شور سیاسی دشت مغان برای تکمیل مجمع نمایندگان استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - تبلیغات ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان که با استقبال مردم مواجه شده است، نویدبخش مشارکت بالای مردم در همه‌پرسی روز (جمعه) برای تسریع حرکت چرخ اقتصاد و تکمیل مجمع نمایندگان استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شد و تکلیف همه کرسی‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری و ۲۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی قوه مقننه مشخص شد.

تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس شورای اسلامی در انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مشخص خواهد شد و در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۹۰ نامزد در ۲۲ حوزه انتخابیه و ۱۵ استان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

یکی از این حوزه‌ها مربوط به شمال استان اردبیل یعنی حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان است که حسب اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، انتخابات در این حوزه به علت کسب نشدن حد نصاب ۲۰ درصد آرا از سوی هیچ کدام از رقبا، به دور دوم کشیده شد.

برابر اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان ۲۱ نامزد رقابت داشتند و ۱۲۵ هزار و ۱۲۸ رای از مردم این حوزه اخذ شده بود و ابراهیم فهیمی گیگلو با کسب ۱۸ هزار و ۴۷۲ رای و امیدعلی رعنایی با کسب ۱۷ هزار و ۶۳۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

احیای ظرفیت‌های دشت مغان با مشارکت بالای مردم

حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز که بخش بزرگی از دشت مغان در شمال استان اردبیل را شامل می‌شود، از ظرفیت‌های اقتصادی بزرگی همچون شرکت‌های کشت، صنعت و دامپروری پارس و مغان، گمرک، فرودگاه، نوار مرزی با جمهوری آذربایجان، سدهای بزرگ و اراضی پایاب وسیع، زمین‌های حاصلخیز و مستعد کشت، دشت‌ها و مراتع گسترده برخوردار است که به ضرس قاطع می‌توان گفت، در امنیت غذایی استان و کشور و تامین بخش قابل توجهی از محصولات و تولیدات لبنی کشور نقش حیاتی دارد.

اقتصاد منطقه مغان با کشاورزی و دامپروری شناخته شده است و استفاده بهینه از ظرفیتهای بی بدیل دشت زرخیز مغان به نماینده‌ای متخصص، جسور و دارای قدرت چانه‌زنی بالا، مدیر و دلسوز نیاز دارد تا فارغ از هیجانات سیاسی و التهابات جناحی و حتی طایفه‌گرایی مرسوم ، به فکر احیا و به ثمر رساندن قابلیت‌های منحصر به فرد این منطقه حاصلخیز باشد.

اکنون که پازل مجمع نمایندگان استان اردبیل در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حال تکمیل شدن است، چشم‌ها به میزان مشارکت مردم فهیم مغان در دور دوم انتخابات دوخته شده است.

بی‌تردید آگاهی، دقت نظر و انتخاب مصلحت‌اندیشانه مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز تاثیر بسیاری در به فعلیت رساندن آن ظرفیت‌ها دارد و این تاثیرگذاری فقط با مشارکت بالای آحاد مردم میسر خواهد بود.

اکنون که پازل مجمع نمایندگان استان اردبیل در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حال تکمیل شدن است، چشم‌ها به میزان مشارکت مردم فهیم مغان دوخته شده است تا صف‌های طولانی مردان و زنان غیرتمند و تلاشگر این حوزه انتخابیه نماینده‌ای را برگزیند که برآیند اراده قاطبه مردم آن نواحی برای احیا و بهره‌برداری هر چه بیشتر از قابلیت‌های اقتصادی، کشاورزی، دامپروری، مرزی و اجتماعی آن باشد.

محتواهایی که در فضای مجازی مربوط به حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مشاهده می‌شود، به بازتاب آئین‌های گشایش ستادها، موج حمایت طوایف و سران مغان از نامزدها، انتشار برخی فایل‌های صوتی منتسب به نامزدها یا هواداران، سخنرانی شخصیت‌های تاثیرگذار در جانبداری از کاندیداها، حمایت ریش‌سفیدان و برخی هنرمندان، نظرسنجی‌های کاربران، اعلام حمایت سرمایه‌گذاران از فعالیت اقتصادی در منطقه مغان، تقسیم حق آبه اراضی کشاورزی، انعکاس مناظره تلویزیونی نامزدها، بررسی شرایط و مکان زندگی فرزندان نامزدها، سابقه حضور یا عدم حضور نامزدها در بخش‌های تابعه حوزه انتخابیه، توصیه بزرگان به رعایت آداب تبلیغاتی و پیش داوری‌ها از نتیجه انتخابات را شامل می‌شود.

حال و هوای تبلیغات انتخاباتی و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی نویدبخش مشارکتی بالاست تا مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان نماینده‌ای برای خود برگزینند که علاوه بر برآورده کردن انتظارات آنها، تعامل بالایی با مجمع نمایندگان استان داشته باشد و از ظرفیت خود و مجمع در سطح ملی برای اخذ اعتبارات مورد نیاز و سرعت دادن به چرخ تولید و اقتصاد مغان و استان به خوبی استفاده کند.

شور سیاسی دشت مغان برای تکمیل مجمع نمایندگان استان اردبیل

نگاهی به سوابق نامزدهای راه یافته به دور دوم حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار

اکنون ۲ نامزد دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان یعنی امید علی رعنایی و ابراهیم فهیمی در میدان رقابت هستند.

ابراهیم فهیمی گیگلو متولد ۱۳۴۴ در شهرستان اصلاندوز دانش‌آموخته مقطع کارشناسی مدیریت دولتی و علوم پایه و مقطع کارشناسی ارشد حقوق عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی بوده و متخصص موضوعات حقوقی، تخلفات اداری و امور شهری و فن‌آوری اطلاعات است.

وی از اعضای فعال حزب جمهوری اسلامی ایران و حزب موتلفه اسلامی، قائم مقام شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی مناطق ۹ و ۱۴ تهران، عضو شورا و مسئول هماهنگی و سرناظر حوزه‌های انتخابیه مناطق تهران در شورای نگهبان بوده و فعالیت مستمر در بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور داوطلبانه در جبهه داشته است.

فهیمی گیگلو عضو فعال انجمن اسلامی آموزش و پرورش استان تهران و اتحادیه انجمن‌های اسلامی آذربایجان شرقی و اردبیل بوده و فعالیت در بسیج دانشجویی، تشکل‌های جامعه اسلامی دانشگاه‌ها و بسیج عشایری را در سابقه خود دارد.

وی پیش از این، مدیر حقوقی اداره کل هماهنگی و نظارت بر هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و شهرداری‌های استان تهران، رئیس گروه هیات تجدیدنظر و رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شهرداری تهران، مدیر دفتر وزیر آموزش پرورش در دوره وزارت دکتر فرشیدی، مدیر هماهنگی امور هیات‌های امنای وزارت آموزش و پرورش، مشاور نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی سنوات متمادی و مدیر راه اندازی شرکت‌های تولید کشاورزی و دامپروری، عمرانی، بازرگانی بوده است.

امیدعلی رعنایی متولد ۱۳۴۶ بیله‌سوار و پاسدار بازنشسته با ۲۵ درصد جانبازی از سال ۱۳۶۰ با عضویت در بسیج و سپاه، از رزمندگان دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی است.

او سه جلد کتاب تالیف کرده و در دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه فرهنگیان و پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و علوم پزشکی اردبیل و چند مرکز آموزش عالی سابقه تدریس دارد، مربی عقیدتی و هادی سیاسی سپاه استان در تدریس دروس سیاسی و تاریخ معاصر ایران و تحلیل سیاسی بوده و به عنوان کارشناس سیاسی و جنگ نرم در مرکز فرهنگی قفقاز فعالیت داشته است.

رعنایی مسئول واحد فرهنگی و اجتماعی سپاه بیله سوار، مسئول امور مربیان عقیدتی سیاسی سپاه کرج، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل، مسئول تایید محتوای و نظارت بر امور فرهنگی سپاه استان، مسئول سیاسی تیپ ۳۷ حضرت عباس(ع) سپاه استان، سردبیر ماهنامه سبلان سپاه استان و دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اردبیل نیز بوده است.

چه کسانی حق رای دارند ؟!

بر اساس قانون انتخابات کشور، فقط افرادی در مرحله دوم انتخاباتها حق رای دارند که در مرحله اول انتخابات در همان حوزه انتخابیه رای داده باشند یا در مرحله اول، رای نداده باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل با اعلام این مطلب گفت: تنها کسانی که در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز رای داده باشند یا در دور نخست انتخابات در هیچ حوزه‌ای رای نداده باشند، در دور دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت ماه می‌توانند رای دهند.

بهروز زلایی تاکید کرد: افرادی که در سایر حوزه‌های انتخابیه رای داده باشند، امکان حضور در این مرحله را نخواهند داشت و عوامل اجرایی از رای دادن چنین افرادی، طبق قانون جلوگیری خواهند کرد.

وی از پیش‌بینی ۲۷۰ شعبه اخذ رای و سازماندهی ۶ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز خبر داد.

وی افزود: انتخابات الکترونیکی نخواهد بود و رای‌گیری به شکل نیمه الکترونیکی با احراز هویت و به صورت آنلاین از طریق پنج سند هویتی شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی خواهد بود.

افرادی که در سایر حوزه‌های انتخابیه رای داده باشند، امکان حضور در این مرحله را نخواهند داشت و عوامل اجرایی از رای دادن چنین افرادی، طبق قانون جلوگیری خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل با اشاره به آغاز تبلیغات قانونی ۲ کاندیدای راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز اظهار کرد: فرآیند تبلیغات تا ساعت هشت صبح روز ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی هر ۲ کاندیدای راه یافته به دور دوم و هواداران آنها را به رعایت قانون، اخلاقمداری در تبلیغات و پرهیز از تنش و قانون شکنی در فضای حقیقی و مجازی دعوت کرد و گفت: مناظره تلویزیونی نامزدها از روز دوشنبه هفته جاری به همراه برنامه تبلیغی آنها از صدا و سیما می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل اضافه کرد: روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رای گیری در ۲۷۰ شعبه در هر سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز آغاز و به این طریق تکلیف هفتمین نماینده استان در مجلس مشخص خواهد شد.

آمادگی برگزاری دور دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از آمادگی لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان خبر داد و گفت: مشارکت مردم در دور نخست انتخابات در این حوزه انتخابیه پرشور و مایه روسفیدی استان بود و امیدواریم دور دوم انتخابات هم با همین حساسیت و اهمیت برگزار شود.

رضا قاسمیان خواستار مشارکت مردم در دور دوم انتخابات در حوزه در حوزه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان شد و از مردم خواست با بررسی فضا، انتخابی آگاهانه داشته باشند.

او به ۲ نامزد راه یافته به دور دوم و هواداران آنها توصیه کرد رقابت سالم را مدنظر داشته باشند و از ایجاد اختلال در روند عادی زندگی مردم پرهیز و در مدار قانون و اخلاق انتخاباتی رقابت کنند.

اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه و هفت نماینده است که شامل اردبیل نیر، نمین و سرعین با سه نماینده، پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با یک نماینده، خلخال و کوثر با یک نماینده، مشگین‌شهر با یک نماینده و گرمی مغان و انگوت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایلنا : مخالفت دولت نتانیاهو با ضرب‌الاجل تعیین‌شده توسط گانتز

ایلنا : سریال جدیدِ پارسا پیروزفر در شبکه نمایش خانگی

مهر : تکلیف پرسپولیس را استقلال مشخص می کند/ چرا بازیکنان خشن شده‌اند؟

ایرنا : نقش دیپلماسی موفق آب در تقویت روابط تهران-باکو/ سدی که مانع دخالت بیگانگان می‌شود

ایسنا : حسین‌زهی: نظام در برخورد با فساد با کسی تعارف ندارد

ایلنا : قیمت سکه پارسیان امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

ایسنا : پردیس سینمایی ‌دزفول‌ راه‌اندازی شد، حالا کشفش کنید

صدا و سیما : پایان اردوی تیم ملی والیبال ایران در برزیل

ایرنا : افزایش سه برابری خدمات بیمه سلامت قزوین برای درمان ناباروری + فیلم

مهر : هوای تهران در آستانه پاکی

ایرنا : ترامپولین ایران با درخشش جوان یزدی، تاریخ‌ساز شد+ فیلم

ایسنا : رئیس‌جمهور وارد تبریز شد

ایسنا : آلمان ۴.۱ میلیارد دلار دیگر به اوکراین کمک می‌کند

ایرنا : حمایت درمانی از کودکان و لبخندی که بر لب خانواده‌ها نشست

مهر : ۵۷ میلیون ایرانی تحت پوشش برنامه سلامت خانواده

ایسنا : حمله جدید مقاومت اسلامی عراق به ایلات اشغالی

ایلنا : عملکرد مدارس غیردولتی ضعیف‌تر از دولتی‌هاست/ افزایش قبولی دهک‌های پایین در آزمون تیزهوشان

ایلنا : «بیمه بیکاری» آخرین پناهگاه کارگران در حال تخریب است؟

ایسنا : عقب‌نشینی رئیس‌جمهور گرجستان از لایحه جنجالی «عوامل خارجی»

ایرنا : ۴۶ واحد راکد در شهرک های صنعتی ایلام به چرخه تولید برگشت

مهر : پهپاد اوکراینی در منطقه «بلگورود» روسیه سرنگون شد

ایسنا : سرمایه‌گذاری روی فعالیت ‌ماماها برای تحقق جوانی جمعیت

ایلنا : هنرمند اهل سنت که با ضایعات‌فروشی زندگی می‌کند اما برای امام رضا می‌خواند

ایرنا : وعده های انتخاباتی ترامپ: محدودیت‌های بایدن در زمینه حمل سلاح را لغو می‌کنم

ایسنا : استرس و روش‌های کنترل آن با ورزش

ایسنا : امدادرسانی به ۴ زن گردشگر ‌مفقود در «کول خرسون» دزفول

صدا و سیما : نخستین کاروان زائران ایرانی با بدرقه مسئولان حج و زیارت، عازم مکه شدند

صدا و سیما : نخستین کاروانهای زائران ایرانی با بدرقه مسئولان حج و زیارت عازم مکه شدند

ایسنا : ستاره‌های غایب یورو ۲۰۲۴

ایرنا : فیلم| تولید ۳۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی با بهره‌برداری از سد «قیز قلعه‌سی»

ایرنا : ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه تهران - کرج - قزوین

ایرنا : رییس جمهور وارد فرودگاه بین المللی تبریز شد

ایلنا : قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

مهر : ۳۴۰ میلیارد تومان برای ایمن سازی راه های ایلام اختصاص یافت

صدا و سیما : بررسی حضور رئیس فدراسیون فوتبال در مجله شبکه خبر

ایسنا : از رصد خطوط انتقال نفت و گاز تا پایش زمین خواری به وسیله ماهواره‌های ایرانی

ایسنا : خطر فروپاشی بیخ گوش پدیده لیگ/ مهم‌ترین شاخصه برای بقا در لیگ برتر فوتبال چیست؟

صدا و سیما : مصرف یا واردات کالا‌های صهیونیستی به داخل به اطلاع دستگاه‌ها می‌رسد

صدا و سیما : مصرف یا واردات کالا‌های صهیونیستی به داخل را رصد می‌کنیم

صدا و سیما : واردات کالا‌های صهیونیستی به داخل به اطلاع دستگاه‌ها می‌رسد

ایلنا : مخالفان نتانیاهو بار دیگر به خیابان‌ها آمدند

ایلنا : آیا اهرام ثلاثه مصر جابجا شده‌اند؟

ایسنا : رویاپردازان مجرم!

ایرنا : رایزنی سالیوان و بن سلمان درعربستان درباره همکاری های دو جانبه و غزه

ایسنا : تایید لیست و مبلغ اقلام غذایی طرح «یسنا»/ تداوم اجرای این طرح در سال ۱۴۰۳

مهر : چه تعداد از پزشکان فرار مالیاتی دارند

ایرنا : گسترش تظاهرات و حمایت مردمی از فلسطین در شهرهای اروپایی

ایلنا : آیا مستمری مددجویان بهزیستی عمدا قطع شده؟

ایسنا : دستور «رییسی» برای نجات فرزندان «سقط»

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید