منطقه آزاد تجاری فرصت بزرگی برای مغان و استان اردبیل است

اردبیل- ایرنا- نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌ آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز گفت: منطقه آزاد تجاری فرصت بزرگی برای منطقه مغان و استان اردبیل است تا بتوانیم آنهایی را که به فکر انزوای ایران هستند، مایوس کنیم چرا که ایران از این دروازه می‌تواند به بازارهای اوراسیا و قفقاز راه یابد و این مساله از لحاظ روابط خارجی خیلی اهمیت دارد.

ابراهیم فهیمی گیگلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح برنامه‌های خود برای تحقق مطالبات حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: حوزه انتخابیه مغان قطب اصلی و مهم کشاورزی استان اردبیل به شمار می رود و یک منطقه مرزی است که می‌تواند در ارتباطات و اشتراک علایق با کشور همسایه موثر باشد که تحقق این امر هم در مسائل استان و هم در مسائل کشور مهم خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم احداث زیرساخت‌های ارتباطی ریلی در منطقه ادامه داد: راه‌آهن در حال احداث اردبیل باید به منطقه مغان برسد، همان طور که در طرح و برنامه پیش‌بینی شده و ما هم به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار ادامه داد: اصولا زیرساختهای ارتباطی اعم از بندر خشک، بارانداز ریلی و در کنار آن فعال‌تر شدن گمرک و استفاده از منطقه آزاد تجاری، تراز تجاری ما را تقویت می‌کند و در صورت راهیابی به مجلس برای تحقق آنها تلاش خواهم کرد.

فهیمی با اشاره به محرومیت استان اردبیل در زمینه زیرساخت‌ها گفت: جبران این عقب ماندگی‌ها در گرو وحدت و هماهنگی نمایندگان و تصمیم مجمع نمایندگان به ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز است ضمن اینکه باید در تعامل با مدیران استانی و وزارتخانه‌ها برای تامین منابع و توسعه استان تلاش کنیم.

منطقه کشاورزی مغان نباید بحران آب داشته باشد

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز گفت: دشت مغان قطب مهم کشاورزی استان اردبیل و کشور به شمار می رود و به همین علت، با وجود منابع آبی مهم، این منطقه نباید با بحران آب مواجه شود و بر این اساس باید دیپلماسی آب را فعال کرده و از دیپلماسی آب استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: به دلیل موقعیت مرزی منطقه مغان، مناسبت‌ها با کشور همسایه و علایق دو طرف باید تقویت و گمرکات فعال شود.

فهیمی بیان کرد: منطقه آزاد تجاری موقعیت و فرصت بزرگی برای منطقه مغان است تا بتوانیم آنهایی را که به فکر انزاوی ایران هستند، مایوس کنیم چرا که ایران از این دروازه می‌تواند به اوراسیا و قفقاز راه یابد و این مساله از لحاظ روابط خارجی خیلی اهمیت دارد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار همچنین گفت: استان اردبیل و منطقه مغان امن‌ترین نقطه ایران محسوب می شود اما برای تداوم این امنیت باید به تامین زیرساختهای اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی و درمانی هم فکری بکنیم.

وی با اشاره به مشکلات و ضعفهای منطقه مغان در زیرساختهای بهداشت و درمان و لزوم توجه ویژه مسئولان به این مساله گفت: در حوزه بهداشت و درمان ضعف و محرومیت داریم، به خصوص در شهرستان اصلاندوز بیمارستان و پزشک متخصص نداریم و باید امکانات در شان مردم حوزه انتخابیه فراهم شود.

صنایع تبدیلی ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی در مغان دارد

فهیمی در ادامه، بیکاری جوانان را از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: صنایع تبدیلی ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی در منطقه مغان دارد و در این زمینه باید شرایط مساعد و زیرساخت‌ها فراهم شود تا بخش خصوصی به حضور و سرمایه گذاری در منطقه رغبت بیشتری داشته باشد.

وی گفت: می‌توان با ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی در استان اردبیل که استانی تولید محور و محصول محور است، برای هزاران نفر زمینه اشتغال ایجاد و مشکل بیکاری و دغدغه معیشتی در این منطقه را برای همیشه حل کرد.

نامزد دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد ، اصلاندوز و بیله‌سوار در خصوص ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی نمایندگان نظارت است و نماینده باید از ابزارهای نظارتی قانونی اعم از تذکر، سوال و یا استیضاح استفاده کند.

قوانین مصوب باید پاسخگوی نیازهای حقیقی و حقوقی مردم باشد

فهیمی تصریح کرد: قوانین باید به صورت عینی، واقعی و حقیقی تصویب و قانون بودجه طوری نوشته شود که تمام نیازهای حقیقی و واقعی با اولویت‌بندی در این قانون لحاظ شود و اجرای آن برای دولت هم امکان پذیر باشد.

وی ادامه داد: جایی که بر اساس بررسی‌های کارشناسی ایجاب کند، نماینده باید ورود کند و حتی اگر نیاز باشد از ابراز تحقیق و تفحص استفاده کند ولی همه اینها باید مبتنی بر نظریات کارشناسی باشد و خدای نکرده مبتنی بر میل و امیال اشخاص، نماینده و مجریان نباشد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس آباد اصلاندوز و بیله سوار افزود: اگر چنانچه از قوانین تخطی شده یا ترک فعل شده یا به نحوی از انحا اگر در اجرای برنامه‌ها انحرافی به وجود آمده باشد، نماینده باید به عنوان چشم بینای ملت این انحراف را ببیند و برای ساماندهی امور و اجرای قانون در مسیر درست از ابزارهای قانونی استفاده کند.

فهیمی گفت: این که قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و یا بررسی می‌شود، تمرکز باید بر روی حل مسائل بوده و اولویت باید با لوایح ارائه شده از سوی دولت باشد چرا که دولت امکانات بیشتری برای تدوین کارشناسی لایحه دارد.

وی بیان کرد: دولت معمولا درگیر حل مسائل و مشکلات مردم و پروژه هاست و در واقع دولت بر زندگی و معیشت مردم تاثیر عمیق دارد و دولت بیشتر در جریان امور مردم است و به همبن علت اگر دولت با پایه‌های کارشناسی به مسائل ورود کند و مساله‌محور و موضوع‌محور باشد، قوانینی که به تصویب می‌رسد از پختگی بیشتری برخوردار خواهد بود.

وزن کارشناسی لوایح بالاتر است/ دولت شناخت بهتری از مسائل و مشکلات مردم دارد

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس آباد اصلاندوز و بیله سوار افزود: دولت در لوایحی که ارائه می کند، به هر حال بار مالی و و مسائل پیش روی اجرای آن را مد نظر قرار می‌دهد و در نتیجه عملکرد آن بهتر خواهد شد و در عین حال، این امر نافی ارائه طرحهای کارشناسی از سوی نمایندگان ملت نیست و نمایندگان باید قدرت خود را از طریق ارائه طرح اعمال کرده و از مشکلات مردم گره گشایی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت راهیابی به مجلس چه برنامه‌ای برای تحول در نهاد قانونگذاری خواهید داشت، گفت: مجلس باید به کار کارشناسی اهمیت داده و از نظرات مرکز پژوهش‌های مجلس در بررسی و تدوین قوانین استفاده کند.

فهیمی گفت: با مرور زمان ممکن است بین قوانین مصوب تزاحم و یا تضاد شکل بگیرد و به همین علت اولویت مجلس باید قانون گذاری باشد تا از تزاحم و تضاد بین قوانین و مشکلات ناشی از آن برای مردم بکاهد و در این صورت است که مجریان قانون مسائل مبتلا به مردم را با مشکلات کمتری حل و فصل می‌کنند.

نظرات رئیس هیات رئیسه مجلس باید بازتاب دهنده رای اکثریت نمایندگان باشد

وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوع دیپلماسی پارلمانی گفت: مجلس باید به توسعه مناسبات و روابط بین‌الملل با اولویت به کشورها و دولت‌های همسایه توجه ویژه داشته باشد و بتواند در ارتقای اثرگذاری منطقه‌ای و حضور بین‌المللی کشور نقش آفرینی کند.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش و جایگاه نمایندگان و ضرورت آسیب شناسی اداره مجلس اظهار کرد: این مساله جزو مسائل داخلی مجلس است که باید آنجا مطرح و بررسی شود و نظر جمع حاکم شود و سیاست، رویه و برنامه هیات رئیسه مجلس هم باید تابع نظر جمعی نمایندگان باشد.

فهیمی ادامه داد: بدیهی است که رئیس مجلس باید دیدگاه همه نمایندگان را در نظر بگیرد و نظرش، نظر عموم مجلسی‌ها باشد و در واقع رئیس مجلس اگر از طرف همه نمایندگان صحبت و با قدرت مطلبی را طرح کند، پیگیر باشد و نتیجه‌ را به ملت و به دنیا اعلام کند و این گونه قدرت داشتن رییس مجلس خوب است اما شرط آن این است که خروجی این فرایند، نظر همه نمایندگان باشد و نه صرفا نظر رییس مجلس و یا حتی هیات رئیسه باشد و در یک کلام می توان گفت که اگر رئیس مجلس و هیات رئیسه، نظر مجلسی‌ها را نمایندگی کنند، هر اندازه قوی ظاهر شوند، خوب است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : شورا در مردمی سازی امور موفق بود/ ارسال روزانه ده‌ها گزارش مردمی در پرتال شورای شهر تهران

مهر : افزایش ۱۲همتی تولید محصولات کشاورزی منطقه با افتتاح سد قیزقلعه سی

مهر : اردبیل و آذربایجان شرقی از آب سد قیزقلعه سی بهره مند می شود

ایرنا : معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی: پویش مشهد مهربان مصداق مشارکت مردمی است

ایرنا : درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در ۴۰ بیمارستان اصفهان در حال اجراست

ایرنا : شهیدنامه ایرنا استان سمنان؛ جاویدنام قربانعلی حاجی‌حسنی

تسنیم : پوست خربزه زیر پای سیلوستری؛ استخوانی در گلوی UWW

مهر : آغاز عملیات انتقال نشای برنج در اراضی کشاورزی سرباز

تسنیم : مشاهده یوزپلنگ آسیایی در طبس

ایسنا : صدور ۳۴ فقره جواز تأسیس صنایع تبدیلی در قم

تسنیم : ارائه خدمات ویژه ضمانتی به تعاونی های صادراتی

تسنیم : دستور وزیر راه برای خرید سیمان و فولاد از بورس کالا

تسنیم : بارندگی در فارس به 253 میلی‌متر رسید

ایرنا : رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: مطالبات گندمکاران خوزستان تا خردادماه پرداخت شود

ایسنا : دومین روز از اختتامیه «جام رسانه امید» آغاز شد

تسنیم : اختصاص خط اعتباری برای حمایت از مسکن کارگران

ایسنا : دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس ممنوع است

مهر : ساماندهی مسافربرهای شخصی در خاش

تسنیم : هواشناسی ایران1403/02/30؛هشدار بارش شدید در 9 استان

ایرنا : ۳۵ زندانی جرایم غیرمالی در قم آزاد شدند

مهر : نرخ خرید در بازار مسکن؛ ثبات رکود در بازارمسکن + جدول

ایرنا : افزایش یک میلیون تنی تولیدات کشاورزی؛ دستاورد سد قیزقلعه‌سی در استان اردبیل

تسنیم : سمنان می‌تواند قطب فناوری کشور باشد

ایسنا : طعم منحصر به فرد غذای اصیل «فتیر مسکه» در مناطق ییلاقی خراسان شمالی

ایلنا : قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

ایرنا : چهارمحال و بختیاری میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس است

مهر : نرخ خرید تضمینی «جو» هنوز تعیین نشده است

ایرنا : «صادرات»؛ رویای صادقِ صنعت مبلمان منبت جهان شهر ملایر+فیلم

مهر : تحقق شعار سال با رشد تولیدات محصولات دانش بنیان

مهر : ۳۰ همت گندم خریداری و ۲.۳ همت پرداخت شده است

مهر : نیروهای جدید الورود ستون‌های استوار پلیس کشور هستند

تسنیم : پایش طرح‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس

ایسنا : جنگ غزه و تکمیل توافقات استراتژیک آمریکا و عربستان، محور دیدار سالیوان و بن‌سلمان

ایرنا : صادرات بذر شرکت توسعه ذرت خوزستان، ۲۸۰ هزار دلار ارزآوری داشت

تسنیم : سفر رئیس جمهور به تبریز برای افتتاح سد «قیزقلعه‌سی»

ایسنا : موجران مکلف به ثبت قرارداد اجاره املاک در سامانه الکترونیک ثبت اسناد هستند

صدا و سیما : دو و میدانی بین المللی ترکیه، عجمی و معین پور برنزی شدند

صدا و سیما : تظاهرات روز نکبت صهیونیستی در لندن

صدا و سیما : شوق زندگی تکثیر می‌شود

ایسنا : کاروانسرای ۵۵۰ ساله «نیک‌پی» میزبان جشنواره بادبادک‌ها

تسنیم : جسد "سبحان هنرمند" پس از 28 روز غرق شدن پیدا شد

ایسنا : اقدامات ارزنده‌ای برای مبارزه با فساد انجام شده است

ایرنا : دولت سیزدهم برای ترمیم هرم جمعیت چه کرد؟

ایرنا : واریز ۳۸۰میلیاردتومان به صندوق عتف/دستگاه‌ها اولویت‌های پژوهش را اجرا می‌کنند+فیلم

ایرنا : دولت سیزدهم برای ترمیم هرم جمیعت چه کرد؟

ایرنا : نحوه خرید بلیط پرواز خارجی از سایت اسنپ تریپ

ایرنا : ۵۰ نشان کشوری و ۱۲ مدال فراملی دستاورد بدنسازان زنجان

مهر : چرا داروهای اعصاب و روان کمیاب شده است

مهر : یک هکتار اراضی کشاورزی تهران آزاد سازی شد

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید