نامزد نمایندگی مجلس: بهترین مسیر قانونگذاری لایحه محوری است/توسعه از مسیر تعلیم و تربیت

شیراز - ایرنا - نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان گفت: بهترین مسیر برای قانون‌گذاری، لایحه ‌محوری است، چرا که دولت آن را ارائه  می کند، منابع مالی آن را در نظر می‌گیرد، موانع اجرای آن را رفع و انگیزه بیشتری برای اجرایی کردن آن دارد.

ابراهیم عزیزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: برخی مسائل برای مردم در اولویت قرار دارد که اگر این موارد در لوایح دولت دیده شود، بهترین حالت است.

وی افزود: با این حال، اگر دولت برخی از این اولویت‌ها را در لوایح خود نبیند، آنگاه مجلس باید به سوی طرح‌هایی برای کمک به این مسائل حرکت کند.

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته همه طرحها نیز الزاما بار مالی برای دولت به همراه ندارد، بلکه بسیاری از آنها مجوز و راهگشایی برای حل مسائل است.

موفقیت مجلس یازدهم به معنای آن نیست که مردم مشکل ندارند

عزیزی، نماینده فعلی مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم از مجالس موفق کشور بود اما این گفته به معنای آن نیست که مردم مشکل ندارند بلکه این مجلس در تصویب قوانین و لوایحی که دولت برای حل مشکلات مردم ارائه کرد، پیشقدم بود.

وی در بیان برخی از مهمترین مصوبات مجلس یازدهم، عنوان کرد: نخست باید از قانون جهش مسکن شروع کنیم؛ یکی از مسائل مهمی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند اما مشکلی در قانونگذاری ندارد، تولید مسکن است، امروز مجلس نه تنها در این زمینه مانع نیست بلکه پشتیبان دولت هم شده است.

قانون شفافیت به عنوان مطالبه‌ای عمومی از دیگر قوانین مصوب مجلس یازدهم بود که اکنون در حال طی کردن مراحل نهایی است؛ برخی افراد شفافیت را تنها در روشن بودن آرای نمایندگان می‌بینند که این نوعی سطحی نگری به این قانون است

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، بیان کرد: مجلس یازدهم طرح سه گانه‌ای برای حل مساله مسکن به تصویب رساند که شامل قانون ساخت چهار میلیون مسکن، قانون ساماندهی اجاره بها و قانون مالیات بر خانه‌های خالی است.

عزیزی ادامه داد: قانون شفافیت به عنوان مطالبه‌ای عمومی از دیگر قوانین مصوب مجلس یازدهم بود که اکنون در حال طی کردن مراحل نهایی است.

وی گفت: برخی افراد شفافیت را تنها در روشن بودن آرای نمایندگان می‌بینند که این نوعی سطحی نگری به این قانون است؛ شفافیت به این معنا است که معاملات دولتی در معرض دید عمومی قرار گیرد، مردم از قراردادهای دولتی غیر از موارد دفاعی و امنیتی مطلع باشند و حتی در جریان گفت‌وگو ها و مذاکرات مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز قرار گیرند.

عزیزی افزود: مجلس شورای اسلامی امروز هم از شفاف‌ترین ارکان کشور است و از صبح که زنگ مجلس به صدا در می‌آید تا آخرین لحظه، جلسات از صدا و سیما پخش زنده می‌شود.

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه قانونگذاری توجه خاصی به اقشار مختلف مردم شد، ادامه داد: باید نگاه به توسعه را از مسیر تعلیم و تربیت به پیش ببریم و این معنای ان است که لازم است، سختی‌های شغل معلم و آسیب های حقوقی او را ببینیم و جایگاه و منزلت معلم را ارتقا دهیم.

او افزود: توجه به اقشار مختلف را در مجلس یازدهم از فرهنگیان آغاز کردیم و قانون رتبه بندی معلمان که سال‌ها بر زمین مانده بود به سرانجام رسید تا به فرصتی برای خدمت به فرهنگیان تبدیل شود.

عزیزی اظهار کرد: هر چند این قانون امروز فرصت خوبی برای حوزه تعلیم تربیت است اما کماکان در آموزش و پرورش کشور راه‌های نرفته بسیار است؛ باید رتبه بندی مدارس، توجه به نیروهای خدماتی مدارس و حل مسائل نیروهای اداری آموزش و پرورش در نظام ساماندهی کارکنان دولت از دیگر مواردی است باید در دستور کار قرار گیرد.

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانونی دیگری که به صورت موضوعی در اولویت مجلس یازدهم قرار گرفت، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بود که از ۱۴۰۳ اجرایی می شود و ۵۰ هزار میلیارد هم برای اجرای این قانون در این سال پیش بینی شده است.

وی با اذعان به اینکه بازنشستگان در این سالها آسیب بسیاری دیدند، گفت: فاصله شاغل و بازنشسته زیاد بود، در حالی که بازنشستگان با داشتن نوه و رفت و آمد بیشتر و مشکلات دوره پیری و بیماری نیازمندی بیشتری به مراتب هزینه‌های بسیاری دارند.

عزیزی یادآور شد: قانون متناسب سازی چندین‌بار میان دولت و مجلس رفت و آمد کرد و حتی به خاطر اجرای این قانون کلیات لایحه بودجه نیز رد شد و در نهایت به سرانجام رسید تا از امسال اجرایی شود.

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از دیگر قوانین مصوب مجلس یازدهم که نیازهای اقشار مختلف را مد نظر قرار داد، ساماندهی کارکنان دولت بود.

او توضیح داد: در دستگاه‌های دولتی چندین مدل استخدام از جمله موقت، پیمانی، شرکتی، رسمی، قراردادی، قرارداد معین وجود داشت و در پرداخت حقوق آنها شاهد بی عدالتی بودیم، ساماندهی این مساله در اولویت مجلس یازدهم قرار گرفت و پس از چندین بار رفت و آمد میان مجلس و دولت تبدیل به قانون شد.

عزیزی عنوان کرد: قانون امنیت غذایی از دیگر مصوبات مجلس یازدهم بود که به رشد شاخص‌های کشاورزی و قیمت گذاری محصولات کمک بسیاری می کرد.

وی اضافه کرد: قوانین مالیات بر خودروها و خانه های لوکس نیز از دیگر مواردی بود که در گذشته مغفول مانده بود و تصویب آن در مجلس یازدهم به کاهش فاصله طبقاتی و نزدیک شدن به عدالت کمک می‌کند.

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان گفت: قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها از دیگر مصوبات مجلس یازدهم بود که به فرموده رهبر معظم انقلاب، کشور را از سرگردانی نجات داد و مسائل اقتصادی را از مسائل سیاسی جدا کرد.

تعیین حقوق برای سربازان، اعتماد به نفس جوانان را افزایش داد

عزیزی با اشاره به اقدامات مهم ستاد نیروهای مسلح کشور در رسیدگی به مساله سربازی، گفت: در کمیسیون امنیت ملی و تلفیق مجلس یازدهم، شاهد راهکارهایی برای کمک بیشتری به مساله سربازی بودیم تا به جای اینکه به این خدمت مقدس نگاهی اجباری شود، با رویکردی تشویقی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: از جمله مصوبات مجلس یازدهم تعیین حقوق برای سربازان بود؛ به گونه‌ای که امروز جوان کشور وقتی به این امر مقدس می‌پردازد، اگر دارای تحصیلات و بویژه متاهل باشند، بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون حقوق دریافت می‌کند که با افزایش حقوق ۱۴۰۳، شاید تا ۱۸ میلیون نیز برسد.

عزیزی اظهار کرد: همین یک قانون بسیار به جامعه ما کمک می‌کند، جوان با اعتماد به نفس به سربازی می‌رود و دیگر فرار از خدمت نخواهیم داشت.

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در برنامه هفتم توسعه نیز پیش بینی شده تا خدمت مقدس سربازی به صورت میانگین و در طول برنامه از ۲۴ ماه به ۱۴ ماه کاهش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین در این برنامه پیش بینی شده تا همه افراد ۳۵ ساله با ۲ فرزند، از خدمت سربازی معاف شوند.

فارس به قطب فولادی کشور تبدیل می‌شود

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، درباره اقدامات و برنامه‌های استانی خود نیز گفت: همواره به اشتباه، فارس به عنوان استانی برخوردار نگریسته شده که در مدت فعالیت خود در مجلس یازدهم تلاش کردیم نگاه‌ها به این استان را تغییر دهیم.

عزیزی اظهار کرد: دولت‌ها باید با توجه به شاخص‌ها و متناسب با ماموریت‌هایی که استان‌ها به عهده دارند از آنها پشتیبانی کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده، انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس است؛ توسعه بدون آب بی‌معنا است و باید هدفگذاری در زمینه آب را ادامه دهیم.

همواره به اشتباه، فارس به عنوان استانی برخوردار نگریسته شده که در مدت فعالیت خود در مجلس یازدهم تلاش کردیم نگاه‌ها به این استان را تغییر دهیمعزیزی یادآور شد: وزارت نیرو ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس را به استان فارس تخصیص داده، اکنون یک خط انتقال در حال اجرا است و می‌توانیم در آینده نیز ۲ خط انتقال آب دیگر از خلیج فارس به استان اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: انتقال آب از سد تنگ سرخ و سد دردود زن از دیگر اقداماتی بود که آغاز شده و به سرانجام رسیده است.

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان گفت: یکی دیگر از مسائل پیگیری شده تقویت خطوط ریلی فارس و شیراز است؛ این استان چهار خط ریلی شامل راه آهن شیراز به بوشهر، شیراز - اقلید - یزد- خراسان، شیراز- گل گهر و شیراز به خوزستان دارد که از گذشته تعیین تکلیف آن مطالبه مردم از دولتها بوده است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، امروز راه‌آهن اقلید- شیراز- یزد آماده بهره‌برداری کامل است، راه آهن شیراز- بوشهر از محل تهاتر نفتی با قدرت دنبال می‌شود، راه آهن شیراز- گل گهر در حال اقدام است و توافقات اولیه خط ریلی شیراز به خوزستان نیز انجام شده است.

عزیزی اظهار کرد: با ایجاد این خطوط ریلی، می توانیم در آینده خود را به عنوان قطب ریلی جنوب کشور و استانی توسعه یافته در صنعت ریلی مطرح کنیم.

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان ادامه داد: در زمینه خطوط آزادراهی نیز خط شیراز اصفهان به پایان رسید و مسیر شیراز – بوشهر نیز در حال پیگیری است که این خط در آینده یک فرصت بزرگ اقتصادی را برای فارس ایجاد می‌کند.

وی افزود: در حوزه خودروسازی نیز اقدامات خوبی در استان انجام شد؛ برخی از خطوط خودرو سازی افتتاح شده و شایان دیزل، آرشام دیزل در آینده فرصت‌های خوب خودرو سازی برای فارس است.

عزیزی اضافه کرد: فارس سهمیه ۳۰ درصدی نیز از ایران خودرو دارد که باید سایر عقب ماندگی‌ها آن مانند بدنه و رنگ نیز ارتقا یابد.

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان بیشترین تکیه ما بر احداث بیمارستان‌های مورد نیاز دولتی بوده که با عقب ماندگی روبرو بودیم.

عزیزی گفت: اکنون پنج بیمارستان یکهزار و ۴۰۰ ، ۷۰۰ ، ۶۰۰ ، ۳۰۰ و ۲۰۰ تختخوابی را شروع کرده‌ایم که البته زمان زیادی می برد تا به بهره‌برداری برسد، اما در آینده، فارس را تبدیل به استانی برخوردار در این زمینه می‌کند.

وی ادامه داد: در زمینه فولاد فارس نیز قدم‌های خوبی برداشته شده و با ایجاد خطوط انتقال آب، خطوط ریلی، آزادراهی و بزرگراهی، این استان از قطب‌های فولادی کشور خواهد شد.

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان اظهار کرد: اگر اتصال فارس به خلیج فارس به عنوان یک نیاز اولویت دار از مسیر آزادراهی و ریلی و الحاق به خلیج فارس رفع مانع شود، ما شاهد اقتصاد متکی به دریا را خواهیم داشت تا فارس علاوه بر گردشگری و دیگر ظرفیت‌های داخلی خود، از اقتصاد دریامحور نیز بهره‌مند شود.

عزیزی با بیان اینکه مسائل محلی مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان نیز در اولویت قرار گرفته است، گفت: به عنوان نمونه همزمان با آزادراه شیراز- اصفهان و شیراز- بوشهر، جاده شیراز به کوهمره سرخی نیز پیگیری شد و همراه با خط انتقال آب از خلیج فارس، به خطوط آبرسانی روستایی مردم نیز پرداخته شده است.

وی اضافه کرد: نجات رودخانه کره کوهمره سرخی از شوری کار بزرگی بوده که با انجام آن مردم از مشکلات شدید و باغات از نابودی نجات پیدا کردند.

عزیزی افزود: در زرقان نیز تامین آب کشاورزی و شرب و محور مواصلاتی مرودشت به رحمت آباد و خرامه بسیاری از مشکلات مردم را رفع کرد و در لپویی شیراز اقدامات خوبی برای تامین آب مورد نیاز مردم انجام شد و پس از سال‌ها، مردم این شهرک از آب شیرین سد درود زن بهره‌مند شدند.

از فرمانداری شیراز تا رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور

نماینده فعلی و نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان درباره کارنامه اجرایی خود گفت: در دوره فعالیت مجلس یازدهم به عنوان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رئیس فراکسیون جنوب کشور و نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم خدمت کرده‌ام.

عزیزی افزود: پیش از این از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۴ در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کردم و از اوایل ۱۳۸۵ وارد دولت و وزارت کشور شدم و تا پایان ۱۳۸۸ در سمت فرماندار شهرستان شیراز فعالیت کردم.

وی ادامه داد: پس از آن به عنوان معاون سیاسی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه کار دادم و از ۱۳۹۰ به عنوان استاندار هرمزگان در سواحل خلیج فارس خدمت کردم.

عزیزی اضافه کرد: تا شش ماه نخست فعالیت دولت یازدهم در بدنه دولت مشغول به کار بودم و پس از آن به سپاه پاسداران و سازمان بسیج سازندگی بازگشتم و به عنوان رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خدمت کردم و از سال ۱۳۹۸ نیز توفیق نمایندگی مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی را پیدا کردم.

انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در دور دوم ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در استان فارس نیز نامزدها برای انتخاب یک نماینده مرودشت و ۲ نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : شهردار مشهد: وضعیت حادی در شهر نداریم

ایرنا : اسماعیل‌نژاد: بازی به بازی بهتر شدیم/ رزنده: تفاوت والیبال ایران و برزیل در سرویس‌ها بود

مهر : ترامپ: کاخ سفید باید به‌خاطر محاکمه ساختگی از من عذرخواهی کند

ایرنا : بنیاد مسکن مکلف به خرید سیمان و فولاد مسکن‌های حمایتی از بورس کالا شد

ایلنا : ردپای ۲۳ هزار ساله تاریخ آمریکا را بازنویسی کرد

ایسنا : کاپیتان تیم ملی والیبال برزیل بعد از پیروزی مقابل ایران چه گفت؟

ایسنا : واکنش امین اسماعیل‌نژاد به شکست مقابل والیبال برزیل

تسنیم : دیدار سفیر ایران در ریاض با امیرعبداللهیان با محوریت حج

ایسنا : رضا علیپور در چین به سهمیه المپیک نرسید/ ارتقا رکورد سرعت سنگ‌نوردی ایران

ایسنا : هنوز تمام اقدامات جهاد دانشگاهی در کشور شناخته شده نیست

ایرنا : جشنواره هنری "گنجینه مهر" در مشهد برگزار شد

ایرنا : جوان ماهنشانی در استخر پرورش ماهی غرق شد

تسنیم : چرایی استفاده از جنگنده برای ترور در جنین؛زوال سلطه اسرائیل

ایرنا : مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا: مربیان ایران به دانش روز احتیاج دارند+فیلم

ایسنا : اعلام زمان برگزاری مراسم یادبود زری خوشکام

ایرنا : تأمین نیاز نشر با راه اندازی کارخانه زاگرس

ایرنا : استاندار قزوین: تسهیلات بانکی در مسیر توسعه هزینه شود

ایرنا : پائز: پیشرفت‌مان چشمگیر است/ برای المپیک خواهیم جنگید

ایرنا : پهنه‌های معدنی کشور به صورت کامل آزادسازی می‌شود

مهر : ناو سردار شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه از ماموریت اقیانوسی بازگشت

ایرنا : دیدار سفیر ایران در عربستان با امیرعبداللهیان

ایلنا : اقدام جالب کاپیتان بایرلورکوزن؛ جام قهرمانی را به هواداران دادند(ویدیو)

صدا و سیما :  ادامه برگزاری تظاهرات در چند کشور جهان در حمایت از فلسطین

ایسنا : نقش ویژه روسای جمهور ایران و تاجیکستان در برقراری مناسبات فرهنگی

ایلنا : لحظه بالابردن جام قهرمانی توسط کاپیتان بایرلورکوزن(ویدیو)

ایسنا : بازداشت عاملان تیراندازی غیرمجاز در آبادان

ایسنا : بازداشت ۱۴ نفر در یک نزاع دسته جمعی در اهواز

ایسنا : قاتل ۱۸ ساله ایلامی تسلیم پلیس شد

ایرنا : احیای واحدهای تولیدی مازندران عامل افزایش اشتغال/موفقیت دولت در رصد میدانی عملکرد مدیران

ایسنا : بارش شدید باران و تگرگ در اکثر محورهای خراسان رضوی/ تلفات جانی در تصادفات نداشته‌ایم

ایسنا : توقیف رنجرور ۱۵ میلیاردی در جاده چالوس

ایرنا : تمام نیاز نشر با راه‌اندازی کارخانه کاغذ زاگرس تامین می‌شود/تقویت ویترین کتاب+ فیلم

ایسنا : کمبود فضا از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌غربی است

ایسنا : کمبود مکان از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌غربی است

مهر : پایگاه امداد ساحلی و دریایی در بوشهر با جدیت دنبال شود

مهر : ۲۴۰۰ پروژه گردشگری در کشور در حال اجرا است

مهر : هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود/ احتمال وقوع گرد و خاک در استان

مهر : ساخت وسازهای غیر مجاز در دزفول قلع و قمع شدند

مهر : خریداری حدود ۱.۴ میلیون تن گندم از کشاورزان خوزستانی

مهر : محکوم به قصاص در شهرستان باوی از چوبه‌دار رهایی یافت

مهر : خودمان را به کنست می‌رسانیم/تنها راه بازگرداندن اسرا توقف جنگ است

ایسنا : نوجوان ۱۵ ساله اطلاعات بانکی ۱۳۰۰ را دزدید!

ایسنا : اعضای پیوندی هم «شخصیت» دارند/اگر به هوش مصنوعی طعنه بزنید ...

ایسنا : نمره بالای X۵۵ پرو در تست‌های ایمنی معتبر دنیا / فراخوان مدیران خودرو، یعنی مسئولیت‌پذیری

ایسنا : نمره بالای X۵۵ پرو در تست‌های ایمنی معتبر دنیا / فراخوان مدیران خودرو یعنی مسئولیت‌پذیری

مهر : مسیر جاده سبزوار- روداب همچنان بسته است

مهر : ۷۰۰ دوره آموزش همگانی توسط هلال احمر استان بوشهر برگزار شد

ایسنا : این هشدارها را درباره سیل جدی بگیرید

مهر : راه‌اندازی خط راه آهن سنندج به مشهد پیگیری می‌شود

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید