۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85463841
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

«مینی‌وُرلد» ملایر تابستان به خط پایان می‌رسد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۲
کد خبر: 85463841
«مینی‌وُرلد» ملایر تابستان به خط پایان می‌رسد

همدان- ایرنا- شورای اسلامی شهر و شهرداری ملایر در حالی‌ وارد سومین سال فعالیت خود در دوره ششم شد که اتفاقات بزرگی را در عرصه‌های مختلف برای جهان شهر ملایر رقم زده و در آستانه تکمیل و بهره‌برداری از اَبَرپروژه گردشگری کشور «مینی‌وُرلد» است.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون بیش از یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه تفریحی، گردشگری و توریستی «مینی‌وُرلد» هزینه شده و برای تکمیل به این میزان اعتبار نیاز دارد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شورای ششم ملایر تکمیل بخش عظیمی از مجموعه تفریحی و توریستی «مینی‌وُرلد» را یکی از اولویت‌های خود قرار دادند و اگرچه طی سال‌های گذشته روند پیشرفت این اَبَر پروژه تا حدودی کُند شده بود، اما در این دوره با اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر، از ۱۳۸ اثر شاخص تاریخی، مذهبی و گردشگری ایران و کشورهای جهان که برای این مجموعه هدفگذاری شده، تاکنون ۹۰ اثر شاخص ایران و جهان در مینی‌وُرلد ساخته و نصب شده است.

مینی‌وُرلد یک پروژه برتر گردشگری در کشور و خاورمیانه است که با نگاه عدالت‌محور دولت و حمایت دولت سیزدهم، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبار سفر رئیس جمهور به استان همدان و منابع استانی تخصیص یافت و به تازگی نیز با پیگیری‌های فرماندار ویژه ملایر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است.

مجموعه تفریحی و گردشگری بام ملایر، جاده سلامت، مجتمع تجاری راستان، بازار تجارت جهانی مبل و منبت، مرکز تجاری سرای ایرانی، فرهنگسراها و دهها طرح و پروژه گوشه‌ای از فعالیت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر است که با تکمیل این پروژه‌ها روند رشد و توسعه این شهر را به شکل قابل ملاحظه‌ای شتاب می‌بخشد.

در همین راستا به مناسبت روز شوراها، رئیس شورای اسلامی شهر ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنای ما این است که مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد هفته دولت امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد که می‌تواند فصل جدیدی در گردشگری این شهر و استان باز کند.

«مظاهر روزبهانی» با بیان اینکه فضای سبز این پروژه در حال انجام است، افزود: نوروز امسال شاهد بازدید بسیاری از گردشگران و مسافران از این مجموعه بودیم که برای معرفی هر چه بیشتر این مجموعه توریستی، اصحاب رسانه به ما کمک کنند.

وی هدف اصلی شهرداری و شورای اسلامی ملایر در سال‌جاری را اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره به جا مانده از سنوات گذشته عنوان کرد و گفت: پروژه‌های جدیدی در این دوره تعریف شده که علاوه بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره، برای اجرای آنها نیز برنامه‌ریزی شده است.

روزبهانی با بیان اینکه حفظ و نگهداری این مجموعه توریستی برای ما ضروری است یادآور شد: با سرمایه‌گذار شناخته‌شده‌ای در حال رایزنی هستیم تا این پروژه با ساخت المان، رستوران، کافی‌شاپ و سایر مراکز به درآمدزایی برسد و حداقل هزینه تعمیر و نگهداری این مجموعه تامین شود.

«مینی‌وُرلد» ملایر تابستان به خط پایان می‌رسد

حق ملایر در انتخاب شورای برتر ضایع شد

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر همچنین تکمیل هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و افزود: در این دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر ملایر عملیات اجرایی هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه پس از ۱۶ سال بلاتکلیفی آغاز شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و طبق برنامه زمان‌بندی، دهه فجر افتتاح می‌شود.

روزبهانی ادامه داد: این هتل دارای ۲۲ سوئیت، سالن آمفی‌تئاتر، رستوران و کافی‌شاپ است و به گونه‌ای ساخته می‌شود تا بتوانیم برای آن درجه هتل سه ستاره بگیریم.

وی بیان کرد: برداشت شخصی من این است که شهرداری و شورای اسلامی ملایر و تیمی که در این مجموعه فعالیت می‌کند، در ایران اول است و انتخاب شورای برتر استان همدان حق ملایر بود که متاسفانه این حق ضایع شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در سطح شهر به طور کامل مشهود است، افزود: دوره ششم شورای اسلامی شهر و شهرداری ملایر دوره موفقی بود و ملایر پیشرفته هدف نهایی ما است.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر ملایر نیز افزایش بودجه شهرداری را از دستاوردهای مهم این دوره عنوان و بیان کرد: بودجه شهرداری ملایر از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال‌جاری رسیده است که یک همت به بودجه شهرداری اضافه شد.

گردشگری ملایر را ریل‌گذاری کردیم

حجت الاسلام «احمد چهاردولی» اظهار کرد: از بودجه پیش‌بینی شده ۶۰ تا ۷۰ درصد برای مباحث عمرانی و ۴۰ درصد برای جاری هزینه می‌شود که از بودجه امسال، هشت هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های عمرانی این شهر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ پیمانکار روی مجموعه مینی‌وُرلد کار می‌کنند، از رسانه‌ها خواست: برای معرفی هر چه بیشتر این مجموعه در کنار شورای اسلامی شهر و شهرداری باشند و برای این سرمایه مهم گردشگری، ایده‌پردازی کنید تا به دنیا معرفی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر ادامه داد: با تکمیل مجموعه مینی‌وُرلد، برنامه‌های فرهنگی و هنری به این مجموعه سوق داده شده و اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی از سایر شهرها و استان‌ها در مینی‌وُرلد برگزار می‌شود و شهرداران بسیاری از کلان شهرهای کشور از این مجموعه بی‌نظیر بازدید کردند.

حجت الاسلام چهاردولی با تاکید بر اینکه گردشگری را در جهان شهر ملایر ریل‌گذاری کردیم، گفت: سیما و منظر شهری ملایر با سال‌های گذشته بسیار متفاوت شده و المان‌های نوری در ۱۵ بلوار این شهر نصب و روشنایی‌های معابر و بلوارهای ملایر در دست اقدام است.

ایجاد مرکز تجاری سرای ایرانی در ملایر

وی تعریض خیابان شهدا را از دیگر اولویت‌های شورا و شهرداری ملایر عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم پرونده تعریض خیابان شهدا تا پایان این دوره شورا بسته شود و تاکنون با همراهی مردم به مراحل خوبی رسیده‌ایم.

حجت الاسلام چهاردولی درباره تعیین تکلیف عمارت منصوری نیز اظهار داشت: سه دانگ این عمارت توسط شهرداری خریداری و تملک شده و در تلاش برای خرید سه دانگ دیگر هستیم تا بتوانیم مرمت آن را انجام و از تخریب آن جلوگیری کنیم.

وی ایجاد بانک شهر، شروع عملیات اجرایی پروژه راستان، ایجاد مرکز تجاری سرای ایرانی در ساختمان پلاک ۱۷، احداث هتل و فعالیت شب‌های زنده ملایر را از دیگر اقدامات پیش‌رو در سال‌جاری برشمرد و گفت: به همت سازمان سیما و منظر شهری، سازه‌های جدید تبلیغاتی بزودی در سطح شهر نصب خواهد شد.

پیست دوچرخه‌سواری در بلوار کریم‌خان زند ملایر ایجاد می‌شود

دیگر عضو شورای اسلامی شهر ملایر نیز با اشاره به تکمیل ساختمان پلاک ۱۷، پروژه آتش‌نشانی در میدان بهارستان و پروژه فرهنگی شقایق، بیان کرد: اعتبار لازم برای این پروژه‌ها تخصیص یافته و در این دوره تعیین تکلیف می‌شود و با تکمیل پروژه بلوار کریم‌خان زند، ۵۰ درصد بار ترافیکی ملایر از بین می‌رود.

«سیداسماعیل صفوی‌زاده» با بیان اینکه در نهضت آسفالت، انقلاب بزرگی در شهر ملایر ایجاد شد، افزود: در تلاش هستیم پیست دوچرخه سواری در بلوار کریم‌خان زند اجرایی و عملیاتی کنیم.

«حامد چهاردولی» دیگر عضو شورای اسلامی شهر ملایر نیز به حمایت‌های خوب شورا و شهرداری از تیم‌های ورزشی، هیات‌ها و حوزه ورزش این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال عملیات اجرایی حدود ۱۰ زمین چمن مصنوعی در اکثر مناطق شهر شروع می‌شود و بنای ما این است تا پایان دوره شورا این طرح‌های ورزشی را تکمیل کنیم.

به گزارش ایرنا؛ ملایر دارای هفت عضو شورای اسلامی شهر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : قیمت جهانی طلا بازهم بالا رفت

مهر : مستند «پل آزادی» اکران می‌شود/ ماجرای ساختن یک پل روی رود کارون

مهر : آنچه به زندگی انسان ارزش عقلایی می‌دهد هدف آن است

ایرنا : چالش کشتارگاه طیور سوادکوه بررسی شد

ایسنا : کسب رتبه برتر خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان در کشور

تسنیم : لغو ممنوعیت واردات برخی از کالا‌های گروه 4

مهر : «مست عشق» به «هفت» رسید/ جزییات میز «پرونده ویژه»

تسنیم : یکی از مجروحان حادثه انفجار جایگاه CNG اقبالیه فوت شد

مهر : طراحی رویداد دیجیتال‌ساز ۱۵ میدان‌های نفتی و گازی کشور

مهر : پویش جوانی جمعیت روستایی و عشایری برگزار شد

ایلنا : بارش باران در محورهای مواصلاتی ۱۰ استان کشور/تردد روان در جاده‌های شمالی کشور

مهر : آرشیو خوبی در حوزه مستند نداریم/چند نکته درباره سینمای مردم شناسی

مهر : بازدید معاون حقوقی رئیس جمهور از البرز

ایرنا : سرلشکر موسوی: جهان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شد

تسنیم : واکنش کاپلو به حضور استانکوویچ در روسیه

مهر : فیفا برای تعلیق رژیم صهیونیستی «تیم حقوقی مستقل» تسکیل خواهد داد

ایسنا : نقد و بررسی «مست عشق» در «هفت»

ایرنا : مقام روس: ناتو حدود ۸۰۰ تانک و ۳۰ هزار پهپاد در طول عملیات ویژه روسیه به اوکراین تحویل داد

تسنیم : مطالبات مردم نوشهر و چالوس از رئیس جمهور

ایلنا : تشکیل کمیسیون مشترک ایران-ارمنستان برای حل آلودگی ارس

صدا و سیما : اعتصاب دههاهزار نفر از کارکنان دانشگاه کالیفرنیا

صدا و سیما : مسیر دریایی جایگزین مناسبی برای ارسال کمک‌ به غزه نیست

ایلنا : تحویل ۲۲۷ دستگاه ماشین آلات راه سازی وارداتی از بنادر هرمزگان به سازمان اموال تملیکی

ایسنا : عرضه داروهای تک نسخه‌ای در داروخانه‌های منتخب

ایرنا : عرضه محصولات کشاورزی به صورت بسته‌ بندی در قم افزایش می‌یابد

تسنیم : هویت فرهنگی و تمدنی مازندران حفظ شود

ایرنا : مناقشه بر سر پرونده استقرار دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران در حضور وزیر کشور

ایرنا : اجتماع هزار نفری کانون‌های اهل سنت برگزار می‌شود

تسنیم : تحولات اوکراین|زلنسکی همه جهان را مقصر در اوضاع خارکف دانست

ایرنا : خلجی: در دولت سیزدهم صبح جمعه تعطیل نیست

ایرنا : مناطق آزاد تجاری، گلوگاهی برای بسترهای پول‌شویی در جهان

ایسنا : بررسی عقلانیت و معنویت با نگاه روانشناختی

صدا و سیما : اعلام برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی در استان کرمان

ایرنا : آلومینیوم یک قدم تا فینال جام حذفی/ مس رفسنجان حریف اراکی‌ها در نیمه‌ نهایی

مهر : به «دنیای شیرین دریا» خوش آمدید/آهنگسازی یک پروژه سخت در نوجوانی

ایسنا : درخواست تل آویو از دیوان لاهه برای مخالفت با شکایت آفریقای جنوبی

ایلنا : اقدام غیرقانونی تامین اجتماعی برای بازرسی دفاتر شرکت‌ها/ وصول درآمد از موارد نامتعارف

تسنیم : هشدار 13 وزیر خارجه به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح

ایرنا : ۱۴ بیمار مرگ مغزی در خراسان جنوبی جانبخش شدند

مهر : اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال فرانسه برای یورو اعلام شد

مهر : قهرمانی برای یک استقلالی/ درخشش قایدی و خداحافظی شکوهمندانه طارمی

ایرنا : ۳۲هزار تن کود یارانه ای به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

مهر : سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت

ایرنا : ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایمن سازی محور دهدشت - سوق هزینه شد

ایسنا : پیدا شدن پیکر تنها مفقودی سیل مشهد

مهر : دشمن نهاد خانواده را هدف قرار داده است

مهر : دشمن نهاد خانواده را هدف قرارداده است

ایسنا : اجرای رأی دیوان عدالت اداری درمورد ابطال بخشنامه گمرک/تحول ۲۲۷دستگاه ماشین آلات راهسازی وارداتی

ایرنا : رونالدو پردرآمدترین ورزشکار جهان شد/ مسی «پول» کم آورد!

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید