/مناظره انتخاباتی نامزدهای مشهد/

اخلاقی: هوای پاک مشهد را از ۲۶ به ۱۲۰ روز می‌رسانم/معتمدی‌فر: آستان قدس متولی طرح زیارت شود

اخلاقی: هوای پاک مشهد را از ۲۶ به ۱۲۰ روز می‌رسانم/معتمدی‌فر: آستان قدس متولی طرح زیارت شود
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی حسنعلی اخلاقی امیری و کاظم معتمدی‌فر، دو نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه مشهد و کلات امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور در یک مناظره انتخاباتی که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، ضمن بیان دیدگاه‌های خود در مورد موضوعات مختلف، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنعلی اخلاقی امیری در این مناظره اظهار کرد: اگر سه حلقه نماینده مجلس، رسانه‌ها و مردم متصل شوند، نظارت قوی در کشور شکل می‌گیرد. اتصال این سه حلقه می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه نگاه به مشهد نگاه محلی نیست، عنوان کرد: مشهد به عنوان یک نماد تحولی در کل کشور است و دولت با سرمایه‌گذاری در این شهر، برای ایجاد تحول در کل کشور سرمایه‌گذاری کرده است، زیرا مشهد بزرگ‌ترین رسانه انسانی بوده و افرادی که با شوق به این شهر می‌آیند، یک رسانه برای انتقال پیام از مشهد به کل کشور هستندد، بنابراین باید نگاه ملی به مشهد وجود داشته باشد.

اخلاقی امیری افزود: مشهد چالش‌های زیادی دارد و می‌توان ده‌ها مساله را مطرح کرد. از جمله این مسائل آلودگی هواست که باعث شد در سال ۱۴۰۲ تنها ۲۶ روز هوای پاک داشته باشیم. در حوزه زیرساخت‌ها نیز مشکل داریم. هر ساله حدود ۳۰ میلیون زائر به مشهد می‌آیند، اما در حوزه سلامت، حمل‌ونقل عمومی و تسهیل اسکان ارزان‌قیمت مشکلات بسیاری وجود دارد. ورود چهار میلیون زائر خارجی به مشهد یک ظرفیت بزرگ است که برای بهره‌گیری کافی از آن زیرساخت‌های لازم را فراهم نکرده‌ایم.

نامزد انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه مشهد ادامه داد: حاشیه‌نشینی، وضعیت طرح‌های اطراف حرم و غیره از دیگر مسائل مشهد است. از بین این مسائل هوا در اولویت قرار دارد، زیرا به همه اقشار مرتبط است. برای این منظور راهکارهایی را آماده کرده‌ام که هوای پاک را از ۲۶ روز در گام اول به ۱۲۰ روز برسانم. این اولویت کوتاه‌مدت من است، اما در درازمدت تقویت زیرساخت‌های مشهد در اولویت قرار دارد. ما در این زمینه از نظر منابع مالی مشکلی نداریم. 

لزوم تشکیل مجمع نمایندگان شهرهای زیارتی

در ادامه کاظم معتمدی‌فر نیز بیان کرد: مهمترین مشکلی که ما در حوزه انتخابیه خودمان داریم، وجود تشکل‌های موازی است و همین باعث شده برنامه‌های ما در اجرا با مشکل مواجه شود. حاشیه شهر، بافت فرسوده و توسعه نامتقارن شهر همه نشانگر این است که در برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرا عزم و اراده لازم را نداریم. برخی برنامه‌ها باید در کوتاه‌مدت به ذائقه مردم خوش بیاید.

وی اضافه کرد: طرح‌های مهمی مانند طرح جامع زیارت می‌تواند به عنوان لوکوموتیو حوزه اقتصاد، فرهنگ و اجتماع مطرح شود و دستاوردهای زیادی دارد، شاید مشکلات حاشیه شهر را نیز پوشش دهد. در صورت ورود به مجلس نسبت به تشکیل مجمع نمایندگان شهرهای زیارتی اقدام خواهم کرد تا مشکل بودجه زیارت حل شود.

نامزد انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه مشهد بیان کرد: در شهرستان کلات نیز مشکلاتی وجود دارد که مهم‌‎ترین آن‌ها مشکل جاده است. اگر این مسئله را حل کنیم، شاهد رونق گردشگری و توسعه سرمایه‌گذاری در این شهرستان خواهیم بود. من همچنین پیشنهاد تشکیل مرکز مطالعات و پژوهش‌های کلات در باغ نادری و ایجاد بازارچه‌ای برای ارائه صنایع دستی را داده‌ام. 

نباید از بیرون برای مردم حاشیه‌نشین به عنوان متولی عمل کنیم

در بخش دیگری از مناظره اخلاقی امیری با اشاره به اهم اقدامات لازم برای حل معضل حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: در این زمینه کمیسیون حاشیه شهر شورای شهر مشهد از دوره چهارم تشکیل شد که حرکت مبارکی بود تا گسترش حاشیه شهر کنترل شود. باید به عوامل ایجاد حاشیه شهر در کلانشهرها توجه کنیم. یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد این مشکل که حل آن یکی از انگیزه‌های حضور من برای حضور در مجلس است، عدم توزیع عادلانه امکاناتی است که مدیریت شهری باید ایجاد می‌کرد. همچنین عدم وجود نگاه عدالت‌محور نیز از دیگر عواملی است که باعث گسترش حاشیه‌نشینی در مشهد شده است. 

وی با بیان اینکه مردم حاشیه‌نشین بهترین مردم شهر هستند، افزود: نباید از بیرون به عنوان متولی عمل کنیم، بلکه باید به اهالی حاشیه شهر اعتماد کرده و کار را به آن‌ها واگذار نماییم. چه اشکالی دارد شهردار از خود مردم حاشیه شهر باشد. راهکار بعدی برای حل مشکل حاشیه شهر نظارت مستمر نمایندگان بر این حوزه است. باید بر نحوه عملکرد مدیران در حوزه حاشیه شهر و توزیع منابع نظارت‌های جدی صورت گیرد. اگر با نگاه ویژه‌تری به شرق مشهد نگاه کنیم، بسیاری از مشکلات حاشیه شهر حل خواهد شد. 
طرح جامع زیارت باید در سطح ملی و با اتکا به بخش خصوصی تعریف شود. 

باید آستان قدس به عنوان متولی وارد طرح زیارت شود

در ادامه معتمدی‌فر در پاسخ به سوالی مبنی بر شاخص‌های طرح زیارت، گفت: اکثر موضوعات بین‌بخشی و بین‌دستگاهی است، بنابراین در طراحی و اجرا موفق نیستیم. اگر طرح جامع زیارت را سیستمی جامع و یکپارچه در نظر بگیریم، باید مبتنی بر یک اصول باشد. این طرح باید در سطح ملی و با اتکا به بخش خصوصی تعریف شود، محوریت حرم مطهر امام رضا(ع) باشد و حتما تغییر کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشیم.

نامزد انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه مشهد ادامه داد: باید نقش تمام دستگاه‌های مرتبط با زیارت در این طرح دیده شود. چرا آستان قدس که دارای موقوفات زیادی است، در طرح جامع زیارت به عنوان متولی و محور ورود پیدا نمی‌کند؟ ما مشکل سرمایه نداریم، مشکل ما این است که به این موضوعات به صورت اصولی و اساسی پرداخته نمی‌شود. اگر مجمع نمایندگان شهرهای زیارتی را تشکیل دهیم، برای شروع از بودجه‌‎های ملی استفاده خواهیم کرد. 

ما مشکل آب نداریم، بلکه مشکل مدیریت آب داریم 

در بخش دیگری از مناظره اخلاقی امیری در خصوص راه‌حل‌های مشکل کم‌آبی، بیان کرد: ما مشکل آب نداریم، بلکه مشکل مدیریت آب داریم. امروز تمام قطعات آب‌شیرین‌کن ما در داخل ساخته می‌شود. بنابراین مشکل از نظارت مجلس و مدیریت‌های ناکارامد است. قرار است ۵۰ هزار میلیارد برای انتقال آب از پنج رودخانه کلات به مشهد هزینه کنند، در حالی که تمام درآمد کلات از کشاورزی است. یکی از اولویت‌های من این است که پس از ورود به مجلس این مصوبه را ابطال کنم.

وی اضافه کرد: اگر این مبلغ برای انتقال آب از دریای عمان هزینه شود، زودتر به بهره‌برداری خواهد رسید. مشکل آب مشهد به سرعت قابل حل است، به شرط اینکه نمایندگان در دوره دوازدهم به این دلیل که جناح دولت و مجلس یکی است، چشم‌‎های خود را نبندند و اتفاقا نظارت‌هایشان را شدیدتر کنند. 

برای حل معضل کم‌آبی باید عزم ملی ایجاد شود

معتمدی‌فر نیز در خصوص راه‌حل‌های مشکل کم‌آبی، خاطرنشان کرد: جنگ آینده، جنگ آب بوده و تحلیل‌‎ها بسیار نگران‌کننده است، بنابراین باید عزم ملی صورت گیرد. طرح‌های مد نظر از جمله انتقال آب از دریای عمان اجرایی شده اما کفایت نمی‌کند و حتما باید اقدامات دیگری نیز انجام شود. ۹۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است. مجموعه اقداماتی می‌تواند این میزان مصرف را کاهش دهد که از جمله آن طرح اصلاح الگوی کشت است. بسیاری از اقلام زیر کشت توجیه اقتصادی ندارند و منابع آب ما را هدر می‌دهند.

نامزد انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه مشهد گفت: در مورد کلات نیز مقدار زیادی آب از خطوط مرزی ما خارج می‌شود که قابل مدیریت است. انتقال آب از کلات به مشهد نگرانی‌هایی را برای مردم کلات ایجاد و بحران‌هایی را برای این شهر ایجاد می‌کند، زیرا دامداری در کلات به شدت آسیب دیده است. 

امسال هوای مطلوب واقعی وجود نداشت

اخلاقی امیری همچنین در خصوص افرادی که وی را سرلیست هوالمطلوب می‌دانند، اظهار کرد: شورای ائتلاف یک مجموعه قانونی ثبت‌شده در وزارت کشور است. لیست موسوم به هوالمطلوب ۱۶ سال در شهر ما حضور دارد، اگر این مدت غیرقانونی بوده، بنابراین قوانین مجلس تا الان مشکل دارد. باید اتهام هوالمطلوب به من جدی‌تر بررسی شود. ضمن اینکه اساسا امسال هوالمطلوب واقعی وجود نداشت. 

وی افزود: بخشی از اشکال کار اصولگراها این است که مخاطب را حساب نکرده و با وی صحبت نمی‌کنند. به من نگفتند که شما را می‌خواهیم در کنار چه کسی قرار دهیم. ارائه لیست هوالمطلوب و استفاده از فضای برخی تشکل‌ها برای رای‌آوری آن قطعا قانونی نیست. اینکه من به هوالمطلوب متهم شوم، ظلمی در حق من است. من بابت اینکه به دلیل بغض برخی با عده‌ای دیگر در لیست شانا قرار گرفتم، مسئول نیستم. تاسف می‌خورم مسئولی در این شهر اعلام کرد اگر از آن لیست بیرون بیایم، تضمین می‌کند رای بیاورم. من این را اخلاقی نمی‌دانستم. 

در بخش دیگری از مناظره معتمدی‌فر عنوان کرد: با توجه به اینکه نظام ۴۰ سال هزینه کرده، من براساس احساس تکلیف، خود را هزینه و در انتخابات شرکت کردم. من تلاشی برای رسیدن به این پست نکردم، بنا به پیشنهاداتی وارد شدم و ستاد، بنر و پوستر نداشتم. ریالی از کسی نگرفتم و یک نفر هم کنارم نبود اما مردم با مشارکت آگاهانه خود رای دادند.

وی ادامه داد: من فرایند تشکل‌ها را بررسی کردم و درخواست‌ها و اشکالات زیادی دیدم و شاهد بودم در مرحله گزینش انحرافاتی وجود داشت، در مرحله لیست‌بندی مهندسی کردند و برای تبلیغ به روش‌های غیر اخلاقی متوسل شدند. این افراد چگونه می‌خواهند فردا در زمان ورود به مجلس مقابل تعارض منافع بایستند؟

نامزد انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه مشهد اضافه کرد: من در فرایند تشکل‌ها ورود پیدا کردم، بدون اینکه تسلیم آن‌ها شوم. مهم‌ترین و آسیب‌‎پذیرترین پست نمایندگی مجلس است. من زندگی خود را وقف این مردم می‌کنم، زیرا بارها قربانی اصولگرایی واقعی و مبارزه با فساد شدم.

در ادامه اخلااقی امیری با اشاره به اینکه اعتیاد مشکل بزرگی در کشور ماست و عوامل متعددی دارد، تصریح کرد: در زمینه معتادان متجاهر به غیر از شهرداری سایر دستگاه‌ها پای کار نیستند. جمع‌آوری کاری ندارد و بازپروری نیز اخیرا در کشور ما ارتقا پیدا کرده، اما یک مشکل داریم و این است که وقتی معتاد بازپروری شده و به جامعه برمی‌گردد، به دلیل عدم اشتغال و اطمینان در استخدام، مشکلات مجددا او را در دام اعتیاد می‌اندازد. راه حل اساسی ایجاد کارگاه‌‎های کوچک استخدام‌ است. 

تکدی‌گری و اعتیاد در مشهد دلیلی جز کوتاهی دستگاه‌های مسئول ندارد

معتمدی‌فر نیز در این خصوص گفت: روا نیست در شهر علی بن موسی الرضا(ع) شاهد تکدی‌گری و اعتیاد باشیم. دلیل این چیزی جز کوتاهی دستگاه‌‎های مسئول نیست ما درآمد و ثروت زیادی داریم، اما مشکل این است که برخی مدیران در تراز جایگاه خود نیستند. یکی از موضوعاتی که باید به طور جدی مطالبه‌گری شود، ریشه‌کنی تکدی‌گری است.

اخلاقی امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات نمایندگان جدید برای ورزش استان، اظهار کرد: هزینه کردن در حوزه ورزش به دلیل اینکه با سلامت جسم و روح ارتباط دارد، سرمایه‌گذاری است. ما در زمینه ورزش همگانی کمبود داریم و به ورزش قهرمانی نیز باید پرداخته شود. ورزش قهرمانی می‌تواند هویت ملی را جبران کند. ما فوتبال را به دلیل کوتاهی از دست دادیم. 

معتمدی‌فر نیز در این خصوص خاطرنشان کرد: ما در اصل مدیریتی مشکل داریم، چرا مدیرانی در حوزه ورزش منصوب می‌کنیم که بدنه ورزشی یا آن‌ها را قبول ندارند یا ادعا می‌کنند در عملکرد خودشان موفق نیستند؟ ما نظام خوبی داریم، اما علت اینکه دستاوردهای مورد انتظار حاصل نمی‌شود، عدم شایسته‌سالاری و عدم مبارزه با فساد است. باید افرادی در مجلس حضور پیدا کنند که سابقه اجرایی دارند و روش حل مساله را می‌دانند. 

بستن مرز راه حل برخورد با اتباع بیگانه نیست

اخلاقی امیری در خصوص حضور اتباع بیگانه اظهار کرد: اتباع بیگانه باید قانونمند شوند، هر چیز غیرقانونی، غیر شرعی است، البته نمی‌توان مرزها را بست، بستن مرز راه حل نیست، بلکه اتباع باید قانونی وارد و خارج شوند. اتباع قانونی مشکلی ندارند، اما باید تحت نظارت مستمر باشند. عدم وجود نظارت ناشی از ضعف ماست. 

معتمدی‌فر نیز در این خصوص بیان کرد: همانند سایر کشورها رعایت قوانین و مقررات اصل است و قطعاً در قوانین و مقررات منافع ملی در اولویت اول قرار دارد، بنابراین مهاجرت‌های غیرقانونی اصلا قابل قبول نیست. به جای اینکه از سرمایه‌داران اتباع بیگانه استقبال کنیم، نسبت به مهاجرت‌های غیر قانونی بی‌تفاوت هستیم. مهاجران قانونی نیز باید تحت حمایت‌های لازم قرار گیرند. 

می‌توان برای ازدواج هر جوان حداقل ۱۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض داد

اخلاقی امیری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم و مجلس یازدهم، عنوان کرد: با تمام نقدهایی که به برخی انتصابات دولت دارم، به دلیل اینکه بعد از هشت سال نگاه به خارج، اکنون نگاه دولت به داخل است، آن را تشویق می‌کنم.

وی همچنین با اشاره به قانون خانواده و جوانی جمعیت مصوب مجلس یازدهم، اضافه کرد: اگر دولت‌ها یک‌دهم آنچه در این ۴۵ سال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه کردند، برای تحکیم بنیاد خانواده هزینه می‌کردند، امروز آسیب‌های اجتماعی تا این اندازه مردم را اذیت نمی‌کرد. در زمینه تسهیل ازدواج قانون جدیدی تصویب شده، اما هم قانون نقص داشته و هم اجرای آن مورد دقت نمایندگان قرار نگرفته است.

نامزد انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه مشهد با بیان اینکه باید برای اعطای صحیح وام‌های ازدواج نظارت‌های لازم صورت گیرد، گفت: اگر منابع انفال را از ۱۰ درصد به ۴۰ یا ۵۰ درصد برسانیم، می‌توان برای ازدواج هر جوان حداقل ۱۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض داد. اگر سیاست‌های چهارده‌گانه رهبری در حوزه خانواده در نظر گرفته شود، مشکل تحکیم خانواده را نخواهیم داشت و آمار طلاق نیز کاهشی می‌شود. 

معتمدی‌فر نیز با بیان اینکه هرگونه اقدامی در زمینه خانواده و فرزندآوری باید مبتنی بر اسناد بالادستی باشد، افزود: سیاست‌های کلان نظام در خصوص جمعیت مربوط به سال ۱۳۹۳ است، چرا این سیاست‌های کلان به مدت ۱۰ سال مسکوت مانده است؟ اگر من به مجلس راه پیدا کنم این موضوع را در اولویت اول خود قرار می‌دهم. برنامه‌ریزی من بر مبنای رویکرد پیامدگرایی است. ۶۰ مشکل اساسی در کشور داریم که یکی از آن‌ها جمعیت است.

کمیسیونی برای بازبینی قوانین این ۴۵ سال را تشکیل می‌دهم 

اخلاقی امیری در پاسخ به سوال ایسنا در مورد چرایی عدم اجرای مناسب قوانین و عدم تحقق برنامه‌های توسعه به میزان قابل قبول، عنوان کرد: ما تلنباری از قوانین، اسناد و برنامه‌ها را داریم. در صورتی که به مجلس راه پیدا کنم، یک کمیسیون برای بازبینی قوانین این ۴۵ سال تشکیل می‌دهم. بسیاری از قوانین با هم تعارض دارند و برخی از دستگا‎ه‌های اجرایی نیز از این تعارض استفاده می‌‎کنند. متاسفانه کشور ما برنامه‌‎محور نیست، بلکه شخص‌محور است. کشور زمانی توسعه پیدا می‌کند که برنامه‌محور باشد. برای برنامه توسعه تلاش زیادی می‌شود اما در نهایت ۳۳ درصد اجرایی شده است. 

عمده نمایندگان پس از ورود به مجلس با مقوله برنامه‌ریزی آشنا نیستند

معتمدی‌فر نیز در پاسخ به این پرسش گفت: مهم‌ترین مشکل ما این است که افرادی که به مجلس راه پیدا می‌کنند، در ابتدا به مرکز پژوهش‌های مجلس مراجعه کرده تا تازه متوجه شوند برنامه‌های توسعه، چشم‌انداز و... چیست و زمانی که به مجلس می‌آیند با مقوله برنامه‌ریزی آشنا نیستند، در حالیکه اشراف نمایندگان نسبت به این موضوع نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

وی ادامه داد: در شکل‌گیری برنامه‌ها، رویکرد پیامدگرایی در نظر گرفته نمی‌شود و در اجرا نیز نمایندگان برای اینکه چهار سال دیگر هم در مجلس حضور یابند، از منابع بودجه برای پاسخ به درخواست مردم استفاده می‌کنند. برنامه‌های ما باید مورد بازنگری قرار گیرند، زیرا به‌روز نیستند. مهم‌ترین موضوع نظارت است که باید بر آن تاکید شود. 

به جای مدیریت شهری، مدیریت شهرداری داریم 

اخلاقی امیری با بیان اینکه ما الان مدیریت شهری نداریم، بلکه مدیریت شهرداری داریم، تصریح کرد: شورای شهر ما شورای شهرداری است و حل این مشکل باید از مرکز دنبال شود. اگر قانون مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر پیاده شود، مشهد نیازمند کمک‌های دولت نخواهد بود. چهار میلیون زائر غیرایرانی ثروت زیادی برای مشهد ایجاد می‌کند، فقط باید هم‌افزایی صورت گیرد. این مسائل به نظارت نمایندگان مجلس بر می‌گردد. در دنیای کنونی نباید پایتخت حرف اول و اخر را بزند، کار باید از ذیل بدنه عظیم دولت شروع شود و شاهد واگذاری اختیارات به استان‌ها باشیم.

معتمدی‌فر نیز در خصوص مشکلات مدیریت شهری بیان کرد: اگر با دید جامع و اشراف نسبت به همه المان‌های مدیریت شهری نگاه کنیم، متوجه می‌شویم مشکل ما این است که در اجرا همه مستقل هستند. اگر طرح جامعی برای مدیریت شهری داشته باشیم، باید به شهرداری نیز نقش داده شود.

برجام مُرد و دیگر نباید آن را دنبال کنیم

اخلاقی امیری در خصوص رویکردهای سیاست خارجی گفت: در حوزه سیاست خارجی براساس نظر مقام معظم رهبری اولین اصل عزت مردم و دوم حکمت است؛ یعنی باید براساس منافع ملی خود بتوانیم قدرت تعامل با تمام دنیا را داشته باشیم. امروز قطع ارتباط منطقی و عقلانی نیست. ایران می‌تواند غیر از رژیم صهیونیستی که جعلی است، بر اساس حکمت و عزت مردم با بقیه کشورها ارتباط برقرار کند، در صورتی که طرف مقابل نگاه استکباری نداشته باشد.

نامزد انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه مشهد افزود: ما این ظرفیت را داریم که با کل دنیا تعامل داشته باشیم. برجام مُرد و دیگر نباید آن را دنبال کنیم. امروز ضوابط و قواعد جدیدی خود را نشان می‌دهد و معادلات جدیدی اتفاق می‌افتد، بنابراین به آینده امیدوار باشید. نگاه من به بیرون نیست، تردیدی نداریم که باید تحریم‌ها را رفع کنیم، اما منطقی نیست که معطل تحریم‌ها باشیم. ۱۰ درصد مشکلات به تحریم‌ها بر می‌گردد و ریشه ۹۰ درصد مشکل در مدیریت است.

معتمدی‌فر نیز در این خصوص عنوان کرد: ما در زمینه سیاست خارجی باید براساس حکمت، عزت و مصلحت ورود پیدا کنیم و این مهم است که در برنامه‌ها و تعاملات خود چه اقداماتی انجام دهیم تا منجر به این پیامد شود. این یک راه حل مهندسی‌شده می‌خواهد. ما الان چه تعداد سفارتخانه، رایزن فرهنگی و دیپلمات داریم و از این ظرفیت چه استفاده‌ای شده است؟ ما برنامه اصلاح ساختار کلان کشور را داریم تا ساختار دولت کوچک شود و جهش تولید را با مشارکت مردم اجرا کنیم، بنابراین در سیاست‌های خارجی نیز  باید رایزن‌های ما در حوزه اقتصادی فعالیت داشته باشند.

صددرصد دنبال شفافیت هستم 

اخلاقی امیری در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان بیان کرد: من صددرصد دنبال شفافیت هستم. به نظر من مردم و مطبوعات می‌توانند قوی‌ترین نظارت را ایجاد کنند و باید در این زمینه مطالبه‌گر باشند.

معتمدی‌فر نیز با بیان اینکه شفاف‌سازی یک اصل است که در تمام ‌سیستم‌ها، سازمان‌ها و برنامه‌ها باید رعایت شود، اظهار کرد:  نمایندگان باید هزینه‌هایی را که از ابتدا انجام داده‌اند را گزارش دهند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری بیان کرد: اولین کار من پس از ورود به مجلس سوال از وزیر آموزش‌وپرورش خواهد بود، زیرا آموزش‌وپرورش برای من مهم است و آینده‌سازان کشور را پرورش می‌دهد. ما در این زمینه عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم که پیگیری خواهم کرد. اولویت اول من برای عضویت در کمیسیون‌ها، کمیسیون فرهنگی یا آموزش است. اولین طرح من در زمان ورود به مجلس بازخوانی آورده انفال به دولت خواهد بود.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : واکنش AFC به خداحافظی اشکان دژاگه؛ خداحافظ قهرمان واقعی

ایرنا : ۸.۷ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد/ اختصاص ۲.۳میلیارد دلار به کالاهای اساسی

ایسنا : تشدید بارش در ۱۰ استان/ احتمال وقوع سیلاب

ایرنا : رئیس‌جمهور قهرمانی تیم ملی تکواندو در آسیا را تبریک گفت

ایلنا : ویدیو: گل اول هوفنهایم به بایرن مونیخ توسط بیر

تسنیم : 3 ناشر کودک بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص دادند

ایرنا : سفارش آیت الله بهجت در تنگناهای اقتصادی

مهر : لایحه حمایت از خانواده تعیین تکلیف شد

ایرنا : معابر مشهد با ۳۰ دقیقه بارش سیلابی شد+فیلم

تسنیم : عملیات وعده صادق برای همه جهان غیرقابل تصور بود

ایلنا : ویدیو: گل اول وردربرمن به بوخوم توسط مارکو فریدل

ایسنا : ارائه آموزش‌های امدادی به مردم خراسان شمالی در دستور کار قرار گیرد

ایسنا : حقوقدان الجزایری: اسرائیل می‌خواهد در وقت اضافه امتیاز کسب کند

ایرنا : آمادگی استان مرکزی برای برگزاری باشکوه سالگرد امام راحل

ایسنا : تدوین برش‌های برنامه‌ای مبتنی بر آمایش شهرستان‌ها جهت تحقق شعار سال

ایرنا : فیلم | تجلیل از اهداکنندگان آثار تاریخی در قزوین

ایسنا : یکی از شاخص‌های دولت سیزدهم ارتباط مستقیم مدیران با مردم است

مهر : حمله موشکی گردان‌های قدس به «عسقلان»

ایلنا : ویدیو: گل دوم بایرن مونیخ به هوفنهایم توسط ماتیاس تل

مهر : سید یک مسابقات مغلوب نیما شد/فینال تمام ایرانی برای یک سهمیه

ایسنا : نشست‌های عربی و ایران؛ حاشیه‌هایی پررنگ‌تر از متن

ایرنا : قطع سامانه پستی برای تسهیل خرید از نمایشگاه مجازی/ ثبت فروش ۴۹۷ میلیارد تومانی

ایسنا : تولید ۹۷ تن بذر فناورانه در خراسان شمالی

ایرنا : ۲ نسخه خطی شاهنامه در همدان رونمایی شد

ایسنا : پایش طرح‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس 

ایسنا : عکس «منتخب هفته»

تسنیم : موفقیت ایران در دست‌یابی به روش نوین اندازه‌گیری متغیرهای آب

ایلنا : ویدیو: گل اول بایرن مونیخ به هوفنهایم توسط ماتیاس تل

ایرنا : حملات حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های رژیم صهیونیستی

ایسنا : توقیف مرغ‌های فاقد مجوز در رضوانشهر

تسنیم : حفظ کیفیت خط قرمز و اولویت نخست مدیران خودرو است

مهر : پیوست رسانه‌ای عملیات وعده صادق یکی از عوامل موفقیت بود

مهر : معجزه پارس جنوبی با توان نیروی کار ایرانی ادامه دارد

مهر : بارش باران باعث سیلاب در غرب آلمان شد

مهر : باران باعث سیلاب در بخش هایی از آلمان شد

مهر : دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان نهاوند

صدا و سیما : تعیین تکلیف لایحه حمایت از خانواده در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام

مهر : رونمایی از اسطرلاب تاریخی دوره سلجوقی در موزه شهر قزوین

تسنیم : بررسی رد مال غیرمنقول دارای اسناد رسمی در دیوان عالی کشور

مهر : ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستان‌های کشور ایرانی است

مهر : فعال کردن واحدهای روستایی اولویت جهاد کشاورزی کردستان است

تسنیم : امکان روزی 2 بار زیارت مسجدالنبی برای بانوان فراهم شد + فیلم

ایرنا : اتکا بر ظرفیت های مردمی برای فعالیت های فرهنگی ضروری است

ایلنا : دستگاه خودپرداز در سال ۱۹۶۰ + فیلم

ایرنا : رییس اداره حفاظت محیط زیست: یک قلاده روباه در کرج زنده گیری شد

مهر : مشارکت مردمی در تولید امنیت یک فرایند دوسویه است

مهر : پایان رای گیری برای انتخاب رئیس جدید مجلس عراق و شروع شمارش آراء

مهر : شمارش آراء نمایندگان برای انتخاب رئیس جدید مجلس عراق

مهر : آغاز آوار برداری از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع) شفت

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید