۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85465953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فعالان فضای مجازی کرج پای کار مشارکت در انتخابات مجلس

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸
کد خبر: 85465953
فعالان فضای مجازی کرج پای کار مشارکت در انتخابات مجلس

کرج - ایرنا - کمتر از یک هفته به برگزاری دومین مرحله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی نمانده و فعالان فضای مجازی که در مرحله اول این دوره از انتخابات در ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ با رویکرد مشارکت حداکثری سنگ تمام گذاشته بودند، این مرحله نیز با فعالیت های تبلیغاتی، فضای مجازی را داغ و رنگین ساخته اند .

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، شبکه‌های اجتماعی مجازی به عنوان یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر تمایل شهروندان به شرکت در انتخابات در کنار تبلیغات محیطی در شهرستان های کرج ، اشتهارد و فردیس در استان البرز با بکارگیری تمام ظرفیت ها در تلاش هستند تا صحنه دیگری از حماسه حضور را در این حوز ها انتخابیه رقم زنند .

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار شد که بر اساس آمار نهایی انتخابات از مجموع ٣٤١هزار و ٥١٨ رای از آراء صحیح صندوق ها، "علیرضا عباسی" با ١٠٨ هزار و ٢٤١ رای به عنوان یکی از نمایندگان مردم حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد به مجلس راه یافت.

"علی شیرین زاد" با کسب ٥٥ هزار و ٢٣ رای و " مصطفی سعیدی سیرایی" با ٤٠ هزار و ٢٣٦ رای در مرحله نخست رای گیری به مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

استان البرز دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری است؛ بنابراین حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس برای برگزاری دومین مرحله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با رقابت بین این ۲ نامزد انتخاباتی فعال شده است .

تمام بسترها از سوی مسوولان و عوامل اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس مهیاست تا این ۲ نامزد انتخاباتی که از بین ۶۴۸ داوطلب ثبت نام شده در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز به مرحله دوم راه یافته اند به رقابت بپردازند.

اما آنچه که بیش از همه در کنار این تلاش ها خودنمایی می کند رویکرد عوامل اجرایی ، نامزدها ، کاربران شبکه های اجتماعی و حتی هواداران نامزدهای انتخاباتی در فضاهای شهری و میدانی برای جلب حضور حداکثری در انتخابات است .

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ شاهد مشارکت ۲۸ درصدی مردم بودیم و در اسفند ۱۴۰۲ به رغم تبلیغات گسترده رسانه های معاند و بدخواهان نظام این رقم به ۳۰.۰۳۴ درصد رسید، این مهم حاکی از آن است که انتخابات از ابعاد مختلف برای سرنوشت کشور و مردم اهمیت زیادی دارد، بویژه اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات به نحوی عبور از بحران‌های تحمیلی دشمنان است.

حفظ حرمت و حریم نامزدهای انتخاباتی مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در کرج

۲ نامزد انتخاباتی در دومین مرحله از دوازدهمین دوره ا نتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج شامل سه شهرستان کرج ، اشتهارد و فردیس ضمن اعلام برنامه ها، مشکلات ، کمبود های این سه شهرستان و حتی استان البرز ضمن آرزوی موفقیت برای یکدیگر تمام بیش از همه چشم امید به خلق حماسه ای دیگر از حضور حداکثری مردم برای بار دوم دراین دوره انتخابات در پای صندوق های رای دارند .

نامزدهای انتخاباتی دومین مرحله از دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کرج،اشتهارد و فردیس در کنار روزمه کاری خود برخی از مسایل و مشکلات استان البرز همچون مهاجرپذیری و نبود زیرساخت را از جمله مشکلات شهرستان های استان دانسته و بر تلاش برای حل آنها تاکید دارند .

ستادهای تبلیغاتی این نامزدهای انتخاباتی نیز در مرحله دوم انتخابات همچنان فعال بوده و در زمان قانونی تعیین شده از سوی ستاد انتخابات استان البرز فعالیت دارند که حضور مردم دراین ستادها، خبر از خلق حماسه ای دیگر از مشارکت را در دومین مرحله از دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ،اشتهارد و فردیس می دهد .

فعالان فضای مجازی کرج پای کار مشارکت در انتخابات مجلس

پیش بینی ۶۶۹ حوزه اخذ رای در حوزه انتخابیه کرج

معاون استاندار البرز از پیش بینی ۶۶۹ حوزه اخذ رای در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دراین حوزه خبرداد .

"یحیی رمضانی" در گفت و گو با ایرنا افزود: مرحله اول انتخابات بدون حاشیه در رقابت سالم بین داوطلبان برگزار شد و محله محور بودن از ویژگی های منحصر به فرد آن بود .

وی یاد آورشد: ۲۲ هزار نیروی اجرایی در دور اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همراه بودند.

رمضانی تاکید کرد: تمام تمهیدات برای برگزاری دوره دوم انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرج پیش بینی شده است .

معاون استاندار البرز بیان کرد: در دوره دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به رغم تلاش های دشمنان برای کاهش حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای ، مشارکت پرشوری را رقم خواهیم زد .

فرماندار ویژه کرج با قدردانی از رییس ستاد انتخابات کرج برای برگزاری انتخابات منطقه محور در شهرداری ها گفت: تلاش برای رفع نواقص دور اول انتخابات منطقه محور در دستور کار قرار دارد.

رمضانی تاکید کرد: به محض صدور فرمان آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور، حوزه انتخابیه کرج وارد مرحله اجرایی کار خواهد شد و تلاش می شود انتخاباتی در تراز ملی را برای مرحله دوم نیز به اجرا بگذاریم.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری انتخابات اظهار کرد: هنوز پرونده انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه بسته نشده است و حال و هوای انتخابات وجود دارد و برای انتخاب دومین نماینده مردم در خانه ملت با همان سطح بندی و فرایندهای پیشین باید اقدامات لازم قانونی انجام شود.

رمضانی افزود: با وجود اینکه دشمن مشارکت زیر هشت درصدی را برای البرز خواب دیده بود و از سویی وجود شاخصه قومیت گرایی استان این امکان و احتمال را برای مشارکت در سایر نقاط افزایش می داد اما با این وجود برگ زرین دیگری در زمینه مشارکت رقم خورد.

وی بیان کرد: میزان مشارکت انتخاباتی استان و بویژه شهر کرج بالای ۳۱ درصد بود که با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این استان در نوع خود مطلوب بوده به نحوی که تمام نقشه های شوم دشمنان نقش برآب شد.

جانمایی شعبه های اخذ رای برای مرحله دوم انتخابات مجلس در کرج

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کرج نیز از جانمایی شعبه های اخذ رای برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس خبرداد.

"مهدی آقابراری " افزود: چینش های لازم دراین زمینه انجام شده و ۷۲ شعبه اخذ رای نسبت به دوره اول تعداد شعب اخذ رای کاهش یافته است.

وی بیان کرد: این شعب به دلایل مختلف از جمله نزدیک بودن به هم از نظر فاصله حذف شده است .

آقابراری گفت: در دوره اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس ۳۵۱ نفر داوطلب داشتیم که در رقابتی سالم همراه شدند .

پیش بینی ۱۸ هزار عوامل اجرایی برای مرحله دوم انتخابات مجلس در کرج

همچنین رییس ستاد انتخابات استان البرز گفت: ۱۸ هزار نفر از عوامل مختلف هیات های نظارت، بازرسی، اجرایی و انتظامی مسوولیت برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس را در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر عهده دارند.

"مرتضی ولی پوری" افزود: تلاش می شود تا در این مرحله از انتخابات نیز همانند مرحله اول، انتخابات بر اساس چهار مولفه اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب در جمع مسوولان نظام برگزار کنیم.
وی بیان کرد: به یقین این سخنان معظم له را به عنوان نصب العین قرار خواهیم داد، بنابراین بر اساس اصول افزایش مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت این انتخابات را برگزار خواهیم کرد.
معاون سیاسی، انتظامی و اجتماعی استانداری البرز در ادامه با تاکید بر تشکیل جلسات لازم برای این دوره از انتخابات تاکید و اظهار کرد: برای برگزاری این دوره از انتخابات در ۲ مرحله تا کنون ۲۹ جلسه ستاد انتخابات در استان با حضور استاندار، اعضای ستاد و سایر عوامل مرتبط برگزار شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان به قرقیزستان می‌رود

ایرنا : عاملان تیراندازی در آبادان بازداشت شدند 

ایسنا : نصیرزاده: افراد سودجو فضای تراکتور را متشنج کردند/ تا حالا زنوزی را اینطور ندیده بودم

ایسنا : سد کلان ملایر سرریز کرد

تسنیم : دستگیری 14 نفر در نزاع دسته جمعی اهواز

مهر : قضاوت تیم داوری ایران در مقدماتی جام جهانی فوتبال

مهر : مجموعه کتاب‌های فانتزی مصور تولید می‌شود

مهر : استقبال از خادمین رضوی در سیاهورود فومن

ایرنا : آخرین روز سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران

ایرنا : نوسازی و بهسازی سالن‌های نمایش خرمشهر برای اجرای ۹ گروه تئاتر صحنه

ایرنا : زنگ خطر برای مدیران در سفرهای استانی؛ زیر ذره بین رئیس‌جمهور قرار دارید

صدا و سیما : یاور شهر ۱۰ افتتاح شد

ایلنا : سرقت عجیب موتورسیکلت سنگین در مرکز شهر تهران + فیلم

تسنیم : عکس‌های متفاوت مهران مدیری در حال گل یا پوچ!

ایرنا : ترامپ:  کاخ سفید به خاطر محاکمه ساختگی باید از من عذرخواهی کند

ایرنا : ترامپ: کاخ سفید به خاطر محاکمه ساختگی باید از من عذرخواهی کند

ایلنا : ویدیو: گل سوم دورتموند به دارمشتات توسط براندت

ایرنا : مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد

مهر : محکومیت برای عرضه خارج از شبکه آرد نانوایی در کرمانشاه

ایرنا : جانشین فراجا: مقابله با اراذل و اوباش با قاطعیت در کشور ادامه می یابد

ایرنا : سیلاب سه مسیر اصلی در کلانشهر مشهد را مسدود است

ایلنا : ویدیو: گل دوم ماینس به ولفسبورگ توسط ون دن برگ

مهر : حمایت از حقوق کشاورزان گندم‌کار جوانرودی مدنظر مسئولان باشد

ایسنا : نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی: ما آشکارا در حال شکست هستیم

تسنیم : آن مرد بسیار

صدا و سیما : جبلی: تازه‌های نشر، منبع خوبی برای تولید آثار رسانه‌ای هستند

مهر : آماده‌باش هلال‌احمر در ۱۰ استان درگیر تغییرات جوی

ایسنا : مدال برنز مسابقات پارا دو و میدانی جهان به پاپی رسید

ایرنا : رای گیری برای انتخاب رئیس پارلمان عراق به دور دوم کشیده شد

ایلنا : ویدیو: گل دوم هوفنهایم به بایرن مونیخ توسط کراماریچ

ایسنا : آسیب تگرگ به بسیاری از خودروهای سطح شهر مشهد

تسنیم : سومین شکست تیم ملی والیبال مقابل برزیل

مهر : کارگاه پتروشیمی دهدشت فعال شد/ عملیاتی سازی طرح الفین گچساران

ایسنا : رادان به مالزی رفت

ایلنا : ویدیو: گل اول یونیون برلین به فرایبورگ توسط هولبراش

ایرنا : استاندار به مرکز کنترل و مدیریت ترافیک مشهد رفت

ایرنا : تمدید یک هفته‌ای مهلت بهره‌مندی بیمه‌شدگان جدید از هدیه ویژه خرید کتاب

ایرنا : استاندار فارس: جوان سازی جمعیت کشور در دستور کار دولت است

صدا و سیما : تظاهرات هفتاد و ششمین سالروز نکبت در لندن

صدا و سیما : ابطال گذرنامه تعداد دیگری از مخالفان کرد ایران در عراق

مهر : برپایی نمایشگاه خوشنویسی در حاشیه همایش «شمیم رضوی» سریش‌آباد

صدا و سیما : از کشف چای آغشته به تریاک تا ورزشگاه آزادی بین ۲۰ ورزشگاه برتر جهان

ایرنا : لاپید: گانتس باید امشب خروج از کابینه را اعلام کند

ایسنا : کاهش آمار طلاق در فارس

مهر : ایام دهه کرامت، ۸۰ کاروان «زیر سایه سخن» در ۳۱ استان حضور یافتند

ایلنا : رییس سازمان صدا و سیما از نمایشگاه کتاب بازدید کرد

مهر : بسیج رسانه گیلان رده برتر کشور شد

ایسنا : سرویس‌دهی قطارهای مشهد به موقع انجام می‌شود/ مسافران از قطار جا نمانند

ایسنا : سالانه ۸۰۰ هزار دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان انجام می‌شود

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید