از نقد قانون سربازی تا عدم شایسته سالاری

مشهد- ایرنا - ۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات روز سه‌شنبه و در نشست پرسش و پاسخ و مناظره در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد به پرسش‌های دانشجویان در موضوعات مختلف پاسخ گفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از نامزدهای حوزه انتخابیه مشهد و کلات گفت: عدم شایسته سالاری باعث شده است تا برنامه های خوبی که مصوب شده است به سرانجام لازم نرسید. باید افراد شایسته شناسایی و پرورش یابند.

کاظم معتمدی فر ادامه داد: اسناد بالادستی و برنامه های کلان دولتی وجود دارد و نمایندگان، برنامه دیگری را نمی‌توانند مطرح و اجرایی کنند و اینکه چگونه و چه فرآیندی لازم است تا یک قانون تغییر یابد، نیاز به زمان و برنامه ریزی دارد. نماینده مجلس با پیگیری می‌تواند اولویت‌ ها را تغییر دهد تا مشکل مردم حل شود.

وی بیان کرد:نگران موضوع مولد سازی هستم که در طرح‌ های تولیدی مورد استفاده قرار نگیرد واین سرمایه بزرگ کشور با بی‌مدیریتی از بین رود؛ نمایندگان مجلس حداقل برای استان خود باید طرح توسعه داشته باشند تا با مولد سازی و برنامه ریزی مناسب مشکلات بر زمین مانده مناطق مختلف کشور حل شود و نه اینکه همچون قانون خصوصی سازی که می‌توانست گره ای از گره های کشور باز کند، خود دچار سو مدیریت شود.

این نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال جاری، استفاده و مشارکت مردم در جهش تولید است و این در حالی است که تاکنون جهش تولید با نگاه دولتی به نتیجه نخواهد رسید و اگر این ساختار موجود تغییر پیدا نکند، این گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی بر زمین خواهد ماند. باید دولت چابک و هوشمند شود و کاهش تصدی‌گری، موجب چابک سازی دولت می‌شود.

او گفت: متاسفانه سیستم یک پارچه مالیاتی در کشور وجود ندارد و موضوع مالیات بر عایدی سرمایه باید به درستی اجرا شود تا احتکار در مسکن ساخته شده و خالی شکل نگیرداز سوی دیگر لازم است تا معافیت های مالیاتی برای تولید مسکن توسط دولت در نظر گرفته شود تا نیاز مردم رفع شود.

اخلاقی امیری: امروز توانایی ایجاد ۴۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور را داریم و دولت باید از محل انفال که در قانون اساسی به آن توجه شده است، این شرکت ها را ایجاد کند تا در نهایت، آینده اقتصادی کشور متحول شود. کشور ما یک درصد جمعیت جهان را دارد و با این وجود هفت درصد معادن دنیا نیز در اختیار کشور ما است.معتمدی فر اظهار کرد:بعضی محدودیت هایی که گذاشته می‌شود به علت زیرساخت های نامناسب مشکلاتی را پدیدار می‌کند، از سوی دیگر با تکنولوژی هم نمی‌توان مقابله کرد؛ بر هیمن اساس و با توجه به تاثیر گذاری بسیار فضای مجازی و اهمیت آن، باید توسعه زیرساخت‌های آن فراهم شود. اکنون یک دوگانگی در خصوص فضای مجازی دیده می‌شود و با این نوع محدودیت ها، کسب کار فروش فیلترشکن رونق گرفته است. با موضوع فیلترینگ به شکل فعلی مخالف هستیم ولی نیاز است تا برای افراد دارای شرایط خاص همچون کودکان محدودیت‌هایی ایجاد شود.

وی افزود: باید اظهار نظر نمایندگان در اعلام برنامه ها به گونه ای باشد که منافع ملی به خطر نیفتد و این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس در سخنان خود به این موضوع توجه ندارند.

از نقد قانون سربازی تا عدم شایسته سالاری

این نامزد انتخاباتی اظهار کرد: مبارزه با فساد شعار نیست و در عمل به آن معتقد هستم؛ شفاف سازی باید در همه امور رعایت شود.

او در خوصوص سربازی حرفه‌ای گفت: باید از ظرفیت جوانان در زمان سربازی بهره برد. خرید سربازی به شکل فعلی موجب تامین نیاز مالی دولت می‌شود و از این منظر صحیح است ولی آیا نمی‌شود برنامه بهتری برای استفاده از نیوری جوان کشور در زمان سربازی ارائه داد؟

معتمدی فر افزود: با توجه به تجاربی که دارم در صورت حضور در مجلس شورای اسلامی عضو کمیسون صنایع و معادن، امنیت، اقتصاد و یا برنامه و بودجه خواهم بود.

وی ادامه داد: در قانون نگاه به کارگران یکسان دیده شده است و از سوی دیگر گاهی دولت با برنامه ها و اظهار نظرهای کارشناسی نشده، به جای تامین شرایط اقتصادی کارگران و کارفرمایان، چالش‌هایی را ایجاد می‌کند. قراردادهای سفید امضاء کارگران موجب شده است تا کارفرمایان با استفاده از خلأ قانونی، هر اقدامی که می‌توانند، نسبت به کارگران انجام می‌دهند. باید حقوق کارگر با توجه به بالاتر رفتن تورم، افزایش یابد و لازم است دولت با استفاده از مدیران کارآمد موجب افزایش تولید در بنگاه های اقتصادی شود تا در نهایت تورم کنترل شود.

طرح صیانت اصلاح شود

دیگر نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات حوزه انتخابیه مشهد و کلات در این نشست، گفت: فضای مجازی برای استفاده مردم و مسوولان مهم است ونکته لازم نوع مدیریت کردن آن است تا تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم. اگر می‌خواهیم حق شهروندی را مطالبه کنیم و انقلاب را صادر نمائیم، باید دستگاه های متولی سهم خود را در خصوص فضای مجازی اعلان و به درستی مدیریت کنند. اصلاحاتی نسبت به طرح صیانت از فضای مجازی و با نظر کارشناسان وجود دارد ولی تا زمان مطرح شدن آن در مجلس برای اصلاح، باید به قانون موجود احترام گذاشت و آن را اجرا کرد.

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری در این مناظره انتخاباتی گفت: با حضور در پای صندوق های رای تغییر در کشور رخ خواهد داد و امام موسی صدر نیز بیان کرد، درها را ببندید و دهان ها را باز کنید تا شرایط نقد و بیان خواسته ها در کشور وجود داشته باشد. اکنون مردم که صاحب انقلاب هستند به واسطه نوع برخورد مسوولان نقدهای خود را بیان نمی‌کنند و این در حالی است که جمهوریت نظام باید تقویت شود تا بتوانیم گام های بزرگی در کشور برداریم.

وی با اشاره به اینکه تبدیل امور کیفی به امور کمّی کار سخت ولی شدنی است و باید هر دو همزمان رشد کنند و باید اقدامات فرهنگی بر این اساس تنظیم و برنامه ریزی شود، اظهار کرد: محوریت فرهنگ در قانونگذاری باید دیده شود بر همین اساس موضوع سربازی نیز باید با محوریت فرهنگ انجام شود و اگر جوانان نسبت به مصلحت کشور اقناع شوند، نسبت به انجام سربازی نگاه بهتری خواهند داشت.

این نامزد انتخاباتی ادامه داد: سربازی برای دفاع از کشور لازم است و با خرید سربازی به شدت مخالف هستم. سربازی ظرفیتی برای امنیت کشور ایجاد می‌کند و باید آموزش عمومی نظامی در کشوری که می‌خواهید با استکبار جهانی مبارزه کند، الزامی است؛ با این وجود کشوری می‌تواند موفق باشد که از سابقه علمی و تجربی جوانان خود به خوبی بهره ببرد.

معتمدی فر : متاسفانه سیستم یک پارچه مالیاتی در کشور وجود ندارد و موضوع مالیات بر عایدی سرمایه باید به درستی اجرا شود تا احتکار در مسکن ساخته شده و خالی شکل نگیرداز سوی دیگر لازم است تا معافیت های مالیاتی برای تولید مسکن توسط دولت در نظر گرفته شود تا نیاز مردم رفع شود.او گفت:به وضعیت موجود سربازی در کشور نقد وارد است ولی نسبت به وضعیت مطلوب و با حضور جوانان امیدوار هستم. نباید نسبت به امنیت کشور و مرزهای خود کوتاهی کنیم و باید عشق به سربازی و امنیت کشور در دل جوانان ایجاد شود.

حجت الاسلام اخلاقی امیری اضافه کرد: قانون های قشنگی تصویب می‌شود ولی نماینده مجلس با همراهی دولت موجب بی اثر شدن قانون می‌شود، در عالم سیاست قائل هستم که جناح های مخالف، یکدیگر را کنترل می‌کنند و بر همین اساس نباید جناح مجلس و دولت یکسان باشد، نماینده مجلس با نظارت صحیح موجب اجرای درست قوانین می‌شود.

وی افزود: امروز توانایی ایجاد ۴۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور را داریم و دولت باید از محل انفال که در قانون اساسی به آن توجه شده است، این شرکت ها را ایجاد کند تا در نهایت، آینده اقتصادی کشور متحول شود. کشور ما یک درصد جمعیت جهان را دارد و با این وجود هفت درصد معادن دنیا نیز در اختیار کشور ما است.

این نامزد انتخاباتی اظهار کرد: عدالت به معنای تساوی نیست، بلکه مقابل ظلم قرار دارد و اکنون شاهد هستیم که تورم، قدرت خرید افراد را کاهش داده است. آمار بانک مرکزی برای اخبار خوب است ولی برای مردمی که درگیر خرید روزانه خود هستند، جوابگو نیست. وقتی که حقوق کارگران افزایش پیدا کند، آنان به کار خود علاقه مند می‌شوند و تولید نیز افزایش پیدا می‌کند ولی متاسفانه شرکت‌های بزرگ اقتصادی کشور، درگیر بنگاه داری هستند، چرا بانک ها که باید در زمینه تولید و گردش اقتصادی کشور حضور موثری داشته باشند با بنگاه داری موجب افزایش تورم در کشور می‌شوند؟

استان خراسان رضوی با ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که اسفند گذشته در دور نخست دوازدهمین دوره انتخابات سرنوشت ۱۷ کرسی نمایندگی این استان در خانه ملت روشن شد و در دور دوم انتخابات باید تکلیف یک کرسی باقی مانده از حوزه انتخابیه مشهد و کلات مشخص شود که "کاظم معتمدی فر" و "حسنعلی اخلاقی امیری" برای تصاحب آن رقابت دارند.

مرحله دوم انتخابات دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه ۲۱ اردیبهشت جاری برگزار می شود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایسنا : اینفوگرافیک/ سد قیزقلعه سی؛ نماد توانمندی متخصصان ایرانی در سدسازی

ایلنا : فیلم/ ۴۰ تیم واکنش سریع هلال‌احمر در جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده رئیس جمهور

مهر : اعزام بالگرد هلال احمر زنجان به آذربایجان شرقی

ایلنا : ویدیو: گل اول منچسترسیتی به وستهام توسط فودن

ایلنا : اخبار بروز سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم

مهر : اعزام تیم های امداد هلال احمر استان تهران به آذربایجان شرقی‌

مهر : اعزام تیم های امداد هلال احمر استان تهران به آذربایجان شرقی

ایسنا : ویدیو/ کولیوند در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا: یک تیم به محل احتمالی سانحه نزدیک شده است

تسنیم : یکی از مدیران سابق شرکت عمران پرند دستگیر شد

ایسنا : حماس برای رئیس‌جمهور ایران آرزوی سلامتی کرد

ایسنا : آنروا: نیمی از مردم غزه مجبورند آواره شوند

ایلنا : جزییات جدید از محل جست و جوی هلی کوپتر رئیس جمهور

مهر : دولت نباید در مقابل طلافروشان کوتاه بیاید

تسنیم : لیگ برتر بسکتبال| طبیعت در گرگان صدتایی شد

ایرنا : ۲ کشته و پنج مفقودی در حادثه تصادف ۲ قایق مجارستانی

تسنیم : آماده‌باش اورژانس هوایی در مهرآباد/استقرار آمبولانس‌ها+فیلم

ایرنا : زائران بارگاه رضوی دست به دعا برداشتند

ایلنا : تلنگری که خداحافظی دژاگه به ما زد

ایرنا : افزایش ۲.۵ برابری صادرات نفت در دولت سیزدهم/ امضای ۱۵میلیارد دلار قرارداد در ۲.۵سال

ایسنا : ۲۱۲ کیلوگرم شمش طلا معامله شد

ایرنا : صدای رادیو تبیین از اول خرداد شنیده می‌شود

مهر : پیگیری خبرنگار مهر از محل وقوع حادثه بالگرد رییس جمهور

تسنیم : فرمول یک| فرستاپن فاتح گرندپری ایتالیا شد

صدا و سیما : فعالیت کارگروه گردشگری دوچرخه آغاز شد

صدا و سیما : تکلیف وزارت ارشاد به تهیه برنامه جامع زیارت ظرف شش ماه

ایسنا : تمام موقوفات و بقاع متبرکه دارای برنامه و بودجه شدند

ایرنا : مددجویان زندان یزد قرآن دست نویس به رهبر معظم انقلاب اهدا کردند

ایلنا : اینجا دورافتاده‌ترین نقطه دنیاست

ایسنا : ویدیو/ کولیوند: ۴۰ تیم واکنش سریع در حال بررسی محل سانحه هستند

ایسنا : آخرین خبرها از حادثه برای بالگرد رئیس جمهور/ اعزام ۴۰ تن امدادی و جستجو برای یافتن بالگرد

ایسنا : آخرین خبرها از حادثه بالگرد رئیس جمهور/ اعزام ۴۰ تیم واکنش سریع و جستجو برای یافتن بالگرد

ایرنا : امدادگران از همه مسیرها در حال جست‌وجو هستند/ استان‌های معین فراخوانده شدند

تسنیم : پخش‌زنده| برگزاری دعا در حرم رضوی برای سلامتی رئیس‌جمهور

تسنیم : بخش‌زنده| برگزاری دعا در حرم رضوی برای سلامتی رئیس‌جمهور

ایسنا : ویدیو/ تصاویر مه فوق سنگین در محل جست‌وجوی بالگرد رئیس جمهور

مهر : مردم استان تهران امشب برای سلامتی رییس جمهور دعا می کنند

مهر : مردم استان تهران برای سلامتی رییس جمهور دعا می کنند

ایرنا : مسابقه دوچرخه سواری بین المللی البرز پایان یافت

مهر : تصاویر هوای نامساعد ورزقان؛ منطقه حادثه بالگرد رییس جمهور

مهر : مردم به منطقه سانحه هلی کوپتر رییس جمهور نروند

ایسنا : آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است

ایلنا : ترکیب تاتنهام مقابل شفیلد یونایتد مشخص شد

صدا و سیما : تشکیل جلسه تجسس و نجات در فرودگاه تبریز

ایلنا : بازتاب سانحه هوایی برای رئیس‌جمهور ایران در رسانه‌های جهان

مهر : تشکیلات مخفی شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در فلسطین چگونه فعالیت می کند؟

صدا و سیما : حذف همه دور برگردان‌های بزرگراه شهید باقری

مهر : ترور نیروهای پلیس نوار غزه را محکوم می‌کنیم

ایرنا : اکبریان: پیشنهاد مستقیم نه، اما چیزهایی می‌شنیدم؛ با خاطیان برخورد جدی شود

مهر : لازارینی: نیمی از مردم غزه مجبور به ترک خانه‌های خود هستند

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید