نامزد مجلس: بیشتر استیضاح ها مبنای قانونی ندارد/احیای دریاچه ارومیه فراموش نشود + فیلم

تبریز- ایرنا- نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: متاسفانه بیشتر استیضاح وزیران دولت مبنای درست و قانونی ندارند و برخی نمایندگان برای گرفتن امتیاز شخصی یا منطقه ای، تهدید به این کار می کنند که درست نیست.

به گزارش ایرنا، علیرضا نوین روز سه شنبه با حضور در برنامه انتخاباتی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی افزود: وظیفه نمایندگان قانونگذاری و نظارت است و نباید با استیضاح های بی مورد، دست دولت را ببندند، البته استیضاح ابزار خوبی برای زمان هایی است که دولت در جایی کارآمدی لازم را نداشته و یا خدای ناکرده از ریل قانونی خارج شده باشد که در این موقع نمایندگان باید ورود کنند و با تذکر و جواب خواستن از دولت، آن را ملزم به اجرای قانون کنند.

وی با بیان اینکه هر کسی بایدکار خود را درست انجام دهد، گفت: دخالت در عزل و نصب ها صحیح نبوده و در شان نماینده نیست زیرا انتصاب کارگزاران و عوامل، وظیفه دولت است ضمن اینکه دولت ها نیز نباید همزمان با روی کارآمدن، تسویه حساب کرده و نیروهای منتسب با سایر دولت ها را کنار بگذارند و به طور قطع من از این طیف نخواهم بود که در عزل و نصب دخالت کنیم و فقط برای رضا خدا، مردم و اصلاح امور تلاش خواهم کرد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو مشکل اصلی منطقه آذربایجان را در حال حاضر دریاچه ارومیه دانست و گفت: این موضوع باید برای مجلس و دولت در اولویت باشد و با نزولات جوی و بهتر شدن وضعیت آن، نباید کنار گذاشته شود.
وی با بیان اینکه نماینده مجلس، وظیفه ای ملی دارد و برای کل کشور قانونگذاری و نمایندگی می کند، اظهار کرد: مشکلات محلی و منطقه ای و کم و کسرهایی وجود دارد که نماینده در قبال آنها مسئولیت هایی دارد.
نوین با بیان اینکه از نظر عملی دریاچه ارومیه در حال مرگ است و با روند فعلی در ۲۰ سال آینده احتمال زندگی دوباره آن وجود ندارد، اظهار کرد: احیای دریاچه نیازمند آبرسانی از منابع آبی مختلف از جمله ارس و حتی خلیج فارس است همانطور که در کویر، برای آبرسانی به کارخانه های تولید فولاد، از خلیج فارس آبرسانی کرده اند.
وی بر ضرورت طرح های ناتمام تاکید و بیان کرد: پالایشگاه دوم تبریز که از سال ۸۵ کلنگ زنی شد ادامه نیافت یا مس سونگون به ظاهر برای آذربایجان راه اندازی شد اما تا زمانی که خاص آذربایجان نباشد و گردش مالی آن در تهران یا کرمان باشد فایده ای ندارد.

نوین به خط آهن تهران - تبریز و ایستگاه خاوران نیز اشاره کرد و گفت: قرار بود این خط، به صورت رفت و برگشت و برقی باشد و تا مرز بازرگان ادامه یابد که امیدوارم عملی شود و بزرگراه تبریز - بازرگان که محور اتصال ایران به اروپاست باید هرچه سریع تر تکمیل شود و من در مجلس این موارد را پیگیری خواهم کرد.

تبریز نیازمند کمربندی سوم است

نوین به برنامه هایش برای شهر تبریز و اجرای برخی طرح ها با بودجه ملی در این شهر اشاره کرد و گفت: ایجاد کمربندی سوم برای این شهر برای ایجاد ترافیک روان در این شهر با بودجه ملی ضروری است و در اولویت برنامه هایم است.

وی با بیان اینکه آذرشهر و اسکو ظرفیت های گردشگری زیادی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: صنایع واقع در این مناطق باید تقویت شده و به راه آهن سراسری متصل شوند تا اقتصاد منطقه رونق گیرد .

نامزد مجلس: بیشتر استیضاح ها مبنای قانونی ندارد/احیای دریاچه ارومیه فراموش نشود

بهبود معیشت مردم نیازمند تقویت اقتصاد داخلی است

نامزد حوزه انتخابیه تبریز؛ اسکو و آذرشهر هم با بیان اینکه بهبود معیشت مردم در اولویت دولت و مجلس است، گفت: وضعیت فعلی برای مردم کمرشکن شده و در جایی باید تمام شود.

وی بر تقویت اقتصاد داخلی تاکید و اظهار کرد: مردم ثبات اقتصادی ندارند و متاسفانه در بودجه های سالانه هم برخی مصوبات اجرا نمی شود که در این ارتباط هم مجلس به دلیل نظارت نکردن مقصر است و هم دولت که کم کاری می کند و با توجیه، به راحتی از کنار مصوبات رد می شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال قانون افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان متناسب با میزان تورم اجرا نمی شود و رتبه بندی معلمان نیز به اذعان خود فرهنگیان، چیزی نبود که توقع آن را داشتند یا قانون درآمدهای نفتی و ارزی که باید برای زیرساخت ها هزینه شود، بودجه های سالانه صرف هزینه های جاری شده و چیزی برای هزینه های عمرانی و فرهنگی باقی نمی ماند.

نوین افزود: در چنین شرایطی مجبور به دست بردن در صندوق ذخیره ارزی می شویم تا پروژه های نیمه تمام را کامل کنیم که البته در دولت فعلی، کار خوبی در مورد اتمام طرح های نیمه تمام شروع شده که امیدوارم ادامه دار بوده و مجلس نیز در این کار در کنار دولت باشد.

وی به روز جهانی کارگر نیز اشاره کرد و گفت: باید فاصله و شکاف طبقاتی ایجاد شده هزینه و درآمدی را تعیین تکلیف کنیم، سبد معیشت کارگران با درآمدشان همسان نیست و دولت باید برای دهک یک تا پنج کارگری و تامین معیشت آنها برنامه ریزی کند.

نوین بیان کرد: آذربایجان شرقی ۱۹ نماینده دارد که همه باید دست در دست هم برای آبادانی ایران و آذربایجان تلاش کنند و برای توسعه کشور و حوزه انتخابیه خود همفکری کنند.

وی در مورد آخرین کتابی که مطالعه کرده اظهار کرد: در طول ماه رمضان، نهج البلاغه را مرور کرده ام و آخرین مطالعه در این مورد بوده است.

وی گفت: متاسفانه کتاب و کتابخوانی از غریبانه ترین مسائل است و امروزه بیشتر مردم در فضای مجازی اطلاعات لازم را به دست می آورند.

این نامزد انتخاباتی در پاسخ به این سئوال که اگر در انتخابات برنده نشود، چه خواهد کرد؟ گفت: در قبال انقلاب اسلامی تعهد دارم و نسبت به مسائل بی تفاوت نخواهم بود و در قالب های مختلف، در خدمت نظام و کشور خواهم بود.

نوین با اشاره به اینکه می توان با تاسیس و راه اندازی خانه آذربایجان یا خانه تبریز، مجلس در سایه تشکیل داد و مسائل و مشکلات استانی و منطقه ای را از این طریق با نمایندگان مجلس در میان گذاشت و نتیجه گرفت، گفت: در جبهه جهاد تبیین فعالیت خواهم کرد.

نامزد مجلس: بیشتر استیضاح ها مبنای قانونی ندارد/احیای دریاچه ارومیه فراموش نشود

تحول در قوه مقننه با انتخاب مردم شروع می شود

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، در مورد لایحه محوری، اظهار کرد: لوایح بر اساس نیاز جامعه از سوی وزرای دولت به صحن مجلس آورده می شود که پس از بررسی، یا با آنها موافقت می شود یا رد، چون لوایح انعکاس دهنده نیاز جامعه هستند پس باید در اولویت باشند و این به معنی حذف ارایه طرح در مجلس از سوی نمایندگان نیست.

نوین ادامه داد: زمانی نمایندگان اقدام به ارایه طرح در مجلس می کنند که دولت با تذکرات و سئوالات به جایی نمی رسد و گوش نمی دهد و مجبور ناگزیر از ارایه طرح است که گاهی این طرح ها موثر بوده و گاهی هم ناموفق، نمایندگان نباید طرحی را ارایه کنند که بار دولت را سنگین تر کند و بار مالی اضافی برای دولت داشته باشد چون دولت ارتباط مستقیمی با مردم دارد و به عنوان مجری در مقابل آنها، پاسخگو است.

وی در ارتباط با ایجاد تحول در قوه مقننه افزود: این تحول باید از سوی خود مردم شروع شود و با انتخاب اصلح و افرادی که توان پیگیری مسائل در مجلس را دارند آغازگرد تحول در قوه مقننه و مجلس باشند.

نوین ادامه داد: یک نماینده خوب باید توانمندی لازم در عرصه های مختلف و سابقه اجرایی و تجربه لازم را داشته باشد، زمان لازم را برای مطالعه داشته باشد، برای مجلس قوی باید به فرموده امام خمینی (ره) که فرمودند : "مجلس عصاره ملت است" توجه کنیم و منتخبان ملت باید قادر باشند تا دولت را در ریل گذاری کمک کنند.

وی افزود: نمایندگان باید به شعاری که می دهند عمل کنند و تعارض منافع را که شامل مجلسی ها نیز می شود را کنار گذاشته و با حضور دایم در مجلس، برای مردم و در اختیار مجلس باشد.

وی در مورد گرفته شدن قدرت از نمایندگان مجلس در دوره فعلی و دادن اختیارات به رئیس مجلس اظهار کرد: رئیس هم مثل هر نماینده ای یک حق رای دارد و اگر رئیس قوه مقننه بخواهد از این فرصت استفاده زیادی بکند باید نمایندگان اعتراض کنند و از طریق آیین نامه داخلی، بازخواهی کنند.

نوین گفت: این باور غلط است که رئیس همه کاره مجلس است و به نظرم این باور از ضعف نماینده نشات می گیرد البته هیات رئیسه وظایف و اولویت هایی دارند اما همه یک رای دارند.

نامزد مجلس: بیشتر استیضاح ها مبنای قانونی ندارد/احیای دریاچه ارومیه فراموش نشود

معرفی علی رضا نوین

علیرضا نوین متولد سال ۱۳۴۰ در محله کوچه باغ تبریز و جانباز ۳۵ درصد دارای مدرک تحصیلی دکترای برنامه ریزی شهری در گرایش شهرسازی از دانشگاه تبریز است.

از سوابق اجرایی وی می توان به مسئول بسیج شهرستان تبریز، مسئول نیروی انسانی سپاه، فرمانده گردان مهندسی رزمی سپاه، رییس ستاد لشکر عاشورا، معاون مهندسی نیروی زمینی سپاه، شهردار تبریز از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲، نامزد دوره هفتم و دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو اشاره کرد.

کد انتخاباتی اعلام شده از سوی وزارت کشور برای علیرضا نوین در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ۸۸ است.

وی در دور نخست انتخابات که یازدهم اسفند سال گذشته برگزار شد با کسب ۴۱ هزار و ۳۷۵ رای و ایستادن در رده دهمی به عنوان نفر هشتم راهی دور دوم شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی در راستای عمل به رسالت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی، برنامه تبلیغاتی برای نامزدهایی که به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافته اند تدارک دیده که همه ۱۲ نامزد راه یافته به این مرحله می توانند با هماهنگی قبلی در آن حضور یافته و به طور کاملا رایگان برنامه ها و اولویت های خود را با مردم این سه حوزه انتخابیه در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : قهرمانی برای یک استقلالی/ درخشش قایدی و خداحافظی شکوهمندانه طارمی

ایرنا : ۳۲هزار تن کود یارانه ای به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

مهر : سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت

ایرنا : ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایمن سازی محور دهدشت - سوق هزینه شد

ایسنا : پیدا شدن پیکر تنها مفقودی سیل مشهد

مهر : دشمن نهاد خانواده را هدف قرارداده است

ایسنا : اجرای رأی دیوان عدالت اداری درمورد ابطال بخشنامه گمرک/تحول ۲۲۷دستگاه ماشین آلات راهسازی وارداتی

ایرنا : رونالدو پردرآمدترین ورزشکار جهان شد/ مسی «پول» کم آورد!

تسنیم : معلمانی که در مبارزه با محرومیت خود را به آب‌و‌آتش می‌زنند!

مهر : اجرای مشترک ارکستر سمفونیک کشور تاجیکستان با گروه فارس برگزار شد

ایرنا : عزم روسیه برای افزایش تجارت با چین در استان هم مرز

مهر : تردد در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه روان است

مهر : نبض صنعت در ماه نخست ۱۴۰۳؛ تولید کاهش و فروش افزایش یافت

ایسنا : جمع‌آوری ۱۴ قرآن از نمایشگاه کتاب

مهر : مراسم استقبال از خادمان و پرچم حرم رضوی در روستای «کوری حیاتی»

تسنیم : لزوم جایگزینی 10 مدیر ناکارآمد در مازندران

مهر : برگزاری همایش پیاده‌روی «دختر قوی، مادرقوی و ایران قوی» در سنندج

ایرنا : دورهمی همسران شهدا با حضور خادمان امام رضا (ع) در یزد برگزار شد

ایرنا : انتخابات الکترونیکی نقطه درخشانی در کارنامه دولت است/ احزاب برای نخستین بار ساماندهی شدند

ایرنا : تصادف زنجیره‌ای در کرمان ۱۲ مصدوم برجای گذاشت

ایرنا : ۳۰ فقره سرقت منزل در استان بوشهر کشف شد

مهر : طبیعت بهاری شهرستان پاوه

مهر : استقبال خانواده اهل سنت از پرچم امام رضا (ع) در عسلویه

ایرنا : افزایش خدمات بازرگانی در بوشهر با کاهش زمان رسیدگی به اسناد استاندارد

مهر : پیچیدن شمیم عطر رضوی در رشت / اینجا همه امام رضایی اند

مهر : پیچیدن شمیم عطر رضوی در رشت/ اینجا همه امام رضایی اند

مهر : ضمانت اجرای صیانت از حقوق عامه در سند تحول قضایی

تسنیم : وقوع سرقت در بوشهر 35 درصد کاهش یافت

مهر : مسیر روستایی «کال برس» کدکن مسدود است

مهر : استان کرمان نخستین سفیر مهارت کشور شد

ایسنا : حاشیه‌های سه سریال، تولد کیانوش عیاری و آخرین خبرها از حج و نمایشگاه کتاب

مهر : ابراز رضایت زائران ایرانی از خدمات سازمان حج در سرزمین وحی

تسنیم : جشن تولد بابا رضا - یزد

ایسنا : کاهشی شدن «طلاق» در کشور پس از ۳ دهه

ایسنا : کاهشی شدن واقعه طلاق در کشور پس از سه دهه

ایرنا : بازگشت قدیمی‌ترین کتابخانه شیراز به حوزه خدمات رسانی فرهنگی + فیلم

تسنیم : دیدار تیم‌های فوتبال تراکتور و مس رفسنجان

مهر : برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در کرمانشاه

مهر : طب ایرانی می تواند مکمل پزشکی نوین باشد

صدا و سیما : آزمون گویندگی و بازیگری ایران صدا

تسنیم : رونالدو در پی انتقال ستاره منچستریونایتد به النصر

ایرنا : صادرکنندگان صنایع‌دستی از پیمان‌سپاری ارزی معاف شدند

مهر : هشدار ۱۳ وزیر خارجه به رژیم صهیونیستی

مهر : هوای اصفهان سالم است/ شاخص ۴ منطقه بر مدار سبز

ایرنا : استاندار: آماده همکاری ۵۰ درصدی در اعتبارات سخت افزاری  مدارس فارس هستیم

تسنیم : رونمایی کتاب «معمای تورم بالا»

ایرنا : ۲ گروه از شکارچیان شرور در پارک ملی بمو شیراز دستگیر شدند 

تسنیم : موانع برقی‌سازی حمل و نقل عمومی تهران را باید برطرف کرد

مهر : مسابقه کتابخوانی «دختران آفتاب» در کردستان برگزار می‌شود

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید