۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴
کد خبر: 85468739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چمران: دوگانگی از زهر کشنده تر است/ حل مشکلات مردم وظیفه همگانی

تهران بزرگ - ایرنا- رئیس شورای شهر تهران، رسیدگی به مشکلات مردم را وظیفه همه مدیران و مسوولان کشور عنوان کرد و با انتقاد از بروز برخی اختلاف نظرها در میان اعضای شورا و ضرورت پرهیز از هرگونه اختلاف و دوگانگی،گفت: دوگانگی از زهر کشنده تر است و برای آینده شورا و آینده کشور خوب نیست.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران در جلسه علنی روز سه شنبه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سوءتفاهم ایجاد شده در بازدید یک عضو شورا از شهرداری منطقه ۱۷ و حاشیه های ناشی از آن در جلسه شورا، افزود: جبهه همه ما مشترک و مقابل آمریکا و اسرائیل است، ما مدعی هستیم که پیرو خط انقلاب و رهبری هستیم و باید بدانیم که اگر حق مردم را ادا نکنیم، فردا گریبان ما را خواهند گرفت . چه شورا و چه شهرداری همه در یک قایق هستیم و از هم جدا نیستیم و درمورد عملکردمان از ما سوال خواهند کرد.

چمران با بیان اینکه ما اینجا می خواهیم مشکلات مردم را برطرف کنیم، بر ضرورت هماهنگی برای بازدید اعضای شورا از شهرداری های مناطق تاکید کرد و گفت: شهردار موظف است کار مردم را حل کند اما بحثی نیز وجود دارد که زمان هم مهم است. اگر هر روز یک عضو شورا در شهرداری حضور پیدا کند شهردار چه زمانی به کار خود برسد. یک عضو دوشنبه، یک عضو چهارشنبه، یک عضو صبح و یک عضو شب به منطقه می روند. در گذشته برنامه ای وجود داشت و اعضا در یک روز مشخص در کنار هم در مناطق حضور پیدا می کردند.

وی با اشاره به برخی اختلاف نظرها در میان اعضای شورا، افزود: اگر اعتراض داریم نباید در صحن شورا درگیر شویم و فریاد بزنیم. منطقه ۱۷ به دلیل ساخت و سازها منطقه پیچیده ای است و پیش از این شهردار این منطقه دکترای شهرسازی داشت. خواهش دوستانه، صمیمانه و برادرانه من به عنوان کسی که روزهای آخر عمر خود را می گذرانم این است که با یکدیگر همدل و همراه باشیم. بعد از این حسرت خواهید خورد که اینگونه رفتار کرده اید. این شایسته مردم نیست.

چمران با تاکید بر توبیخ فردی که در شهرداری علیه اعضای شورا توییت منتشر کرده بود، گفت: ما از شما نسبت به این موضوع گلایه داریم. اگر آن فرد توبیخ می شد دیگر کارکنان هم می دانستند اگر توهین کنند توبیخ خواهند شد. اگر شما این کار را نکنید من توبیخ خواهم کرد. بنده مشکلی با آن فرد ندارم و مشکل جمعی وجود دارد. کسی که توییت منتشر می کند باید توبیخ شود تا دیگران بدانند اگر قرار است از شهردار دفاع کنند، خوب کار انجام دهند. این بهترین دفاع خواهد بود.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه قیاس با شهدا درست نیست، گفت: آقای شربیانی در جلسه هفته گذشته گفت که شما در روز شورا اجازه نمی دهید بنده صحبت کنم و این موضوع در فضاهای مختلف مطرح شد و بنده را با بردارم قیاس کردند که اصلا قابل قیاس نیست. بنده به عنوان رئیس شورا بر اساس قانون وظیفه دارم که جلسه را مدیریت کنم.


چمران با بیان اینکه بازدید از مناطق و مجموعه های شهرداری با هدف حل مشکلات مردم می تواند توسط اعضای شورا صورت بگیرد و زمان آن هم مشخص نیست، گفت: گاهی در ساعات شب نیز بازدید انجام می شود و نظارت، نظارت عام است و رفتن به شهرداری های مناطق و دیدارهای مردمی یکی از این اقدامات است که از وظایف شورا محسوب می شود و باید انجام شود و اگر چنین اتفاقی نیفتد کار خود را درست انجام نداده است.

وی تأکید کرد: در این بازدید های دوره ای مردم نیز گرفتاری های خود را مطرح می کنند، البته همه می دانیم اعضای شورا کار اجرایی نمی کنند و با شهرداران مشورت می کنیم که اگر موارد قانونی است راهکارها اندیشیده و مشکل مردم حل شود. مردم انتظار دارند نمایندگان در شورا با آنها دیدار کنند.

چمران با بیان اینکه شهرداری منطقه و مساجد از جمله فضاهایی هستند که نمایندگان می توانند با مردم دیدار کنند،گفت: در برخی موارد شهرداران تماس گرفتند که خبر نداشتند و یا فرصت نمی کنند حضور یابند و ما گفتیم کاری به شهرداران نداشته باشیم و به امور مردم رسیدگی شود. گاهی هم خود شهردار نمی آمدند و معاونین را می فرستادند. در هر صورت وقتی دیدار می کنیم شهردار یا حداقل معاون شهرسازی حتما باید حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: گفت: آقای شربیانی به بنده گفتند شهردار حضور ندارد و من گفتم اگر شهردار هم نبود شما در فضایی کار خود را انجام دهید و مردم را ببینید. می گویند معاونین شهردار نیز حضور نداشته اند. بنده دیشب با شهردار تماس گرفتم و گفت از قبل مرخصی گرفته و معاون شهرسازی نیز از چند روز پیش بیمار است. معاونین دیگر نیز حضور داشته اند اما خود ایشان نخواسته در دفتر شهردار ملاقات کند و خواسته در فضای دیگری حضور داشته باشد.

رئیس شورای شهر ادامه داد: شهردار حضور نداشته اما شهرداری که بوده است. می توانستند شرایط را فراهم کنند تا عضو شورا حضور یابد. عضو شورا کار خود را به خوبی انجام داده و مردم را ملاقات کرده است. بنده نگرانم و سخت هم نگرانم که این روش دوگانگی خوب نیست.

چمران تاکیدکرد: ما همه عضو شوراییم و یک خانواده هستیم. مردم هیچ گاه بین بنده و دیگر اعضا فرقی نمی بینند. اینگونه نیست که نیمی از این فضا شورا باشد و نیمی دیگر خیر. باید همه کار کنیم و برای شهردار و شهرداران مناطق و مدیران نیز تفاوتی ندارد که عضوی مخالف است یا موافق.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از حضور عضو شورا در شهرداری منطقه ممانعت نشده اما بی حرمتی صورت گرفته است و نباید این کار را می کردند. اگر شهردار نبوده و معاونش بیمار بوده باید یک معاون دیگر در بین مردم و کنار عضو شورا حضور پیدا می کرده است.

وی خطاب به عضو شورا اضافه کرد: شما در منطقه ۲ نیز حضور پیدا کردید و شهردار منطقه حضور داشت و بی احترامی هم صورت نگرفت و شما تشکر کردید.

چمران با تأکید بر اینکه ما جلسه ای برگزار خواهیم کرد تا مشکل حل شود، تصریح کرد: اگر این مشکل حل نشود، بنده کار دیگری خواهم کرد.

رئیس شورای شهر تهران در بخش پایانی سخنان خود، به محرمانه بودن قرارداد با چین اشاره کرد و گفت: البته این قرارداد برای اعضای شورا محرمانه نیست؛ اگر رئیس شورا نامه ارسال کند تا در اختیار اعضای شورا قرار بگیرد، باید ارائه شود و حق اعضای شوراست که قرارداد را دریافت کنند. خرید اتوبوس محرمانه نیست اما انتقال پول آن به ویژه پولی که برای این بخش در نظر گرفته شده مسائلی دارد و عده ای می خواستند از این موضوع سوء استفاده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : لیگ برتر فوتبال؛ ناظمی و حیدری برای سرخابی‌ها سوت می‌زنند

تسنیم : نیازمند تلاش «جهانی مطبوعاتی» برای مقاومت غزه هستیم

ایرنا : عضو شورا : کمبود قطار و لوکوموتیوران از مشکلات عمده متروی کرج است

ایسنا : اعترافات یک بازنده

ایرنا : جام‌جهانی شمشیربازی مادرید؛ ایران دهم شد

ایسنا : اتاق وضعیت جمعیت استان گلستان افتتاح شد

ایلنا : اعزام تیم‌های امدادی و پهباد و سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه فرود سخت بالگرد رییس‌جمهور

مهر : آخرین وضعیت بالگرد حامل همراهان رییس جمهور

ایلنا : ورزقان کجاست؟

ایرنا : هواشناسی همدان هشدار زرد صادر کرد

ایسنا : از توقیف خودروهای شوتی تا انهدام باند سارقان احشام و منازل

مهر : هنوز از وضعیت بالگرد حامل رییس جمهور اطلاعی نداریم

ایرنا : گلستان نیازمند ۷۷۰ میلیارد ریال برای مرتع‌داری و مقابله با بیابان است

تسنیم : صهیونیسم در قاره آفریقا

ایسنا : تعیین تکلیف ۲۰ هزار تن ذرت و ۷۴۰۰ تن جو در معرض فساد

ایرنا : تمدید مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با موضوع «داستان رویان»

تسنیم : وحیدی: منتظر رسیدن نیروهای امداد به محل سانحه هستیم

ایسنا : امیدواریم نیروهای امدادی زودتر به محل سقوط هلی کوپتر حامل رییس جمهور برسند

تسنیم : عید غدیرخم محوریت حرم فراموش نشود

صدا و سیما : استقبال از راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عتبات

مهر : وزیر کشور آخرین وضعیت حادثه بالگرد حامل رییس‌جمهور را تشریح کرد

مهر : وزیر کشور آخرین وضعیت بالگرد حامل رییس‌جمهور را تشریح کرد

مهر : تلاش برای فعال‌سازی کمیته ضدآپارتاید سازمان ملل علیه اسرائیل

مهر : تلاش برای فعال کردن کمیته ضدآپارتاید سازمان ملل علیه اسرائیل

مهر : ناظمی و حیدری برای پرسپولیس و استقلال سوت می‌زنید

مهر : فرود سخت بالگرد کاروان رئیس جمهور/ اعزام نیروهای امدادی به منطقه

مهر : فرود سخت بالگرد کاروان رییس جمهور/ اعزام نیروهای امدادی به منطقه

تسنیم : جهاد یکی از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است

ایرنا : فرصت خوبی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام خراسان جنوبی فراهم است

ایرنا : پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله

ایرنا : برنامه‌ریزی اصول جمعیتی، نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است

مهر : افزایش پایداری شبکه برق شمال‌غرب با وارد مدار شدن نیروگاه سهند

ایلنا : همه امکانات کشور باید برای بهبود اقتصاد بسیج شود

مهر : مهدی محمودیان اجازه نداد کسی کفیلش شود

مهر : برگزاری تورهای کتابگردی برای بزرگترها در نمایشگاه

ایسنا : محسن رضایی: دوران تک روی در نهادها و سازمان‌ها پایان یافته است

تسنیم : دانشمندان دستاوردهای علمی خود را به قرآن عرضه کنند

ایسنا : بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است

ایسنا : واشنگتن‌پست میلیاردهای آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی را رسوا کرد

تسنیم : عشایر همیشه در صف اول حمایت از انقلاب بوده‌اند

تسنیم : مرکز تحقیقات علم با الهام از قرآن راه‌اندازی شود

تسنیم : 60هزار نفر از شهروندان قزوینی کارت اهدای عضو دریافت کردند

صدا و سیما : احیای کارخانه تاریخی ریسباف با همبستگی اجزای دولت

ایرنا : بارندگی شدید و وقوع سیل در شمال افغانستان ۴۷ کشته برجای گذاشت

مهر : حادثه برای هلی کوپتر حامل رئیس جمهور

مهر : فرود اضطراری هلی کوپتر حامل رئیس جمهور

ایلنا : هشدار دادستان خوزستان به عوامل سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی

ایسنا : برگزای جشنواره گلابگیری در روستای قلعه عبداله‌خان گرمدره

صدا و سیما : فرصت سازی کنگره بین‌المللی قرآن و علم برای محققان قرآن پژوه

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید