ماراتن انتخابات مجلس در ایستگاه پایانی/کدام نامزد آخرین کرسی مشهد را به دست می‌آورد؟

مشهد- ایرنا- فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مشهد و کلات در ۱۱ اسفند پارسال نهایی نشد و به دور دوم کشیده شد، این روزها با توجه به نزدیکی زمان برگزاری مرحله دوم و پایانی آن در ۲۱ اردیبهشت، روزشماری برای شناختن آخرین منتخب این حوزه در مجلس دوازدهم آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان خراسان رضوی با دو میلیون و ۲۳۶ هزار رای و مشارکت ۴۷ درصدی واجدان شرایط در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته، ۱۷ نماینده را راهی بهارستان کرد و طبق برنامه قرار است مردم مرکز استان در دور دوم انتخابات نیز تکلیف تنها کرسی باقی مانده حوزه انتخابیه مشهد و کلات در خانه ملت را از میان کاظم معتمدی‌فر و حسنعلی اخلاقی به عنوان دو نامزد راه یافته به این مرحله، روشن کنند.

این دو نامزد پس از قطعی شدن راهیابی به مرحله دوم، به تکاپوی انتخاباتی افتاده و خیز دوباره ای را برای مهره چینی و رقابت تبلیغاتی در این عرصه آغاز کرده و از همان روزهای نخست، در گام نخست درصدد حفظ آرای اخذ شده و سپس جلب نظر دیگر رای دهندگان برآمدند که در ادامه به ترتیب آرای ماخوذه به معرفی آنها و برنامه هایشان می‌پردازیم.

معتمدی‌فر و تلاش برای مبارزه با فساد

ماراتن انتخابات مجلس در ایستگاه پایانی/کدام نامزد آخرین کرسی مشهد را به دست می‌آورد؟

دکتر کاظم معتمدی‌فر که با ۱۴۴ هزار و ۵۲۳ رای به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات راه یافته، دارای مدرک دکترای مدیریت کسب و کار است و سابقه ۴۰ سال مدیریت در حوزه‌های گوناگون از جمله فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و پژوهش در دولت و بخش خصوصی دارد.

وی سوابق اجرایی مانند ریاست هیات مدیره و مدیرعامل شرکت دخانیات کشور، عضویت در هیات مدیره هلدینگ گروه بهمن، رییس هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز، ریاست هیات مدیره قند آستان قدس رضوی، معاون اقتصادی سرمایه گذاری بانک مهر و عضویت هیات موسس شرکت تعاونی توسعه عمران مشهد را در کارنامه خود دارد.

این نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات، اصلاح ساختار کلان اقتصادی را لازمه توسعه بیشتر تولید در کشور دانسته و بر این باور است که با یک برنامه ریزی مدون در زمینه شبکه های جامع، می توان به این مهم دست یافت.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از سوی دیگر باتوجه به اینکه بر این باور هستیم که طرح جامع زیارت در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است، در صورت راهیابی به مجلس این طرح را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

معتمدی فر عنوان کرد: همچنین پیگیری موضوع دالان (کریدور) شرق را در دستور کار قرار خواهیم داد و در حوزه انتخابیه نیز نگاه ویژه ای به ساماندهی حاشیه نشینی و بافت فرسوده خواهیم داشت.

این نامزد با بیان اینکه با شعار عدالت خواهی از طریق شایسته سالاری و مبارزه با فساد، وارد عرصه انتخابات شده است، خاطرنشان کرد: با محوریت هشت گام توسعه از نگاه مقام معظم رهبری، مسیر جهش تولید و پس از آن فعالیت در بخش ساختارها را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

انتقاد از نظارت ضعیف مجلس

ماراتن انتخابات مجلس در ایستگاه پایانی/کدام نامزد آخرین کرسی مشهد را به دست می‌آورد؟

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی، دیگر نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات از حوزه انتخابیه مشهد و کلات، سابقه ۴۰ ساله در حوزه فقه حکومتی دارد. وی دانش‌آموخته رشته فقه و حقوق مقطع دکترای از دانشگاه فردوسی مشهد است. او در دوره چهارم شورای اسلامی مشهد، ریاست کمیسیون فرهنگی شورا را برعهده داشته است.

وی قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن را دو وظیفه مهم مجلس شورای اسلامی دانسته و عملکرد مجلس را در حوزه نظارت ضعیف و نیازمند بازنگری می‌داند.

اخلاقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به عنوان نمونه، قانون افزایش جمعیت که از قضا قانون خوبی هم هست، به دلیل نبود نظارت مجلس ارکان آن دقیق و درست اجرا نمی شود به عنوان نمونه اکنون شاهد آن هستیم که شیر خشک برای کودکان سهمیه بندی شده که این خانواده ها را با مشکل رو به رو کرده است.

این نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس تصریح کرد: ایران یک درصد جمعیت و هفت درصد منابع جهان را در اختیار دارد، یعنی با وجود آن که هفت برابر جمعیت، منابع در اختیار دارد اما امروز منافع این منابع به درستی در دسترس مردم قرار نمی گیرد.

اخلاقی نگاه ملی به مشهد در همه حوزه ها را ضروری دانست و بیان کرد: مشهد با توجه به میزبانی از چهار میلیون زائر خارجی و حدود ۳۵ میلیون زائر داخلی در سال، نیازمند توجه و نگاه ویژه در همه حوزه ها است که حتما باید مدنظر قرار گیرد.

این نامزد انتخاباتی، اصلاح حقوق و دستمزدها و ساماندهی وضعیت خودرو را از دیگر نیازهای جامعه دانست و افزود: حضور مردم و جوانان در پای صندوق رای به آینده سازان ایران اسلامی انگیزه مضاعف می دهد و آنها را در انجام تصمیم‌های بزرگ یاری می کند.

حجت الاسلام اخلاقی گفت: مردم اگر امروز هم گلایه هایی از وضعیت معیشت و اقتصاد دارند با انتخاب نماینده شجاع، جوان و بانشاط می توانند این شرایط را بهبود بخشند.

چهار روز تا انتخابات و تنور داغ مناظرات

ماراتن انتخابات مجلس در ایستگاه پایانی/کدام نامزد آخرین کرسی مشهد را به دست می‌آورد؟

مناظره یکی از راه های موثر در شناخت نامزدهاست و در آن مخاطبان می توانند با شنیدن پاسخ نامزدها به یک سوال واحد و گفت و گو با آنها، در انتخاب نهایی خود به جمع بندی کامل برسند. از این رو با آغاز رسمی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از پانزدهم اردیبهشت جاری، تنور داغ این مناظرات در نقاط مختلف حوزه انتخابیه مشهد کلید خورده است.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: مناظرات انتخاباتی برای راه یافتگان به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در حوزه مشهد و کلات، همانند دور نخست در جمع های مختلف از جمله رسانه ها، دانشگاه ها، مساجد و محیط های دیگر در حال برگزاری است.

محمدکمال سروی‌ها ادامه داد: برگزاری این مناظره ها نقش مهمی در شناخت نامزدها دارد و اقشار مختلف مردم می توانند از طریق آن، رویکردهای نامزدها را در بخش های مختلف بشناسند.

وی تصریح کرد: برگزاری این مناظره ها فرصتی مناسب برای نامزدها است تا با هزینه کمتر، برنامه ها و افکار خود را بهتر بیان کنند و از سوی دیگر برای مردم نیز فرصتی مغتنم است تا با صرف زمان اندک، با نامزدها آشنایی بیشتری پیدا کنند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه نامزدها باید اولویت های مردم را شناسایی و راهکارهای آن را ارائه کنند، خاطرنشان کرد: مردم ایران، لایق نمایندگانی قوی و شایسته هستند، از این رو باید افراد کارآمد و کاربلد راهی خانه ملت شوند.

نامزد مجلس باید دارای برنامه باشد

یکی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در مرحله نخست انتخابات شرکت کردم و دو نفر از نامزدهای مد نظر من موفق به راهیابی به مجلس دوازدهم شدند.

احسان برادران ادامه داد: در مرحله دوم نیز در انتخابات شرکت خواهم کرد و از مدت ها قبل در حال رصد عملکرد و برنامه های دو نامزد راه یافته به مرحله دوم هستم.

وی با بیان اینکه به نامزدی رای خواهم داد که دارای برنامه مدون باشد، تصریح کرد: نامزدی که درد مردم را بشناسد و برای آن راهکار عملی داشته باشد، گزینه نهایی بنده برای انتخاب خواهد بود.

این دانشجوی رشته مهندسی برق عنوان کرد: حضور در انتخابات همیشه مهم بوده است و به عنوان یک دغدغه به آن نگاه می کنم. امیدوارم افرادی که به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند به عهدی که با مردم بسته اند، پایبند بمانند.

۲۱ اردیبهشت جاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با برپایی یک‌هزار و ۶۲ شعبه در حوزه انتخابیه مشهد و کلات برگزار خواهد شد و باید منتظر ماند و دید در نهایت کدام نامزد موفق به کسب هجدهمین و آخرین سهمیه نمایندگی استان خراسان رضوی در خانه ملت خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایلنا : تخصیص ۳۵ هزارمیلیارد ریال سود به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان

ایسنا : ظرف دو هفته آینده تمامی سیل‌زدگان اسکان داده خواهند شد

ایسنا : افزودن ۱۲ دستگاه خودروی اطفاء حریق به بنادر هرمزگان

مهر : بیمه سلامت با ۱۴۴ مرکز درمان ناباروری قرارداد دارد

ایسنا : اعزام پهپادها و تیم‌های امدادی هلال احمر به محل حادثه برای بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور

ایرنا : فرماندار شهریار :شهدا شناسنامه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

مهر : اجلاسیه «دانشجومعلمان تمدن ساز» در قزوین برگزار می شود

صدا و سیما : خلبانان ایرانی اولین سیلی را به صورت صدام زدند

تسنیم : حوزه و دانشگاه حل مشکلات را به صورت میدانی دنبال کنند

ایرنا : طرح‌های پژوهشی برای تولید محصولات آموزش تخصصی کاربرد هوش مصنوعی حمایت می شود

ایرنا : بالگرد حامل رئیس جمهور دچار سانحه «فرود سخت» شد/ اسامی همراهان

تسنیم : حال و هوای امام رضایی در ورامین + فیلم

تسنیم : مقصر از دست رفتن حق رای افغانستان در سازمان ملل کیست؟

تسنیم : انجام حدنگاری در بیش از 99 درصد اراضی ملی کرمانشاه

ایرنا : استاندار تهران: روابط عمومی رکن اصلی برای معرفی شایسته سازمان است

ایرنا : کشف سه هزار لیتر گازوییل قاچاق در قزوین

مهر : ثبات قیمت دلار و افزایش یورو امروز ۳۰ اردیبهشت در مرکز مبادله

مهر : شوراهای حل اختلاف رفسنجان بازوی توانمند دادگستری هستند

تسنیم : سرقت مسلحانه از طلافروشی در اسلامشهر

تسنیم : سرقت مسلحانه از طلافروشی در اسلامشهر + فیلم

مهر : قشر متوسط جامعه هنوز به نهضت افزایش جمعیت نپیوسته اند

ایرنا : فرماندار شهرستان قدس: افزایش امید در جامعه بهترین روش عمل به جهاد تبیین است

تسنیم : موضوع مطبوعات و رسانه حرف اول عرصه‌های جهانی است

ایرنا : کودتا در «کنگو» خنثی و کودتاچیان بازداشت شدند + فیلم

ایرنا : سقوط یک هواپیمای سبک در اندونزی سه کشته برجای گذاشت

ایلنا : جایگاه رسانه‌های توانمند استان قزوین مدیون تلاش پیشکسوتان است

مهر : جشن دانش‌آموختگی دانشجویان بین‌المللی کشور در شیراز برگزار می‌شود

مهر : رشد ۷۳ درصدی پیشرفت قانون جامع حدنگاری در بانک اطلاعاتی کاداستر

مهر : شمار شهدای غزه از ۳۵ هزار و ۴۵۰ نفر گذشت

ایرنا : خانواده‌های قزوینی از پرداخت هزینه‌های اضافی در ثبت نام مدارس خودداری کنند

تسنیم : دستگیری 40 خرده‌فروش و پلمب 13 پاتوق در مشهد

تسنیم : طرح ساماندهی مرز باشماق بعد از 5سال 17 درصد پیشرفت دارد

ایسنا : ویدیو/ سد «قیز قلعه سی»؛ نماد دیپلماسی آبی دولت

تسنیم : ورود سامانۀ بارشی جدید به لرستان

ایرنا : شکارچیان غیرمجاز در فیروزکوه دستگیر شدند

مهر : علوم پزشکی شیراز به عنوان دانشگاه برتر حوزه بهره‌وری معرفی شد

مهر : درخشش قزوین در جام رسانه امید

مهر : بیش از ۲۴ هزار تن محصولات کشاورزی از خرمشهر صادر شد

ایسنا : چرا برخی پزشکان با کارتخوان قهرند؟

ایسنا : «مدیریت خانواده» و «سبک زندگی دختران و پسران» در کتابهای درسی

تسنیم : بارش‌های بهاری به داد سدهای خالی گلستان رسید

ایلنا : تغییر ظاهری موها نشانه چیست ؟!

مهر : بیش از ۱.۴ میلیون تن گندم در خوزستان خریداری شد

مهر : جشنواره سرو سرخ در فارس برگزار می‌شود

ایرنا : اردن خواستار تحقیقات بین‌المللی «کامل» و «شفاف» درباره جنایت‌ جنگی در غزه شد

تسنیم : ایفای نقش گردشگری دریایی در عملیاتی‌سازی اقتصاد دریا پایه

ایسنا : افزایش آمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۴۵۶ نفر

ایلنا : آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری

مهر : چالش‌های محققان علوم تجربی و انسانی در بررسی آیات الهی در طبیعت

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید