نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش جای زد و بند سیاسی و جناح بازی نیست

آموزش و پرورش جای زد و بند سیاسی و جناح بازی نیست

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در محیط تعلیم و تربیت نباید تبعیض‌های ناروا داشته باشیم گفت: دستگاه تعلیم و تربیت جای این‌ کارها نیست. این کار باعث از بین رفتن انگیزه و دلسرد شدن معلمان و استادان می‌شود. باید از اصل شایسته سالاری صیانت کرد چرا که آموزش و پرورش جای زد و بند سیاسی سیاسی بازی و جناح بازی نیست.

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم، عصر پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت ماه در دیدار با معلمان نمونه استان و جمعی از فرهنگیان با تاکید بر اینکه ترکیب علم و دین و توسعه فرهنگ اخلاق و معنویت و پرورش جوانان انقلابی از وظایف معلمان است، بیان کرد: عزتمندی و سربلندی ایران عزیز در گرو ارج نهادن به مقام والای اساتید آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است.

وی اظهار کرد: خیلی خوشحالیم که امروز در جمع قشر زحمت‌کش جامعه معلمان عزیز حضور یافتیم و سالروز شهادت عالم دین و دانش، استاد آیت الله مطهری را گرامی می‌داریم که به نام روز معلم نامیده شده است.

وی ادامه داد: شهید مطهری با تکیه بر قدرت علمی، عقیدتی و فلسفی هر گونه شبهه و سوال در حوزه دین را پاسخ می‌دادند و با شمشیر قلم و بیان و با منطق و استقلال با انحرافات شجاعانه مبارزه می‌کردند. حضرت امام (ره) فرمودند خدمتی که مرحوم مطهری به نسل جوان و دیگران کرده، کم کسی انجام داده و آثاری که او به یادگار کذاشته، واقعا استثنائی و همه آثارش خوب و انسان ساز و برای کشور مفید است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه معلم را بزرگ و بامنزلت می‌شناسیم، گفت: معلم هم بزرگ است و هم سزاورار بزرگی و هم واجد ارزش و منزلتی بسیار والا. بانگاهی به تاریخ  زندگانی بشر، می‌بینیم که انسان با پیروی از معلمان و بودن در معیت آنان دست به تغییرات اساسی زده است.

وی ادامه داد: معلمان زندگی بشر را از ظلمت‌ها به سوی نور هدایت کرده‌اند و کسانی هستند که با آموختن اخلاقیات در وجود خود فضایل را در عمل متجلی ساخته و با آموختن آن به شاگردان خود به آن‌ها کمک می‌کنند تا همراه با معلم شعله‌های آتش ناشی از رذایل اخلاقی را در وجود خود و دیگران خاموش کنند و این ترتیب تعالی بوده و  زمینه رشد انسان‌های اخلاقی و جامعه اخلاقی را فراهم می‌آورد که در آن همه از اداب و اخلاقیات برخوردارند.

آل هاشم افزود: این روز عزیز را به تمام کادر آموزشی و اداری و تمام کسانی که به نوعی در آموزش هستند تبریک می‌گوییم. تربیت انسان‌ها و دانشمندان و متخصصان دو وظیفه دستگاه تعلیم چه در آموزش و پرورش و چه در دانشگاه‌ها است؛ شما که در آموزش و پرورش مشغول هستید، می‌توانید هم در علم و هم در انسانیت افرادی را پرورش دهید که به کار جامعه و مردم بیایند.

وی تاکید کرد: محیط آموزش و پرورش، محل تبادل فرهنگ و تبادل علم است و اساتید، مدیران، مربیان، معلمان و دبیران در راس این تبادل قرار گرفته‌اند و داشتن صلاحیت و شایستگی‌های علمی ایجاد اشتیاق به علم و دانش در دانش‌آموزان احساس مسئولست نسبت به آینده دانش‌آموزان از ویژگی‌های بارز معلمان و دبیران و دلسوزان آموزش و پرورش است.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: درجه و شخصیت علمی استاد و معلم جایگاه ویژه‌ای در ذهن و شخصیت دانش‌آموزان دانشجویان و دانش پژوهان به جود می‌آورد که لازم است از این جایگاه تاثیرگذار برای پرورش جوانان خوش روحیه، امیدوار، خوشبین، شجاع، آینده‌نگر و دارای ایمان و اعتماد به نفس و معتقد به مبانی نظام برخودار از روحیه خدمت و پایبند به تعلقات معنوی و میهنی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه عشق و علاقه داشتن به معلمی لذت بخش است، اظهار کرد:  خیلی‌ها معلمی و استادی را شعل نمی‌دانند و معتقدند معلمی نوعی عشق و علاقه است و این شغل با بسیاری از شغل‌ها قابل قیاس نیست و جایگاه استادی جایگاهی تخصصی بوده و استاد و معلم متخصص در علم دانش است که سال‌ها برای کسب آن زحمت کشیده‌اند.

وی با اشاره به مراسم تجلیل و تکریم که سالانه یک بار در هفته گرامی داشته می‌شود، گفت: معلمان به احترام و تکریم نه یک روزه بلکه در طول سال نیاز دارند. معلمان، انتظار ادب و حسن خلق از نظام آموزشی دارند. دانش آموز، دانشجو و مدیر باید به استاد خود احترام بگذارند. بیشترین گله‌مندی معلمان از این بابت است که در کشورمان باید شایسته سالاری بیشتری انجام شود.


امام جمعه تبریز تصریح کرد: در محیط آموزش و پرورش، حرف اول و آخر را علم و دانش و رتبه و مقام علمی می‌زند.  نمی‌گویم نباید به مسایل سیاسی آگاهی داشته باشند؛ اتفاقا آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی باشند. از شما معلمان و دبیران و دیران عزیز انتظار داریم در کنار علم آموزی به تزکیه تربیت و اخلاق توجه بیشتری داشته باشید تا هم در خودتان و هم در دانش‌آموزان ایجاد آگاهی و شعور کنید.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم علم و اخلاق در آموزش و پرورش حفظ شود و به جامعه هم تسری پیدا کند. هر جا مسئولیت قبول می‌کنید نقش گذشتگان از خودتان را قدر بدانید و آن‌هایی که مدت‌ها زحمت کشیده‌اند، ارج نهاده شوند. اگر گذشتگان به نوبه خود کار نمی‌کردند، معلوم نبود امروز من و شما در این مسئولیت‌ها باشیم.

آموزش و پرورش جای زد و بند سیاسی و جناح بازی نیست


مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در حاشیه این دیدار ضمن عرض تبریک به تمامی معلمان و دلسوزان و دغدغه‌مندان حوزه تعلیم و تربیت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و شهدای فرهنگی با اشاره به همراهی همیشگی مسئولان و ائمه جمعه با دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: در طول این چند ماه که خادم دستگاه تعلیم و تربیت استان بوده‌ام، ائمه جمعه و روحانیت معزر و در راس آن از حمایت‌های حضرت آیت الله آل‌هاشم بهره‌مند شده‌ایم و از توجه ویژه و حمایت ایشان از دستگاه تعلیم و تربیت، قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز امام جمعه محبوب تبریز، میزبان ۷ معلم نمونه و ۵ نفر از همکاران نمونه در حوزه کیفیت بخشی است که از میان بیش از ۳۰ هزار معلمی انتخاب شده‌اند که می‌توانستند در فرایند انتخاب معلم نمونه شرکت کنند که ۱۲۰ نفر از بین شرکت کنندگان به عنوان معلمان نمونه در سطح مدرسه، منطقه و استان انتخاب شده‌اند. تمامی معلمان به ویژه معلمان منتخب حاضر در این جمع دلسوز بوده و شغلشان را با عشق و علاقه انتخاب کرده‌اند.

سعادتی، دیدار روزگذشته معلمان با رهبر معظم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: عملکرد دستگاه تعلیم و تربیت مورو تایید نسبی ایشان بود و به عنوان خادمان تعلیم و تربیت در استان تلاش کرده‌ایم در مسیری حرکت کنیم که دغدغه نظام است. رهبر معظم انقلاب، حمایت از حوزه پرورشی و توجه به حوزه آسیب‌های اجتماعی را نیز مورد تاکید قرار دادند.

وی ادامه داد: در استانمان در قالب فعالیت‌های پرورشی، حدود ۶۰ درصد معتکفین امسال را دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند و آموزش و پرورش برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی در قالب طرح فراگیر پرورشی، شاخص‌هایی را تعریف کرده و اطلاعات را در سامانه نورینو ثبت می‌کنند و در حوزه اجتماعی نیز سامانه نماد طراحی شده و خوشبختانه از نظر آمار و ثبت اطلاعات استانمان جزو استان‌های برتر قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت روان دانش‌آموزان، بیان کرد: غربالگری دانش‌آموزان با هدف شناسایی افراد مستعد آسیب‌های اجتماعی انجام می‌گیرد که بیش از ۸۲ درصد دانش‌آموزان استان (گروه هدف) تا به حال مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

سعادتی با تشریح افدامات انجام شده در حوزه برپایی نماز، اظهار کرد: برگزاری نماز جماعت در ۸۲.۵ درصد مدارس استان و ثبت آن در سامانه نورینو از جمله این اقدامات بوده و تلاش‌ها بر برگزاری باکیفیت و منظم نماز جماعت در مدارس است. هم اکنون مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۴ رشته در حال برگزاری بوده و ۱۲۷ هزار نفر از دانش‌آموزانمان وارد چرخه مسابقات شده‌اند.

وی افزود: در کنار توجه به حوزه پرورشی، حجم اعتبارات تخصیص یافته به حوزه پرورشی در دولت سیزدهم قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست و افزایش چشمگیری داشته است. آموزش و پرورش متلعق به همه مردم ایران است و معتقدیم آموزش و پرورش بدون کمک سایر دستگاه‌ها و نهاوها و روحانیت نمی‌تواند به اهداف تعریف شده دست یابد و از تمام کسانی که ما را در این مسیر همراهی می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

آموزش و پرورش جای زد و بند سیاسی و جناح بازی نیست



انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : تلاش روابط عمومی‌ها در ۱۶ شبکه و کانال تلویزیونی

مهر : اجرای رأی دیوان عدالت اداری در مورد ابطال بخشنامه گمرک

ایسنا : پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ایسنا : هدایت ۸۰ درصد پژوهش‌ها در حوزه هوش مصنوعی

مهر : شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۳۰۳ نفر افزایش یافت

مهر : کردستانی‌ها در پاسداری از خون شهدا نقش‌آفرینی کردند

مهر : حضور کاروان زیر سایه خورشید در آبدانان

ایرنا : آخرین وداع با مجلس یازدهم/ سیستان و بلوچستان ۴ استان می‌شود؟

ایسنا : ابلاغیه جدید ستاد مبارزه با قاچاق برای حل مشکل طلافروشان

مهر : سیل به ۶۰ روستا در الموت آسیب رساند

تسنیم : رئیسی: مازندرانی‌ها در دفاع از کشور‌ همیشه در میدان بوده‌اند

تسنیم : افزایش قیمت بیت کوین تا 66 هزار دلار

صدا و سیما : رگبار، رعد و برق و بارش های پراکنده در مناطقی از کشور

ایرنا : امدادرسانی هلال احمر خراسان شمالی به ۲۸۰ نفر سیل‌زده 

تسنیم : تلاش ایران و روسیه برای ایجاد واحد پولی مشترک بریکس

ایرنا : حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از دیدار مردمی رئیس‌جمهور در نوشهر +فیلم

ایلنا : سوزا: ایرانی‌ها در سطح بسیار بالایی والیبال بازی می‌کنند

ایلنا : ​بکارگیری ظرفیت های روابط عمومی استانداری تهران برای مبارزه با فساد اداری

ایسنا : تصویب ۱۱۷ مصوبه و تخصیص اعتبار آن‌ها در سفر رئیس جمهور به مازندران

مهر : پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت»هیات خادم الرضا(ع) قم برپا می شود

ایلنا : در دولت سیزدهم صبح جمعه تعطیل نیست

ایسنا : سیلاب‌های کلات با دوره بازگشت بیش از ۲۵ تا۵۰ سال هستند/تمامی سیلاب‌های هفته گذشته واردسدها شدند

ایسنا : از ثواب صلوات روز جمعه غافل نشوید!

تسنیم : بزرگترین انگیزه رونالدو در 39 سالگی چیست؟

مهر : اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره یک ادعا

مهر : اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی»

مهر : توضیحات اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره یک ادعا

مهر : آمریکا مسئول اصلی نسل کشی غزه است/ محتمل بودن بازداشت نتانیاهو

تسنیم : معطلی 16 ساله سد کله‌سر شهرستان گرمی/ مشکل کار کجاست؟

صدا و سیما : چهار کشته و قطع برق بیش از یک میلیون خانوار آمریکایی بر اثر طوفان

صدا و سیما : چهار کشته و قطع برق بیش از یک میلیون آمریکایی بر اثر طوفان

ایرنا : نساجی مازندران در مسیر تبدیل به کارخانه نوآوری

ایرنا : مجوز تامین ۱۲ راننده پایه یک درون شهری قزوین صادر شد

تسنیم : واریزی فراتر از توان متقاضیان مسکن ملی در اردبیل

مهر : پذیرایی مرزداران خراسان جنوبی از پرچم امام رضا(ع) درنقطه صفر مرزی

تسنیم : نیاز اصلی فعالیت‌های فرهنگی اردستان تکمیل مصلاست

ایسنا : کمدی جدید تلویزیون خون اژدها را می‌شوید

ایسنا : شستن خون اژدها با کمدی جدید تلویزیون

ایسنا : برای خرمشهر پادکست صوتی با شروع «شنوندگان عزیز...» بسازید

ایسنا : گران فروشی عربستان به ضرر نفت خاورمیانه می‌شود؟

ایرنا : فیلم| وزیر کشور: شهرداری‌ها و بخشداری‌های مازندران مامور بهسازی سواحل هستند

ایرنا : فیلم| وزیر کشور: شهرداری‌ها و بخشداری‌های مازندران مامور بهسازی سواحل شوند

صدا و سیما : حضور وکلا در بقاع متبرکه

صدا و سیما : وزش باد خیلی شدید و احتمال وقوع طوفان در تهران

ایرنا : ۵۹ میلیمتر بارش در امام زاده علی (جوخانه) کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد

تسنیم : مالیات 90 درصد صنوف و مشاغل، فقط صفر تا 20 میلیون

مهر : دستگیری عامل تیراندازی در دره شهر

تسنیم : بهره‌مندی 296 اردبیلی از مزایای قانون حمایت از جوانی جمعیت

ایرنا : نشست علمی پژوهشی رویداد ملی آواها و نواهای مادرانه در قشم برگزار شد

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید