جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در شانزدهم اردیبهشت به جایگاه دولت سیزدهم در خروج از شیب کاهشی جمعیت، پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده، صادرات محصولات سلامت‌محور به کشورهای آفریقایی، برخورد پلیس با لایوهای مستهجن، مجازات در انتظار سوء‌استفاده از قانون معافیت سربازی، انجام ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها، آلفایی‌ها و پیج اینستاگرام و وجود ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت با اقدامات خوب دولت سیزدهم، گرفته شد

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه با اقدامات خوب دولت سیزدهم جلوی سقوط آزاد کاهش موالید در کشور گرفته شد، گفت: کاهش نسبت موالید در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ برابر ۳.۶ بود اما این شاخص در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن به ۱.۶ رسیده است.

به گزارش امور بین الملل سازمان نظام پزشکی؛ محمد رئیس زاده که به مناسبت روز جهانی مامان سخن می گفت، افزود: زیربنای اصلی توسعه پایدار و اقتدار هر کشور تناسب مستقیم با نیروی جوان مولد دارد و به طور حتم یکی از مولفه‌های تقویت آن جمعیت سالم مولد، عملکرد جامعه عظیم ۷۶ هزار نفری مامایی کشور است. از این منظر جامعه مامایی ارزش بالایی دارد و باید برای تحقق آینده کشور برای جامعه مامایی سرمایه‌گذاری‌های کلان در بعد علمی و کارکردی انجام شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده

۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور/فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود

مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از وجود ۷۴۴ هزار شرکت صوری و کاغذی (غیرفعال) در کشور خبر داد و گفت: فعالیت شرکت‌های صوری متوقف خواهد شد.

ابوالفضل نصیری در گفت‌و گو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره فعالیت شرکت‌های صوری و کاغذی، اظهار داشت: این نوع شرکت‌ها با هدف واقعی تولید و اشتغال تاسیس نمی‌شوند بلکه برای فروش یا دریافت یک مزیت تأسیس می‌شوند و در اصطلاح به این شرکت‌ها غیرفعال گفته می‌شود و مظنون به صوری بودن هستند اما به طور کلی پیش‌بینی این است که بالغ بر نیمی از این تعداد (۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال) حتما صوری است.

وی افزود: اکنون پیش‌نویسی مشتمل بر ۱۵ ماده با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و برخی وزارتخانه‌های مرتبط تهیه شده است که براساس آن، از فعالیت شرکت‌های صوری جلوگیری خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده


تداوم امدادرسانی‌ در مناطق سیل‌زده/بیش از ۵ هزار نفر از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تداوم امدادرسانی این جمعیت در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتی گفت : بیش از پنج هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر بهرمند شدند.

به سازمان امداد و نجات هلال احمر، بابک محمودی افزود: از ۱۲ بامداد تا ساعت پنج صبح امروز ۱۶ اردیبهشت، ۲۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده

هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هر کدملی یک مراقب سلامت در کشور دارد، گفت: از این پس به ازای هر سه هزار نفر یک تیم پزشکی خانواده متشکل از دو مراقب سلامت و یک پزشک در برنامه پزشکی خانواده حضور دارند.

طرح پزشک خانواده با پوشش جمعیتی ۵۵ میلیون نفر در کشور یکی از دستاوردهای بزرگ نظام سلامت و گام اساسی برای دسترسی به تامین عدالت بهداشتی و سلامتی جامعه در دولت سیزدهم است.

پزشک خانواده عنوان طرحی است که یک خانواده به طور مستقیم تحت پوشش تیم پزشکی قرار می‌گیرد؛ یعنی این گروه پزشکی علاوه بر اقدامات درمانی مربوط به یک خانواده، اقدامات مربوط به بهداشت جسمی، جنسی و روانی افراد را نیز تحت نظر قرار داده و مشاوره‌هایی در این خصوص به افراد می‌دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس اقتصادی تجاری ایران و آفریقا شرکت کردند که می‌تواند زمینه همکاری بیشتر در حوزه صادرات محصولات سلامت محور به این کشورها باشد.

به گزارش سازمان غذا و دارو، حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده

ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به تهران حتی یک‌روز پس از تعطیلات

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور اعلام کرد: با گذشت یک‌روز از تعطیلات هفته گذشته اما هنوز شاهد ترافیک سنگین در محور مواصلاتی منتهی به پایتخت به خصوص جاده چالوس و هراز هستیم.

احمد شیرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در حال حاضر ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ولی آباد تا هریجان و ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های وانا ، شاهاندشت ، گزنک و آب اسک را شاهد هستیم .ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده

آغاز برخورد پلیس با لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی برخورد با «لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ» خبر داد و گفت: در این طرح گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

سردار وحید مجید در تشریح این خبر بیان داشت: با اجرای طرح عملیاتی پیش دستانه بر علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل "لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ"؛ گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده

آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان تحت عنوان «پنجره» امروز همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم و در راستای یکپارچگی سازمانی، شفافیت حداکثری، نظارت هوشمند و انضباط مدیریتی به عنوان یکی از مطالبات و خواسته‌های فرهنگیان آغاز به کار کرد.

محسن احمدی اظهارداشت: این سامانه، نخستین اقدام برای دستیابی به سیستم های کنترل هوشمند و از مهمترین زیرساخت‌های نوین و فناورانه برای مدیریت و نظارت همه جانبه و داده محور فعالیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان محسوب می‌شود و به طور دقیق تر، این سامانه پنجره‌ای برای نظارت مستمر و آنلاین بر جریان اطلاعات و اسناد عملکردی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده

مجازات در انتظار سوء‌استفاده از قانون معافیت سربازی

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرائم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمال مجرمانه، موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

سردار تقی مهری اظهار کرد: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا پنج سال محکوم می شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده

انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها

مدیر گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها به صورت فیزیولوژیک و کاملا طبیعی می‌تواند توسط ماما در بهترین شرایط انجام ‌شود به خصوص در کشور ما با وجود ماماهای کارآزموده و آکادمیک در کل کشور این امر امکان پذیر است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سپیده حاجیان مدیر گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت روز جهانی ماما ، افزود: نقش ماما صرفا به مراقبت‌های زمان بارداری و کنترل زایمان طبیعی محدود نمی‌شود و در ابعاد مختلف سلامت زنان نقش بسیار پررنگی دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده

آلفایی‌ها هنوز به دنیا نیامده، پیج اینستاگرام دارند

رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه نسل آلفا یا در شرایط پیشرفت تکنولوژی به دنیا آمده یا در این شرایط به دنیا خواهد آمد، گفت: بسیاری از کودکان نسل آلفا هنوز به دنیا نیامده، برای آنها در اینستاگرام پیج درست کرده‌اند به طورمثال جنینی تشکیل یافته اما هنوز به دنیا نیامده با این وجود در اینستاگرام پیج دارد.

دکتر شهرام خرازی ها کارشناس ارشد مدیریت رسانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گاهی والدین عکس‌هایی را که با سونوگرافی از جنین گرفته‌اند، در پیج اینستاگرام می‌گذارند و بعد هم که به دنیا می‌آید و نوزاد می‌شود، عکس‌های نوزادی را در آن پیج می‌گذارند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده

چه نوع سوالاتی در امتحان نهایی دانش‌آموزان طرح می‌شود؟

وزارت آموزش و پرورش در آستانه فصل امتحانات پایان تحصیلی مدارس اعلام کرد: دانش‌آموزان باید تمام کتاب درسی را مطالعه کنند و اگر مطالب را به‌خوبی متوجه شوند، از عهده امتحانات نهایی برمی‌آیند.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم خرداد امسال در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند؛ طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوابق تحصیلی دوره متوسطه دوم در پذیرش دانشگاه‌ها تأثیر دارد.

در کنکور سال ۱۴۰۳، سوابق تحصیلی سهم ۵۰ درصدی دارد که ۲۸ درصد برای دروس عمومی و ۲۲ درصد برای دروس اختصاصی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده

رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق توسط پلیس/ توقیف شوتی‌ها ۴۸ درصد افزایش یافت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق توسط این نیرو در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت توقیف خودروهای شوتی نیز ۴۸ درصد افزایش داشته است.

سردار حسین رحیمی در تشریح عملکرد یکساله پلیس امنیت اقتصادی، بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ در تشکیل و پیگیری پرونده ها شاهد رشد ۸ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در حوزه پلیس های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با جرایم اقتصادی، پلیس گمرک، کعاونت اطلاعات اقتصادی، مرکز اقتصاد دیجیتال هستیم.

وی در تشریح عملکرد این پلیس در حوزه کشف پرونده های سازمان یافته و کلان، گفت: در این حوزه در مجموعه شاهد رشد ۶۸ درصدی پرونده های تشکیل شده در سال ۱۴۰۲ در مقایسه بامدت مشابه سال قبل آن هستیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایسنا : طرح‌های قرارگاه «شهید آوینی» در خراسان جنوبی رونمایی شد

ایرنا : رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی در موضوع جمعیت یک کار الگویی است

مهر : دیدار خادمان آستان قدس رضوی با آیت الله مکارم شیرازی + عکس

ایرنا : استخر کشاورزی جان کودک چهار ساله اراکی را گرفت

ایرنا : فیلم | آغاز هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران در یاسوج

ایسنا : ۱۴۰۳ سال تحول در تربیت نیرو و اجرای برنامه‌های گفتمان‌ساز است

ایسنا : پیروزی قاطع الاهلی با درخشش محرز

تسنیم : خط و نشان استاندار هرمزگان برای پدرخوانده‌های فساد + فیلم

مهر : مراکز معاینه فنی زیر ذره‌بین بازرسان حمل و نقل ترافیک کرمانشاه

ایسنا : قرارگاه شهید آوینی ایده‌ای که شور و رونق فرهنگی را حاصل کرد

ایرنا : حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه / ۶۴ تن شهید و صدها نفر زخمی شدند

ایرنا : ۶۴ شهید و صدها زخمی در حملات امروز به نوار غزه

تسنیم : اتریش از طرح ضد مهاجرتی انگلیس الگوبرداری می‌کند

ایسنا : کیسه‌های پلاستیکی در طبیعت بلای جان حیات وحش شد

ایسنا : از نِکبت تا عزت

ایرنا : ریزش رای دهندگان حزب حاکم انگلیس / حزب کارگر پیشی گرفت

ایرنا : امیرعبداللهیان: دکتر ممتاز نه یک مشاور برای وزارت خارجه بلکه استاد و راهبر هستند

ایسنا : دومین همایش کشوری شعر «شمیم رضوی» در قروه برگزار شد

مهر : بهسازی ۶ کیلومتر راه روستایی در دلفان

مهر : طرح جوانی جمعیت در دستور کار مسئولان ارشد گلستان قرار دارد

ایسنا : توقف خانگی کایسری اسپور در غیاب لژیونرهای ایرانی

ایسنا : جامعه به نگاه‌های خیر اندیشانه نیاز دارد/ برگزاری رزمایش اهدای جهیزیه به نوعروسان در ساری

ایلنا : ویدیو: گل دوم تورینو به میلان توسط ایوان ایلیچ

ایلنا : ویدیو: گل اول تورینو به میلان توسط دوان زاپاتا

ایرنا : وزیر نیرو: سد «قیزقلعه‌سی» نمادی از دوستی و مودت مردم ایران و آذربایجان است

ایسنا : بازگشت به بازار صادرات، امیدی نهفته در صنعت تایر

مهر : برپایی مشاوره حقوقی کانون خدمت رضوی در آستانه اشرفیه

مهر : حضور خادمین رضوی در روستای جیرکویه خشکبیجار

مهر : دست رد نتانیاهو به ضرب الاجل مخالفان/شروط گانتز به معنای شکست است

ایسنا : گزارش اقتصادی سفیر ایران در قطر به امیر عبداللهیان

ایرنا : جشنواره امام رضا(ع) می‌تواند به پایگاه اشعار آئینی کشور تبدیل شود

ایلنا : مهدی افشارنیک آزاد شد

ایرنا : سفیر واشنگتن در تل آویو : اسرائیل باید برای غزه پس از جنگ طرح داشته باشد

ایسنا : واکنش نتانیاهو و بن‌گویر به شروط بنی گانتس

ایسنا : خاکسپاری بازیگر قدیمی، علت تاخیر در پخش «سرزمین مادری» و یک رونمایی تاریخی

ایرنا : فیلم|دریادار ایرانی: در نیروی دریایی ۲ مدرسه قرآنی تاسیس کردیم

ایرنا : فیلم|دریادار ایرانی: ۲ مدرسه قرآنی در نیروی دریایی تاسیس کردیم

مهر : آغاز طرح پایش ۳۷۷ مزرعه پرورش ماهیان سردابی لرستان

ایرنا : سفیر ایران در قطر با امیرعبداللهیان دیدار کرد

مهر : دستگیری ضارب فراری در دامغان/ راننده باعث فوت عابر شده بود

تسنیم : نمایندگی ایران مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا را تایید کرد

ایسنا : اما و اگرهای نمایشگاه کتاب که نباید مقهور اعداد و ارقامش بود!

ایرنا : متهمان سرقت از تریلی‌های ترانزیتی خارجی در سبزوار دستگیر شدند

ایرنا : سارقان دلارهای تریلی‌های خارجی در سبزوار دستگیر شدند

مهر : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه عمومی است

ایرنا : تصادفات جاده‌ای اسفراین ۱۱ مصدوم و ۲ فوتی داشت

ایسنا : ریسباف، آزاد و به روی مردم اصفهان گشوده شد

ایلنا : دستور رئیسی برای تدوین طرح حمایتی از فعالان فضای مجازی

مهر : ۵ هزار ساعت برنامه فرهنگی و هنری در استان سمنان برگزار می‌شود

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید