نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در مازندران را بهتر بشناسیم

ساری - ایرنا - عمران عباسی کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور و علی کشوری چهار نامزد در حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی هستند که برای تصاحب ۲ کرسی سبز مجلس در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به دلیل نرسیدن مجموع آراءِ نامزدهای برتر به حد نصاب یک‌پنجم مجموع آراءِ مأخوذه به دور دوم کشیده شد و طبق قانون چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

بر اساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه در مرحله اول برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آراء حاصل نگردید، انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد. بدین معنی که از بین نامزدهایی که حداقل یک‌پنجم آراء را در مرحله اول به دست نیاورده‌اند، فقط به تعداد ۲ برابر نمایندگان مورد نیاز از بین کسانی که بیشترین آراء را در مرحله اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورتی‌که تعداد نامزدهای باقی‌مانده، کمتر از ۲ برابر باشد، تمام آنان در مرحله دوم انتخابات شرکت خواهند کرد.

در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ چهار نامزد به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند که در این گزارش به معرفی آنان می پردازیم.

نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در مازندران را بهتر بشناسیم

عمران عباسی کالی - نامزد اول

گرایش سیاسی: مستقل

سن: ۴۸ سال

مدرک تحصیلی: دکترای جامعه‌شناسی

تعداد آرا در دور اول: ۲۶ هزار و ۷۸۹ رأی

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ رأی

درصد آرا: ۱۷.۵ درصد

حضور در مجلس: -----

عمران عباسی کالی که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب ۲۶ هزار و ۷۸۹ رأی بیشترین تعداد رأی حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مرحله نخست انتخابات را از آن خود کرد، متولد ۱۳۵۴ و دانش‌آموخته مقطع دکتری در رشته جامعه‌شناسی است.

نیروی رسمی آموزش و پرورش است و چند سال نیز به عنوان معلم در مدارس این منطقه تدریس کرد. فروردین ۱۳۹۶ به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قائمشهر منصوب شد و یک سال نیز با حفظ سمت مسئولیت سرپرستی بخشداری مرکزی قائمشهر را بر عهده داشت.

او یکی از هشت نامزد مورد حمایت حزب اعتماد ملی در مازندران است. اما در فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش عنوان شده که به صورت مستقل و فراجناحی در انتخابات شرکت کرده است.

نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در مازندران را بهتر بشناسیم

مصطفی معلمی - نامزد دوم

گرایش سیاسی: اصولگرا

سن: ۵۰ سال

مدرک تحصیلی: دکترای تخصصی تاریخ و تمدن ملل اسلامی

تعداد آرا در دور اول: ۲۲ هزار و ۶۱۵ رأی

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ رأی

درصد آرا: ۱۴.۸ درصد

حضور در مجلس: -----

مصطفی معلمی متولد ۱۳۵۲ در کلاگر محله جویبار، دانش‌آموخته علوم حوزوی و همچنین مقطع کارشناسی ارشد زبان انگلیسی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد تاریخ و تمدن ملل اسلامی از دانشگاه تهران و دکترای تخصصی تاریخ و تمدن ملل اسلامی از واحد علوم و تحقیقات تهران است.

در نخستین رقابت انتخاباتی‌اش توانست با ۲۲ هزار و ۶۱۵ رأی رتبه دوم رأی‌های این حوزه انتخابیه را به نام خود ثبت کند و بالاتر از ۲ نماینده منطقه در مجلس یازدهم قرار بگیرد.

وی با رتبه دانشیاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است. معاونت پژوهشی مرکز توسعه پژوهش‌های بین رشته‌ای علوم سلامت و معارف اسلامی و مدیریت گروه تاریخ علوم پزشکی در مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد، عضو شورای اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و عضو بورد تخصصی طب سنتی و تاریخ پزشکی در وزارت بهداشت نیز از دیگر مسئولیت‌های مصطفی معلمی است.

نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در مازندران را بهتر بشناسیم

کمال علیپور خنکداری - نامزد سوم

گرایش سیاسی: اصولگرا

سن: ۵۰ سال

مدرک تحصیلی: دکترای عمران

تعداد آرا در دور اول: ۲۱ هزار و ۴۵۹ رأی

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ رأی

درصد آرا: ۱۴ درصد

حضور در مجلس: دوره‌های نهم و یازدهم

کمال علیپور خنکداری چهره اصولگرای عرصه نمایندگی مجلس در مازندران، متولد ۱۳۴۶ و دانش‌آموخته دکترای عمران است. انتخابات مجلس دوازدهم پنجمین تجربه حضورش در رقابت انتخاباتی برای راهیابی به مجلس بود. به همین دلیل می‌توان او را یکی از باتجربه‌ها و باسابقه‌های نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نامید.

علیپور خنکداری که در انتخابات ۱۱ اسفند با ۲۱ هزار و ۴۵۹ رأی سومین نامزد جدول نهایی آرا بود، در انتخابات مجلس یازدهم با ۵۷ هزار و ۴۷۶ رأی به عنوان منتخب دوم مردم حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به مجلس راه یافت.

او در مجلس نهم نیز با کسب ۵۷ هزار و ۴۴۹ رأی بیشترین تعداد آرا در این حوزه انتخابیه را کسب کرد و به عنوان منتخب نخست به بهارستان رفت تا نخستین حضورش در خانه ملت رقم بخورد.

علیپور خنکداری در دوره‌های هشتم و دهم نیز نامزد حضور در مجلس شورای اسلامی بود. در انتخابات مجلس هشتم که نخستین تجربه انتخاباتی‌اش بود با ۲۰ هزار و ۴۸۲ رأی در رتبه پنجم جدول آرا قرار گرفت.

در انتخابات مجلس دهم نیز با ۴۶ هزار و ۵۱۲ رأی همراه با سید علی ادیانی به دور دوم انتخابات راه یافت. او در دور دوم ۴۸ هزار و ۸۹۴ رأی کسب کرد، اما رقیبش با ۵۱ هزار و ۲۲ رأی برنده مرحله دوم انتخابات شد و علیپور خنکداری از راهیابی به مجلس دهم باز ماند. حالا علیپور یک بار دیگر باید در مرحله دوم انتخابات حضور یابد. با این تفاوت که در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم یک رقیب داشت و در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم سه رقیب دارد.

علیپور خنکداری در شهرداری تهران مسئولیت‌های متعددی از جمله قائم‌مقام سازمان بازرسی، رئیس کمیته انتصابات سازمان بازرسی، مشاور معاونت امور مناطق و مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل داشت.

نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در مازندران را بهتر بشناسیم

علی کشوری - نامزد چهارم

گرایش سیاسی: مستقل

سن: ۴۳ سال

مدرک تحصیلی: دکترای مدیریت استراتژیک

تعداد آرا در دور اول : ۱۸ هزار و ۸ رأی

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ رأی

درصد آرا: ۱۱.۷ درصد

حضور در مجلس: -----

علی کشوری متولد ۱۳۵۹، چهره‌ای جدید در عرصه نمایندگی مجلس در مازندران به شمار می‌آید که در انتخابات ۱۱ اسفند توانست با ۱۸ هزار و ۸ رأی در رتبه چهارم جدول نامزدها قرار بگیرد و به مرحله دوم انتخابات راه یابد.

او را عمدتا به واسطه این‌که فرزند سرلشکر شهید احمد کشوری خلبان هوانیروز است می‌شناسند. اما در محافل هنری نیز چهره‌ای تقریبا شناخته شده است. علی کشوری مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته‌های تئاتر و سینما از دانشگاه هنر اخذ کرد و دانش‌آموخته مقطع دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه شهید بهشتی است.

نخستین تجربه کارگردانی حرفه‌ای خود را اسفند ۱۳۹۳ با روی صحنه بردن نمایش «کابوس شب نیمه آذر» به نویسندگی ایوب آقاخانی ثبت کرد. نمایشی که با موضوع دفاع مقدس و با اقتباس از زندگی شخصی‌اش و استفاده از برخی روایت‌ها و مستندات به جا مانده از پدرش شهید احمد کشوری تولید شده بود.

او از ۱۴ سالگی نیز با پروژه سریالی «سیمرغ» که درباره شهیدان کشوری و شیرودی ساخته شده بود همکاری کرد. عمده فعالیت‌های او در زمینه فیلمسازی، فیمنامه‌نویسی، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و عکاسی مرتبط با موضوع دفاع مقدس است.

نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در مازندران را بهتر بشناسیم

به گزارش ایرنا، بنا به اعلام ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

۱. تعیین تعداد و محل استقرار شعب اخذ رأی (۲۱/فروردین/۱۴۰۳ تا ۲۷/فروردین/۱۴۰۳)

۲. صدور دستور تجدید انتخاب معتمدین هیأت اجرایی (۲۸/فروردین/۱۴۰۳)

۳. اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان (حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات ۳۰/فروردین/۱۴۰۳)

۴. انتخاب اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی توسط هیأت اجرایی و معرفی به فرماندار یا بخشدار جهت صدور حکم (۲۹/فروردین/۱۴۰۳ تا ۰۷/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۵. انتشار آگهی اسامی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته‌اند در سراسر حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه(اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان) (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۶. انتشار آگهی انتخابات در سراسر حوزه‌های انتخابیه‌ای مرحله دوم توسط هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه مربوطه (اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان) (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۷. صدور احکام اعضای شعب اخذ رأی مرحله دوم و دعوت از آنان جهت شرکت در جلسه توجیهی (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در مازندران را بهتر بشناسیم

۸. تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰) (۱۳/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا ۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۹. ثبت کلیه فرآیندها و امکانات الکترونیکی برای برگزاری انتخابات کاملاً الکترونیکی و تأیید شورای نگهبان (یک هفته قبل از روز اخذ رأی ۱۴/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۰. صدور کارت جهت حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی از سوی هیات نظارت مربوطه (۱۸/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا ۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۱. ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (ممنوعیت از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۳ آغاز می‌شود.) (۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۲. اخذ رأی از واجدین شرایط (۲۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : امیدآفرینی و محرومیت زدایی در محلات کم‌برخوردار اولویت شهرداری‌ها

ایسنا : گام‌های قابل توجهی در زمینه شناسایی و مبارزه با فساد برداشته شده است

ایلنا : هوای تهران پاک است

مهر : ساخت۱۸۰ هزار واحدمسکونی با مشارکت شرکت های داخلی وخارجی در کرمان

ایسنا : حمله مجدد مقاومت عراق به ایلات

ایرنا : سیلاب مسیر روستاییی در «کدکن» تربت‌حیدریه را مسدود کرد+ فیلم

ایرنا : سیلاب مسیر روستایی در «کدکن» تربت‌حیدریه را مسدود کرد+ فیلم

ایلنا : قیمت درهم امارات امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

مهر : بمباران جنون آمیز جبالیا/ پیکرهای شهدا روی زمین افتاده است+فیلم

ایسنا : قیمت جوجه یکروزه گران نیست، متعادل است/ تولید مرغ افزایش یافت

ایرنا : حمایت از مشاغل خانگی فرصت طلایی برای جذب مشارکت مردمی

صدا و سیما : سیاست‌گذاری، هماهنگی و اجرا سازی سند راهبردی کشور وظیفه بنیاد نخبگان

ایرنا : ۵۵۰ اتاق مادر و کودک تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مهر : اثری که از دل قصه‌های مجید خلق شد/ تئاتر کارکردن دل شیر می‌خواهد

ایرنا : موزه شهر، راهی برای شناخت گذشتگان

تسنیم : تسهیلات تکلیفی 10 تا 25 درصدی بانکها برای بخش تعاون

ایرنا : دولت سیزدهم هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان بابلسر تخصیص داد

ایرنا : مشترکانی که الگوی مصرف برق را رعایت نکنند هزینه سنگین باید بدهند

ایلنا : قیمت دینار عراق امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

ایرنا : ۳۵ هزار کشاورز گیلانی تاکنون محصولات خود را بیمه کردند

تسنیم : پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات به مناسبت روز روابط‌عمومی

ایسنا : ۷۰۰ تارنما به‌دلیل فروش کالای قاچاق فیلتر شد

ایرنا : شهیدنامه ایرنا استان سمنان؛ جاویدنام مهدی ترحمی

ایرنا : خیام نیشابوری، «در پرده اسرار کسی را ره نیست»

ایسنا : تعهدات افزایش تعرفه اپراتورها چگونه بررسی می‌شود؟

تسنیم : ثبت‌نام آسان خودروی برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک صادرات

مهر : دستگیری عاملان اصلی شهادت شهید مهدی مزرئی نوده

ایلنا : قیمت لیر ترکیه امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت + جدول

ایرنا : دولت در تقویت روابط با هند موفق عمل کرد/استفاده از ظرفیت بنادر برای رونق اقتصادی

ایرنا : خدمات‌دهی به ۱۰۵۰ بیمار «سخت درمان» در تربت‌حیدریه

ایرنا : به خاطر یک لیتر بنزین

ایلنا : مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند

ایرنا : خودروهای آفرود در معابر عمومی اجازه تردد ندارند

ایسنا : ویدیو/گل‌های باورنکردنی در دنیای هندبال

ایسنا : میوه‌هایی که مقصدشان تمام خانه‌های سطح شهر نیست/ لاکچری‌بازی در بازار میوه!

ایرنا : ترور ناجوانمردانه «سیدمجتبی هاشمی» فرمانده جنگ‌های نامنظم در دل شهر+ فیلم

ایرنا : استاندار: خوابگاه دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه تابستان امسال تکمیل می‌شود

ایرنا : معرفی معاون آموزشی جدیدِ وزارت علوم/برگزاری مجمع اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی

تسنیم : آزاد شدن فرصت های شغلی با ساماندهی اتباع خارجی

ایرنا : فیلم/ پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران در یزد

تسنیم : کارگران هنوز منتظر افزایش حق مسکن هستند

ایسنا : حل و فصل بیش از ۱۳ هزار پرونده کارگری با صلح و سازش

ایرنا : قلمرو یوزپلنگ ها در خراسان شمالی مشکل تامین آب دارد 

ایسنا : کیفیت هوای تهران در شرایط «پاک»

ایسنا : کیفیت هوای تهران در شرایط پاک

ایرنا : «مجنون آن لیلی» باید در سالنی بزرگ‌تر روی صحنه برود/ صندلی خالی نداریم

ایرنا : سپاه الغدیر یزد ۳۲۵ واحد مسکونی نیازمندان را تعمیر و بازسازی کرد

ایرنا : فیلم| اولویت‌های بخش مرکزی رامسر از زبان بخشدار

ایلنا : قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید