۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85467782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نامزد مجلس: نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالت داشته باشند

زنجان - ایرنا - نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه زنجان و طارم گفت:دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها فراتر از قانون و اختیارات آنهاست که مقام معظم رهبری به صراحت نمایندگان مجلس را از این موضوع برحذر داشته اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسماعیلی روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان، افزود: اقدامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بر اصول منطق و عقلانیت باشد و در این میان وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همان قانونگذاری است که باید به وظیفه خود عمل کنند.

وی در خصوص دخالت نکردن نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات، گفت: شاید بتوان گفت این کار نوعی سوء استفاده از قدرت محسوب می شود.

این نماینده پیشین زنجان گفت: یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظارت بر اجرای قانون و عملکرد مسوولان است و یک نماینده در صورت ناتوانی یک مدیر دستگاه اجرایی می تواند در این خصوص نظارت و اعمال نظر کند.

وی با تاکید بر اینکه عزل و نصب مدیران در اختیار قوه مجریه است، اضافه کرد: این اصل مهم باید مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد.

برخی استیضاحها برای درخواست‌های ناروا و مطالبات شخصی و گروهی انجام می شود

این نماینده پیشین زنجان و طارم گفت: در خصوص استضیاح وزیران باید گفت اگر نمایندگان مجلس از وزیری کم کاری و تخلفی در حوزه کاری او مشاهده کردند این اختیار را دارند که او را استیضاح کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه اگر وزیری به وظیفه صحیح خود عمل می کند، لزومی به طرح سوال از او نیست، افزود: در عین حال باید او را تقویت و کمک کرد تا بتواند با قدرت بیشتری به وظیفه خود عمل کند.

وی گفت: متاسفانه برخی استیضاحها در مجلس شورای اسلامی براساس درخواست های ناروا و مطالبات شخصی و گروهی انجام می شود درحالیکه استیضاح وزیر زمانی معقول و منطقی است که این فرد به وظیفه قانونی خود عمل نکند.

استیضاح یک وزیر زمانی معقول و منطقی است که او به وظیفه قانونی خود عمل نکند.نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نمایندگان عملکرد وزیری را دیدند که توان اداره مجموعه خود را ندارد و از عهده مسوولیت محوله خود بر نمی آید، آنگاه استیضاح او از نظر قانون اشکالی ندارد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، یادآور شد: برخی استیضاح های مجلس شورای اسلامی منطقی نیست و خارج از چارچوبی است که یک نماینده پیگیری می کند.

نامزد مجلس: نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالت داشته باشند

برخی لوایح ارسالی به مجلس کارشناسی شده نیست

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در خصوص نحوه بررسی لوایح در مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت باید لوایح کارشناسی شده را به مجلس شورای اسلامی ارسال کند تا بتواند از مشکلات گره گشایی نماید.

اسماعیلی گفت: متاسفانه برخی لوایح به صورت دقیق کارشناسی نمی شود هرچند طرح های ارسالی در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش فرآیندهای بررسی لوایح باید کار کارشناسی قوی بر روی آنها در بدنه دولت انجام گیرد، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی وقتی لایحه کاملا تخصصی و کارشناسی شده باشد آن را با هدف رفع مشکلات تصویب می کند.

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت:باید طرح های ضروری و اولویت دار در مجلس بررسی شود و طرح هایی هم که از سوی نمایندگان ارائه می شود در حد ضروری و مهم باشد.

از گذشته صدها طرح در مجلس شورای اسلامی در نوبت رسیدگی قرار دارد که معتقدم نباید لوایح در نوبت قرار بگیرد.وی با بیان اینکه صدها طرح در مجلس شورای اسلامی از گذشته در نوبت رسیدگی قرار دارد، گفت: معتقدم نباید لوایح در نوبت قرار بگیرد بلکه باید برای مشکل گشایی هرچه سریعتر و در اولین فرصت مورد بررسی قرار گیرد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه زنجان و طارم خاطر نشان کرد: خود دولت هم می تواند در اولویت بندی طرح ها کمک حال مجلس شورای اسلامی باشد.

نامزد مجلس: نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالت داشته باشند

نمایندگان باید بدون وابستگی جناحی برای حل مشکلات مردم تلاش کنند

وی در خصوص محور اصلی تحول در قوه مقننه،‌ اضافه کرد: نماینده مجلس باید سه شاخص تدین، مسوولیت پذیری و در عین حال کارآمدی را داشته باشد که در صورت وجود این ویژگی ها در یک نماینده به خودی خود در مجلس تحول ایجاد می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در زمان حاضر مشکلات عدیده ای در حوزه های مختلف کشور وجود دارد، افزود: بخش بزرگی از این مشکلات به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خانه ملت باز می گردد که توسط مردم انتخاب شده اند و باید با درک مسائل برای حل مشکلات تلاش کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید بدون وابستگی به جناح، باند و گروه مسوولیت پذیر باشند، ادامه داد: نماینده ای که سه ویژگی فوق را داشته باشند به طور حتم نگاهش ملی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این نگاه ملی به توزیع عادلانه امکانات در سطح کشور منجر می شود و رضایت نسبی را نیز به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: امروزه بی اعتمادی در بدنه جامعه نسبت به عملکرد برخی مسوولان وجود دارد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه بروز این بی اعتمادی به این دلیل است که مسوولان و نمایندگان مجلس آنگونه که باید و شاید به وظیفه خود عمل نمی کنند، خاطر نشان کرد: عموم مردم در انتخاب نماینده توجه لازم را داشته باشند چون انتخابات آنها به تحول در مجلس منتهی می شود.

وی با تاکید بر اینکه ورود نمایندگان پاکدست، متدین و کارآمد به طور قطع دولت متدینی را بر سر کار خواهد آورد، اظهار داشت: به دنبال آن، مدیران سیستم اجرایی نیز این شاخص ها را خواهند داشت.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه زنجان و طارم با تاکید بر اینکه خواسته مردم از نماینده مجلس رفع مشکلات است، گفت: فعالیت مجلس و دولت با دیدگاه مسوولیت پذیری و پاسخگویی به تحول در مجلس و جامعه منتهی می شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در برخی مواقع تعدد قوانین موجب نقض یکدیگر می شود که یکی از وظایف نمایندگان ورود و اصلاح آنهاست تا مشکلات جامعه کاهش یابد و همچنین از موازی کاری های خارج از مجلس نیز پیشگیری شود.

قدرت مجلس را اکثریت نمایندگان تشکیل می دهند

وی با بیان اینکه اکثریت تصمیمات مجلس توسط همه نمایندگان اتخاذ و رییس مجلس نیز توسط نمایندگان انتخاب می شود، افزود: رییس مجلس به تنهایی برای تصویب لایحه و قانون تصمیم گیرنده نیست.

اسماعیلی اضافه کرد: اکثریت نمایندگان به لایحه رای می دهند و پس از آن، لایحه به تایید شورای نگبهان می رسد و به یک قانون تبدیل می شود.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه زنجان و طارم ادامه داد: اگر بنا شد یک رییس مجلسی از موقعیت خود سوء استفاده کند به طور طبیعی نمایندگان می توانند با او برخورد کنند و یا او را تغییر دهند.

نامزد مجلس: نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالت داشته باشند

فضای سرمایه گذاری در زنجان فراهم نشده است

اسماعیلی به مهمترین چالش ها و مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: مشکل معیشتی در استان به تبع کشور وجود دارد که امیدواریم مجلس دوازهم به این موضوع، ورود جدی داشته باشد و نسبت به ساماندهی آن اقدام کند.

وی با بیان اینکه از دولت انتظار می رود مشکلات معیشتی مردم را حل کند، اضافه کرد: متاسفانه تاکنون کارهای انجام گرفته در حد انتظار نبوده است.

این نماینده پیشین مجلس، راهکار عملیاتی این مساله را در شرایط کنونی، افزایش حقوق ها به میزان تورم عنوان کرد و گفت: این موضوع می تواند برای مردم قابل تحمل باشد.

وی نبود بستر سرمایه گذاری را از دیگر چالش های استان عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر زیرساخت ها در استان فراهم شده اما فضای سرمایه گذاری آنگونه که باید و شاید فراهم نشده است.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه زنجان و طارم، بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران در توسعه استان را امری مهم عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس نیز باید در این زمینه شرایط بهتری را ایجاد کنند و این وضعیت در سایر حوزه ها جاری باشد.

افزایش سرمایه گذاری در استان به طور حتم نتیجه بهتری را رقم خواهد زد، مشکلات مربوط به حوزه انتخابیه تنش کنونی آب و دریافت حقابه است که باید از سوی نمایندگان منتخب مردم جدی گرفته شود.وی با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه گذاری در استان به طور حتم نتیجه بهتری را رقم خواهد زد، اضافه کرد: یکی از مشکلات حوزه انتخابیه زنجان و طارم، تنش آبی و دریافت حقابه است که از سوی نمایندگان منتخب مردم باید مجدانه پیگیری شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کنترل آب های سطحی و استفاده بهینه از منابع آبی و تکمیل سدهای در دست ساخت و پروژه های راهسازی نیز از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در صورت راهیابی به مجلس شورای اسلامی تلاش می کنم خدمتگزار مردم باشم، اظهار داشت: انتخاب نماینده مجلس از حساسیت ویژه ای برخوردار است و امیدوارم مردم با درک این موضوع با مشارکت حداکثری خود به نامزد اصلح رای دهند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: برنامه و کارنامه بنده مشخص و معین است و علت اینکه وارد کارزار انتخاباتی شدم برای رفع بی اعتمادی حاکم در جامعه بوده است.

نامزد مجلس: نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالت داشته باشند

معرفی محمد اسماعیلی

کد انتخاباتی ۱۱

اهم سوابق و فعالیت ها: جانشین سپاه استان زنجان، نماینده دوره نهم مجلس در حوزه زنجان و طارم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

تحصیلات: فوق لیسانس امور دفاعی

به گزارش ایرنا، مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین تکلیف یک کرسی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با ۲ کرسی، مصطفی طاهری به عنوان نفر اول این حوزه با کسب ۴۶ هزار و ۵۶۸ رای راهی بهارستان شد و ۲ نفر بعدی یعنی نبی الله محمدی با کسب ۲۶ هزار و ۶۷۰ رای و محمد اسماعیلی با ۱۹ هزار و ۱۶۶ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

استان زنجان پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که سرنوشت ۲ کرسی در حوزه های انتخابیه زنجان - طارم و حوزه خدابنده به دور دوم کشیده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایسنا : اینفوگرافیک/ سد قیزقلعه سی؛ نماد توانمندی متخصصان ایرانی در سدسازی

ایلنا : فیلم/ ۴۰ تیم واکنش سریع هلال‌احمر در جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده رئیس جمهور

مهر : اعزام بالگرد هلال احمر زنجان به آذربایجان شرقی

ایلنا : ویدیو: گل اول منچسترسیتی به وستهام توسط فودن

ایلنا : اخبار بروز سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم

مهر : اعزام تیم های امداد هلال احمر استان تهران به آذربایجان شرقی‌

مهر : اعزام تیم های امداد هلال احمر استان تهران به آذربایجان شرقی

ایسنا : ویدیو/ کولیوند در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا: یک تیم به محل احتمالی سانحه نزدیک شده است

تسنیم : یکی از مدیران سابق شرکت عمران پرند دستگیر شد

ایسنا : حماس برای رئیس‌جمهور ایران آرزوی سلامتی کرد

ایسنا : آنروا: نیمی از مردم غزه مجبورند آواره شوند

ایلنا : جزییات جدید از محل جست و جوی هلی کوپتر رئیس جمهور

مهر : دولت نباید در مقابل طلافروشان کوتاه بیاید

تسنیم : لیگ برتر بسکتبال| طبیعت در گرگان صدتایی شد

ایرنا : ۲ کشته و پنج مفقودی در حادثه تصادف ۲ قایق مجارستانی

تسنیم : آماده‌باش اورژانس هوایی در مهرآباد/استقرار آمبولانس‌ها+فیلم

ایرنا : زائران بارگاه رضوی دست به دعا برداشتند

ایلنا : تلنگری که خداحافظی دژاگه به ما زد

ایرنا : افزایش ۲.۵ برابری صادرات نفت در دولت سیزدهم/ امضای ۱۵میلیارد دلار قرارداد در ۲.۵سال

ایسنا : ۲۱۲ کیلوگرم شمش طلا معامله شد

ایرنا : صدای رادیو تبیین از اول خرداد شنیده می‌شود

مهر : پیگیری خبرنگار مهر از محل وقوع حادثه بالگرد رییس جمهور

تسنیم : فرمول یک| فرستاپن فاتح گرندپری ایتالیا شد

صدا و سیما : فعالیت کارگروه گردشگری دوچرخه آغاز شد

صدا و سیما : تکلیف وزارت ارشاد به تهیه برنامه جامع زیارت ظرف شش ماه

ایسنا : تمام موقوفات و بقاع متبرکه دارای برنامه و بودجه شدند

ایرنا : مددجویان زندان یزد قرآن دست نویس به رهبر معظم انقلاب اهدا کردند

ایلنا : اینجا دورافتاده‌ترین نقطه دنیاست

ایسنا : ویدیو/ کولیوند: ۴۰ تیم واکنش سریع در حال بررسی محل سانحه هستند

ایسنا : آخرین خبرها از حادثه برای بالگرد رئیس جمهور/ اعزام ۴۰ تن امدادی و جستجو برای یافتن بالگرد

ایسنا : آخرین خبرها از حادثه بالگرد رئیس جمهور/ اعزام ۴۰ تیم واکنش سریع و جستجو برای یافتن بالگرد

ایرنا : امدادگران از همه مسیرها در حال جست‌وجو هستند/ استان‌های معین فراخوانده شدند

تسنیم : پخش‌زنده| برگزاری دعا در حرم رضوی برای سلامتی رئیس‌جمهور

تسنیم : بخش‌زنده| برگزاری دعا در حرم رضوی برای سلامتی رئیس‌جمهور

ایسنا : ویدیو/ تصاویر مه فوق سنگین در محل جست‌وجوی بالگرد رئیس جمهور

مهر : مردم استان تهران امشب برای سلامتی رییس جمهور دعا می کنند

مهر : مردم استان تهران برای سلامتی رییس جمهور دعا می کنند

ایرنا : مسابقه دوچرخه سواری بین المللی البرز پایان یافت

مهر : تصاویر هوای نامساعد ورزقان؛ منطقه حادثه بالگرد رییس جمهور

مهر : مردم به منطقه سانحه هلی کوپتر رییس جمهور نروند

ایسنا : آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است

ایلنا : ترکیب تاتنهام مقابل شفیلد یونایتد مشخص شد

صدا و سیما : تشکیل جلسه تجسس و نجات در فرودگاه تبریز

ایلنا : بازتاب سانحه هوایی برای رئیس‌جمهور ایران در رسانه‌های جهان

مهر : تشکیلات مخفی شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در فلسطین چگونه فعالیت می کند؟

صدا و سیما : حذف همه دور برگردان‌های بزرگراه شهید باقری

مهر : ترور نیروهای پلیس نوار غزه را محکوم می‌کنیم

ایرنا : اکبریان: پیشنهاد مستقیم نه، اما چیزهایی می‌شنیدم؛ با خاطیان برخورد جدی شود

مهر : لازارینی: نیمی از مردم غزه مجبور به ترک خانه‌های خود هستند

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید