نامزد مجلس : لایحه محوری مجلس مشکل بارمالی را از بین می برد

تبریز- ایرنا- نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت:  یکی از موضوعات مهم، تخصصی و فنی میان دولت و مجلس لایحه محوری است مبنا و اصل مجلس باید بر اساس لایحه محوری باشد ، لایحه ای را که دولت می آورد بر اساس نیاز و خلایی است که در جایی از کشور وجود دارد و با کار کارشناسی شده لایحه ای را مطرح می کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز دوشنبه با حضور در برنامه انتخاباتی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز اظهار کرد: بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی، اگر طرحی یا پیشنهادی بار مالی برای دولت داشته باشد قابل ارایه به مجلس و بررسی در صحن نیست مگر آنکه منابع آن مشخص شده باشد زیرا لایحه محوری بار مالی برای دولت ندارد.

تاج الدینی ادامه داد: در موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان، ۶۰ تا ۶۵ همت برای سال اول در نظر گرفته شد تا این طرح در سال اول ۴۰ درصد اجرا شود و همه بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی را در برمی گیرد و از فروردین ماه ۱۴۰۳ قابل اعمال است.

وی بابیان اینکه لایحه محوری به این معنی نیست که نمایندگان ارایه طرح نکنند ، یادآورشد:‌قانون اساسی دست نمایندگان را باز گذاشته است، جایی که دولت فکر و ایده ای برای موضوعی ندارد نمایندگان با درک مشکلات منطقه ای، محلی و ملی، دولت را در جریان می گذارند و اگر دولت لایحه ای ارایه نکرد نمایندگان این حق را دارند که با ارایه طرح، موضوع را پیگیری کنند و با ۱۵ امضا، طرح را در فرآیند قانونی قرار می دهند.

وی بیان کرد: مبنا در تقنین، باید لایحه محوری باشد و طرح ها نیز به عنوان مکمل لوایح، عمل کنند و از همین جهت است که در برخی موارد، خود دولتی ها به دلیل کوتاه تر بودن مسیر قانونی، مجلس را به ارایه طرح تشویق می کنند.

تاج الدینی با بیان اینکه استیضاح، ابزاری قانونی است که قانون اساسی در اختیار نمایندگان قرار داده است، گفت: نمایندگان باید در استفاده از این اختیار قانونی دقت کرده و مرز بین همکاری، تعامل و مشورت با دخالت را از هم جدا کنند.

به گفته وی ، نمایندگان مجلس طبق قانون، وظیفه قانون گذاری و نظارت بر امور اجرایی را برعهده دارند که البته در کنار آنها، رسالت نانوشته پیگیری مطالبات مردمی نیز وجود دارد و در عمل به هر یک از این وظایف باید مطابق قانون و رعایت مراحل نظارتی، اقدام کنند.

وی ادامه داد: در موضوع نظارت به عنوان یکی از وظایف نمایندگان مجلس، در صورتی که تذکر و سئوال از دولت و وزیران به جایی نرسد استیضاح آخرین راهکار است، نماینده در موضوع نظارت از حوزه انتخابیه خود، ایرادها را احصا و مطرح می کند و اگر دولت پاسخ مناسب ندهد در آن موقع می تواند راهکار استیضاح را که آخرین مرحله است امتحان کند.

تاج الدینی با بیان اینکه امور اجرایی و انتصابات برعهده دولت است، گفت: نمایندگان در نهایت می توانند گزینه هایی به دولت معرفی کنند و به دولت مشورت بدهند و اینگونه نباشد که دست یک نفر را بگیرند و به دولت معرفی کنند که این خود دخالت در امور اجرایی است.

وی افزود: به عنوان مثال در انتخاب استاندار سابق، وزارت کشور از مجمع نمایندگان استان نظر خواست و نمایندگان با تشکیل جلسه و تبادل نظرات، در نهایت پنج نفر را برای تصدی استانداری آذربایجان شرقی معرفی کردند و الزامی هم نبود که وزارت کشور از بین این افراد استاندار را انتخاب و معرفی کند.

برنامه محوری مسیر را روشن تر می کند

این نامزد مجلس با بیان برنامه های ملی و استانی خود برای مجلس دوازدهم، اظهار کرد: برنامه محوری، مسیر را روشن تر می کند در مجلس یازدهم ۲۲

در مجلس یازدهم ۲۲ برنامه نوشته بودم که ۷۰ تا ۸۰ درصد آنها را پیگیری کردمبرنامه نوشته بودم که ۷۰ تا ۸۰ درصد آنها را پیگیری و عملیاتی کردم و در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم، ۲۰ برنامه نظارتی برای پیگیری در مجلس در نظر گرفته ام که می توان به جهش تولید مسکن، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از شرکت های دانش بنیان، اصلاح نظام بانکی و اصلاح قوانین سرقفلی در سطح ملی اشاره کرد.

تاج الدینی ادامه داد: در سطح محلی و استانی نیز پیگیر اتمام پروژه های نیمه تمام از جمله انتقال آب ارس به تبریز و تامین آب مورد نیاز شهرها و روستاهای واقع در مسیر خواهم بود.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح، علاوه بر تامین آب شرب و صنعتی مورد نیاز، حقابه دریاچه ارومیه از محل تصفیه پساب نیز تامین می شود.

تاج الدینی گفت: ادامه مسیر خط آهن از ایستگاه خاوران به ایستگاه مرکزی، پیگیری منابع مالی برای خط ۲ قطار شهری که فاینانس آن نهایی شده است و همچنین اتصال راه آهن ایران به ترکیه و اروپا و تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب که سند این اتصال در سفر اخیر رئیس جمهور به ترکیه امضا شده و در بودجه ۱۴۰۳ نیز برای آن ردیف باز شده است را پیگیری خواهم کرد.

اتصال راه آهن ایران به ترکیه و اروپا و تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب که سند این اتصال در سفر رئیس جمهور به ترکیه امضا شده، پیگیری خواهم کرد.

وی ادامه داد: حمایت از بخش کشاورزی و صنعت و رفع مشکلات این حوزه ها نیز جزو برنامه های اولویت دار من در دوره جدید مجلس خواهد بود که در صورت انتخاب شدن، همه این موارد را به جد پیگیری خواهم کرد.

احیا دریاچه ارومیه مهم ترین دغدغه محیط زیستی شمال غرب است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی یکی از مهم ترین دغدغه های زیست محیطی شمال غرب کشور را احیا دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: این دریاچه در سال های گذشته با مشکلاتی مواجه و وضعیت آن بحرانی شد و به رغم اینکه ۲۷ برنامه برای احیا دریاچه از سوی دولت ها تدوین شد که بخشی از آنها عملیاتی شد اما کامل نبود.

تاج الدینی افزود: انتقال آب از کانی سیب ۶۰۰ میلیون مترمکعب بود که ۳۰۰ میلیون مترمکعب آن تحقق یافته است که باید تکمیل شود و تصفیه پساب شهرها ی تبریز، ارومیه و مراغه که قرار است ۲۰۰ میلیون مترمکعب انتقال داده شود که هنوز کامل نشده و نیاز به پیگیری دارد.

پیگیر تامین آب از سایر منابع آبی از جمله دریاچه وان ترکیه هستیم

وی به دیگر راهکارهای احیا این دریاچه از جمله لایروبی رودخانه ها، مدیریت منابع آبی و جلوگیری از حفر چاه در حوضه آبریز اشاره کرد و گفت: پیگیر تامین آب از سایر منابع آبی از جمله دریاچه وان ترکیه هستیم که در فاصله ۱۶۰ کیلومتری دریاچه ارومیه و ۳۵۰ تا ۴۰۰ متر بالاتر از آن قرار دارد و از نظر عملی نیز آب این ۲ دریاچه باهم سازگار بوده و اجرای آن برای هر ۲ کشور برد برد است.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به ترکیه نیز این موضوع را با رئیس جمهور این کشور مطرح کردم و شرکت های ترک نیز از سرمایه گذاری در این طرح در ازای نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی استقبال کردند و ۲ کشور ترکیه و ایران می توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.

نماینده مجلس : لایحه محوری مجلس مشکل بارمالی را از بین می برد

کار کارشناسی مهم ترین عامل ایجاد تحول در قوه مقننه است

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه برای ایجاد تحول در قوه مقننه باید بر کار کارشناسی شده با پشتوانه قانونی توجه بیشتری شود، گفت: در قانونگذاری هر اندازه کارشناسی تر عمل کنیم آن قانون به همان اندازه از استحکام و اثربخشی بیشتری برخوردار خواهد بود و بیشتر به درد جامعه و رفع مشکلات خواهد خورد.

تاج الدینی افزود: اگر به دنبال تحول در مجلس هستیم باید مطالعات و نظرات کارشناسی را در اولویت قرار دهیم و از یک گروه کارشناسی مجرب در کنار کمیسیون ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این گروه کارشناسی باید به کمیسیون ها کمک کند تا از نظر حقوقی و واژگان، قوانین مشکلی نداشته باشند و خروجی آن به طور کامل و جامع، یک قانون بدون ایراد و عیب و نقص باشد.

تاج الدینی افزود: حضور این افراد در کنار کمیسیون ها، از ایرادهای بعدی جلوگیری کرده و لوایح و طرح ها با در نظر گرفتن همه جوانب در صحن بررسی و بارگذاری می شوند.

وی با اصلاح ساختار بودجه که از سوی رهبر معظم انقلاب از مجلس خواسته شده بود نیز اشاره کرد و گفت: این خواسته هنوز اصلاح نشده و در مجلس یازدهم، ۱۱ حکم برای آن نوشته شده است و تهاتر برای نخستین بار در بودجه نویسی وارد شده و ما اگر بتوانیم کسری بودجه را به صفر برسانیم ان موقع می توانیم ادعا کنیم که در ساختار بودجه موفق بوده ایم.

آخرین کتابی که خوانده ام

تاج الدینی در مورد کتاب و کتاب خوانی افزود: در لابلای کارهایم، کتاب خوانی را نیز فراموش نکرده ام و اخیرا کتابی زیبا و بیانی زیبا از حمید حسام را با عنوان تازیانه های سلوک مطالعه کردم.

وی ادامه داد: این کتاب در مورد خاطرات آقای دکتر آقامحمدی از مبارزان قبل از انقلاب و افراد تاثیرگذار در تاریخ انقلاب است که خواندن آن را به همه توصیه می کنم.

وی در مورد تعداد فرزندان خود نیز گفت: سه فرزند دارم که به یک اندازه به آنها محبت و توجه دارم، فرزند دخترم و یکی از پسرانم تحصیلات حوزوی دارند و دیگر پسرم نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد است.

نماینده مجلس : لایحه محوری مجلس مشکل بارمالی را از بین می برد

معرفی سیدمحمدرضا میرتاج الدینی

تاج الدینی متولد ۱۳۴۱ تبریز است و در دور نخست با کسب ۴۳ هزار و ۳۸۲ رای و قرار گرفتن در مکان نهمی به عنوان نفر هفتم به دور دوم راه یافت.

وی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هفتم، هشتم و یازدهم بوده و در مجلس هفتم و هشتم عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان، در مجلس هفتم نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، در مجلس هشتم عضو هیئت رئیسه مجلس بوده و در دولت دهم معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور در اجرای قانون اساسی و مسئولیت امور روحانیت را برعهده داشت.

او همچنین پیش از نمایندگی مجلس شورای اسلامی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی بوده‌ و در دور دوم با کد انتخاباتی ۷۷ حضور دارد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی در راستای عمل به رسالت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی، برنامه تبلیغاتی برای نامزدهایی که به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافته اند تدارک دیده که همه ۱۲ نامزد راه یافته به این مرحله می توانند با هماهنگی قبلی در آن حضور یافته و به طور کاملا رایگان برنامه ها و اولویت های خود را با مردم این سه حوزه انتخابیه در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : استاندار: اعزام ۲ هزار زائر هرمزگانی به مراسم ارتحال امام(ره) برنامه‌ریزی شد

ایسنا : آزادی ۲۱ زندانی جرائم غیرعمد زندان گرمسار در دهه کرامت

ایسنا : آزادسازی زمین‌های دولتی به ارزش ۴۶۰۰ میلیارد ریال در کاشان

ایسنا : تدبیر طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار

مهر : صفحه اول روزنامه‌های اصفهان یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه

ایسنا : پرسپولیس به بشار رسن پیشنهاد داد

مهر : هشدار بارش شدید در ۹ استان کشور

ایرنا : مزینی: حضور در مسابقات صرفه اقتصادی ندارد/ وفایی برای جذب اسپانسر به چین رفته است

ایرنا : استاندار لرستان: نفر دهم مجمع نمایندگان برای توسعه استان هستم

ایسنا : جانباز ۷۰ درصد کرمانشاهی آسمانی شد

مهر : تشکیل کارگروه مقابله با سقط عمدی جنین

مهر : گرم شدن هوا در روزهای آینده در استان ایلام

ایرنا : سیلاب های بهاری سد "کالکراب" خراسان رضوی را سرریز کرد+فیلم

ایرنا : تحقق رؤیای خانه‌دار شدن مردم فارس؛ از وعده تا عمل

مهر : نقش معادن بوشهر در جهش تولید با مشارکت مردم/زنجیره ارزش تکمیل شود

مهر : دستگاه رادیوگرافی فول دیجیتال توسط فناوران ایرانی بومی سازی شد

ایرنا : ۱۲۳۶ زوج در زنجان از خدمات ناباروری بهره‌مند شدند

مهر : کمیسیون عمران مجلس حادثه سیل مشهد را پیگیری کند

ایرنا : نسبت به جبران خسارت های وارده در سیل خراسان رضوی اهتمام ویژه شود

ایسنا : استقبال شالیکاران بندرانزلی از تولید محصول سالم برنج

ایرنا : فرماندار زهک: منطقه آزاد سیستان بزودی اجرا و راه‌اندازی خواهد شد

مهر : ۴ طرح ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز امروز به بهره برداری می رسد

تسنیم : ایلات اشغالی بار دیگر هدف مقاومت عراق قرار گرفت

ایرنا : ۱۸۳ میلیون متر مکعب آب در استان اردبیل صرفه‌جویی می‌شود

مهر : مدرسه آوارگان فلسطینی در مرکز غزه بمباران شد

ایرنا : ورود ۱۰ فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی به کشور در دو ماهه اخیر

ایرنا : بازگشت شمال فلسطین اشغالی به عصر حجر /حمله به رفح اشتباهی کشنده است + فیلم

ایسنا : ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای رسیدگی به سیل اخیر مشهد

ایرنا : طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به چهار استان در دستور کار مجلس قرار گرفت

تسنیم : ابوعبیده:نتانیاهو مرگ نظامیانش را به تبادل اسرا ترجیح می‌دهد

تسنیم : سد قیز قلعه سی؛ نماد راستین اقتدار، صلح و دوستی

مهر : صفحه اول روزنامه های زنجان ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تسنیم : استان همدان در فرصت پنجره جمعیتی قرار دارد

ایرنا : کانی‌سازی انواع فلزات در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

ایسنا : بدون برجام

مهر : نحوه نظارت بر شیوه نامه پذیرش دانشجوی استاد محور اعلام شد

مهر : جشن «شکوه رضوان» همزمان با ایام ولادت حضرت رضا (ع) برگزار می شود

ایسنا : برگزاری آزمون استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توسط جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان

تسنیم : سونامی ترجمه بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران را با خود برد

ایرنا : زمان آزمون امتحانات دوره دوم دبیرستان در مازندران تغییر کرد

مهر : یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در طبس مشاهده شد

مهر : انجام مرحله اول آزمون نازل‌های عرضه سوخت مایع در ایلام

ایسنا : ضرورت جلوگیری از بروز معضل خوش نشینی در روستاها

صدا و سیما : صعود نصراللهی به نیمه نهایی

ایرنا : جبالبارز، داروخانه طبیعی ایران را دریابید

مهر : تماشاچی و کشتی

ایلنا : جلسه علنی مجلس آغاز شد/ طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در دستور کار نمایندگان

مهر : تداوم تجهیز مراکز آموزشی فراجا/ پلیس مظهر اقتدار ملی در کشور است

ایسنا : ویدیو/ عقب‌نشینی دلار؛ در فردوسی چه خبر است؟

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید