۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85468517
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سردار سلامی: عالم استکبار برای سیطره بر جهان اسلام حد و مرزی نمی‌شناسد

تهران- ایرنا- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مرزهایی که کشورهای اسلامی را از یکدیگر جدا کرده و به آنها هویت سیاسی مستقل می‌بخشند، هرگز سیاست استکبار را از هم جدا نمی‌کند، گفت: عالم استکبار با محوریت آمریکا، برای سیطره بر جهان اسلام هیچ حد ومرزی نمی‌شناسد.

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی ایرنا، سرلشکر پاسدار حسین سلامی امروز - سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه - در آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت مستشاران نظامی ایران در کنسولگری کشورمان در سوریه اظهار داشت: امروز اربعین هشت ستاره درخشان و جوانمرد باغیرت است که برای دفاع از حریم اسلام و عزت مسلمانان و نجات جهان اسلام از سیاست غرب با محوریت آمریکا، هجرت را مقدمه جهاد خود قرار دادند و از خانواده خویش دست کشیدند و در جست و جوی رضوان الهی میدان جهاد را برگزیدند و سرانجام به آنچه که در جست و جوی آن بودند نائل شدند.

وی ادامه داد: سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی فرمانده استوار و اسطوره ماندگار سپاه اسلام و سردار شهید محمدعلی حاج رحیمی یک سردار وارسته، نجیب، متواضع و پرتلاش بود.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: همچنین پاسدار شهید مدافع حرم حسین امان‌اللهی، پاسدار شهید مدافع حرم محسن صداقتی، پاسدار شهید مدافع حرم علی آقابابایی، پاسدار شهید مدافع حرم بهروز واحدی، پاسدار شهید مدافع حرم سید عباس صالحی روزبهانی، جوان پایدار شهید مدافع حرم سید مهدی جلادتی دیگر افرادی بودند که در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند.

سردار سلامی با بیان اینکه فلسفه و رسالت عمیقی که در ورای شهادت این فرزندان از جان گذشته اسلام وجود دارد، رسالتی عظیم است که در امتداد رسالت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قرار دارد، یادآورشد: با مشاهده صحنه تحولات جهان در می یابیم مرزهایی که کشورهای اسلامی را از یکدیگر جدا می‌کنند و به آنها هویت سیاسی مستقل می‌بخشند، هرگز این مرزها سیاست استکبار را از هم جدا نمی‌کند. عالم استکبار با محوریت آمریکا، برای سیطره بر جهان اسلام هیچ حد ومرزی نمی‌شناسد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هدف اصلی انقلاب احیای مجدد عظمت اسلام در عصر حاضر و نجات امت اسلام از بردگی طاغوت بود، گفت: قتال در راه آزادی مظلومان مسلمانی که تحت سیطره اشرار عالم قرار دارند برای ما که پاسداران انقلاب اسلامی هستیم جذاب ترین، مطلوب ترین و زیباترین مسئولیت و ماموریت است.

وی ادامه داد: آمریکا همه مسلمانان را در یک هویت واحد و یک ساختاریکپارچه در شخصیتی متصل به هم و پیوسته می بیند. آرایه ای متصل و به هم پیوسته و تفکیک ناپذیر از هویت های دینی و اسلامی که دنیای غرب و جهان اسلام به واسطه همه استعدادها و ظرفیت های پایان ناپذیر در این جغرافیای مهم عالم به دنبال یک سیطره کامل است.

سردار سلامی اضافه کرد: او همه جهان‌ اسلام را یکپارچه هدف قرار داده است. ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و سایر بلاد اسلامی برای او نام هایی متوقف کننده سیاست‌هایش نیست. می‌خواهد بر همه مسلمانان سیطره یابد و هویت فرهنگی آنان را غارت کند. دین را از آنها بستاند. آنان را با فرهنگ غرب عجین کند و ثروت مادی مسلمانان  را به یغما ببرد و جغرافیای جهان اسلام را سکویی برای ارتقای تراز قدرت جهانی خود قرار دهد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه همه مسلمانان سرنشینان یک کشتی هستند، گفت: ما به هم پیوند داریم، اگر دشمن اسلام بتواند در یک سرزمین اسلامی رخنه کند او این رخنه را توسعه خواهد داد همه جا باید راه نفوذ استکبار مسدود شود. جایی نباید برای رخنه کفار به منظور تسلط بر مسلمانان و مومنان باقی بماند و این منطق ما است.

وی با بیان اینکه چرا ما در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم و پیشانی جبهه را وسیع می‌کنیم تا دشمن را در جبهه طولانی به گسترش بیش از حد وادار کنیم تا دشمن مان تجزیه شود و چرا باید سرزمین‌های اسلامی باید میدان جهاد و شهادت علیه مستکبران باشد، افزود: ما  دارای سرنوشت مشترک، دشمن مشترک، آرمان مشترک و یک کتاب مشترک هستیم و نمی‌توانیم جدای از هم زندگی کنیم.

سردار سلامی ادامه داد: اگر دشمن بتواند ما را از هم منفصل کند یکی یکی مسلمانان را از پای درخواهدآورد. وحدت امت اسلام برای جلوگیری از نفوذ دنیای استکبار و ذلت مسلمانان است. ما از امیرالمومنین (ع) دریافته ایم که جهاد بابی از درهای بهشت است که به روی بندگان خاص خود باز می شود. اگر مسلمانان لباس جهاد را از تن درآورند و میدان جهان را ترک کنند و در مقابل مشرکان و منافقان و کفار عقب بنشینند خداوند بر این قوم لباس ذلت می پوشاند.

فرمانده کل سپاه گفت: این مبارزه چهل و شش ساله انقلاب اسلامی با اشرار و طاغوت های عالم بر سر همین حقیقت است که مسلمانان و سرزمین های آنها نباید جولانگاه مشرکان و کفار و منافقان باشد. این مبارزه ای است برای عزت اسلامی و استقلال مسلمانان و پیشرفت آنها و شکوفایی فرهنگ و تمدن اسلامی و بازگشت به عصر طلایی اسلام است.

وی با بیان اینکه این جغرافیای عظیم و پرتاثیر که می تواند هر قدرتی بر آن مسلط شود و یک قدرت جهانی شود در اختیار مسلمانان است، افزود: موقعیت های برتر جغرافیایی به مسلمانان مزیت سیاسی می بخشد و آنها را در اقتصاد جلو می راند. به فرهنگ آنها اسم شکوفایی و ترویج و رونق می بخشد و باید از سرمایه‌ها و ظرفیت ها و موهبت ها و هویت‌های خود دفاع کنیم.

سردار سلامی با بیان اینکه این برادران، گلچینی از این گلستان پر از لاله های معطر و صدها شهیدی است که به عنوان مدافعان حرم در صدها کیلومتر از این سرزمین به شهادت رسیدند و پیکر بعضی از آنها هنوز بازنگشته است، ادامه داد: آنها اسناد حجت آفرین ما برای اثبات صدق وعده خود در موضوع پایبندی به اسلام و مسلمانان هستند.ما نمی توانیم زیر ستم زندگی کنیم، این اسارت و بردگی است و شایسته مسلمانان نیست.

فرمانده کل سپاه گفت: رسالت اصلی نیروی قدس پر کردن زوایای نفوذ دشمن به درون جهان اسلام است و ما این کار را با افتخار انجام می دهیم. در این صورت هم از فضای بزرگ امنیت ملی کشور خودمان و هم از امنیت و عزت سایر مسلمانان دفاع کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: ارمغان حضور استکبار در جهان اسلام چیزی جز ویرانی شهرها نیست. به لبنان، سوریه، فلسطین، یمن، افغانستان نگاه کنید، هرکجا اینها پای گذاشتند فقر، آوارگی و کشتار و حملات شبانه حتی به عروسی ها انجام دادند اینها فقط می‌توانند بکشند و قتل عام کنند و پیکر مسلمانان را زیر خروارها آوار دفن کنند. اینها فقط می توانند به قلوب مردم مسلمان حمله کنند و فضای غم آلودی برای جهان اسلام بسازند.

سردار سلامی گفت: به صحنه های جنایات غزه نگاه کنید. این چهره واقعی تمدن غرب است که می خواهد در پدیده جهانی شدن این فرهنگ را به تمام جهان منتقل کند که بی رحمی، شقاوت، جنگ، فتنه، آتش و خون عناصر اصلی هویت فرهنگی دنیای اسلام است که این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست.

فرمانده کل سپاه افزود: این سرداران بزرگ و پاسداران جوان که پرچم آنان را گرفتند و راه این مردان صاحب غیرت را طی کردند. برخی از آنها ۴۶ سال لباس جهاد را از تن درنیاورند همانطور که حاج قاسم هم این کار را انجام داد.تپه به تپه، بیابان به بیابان، خیابان به خیابان دشمنان را تعقیب کرد ، آنها را فراری داد و آتش های آنها را خاموش کرد و این مردان رفتند تا همان رسالت عظیم را ادامه دهند. اینها برای آرامش امت، جان و خانواده‌های خود را فدا کردند. جهاد کردند آنگونه که خدا گفت.

وی تاکید کرد: هیچ چیزی جز شهادت در راه خدا برای این مردان مثل حاج رحیمی، علی زاهدی و جوانانی که این زنجیره به هم پیوسته جهاد را کامل کردند نمی تواند پاسخگوی این همه روح و حریت و غیرت باشد.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه عمر دشمنان رو به زوال است، گفت: طوفان الاقصی پیکره رژیم صهیونیستی را تا مرز مرگ مغزی پیش برد و آنها را تا التهاب دایمی غرق کرد و نشان داد که این رژیم چقدر آسیب پذیر و بیت او چقدر عنکبوتی است. ظاهری پیچیده و مخوف اما باطنی سست. آنها فاقد هویت پایدار هستند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: در جهان امروز منفورترین رژیمی که روی زمین وجود دارد رژیم صهیونیستی و آمریکایی است که او را در آغوش خود گرفته و مانند طفلی ناقص الخلق از او حمایت می‌کند. حمایت نظامی و سیاسی آمریکا و ائتلافی که ذلیلانه آمریکا را تعقیب می کند توانسته با تنفس مصنوعی غرب در اتاق مراقبت های ویژه غرب به این حیات در آستانه تمام شدنش ادامه دهد.

وی با بیان اینکه ما چهره در حال مرگ این موجودیت مصنوعی را واقعا می بینیم، گفت: طوفان الاقصی یک شکست اطلاعاتی کامل بر پیکره اطلاعاتی ترین رژیم جهان بود و قدرت و عظمت و ایمان اسلامی را در یک مقاومت بی نظیر و عجیب و الهی و بی پایان از فلسطینیان قهرمان و غزه شایسته تحسین نشان داد.  اما در ادامه این طوفان سهمگین وعده صادق ضربه مهلکی بر پیکره بازدارنده این رژیم سفاک بود و نشان داد که این پر تراکم‌ترین منطقه پدافندی جهان با پشتیبانی آمریکا، انگلیس، فرانسه و بخشی از کشورهای دولت های عرب که سرزمین شان را مبدا عملیات آنها  در مقابل یک هجوم محدود و بدون غافلگیری قرار دادند.

سردار سلامی ادامه داد: این عملیات وعده صادق نشان داد که این رژیم نمی تواند جنگ را از قلب سرزمین تحت اشغال خود دور کند. نشان داد که قلب سیاسی آمریکا نمی تواند آرام به تپش ادامه دهد. نشان داد که غزه تنها نیست و مسلمانان آماده اند. اینها حجت های قوی است که نشان دهیم ما به پایان عمر سیاسی این رژیم نزدیک می‌شویم چیزی که همانند یک خنجر زهرآگین آمریکای جنایتکار و روباه پیر انگلستان در پیکره جهان اسلام فرو کرده اند و با آن اهرم تنظیم سیاست های خود را در اختیارگرفته اند که این نمی تواند قابل دوام باشد.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: امروز جغرافیای سیاسی آمریکا در جهان کوچک شده است. امروز آمریکا از نظر اخلاقی در جهان ورشکسته است. تصویر اوهمانند آن تصاویر هولناک بمباران های اتمی هیروشیما و ناکازاکی است. غزه نمایشی نفرت انگیز از آمریکایی است که  به دروغ می خواهد خود را مدافع حقوق بشر و دموکراسی و رفاه و امنیت نشان دهد. اما ارمغان او برای همگان جز ناامنی، پرورش دیکتاتورها، محو دمکراسی، سلب آزادی ملت ها و قتل عامل چیز دیگری نیست. اینها عناصر شکل دهنده آمریکایی است که از ده ها سال قبل تلاش کرده است با سیطره ظالمانه بر جهان از خود یک قدرت بلامنازع بسازد اما مارپیچ نزولی قدرت او سالهاست آغاز شده است.

بزدلی و ترس از مقاله در میدان، ماهیت آمریکا و رژیم صهیونیستی است

زینب سلیمانی فرزند شهید سردار سلیمانی نیز در این آیین گفت: شهادت فرماندهان ما پس از سال ها فداکاری و ایثار حسن ختامی بر کارنامه پر افتخار  آنها بود و زینتی بر فهرست بلند مجاهدت های آنها شد.

وی ادامه داد: اگرچه امروز آنها در بهشت برین ساکن و متنعم به نعمات خداوند متعال هستند و از فضل و عنایتی که به آنها عطا شده است مسرور هستند اما برای ما که آنها را از نزدیک دیده بودیم داغ فراق آنها سنگین است.

فرزند شهید سلیمانی افزود: شهیدان زاهدی و حاج رحیمی سال ها در کنار حاج قاسم سلیمانی و همراهان او حوادث و بحران های بزرگی را فرماندهی کردند؛ حامی مظلومان منطقه بودند و توانستند پشتیبان محکمی برای آنها باشند. راز خشم دشمن صهیونیستی هم به همین دلیل است.

سلیمانی تصریح کرد: فرزند نامشروع آمریکایی که بزدلانه شهید سلیمانی را با لباس دیپلماتیک در فرودگاه به شهادت رساند این بار هم همرزمان حاج قاسم را در یک مکان دیپلماتیک شهید کرد که باید گفت بزدلی و ترس از مقابله در میدان، ماهیت آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: این رژیم اگر بزدل نبود در ۷ ماه بیش از ۳۰ هزار انسان بی دفاع و بی گناه را به شهادت نمی رساند. این رزیم اگر خونخوار و جنایتکار نبود به مدرسه و بیمارستان و کودک بی پناه حمله و هزاران انسان را آواره نمی کرد و مردم مظلوم غزه را در محاصره غذایی و دارویی قرار نمی داد و روی فاشیست و نازیسم را سفید نمی کرد.

فرزند شهید سلیمانی یادآورشد: اما ابعاد این حادثه تلخ و دردناک برای مردم غیور ایران از جنس دیگری بود. عموم ملت ایران با هر نگاه و سلیقه ای این حادثه دردناک را محکوم کردند و از آن متاثر شدند. این به جوش آمدن خون مردم نیز دو دلیل عمده داشت که اولین آن قاتل و عامل این حادثه دلخراش بود.

سلیمانی با بیان اینکه مردم ایران رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی را جز به جنایت و شرارت نمی شناسند، گفت: امروز برای هر آزاده ای ماهیت پلید آنها آشکار شده است و دانشجویان در آمریکا و فرانسه این رژیم را خونخوار و نسل کش می دانند اما مردم ایران از ۴۰ سال پیش فریاد زدند که این رژیم یک غده سرطانی است و باید آن را از ریشه کَند.

وی عنوان کرد: برای چنین ملت رشید و بالغی این حادثه گران آمد و موجی از خشم و نفرت را بر انگیخت. دلیل دوم کیفیت شهادت فرماندهان ما بود. این شهادت در ساختمان کنسولگری ایران اتفاق افتاد؛ ساختمانی که در همه قوانین بین المللی مصون از تعرض است.

فرزند شهید سلیمانی اظهار داشت: اگر چه امروز در دنیا هیچ کس از رژیم کودک کش صهیونیستی انتطار اخلاق و مقررات بین المللی را ندارد اما حمله موشکی به ساختمان دیپلماتیک آن نخ باریک را پاره کرد و افکار عمومی را به اتحاد رساند. از این رو زن و مرد و پیر و جوان همه بی صبرانه منتظر بودند که انتقام را با چشمان خود ببینند و با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح غیور، وعده صادق محقق شد و این رژیم پاسخ تاریخی دریافت کرد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه اگرچه انتقام ما از این رژیم و حامیان جنایتکارش جز با خروج خفت آور آنها از منطقه محقق نخواهد شد اما فقط با نابودی رژیم صهیونیستی است که می توان آه آن کودک هراسان و ترس آن زن بی پناه را جبران کرد، افزود: فقط با نابودی رژیم صهیونیستی است که می توان انتقام یک قطره از خون شهید زاهدی، شهید موسوی، شهید سید رضی و همرزمان آنها را گرفت و به فضل خداوند متعال این روز دیر نخواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : اثرگذاری آثار ویژه دفاع‌مقدس نیازمند طرحهای ابتکاری است

ایرنا : دستگیری عاملان نزاع و قدرت‌نمایی در پمپ بنزین سیرجان 

تسنیم : بهادری: برخی از اعضای دولت در مسیر تبریز هستند

ایسنا : هفتمی خسرونژاد در فینال پارالل قهرمانی آسیا

ایرنا : نقش موثر زنان در تبلیغ دینی/ تبلیغات اسلامی، پای کار توانمندسازی بانوان در زاهدان

تسنیم : 5 لباس‌فروشی متخلف در کاشان پلمب شد

ایسنا : خبر شهادت برخی از همراهان رئیس‌جمهور مورد تایید نیست

مهر : مراسم تعویض پرچم گنبد منور حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

تسنیم : توزیع کارت ورود به جلسه 36 هزار دانش‌آموز

مهر : فرصت ۲۰ روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران

ایسنا : بهادری جهرمی: معاون اجرایی به تبریز رفت/ آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر در دولت ارائه شد

ایرنا : چند نکته و راهنمای خرید ملک در قبرس

ایرنا : سپاه الغدیر یزد در بزرگداشت سالگرد فتح خرمشهر ۱۰۰ برنامه اجرا می کند

ایرنا : بهترین لاستیک خارجی کدام است؟

ایرنا : پایین‌ترین نرخ تورم به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

ایلنا : اعزام ۸ دستگاه آمبولانس به محل حادثه/ ادامه عملیات هوایی ممکن نبود

ایرنا : سارقان کابل برق در قم دستگیر شدند

ایرنا : تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون

ایسنا : مرور برخی خبرهای رسیده سینما و تئاتر

مهر : اولین تصاویر محل حادثه عملیات جستجوی سانحه بالگرد رییس جمهور

مهر : هنوز اثری از بالگرد حامل رییس جمهور یافت نشده است

تسنیم : محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مشخص شد

ایرنا : اعزام هشت آمبولانس به محل وقوع سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور/ امکان امداد هوایی وجود ندارد

ایرنا : اعزام ۸ آمبولانس به محل وقوع سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور/ امکان امداد هوایی وجود ندارد

ایسنا : توسعه پوشش‌ بیمه اجتماعی، راهکاری برای مشارکت مردم در تولید

ایرنا : بودجه به همه بقاع متبرکه کشور اختصاص یافت

ایرنا : دانشگاه برای حل مشکلات مازندران برنامه ارائه کند

ایسنا : امکان امداد هوایی درمحل حادثه برای بالگرد رئیس جمهور وجودندارد/ اعزام تیم‌های پیاده و 8آمبولانس

ایسنا : امکان امدادرسانی هوایی در محل حادثه برای بالگرد رئیس جمهور وجودندارد/ اعزام تیم‌های پیاده

ایسنا : امکان امدادهوایی درمحل حادثه برای بالگرد رئیس جمهور وجودندارد/ اعزام تیم‌های پیاده و ۸ آمبولانس

ایرنا : فرماندارپردیس: مشکل تردد کودکان استثنایی در شورای ترافیک شهرستان مرتفع می شود

تسنیم : آخرین وضعیت محمد محبی از زبان کارپین

تسنیم : اعزام 8 آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

ایرنا : دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای حل مشکلات مازندران برنامه دارد

مهر : اولین تصاویر عملیات جستجو برای یافتن محل سانحه بالگرد رییس‌جمهور

ایرنا : معاون وزیر جهاد کشاورزی: ۳۰۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید شد

ایرنا : ۲۳۹ کیلوگرم تریاک در شرق اصفهان کشف شد

ایلنا : حاضران در بالگرد سانحه دیده چه کسانی هستند؟

ایسنا : قابی از زندگی خانواده ۹ نفره نرجس و نورالله

مهر : حمایت‌های آمریکا عامل تداوم جنایت‌های اسرائیل است

ایرنا : استاندار مازندران: دولت حامی گروه های جهادی است

ایلنا : امیدوارم اخبار واصله درست نباشد

مهر : سازمان بهداشت جهانی: از گزارش‌ها دراطراف بیمارستان عدوان نگرانیم

تسنیم : اجرای 11 هزار سازه آبخیزداری در کردستان

ایرنا : زیارت امام رئوف با یک پرچم سبز+ فیلم

صدا و سیما : منتظریم گروه‌های امدادی به‌محل حادثه بالگرد رئیس جمهور برسند

صدا و سیما : وزیر کشور: منتظریم گروه‌های امدادی به‌محل حادثه بالگرد رئیس جمهور برسند

مهر : برگزاری آزمون برای انتخاب داور مسابقات قرآنی

ایرنا : پنج هزار میلیارد ریال در زنبورستان‌های یزد سرمایه گذاری شده است

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید