثه بالگرد رییس جمهور

مهر : مردم به منطقه سانحه هلی کوپتر رییس جمهور نروند

ایسنا : آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است

ایلنا : ترکیب تاتنهام مقابل شفیلد یونایتد مشخص شد

صدا و سیما : تشکیل جلسه تجسس و نجات در فرودگاه تبریز

ایلنا : بازتاب سانحه هوایی برای رئیس‌جمهور ایران در رسانه‌های جهان

مهر : تشکیلات مخفی شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در فلسطین چگونه فعالیت می کند؟

صدا و سیما : حذف همه دور برگردان‌های بزرگراه شهید باقری

مهر : ترور نیروهای پلیس نوار غزه را محکوم می‌کنیم

ایرنا : اکبریان: پیشنهاد مستقیم نه، اما چیزهایی می‌شنیدم؛ با خاطیان برخورد جدی شود

مهر : لازارینی: نیمی از مردم غزه مجبور به ترک خانه‌های خود هستند

مهر : ادامه جستجوها برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور

تسنیم : واکنش کاسمیرو به انتقادات

مهر : سفر فوری رییس هلال‌احمر به تبریز

صدا و سیما : افزایش دزدی خودرو در انگلیس

مهر : برگزاری جلسه تجسس بالگرد حامل رییس جمهور در فرودگاه تبریز

ایلنا : اعلام ترکیب منچستریونایتد مقابل برایتون

ایسنا : نمایندگان مجلس: برای سلامتی رییس‌جمهور دعا کنید

مهر : حضور 40 تیم واکنش سریع در منطقه سانحه بالگرد رییس جمهور

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید