نامزد انتخابات مجلس از قائمشهر: ضعف نظارت مانع توسعه این حوزه انتخابیه شد

ساری - ایرنا - نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی گفت: ظرفیت‌های این پنج شهرستان برای توسعه به دلیل نبود نظارت لازم بر حوزه‌های مختلف اجرایی و ناکافی بودن تلاش‌های نمایندگان در ادوار گذشته شکوفا نشد.

علی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم این حوزه انتخابیه در دوره‌های گذشته کمتر شاهد اتفاقات ویژه مثبت بودند، گفت: برای تحقق اهداف در مسیر توسعه‌ و کمک به حل مطالبات مردم نیازمند اتحاد و همدلی نمایندگان هستیم. اما در ادوار گذشته این انسجام بین نمایندگان دیده نشد.

وی افزود: بیشترین فعالیت من در حوزه رسانه بود و به واسطه شغلم از نزدیک با مسائل مختلف جامعه آشنا هستم. همواره نیز تلاش کردم تا این مشکلات را به مسئولان انتقال دهم. این وظیفه بر روی دوش خانواده‌های شهدا بیشتر احساس می‌شود و من خودم را مکلف دانستم که در این برهه حساس به نوعی دخیل باشم و در راهی که همه شهدا و برای من به طور ویژه پدر، عمو و دایی‌ام وجودشان را گذاشتند گام کوچکی بردارم.

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس چند اولویت مهم را برای این حوزه انتخابیه در نظر گرفته است. اولویت نخست به راه‌ها و جاده‌ها اختصاص یافته که هم بحث ایمنی و هم موضوع روشنایی این مسیرها مطرح است. اولویت بعدی آب آشامیدنی و اولویت دیگر اشتغال جوانان است. البته اولویت‌ها از نگاه مردم ممکن است متفاوت باشد.

کشوری با اشاره به مسائل و درخواست‌های مرتبط با بهداشت و درمان در این حوزه انتخابیه گفت: بهداشت و درمان در این منطقه نیز جزو اولویت‌های بعدی مرکز پژوهش‌ها قرار گرفته است. به این اولویت کمتر در این حوزه انتخابیه توجه شد. اگر در جاده سوادکوه خدای ناکرده حادثه‌ای رخ دهد از سوادکوه تا قائمشهر مرکز درمانی یا بیمارستان مناسبی نداریم. امکانات درمانی قوی و مجهز در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی وجود ندارد. حتی در تامین آمبولانس هم با مشکل مواجه ایم و آمبولانس‌ها فرسوده هستند. این باید در اولویت پیگیری دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و نمایندگان مجلس هم در شتاب‌دهی به این امور کمک کنند تا بودجه مصوب مشخصی برای این امور در نظر گرفته شود.

وی با بیان این‌که استعدادهای زیادی در این حوزه انتخابیه وجود دارد، افزود: در همه بخش‌ها از جمله فرهنگی، هنری و ورزشی این پنج شهرستان و کل مازندران استعدادهای ناب و درخشانی داریم که باید قدر بدانیم. باید کمک کنیم، شاید توقعی نداشته باشند. اما وظیفه مسئولان است که به ورزشکاران، قهرمانان و هنرمندان خودشان بها دهند.

این نامزد انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: حل همه این مسائل در گرو اتحاد دو نماینده حوزه انتخابیه است که متاسفانه در دوره‌های پیشین شاهد این اتحاد نبودیم. کمتر دیدیم که هر دو نماینده این حوزه و حتی مجمع نمایندگان استان اتحاد و انسجام لازم را برای پیشبرد اهداف توسعه استان و حل اولویت‌های مردم داشته باشند. به نظرم برای تحقق اهداف توسعه‌ای و کمک به حل مطالبات مردم نیازمند اتحاد و همدلی نمایندگان هستیم.

کشوری تصریح کرد: وظیفه نمایندگان قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است و هر کدام از این دو مورد نقص داشته باشد مشکل‌ساز می‌شود.

وی افزود: در حالی که اینجا منابع آبی مناسبی داریم مردم این حوزه انتخابیه می‌گویند مشکل آب آشامیدنی داریم. به نظرم ما مشکل سوء مدیریت منابع آب داشتیم.

نامزد انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه قائمشهر خاطرنشان کرد: وقتی از بیرون به مازندران نگاه می‌کنند می‌گویند شما از همه مواهب بهره‌مند هستید. در حالی که مشکلات موجود در لایه‌های زیرین این استان را نمی‌بینند. شیرابه‌هایی که وارد سفره‌ آب‌های زیرزمینی ما می‌شود سلامت مردم و محیط زیست ما را تهدید می‌کند. باید در این زمینه گام‌های جدی برداشته شود تا از افزایش آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

به گزارش ایرنا، علی کشوری متولد ۱۳۵۹، چهره‌ای جدید در عرصه نمایندگی مجلس در مازندران به شمار می‌آید که در انتخابات ۱۱ اسفند توانست با ۱۸ هزار و ۸ رأی در رتبه چهارم جدول نامزدها قرار گیرد و به مرحله دوم انتخابات راه یابد.

او را بیشتر به سبب این‌که فرزند سرلشکر شهید احمد کشوری خلبان هوانیروز است می‌شناسند. اما در محافل هنری نیز چهره‌ای تقریبا شناخته شده است. کشوری مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته‌های نمایش و سینما از دانشگاه هنر اخذ کرد و دانش‌آموخته مقطع دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه شهید بهشتی است.

در کارنامه فعالیت‌های اجرایی او حدود ۲۰ سال همکاری با سازمان صدا و سیما ثبت شده است. معاون مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما، مدیر تولید روابط عمومی صدا و سیما، مدیر آرشیو شبکه خبر، مدیر منابع انسانی و عضو هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر، مشاور بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی و مشاور فرمانده هوانیروز ارتش بخشی از مسئولیت‌های علی کشوری در دو دهه اخیر است.

در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ که با مشارکت ۴۳.۵ درصدی مردم مازندران برگزار شد ۱۰ نماینده از ۱۲ سهمیه این استان در مجلس دوازدهم انتخاب شدند و انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به دلیل نرسیدن مجموع آرا نامزدهای برتر به حد نصاب یک‌پنجم مجموع آرا مأخوذه به دور دوم کشیده شد و طبق قانون چهار نامزد برتر انتخابات یعنی عمران عباسی کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور خنکداری و علی کشوری در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

بر اساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه در مرحله نخست برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آرا حاصل نگردید، انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد. به این معنا که از میان نامزدهایی که حداقل یک‌پنجم آرا را در مرحله نخست به دست نیاورده‌اند، تنها به تعداد دو برابر نمایندگان مورد نیاز از میان کسانی که بیشترین آرا را در مرحله نخست داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورتی‌که تعداد نامزدهای باقی‌مانده، کمتر از دو برابر باشد، تمام آنان در مرحله دوم انتخابات شرکت خواهند کرد.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

۴۱۸ شعبه اخذ رأی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات این حوزه انتخابیه از مازندران تدارک دیده شده است. ۲۰۴ شعبه در قائمشهر، ۷۹ شعبه در جویبار، ‌۵۹ شعبه در سوادکوه، ۴۰ شعبه در سوادکوه شمالی و ۳۶ شعبه در سیمرغ مستقر خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : استاندار: اعزام ۲ هزار زائر هرمزگانی به مراسم ارتحال امام(ره) برنامه‌ریزی شد

ایسنا : آزادی ۲۱ زندانی جرائم غیرعمد زندان گرمسار در دهه کرامت

ایسنا : آزادسازی زمین‌های دولتی به ارزش ۴۶۰۰ میلیارد ریال در کاشان

ایسنا : تدبیر طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار

مهر : صفحه اول روزنامه‌های اصفهان یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه

ایسنا : پرسپولیس به بشار رسن پیشنهاد داد

مهر : هشدار بارش شدید در ۹ استان کشور

ایرنا : مزینی: حضور در مسابقات صرفه اقتصادی ندارد/ وفایی برای جذب اسپانسر به چین رفته است

ایرنا : استاندار لرستان: نفر دهم مجمع نمایندگان برای توسعه استان هستم

ایسنا : جانباز ۷۰ درصد کرمانشاهی آسمانی شد

مهر : تشکیل کارگروه مقابله با سقط عمدی جنین

مهر : گرم شدن هوا در روزهای آینده در استان ایلام

ایرنا : سیلاب های بهاری سد "کالکراب" خراسان رضوی را سرریز کرد+فیلم

ایرنا : تحقق رؤیای خانه‌دار شدن مردم فارس؛ از وعده تا عمل

مهر : نقش معادن بوشهر در جهش تولید با مشارکت مردم/زنجیره ارزش تکمیل شود

مهر : دستگاه رادیوگرافی فول دیجیتال توسط فناوران ایرانی بومی سازی شد

ایرنا : ۱۲۳۶ زوج در زنجان از خدمات ناباروری بهره‌مند شدند

مهر : کمیسیون عمران مجلس حادثه سیل مشهد را پیگیری کند

ایرنا : نسبت به جبران خسارت های وارده در سیل خراسان رضوی اهتمام ویژه شود

ایسنا : استقبال شالیکاران بندرانزلی از تولید محصول سالم برنج

ایرنا : فرماندار زهک: منطقه آزاد سیستان بزودی اجرا و راه‌اندازی خواهد شد

مهر : ۴ طرح ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز امروز به بهره برداری می رسد

تسنیم : ایلات اشغالی بار دیگر هدف مقاومت عراق قرار گرفت

ایرنا : ۱۸۳ میلیون متر مکعب آب در استان اردبیل صرفه‌جویی می‌شود

مهر : مدرسه آوارگان فلسطینی در مرکز غزه بمباران شد

ایرنا : ورود ۱۰ فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی به کشور در دو ماهه اخیر

ایرنا : بازگشت شمال فلسطین اشغالی به عصر حجر /حمله به رفح اشتباهی کشنده است + فیلم

ایسنا : ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای رسیدگی به سیل اخیر مشهد

ایرنا : طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به چهار استان در دستور کار مجلس قرار گرفت

تسنیم : ابوعبیده:نتانیاهو مرگ نظامیانش را به تبادل اسرا ترجیح می‌دهد

تسنیم : سد قیز قلعه سی؛ نماد راستین اقتدار، صلح و دوستی

مهر : صفحه اول روزنامه های زنجان ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تسنیم : استان همدان در فرصت پنجره جمعیتی قرار دارد

ایرنا : کانی‌سازی انواع فلزات در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

ایسنا : بدون برجام

مهر : نحوه نظارت بر شیوه نامه پذیرش دانشجوی استاد محور اعلام شد

مهر : جشن «شکوه رضوان» همزمان با ایام ولادت حضرت رضا (ع) برگزار می شود

ایسنا : برگزاری آزمون استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توسط جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان

تسنیم : سونامی ترجمه بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران را با خود برد

ایرنا : زمان آزمون امتحانات دوره دوم دبیرستان در مازندران تغییر کرد

مهر : یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در طبس مشاهده شد

مهر : انجام مرحله اول آزمون نازل‌های عرضه سوخت مایع در ایلام

ایسنا : ضرورت جلوگیری از بروز معضل خوش نشینی در روستاها

صدا و سیما : صعود نصراللهی به نیمه نهایی

ایرنا : جبالبارز، داروخانه طبیعی ایران را دریابید

مهر : تماشاچی و کشتی

ایلنا : جلسه علنی مجلس آغاز شد/ طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در دستور کار نمایندگان

مهر : تداوم تجهیز مراکز آموزشی فراجا/ پلیس مظهر اقتدار ملی در کشور است

ایسنا : ویدیو/ عقب‌نشینی دلار؛ در فردوسی چه خبر است؟

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید