سردار سنایی راد: عملیات وعده صادق، پیام قدرت و بازدارندگی جمهوری اسلامی به جهان بود

ایلام - ایرنا - معاون عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه عملیات وعده صادق، پیام قدرت و بازدارندگی جمهوری اسلامی به جهان و دشمنان انقلاب و ملت ایران بود، گفت: در جهاد تبیین باید از روایتگری عقلانی، منطقی، تاثیرگذار و اخلاقی بهره برد.

به گزارش ایرنا، سردار "رسول سنایی راد" روز سه شنبه در نشست بصیرتی شورای اداری استان ایلام، با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و مهندسی افکار از سوی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهید "مرتضی مطهری"،الگوی جهاد تبیین اثربخش است که در زمینه تبیین‌گری، مفاهم پیچیده دینی و سیاسی را با زبان ساده برای مردم بیان می‌کردند و روان‌سازی قابل فهم از مسائل و مفاهیم ایدوئولوژیک داشتند.

معاون عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مطالعه آثار شهید مطهری امروز هم می‌تواند پاسخگوی بسیاری از شبهات، ذهنیت‌ها و افکار التقاطی باشد.

وی افزود: هر حکومتی برای تدوام‌بخشی به حیات خود نیازمند مشروعیت به ویژه زمانی که پای مردم‌سالاری دینی در میان باشد، است، یادآور شد: نظام اسلامی بر مبنای جمهوریت و اسلامیت نه یک کلام کم و نه یک کلام زیاد، شکل گرفته است، در نظام مردم‌سالار، برای تامین مشروعیت علاوه بر کارآمدی، بایستی روایت‌گری نیز در اختیار باشد چرا که صرف کارآمدی برای تأمین مشروعیت جواب نمی‌دهد.

سردار سنایی راد با اشاره به اینکه در آمریکا هم صنعت سینما و هالیوود در خدمت حاکمیت است و هم رسانه‌های بزرگ خبری که در زمینه تولید مشروعیت عمل می‌کنند، ابراز کرد: جهاد تبیین بر اساس همان مبنای مشروعیت‌ساز و جنگ ترکیبی‌ که غرب در پیش گرفته، بسیار مهم است و باید زمینه لازم برای این فریضه مهم را در سطح جامعه فراهم کرد.

معاون عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه امروز، تسلط به تبیین و روشنگری، جزو ضرورت‌های داشتن پست اجرایی است، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر ما روایت واقعی را بیان نکنیم، افراد دیگر روایت غیرواقعی را برای ما بیان می‌کنند و همان گونه که ایشان فرمودند، جهاد تبیین یک امر فوری و قطعی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن مشروعیت لازم را برای اجرای عملیات وعده صادق فراهم کرد، گفت: دشمن در باتلاق و بن‌بست غزه فرو رفته بود و می‌خواست که از زیر بار سنگین بحرانی که در آن فرو رفته، خارج شود و بر این اساس به کنسولگری ایران در سوریه حمله کرد، البته که دچار یک اشتباه راهبردی و توهم شده بود چرا که فکر می‌کرد که ایران صبر راهبردی را در پیش خواهد گرفت.

سردار سنایی‌راد با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی بر اساس یک ارزیابی غلط، اشتباه تاریخی را مرتکب شدند، افزود: بعد از جنایت رژیم صهونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه، مطالبه‌ای راهبردی در کشور رقم خورد و یک ضرورت مهم برای پاسخگویی به این جنایت در کشور ایجاد شد.

معاون عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح ابراز کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال این بود که با تساعد بحران، خود را از باتلاقی که در آن فرو رفته بود نجات دهد، به این معنا که بحران بزرگترین را تولید کند که در سایه آن، بتواند بحران اصلی را حل کند و این موضوع در جهان به "تساعد بحران" معروف است، آنها فکر می‌کردند که برای خروج از بحران غزه، یک بحران بزرگتر را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که رژیم صهیونیستی قرار داشت، ادامه جنگ به شیوه قبلی، به معنای نفرت جهانی از این رژیم بود و امروز شاهد این تنفر و انزجار جهانی در سطح کشورهای مختلف جهان به ویژه در قلب آمریکا و اعتراض دانشجویان این کشور هستیم.

سردار سنایی‌راد با بیان اینکه بعد از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، ایران از رژیم صهیونسیتی به سازمان ملل شکایت کرد، گفت: کشورهایی که نظم جهانی را باید مدیریت کنند نتوانستند پاسخ منطقی به ایران بدهند و ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، حق دفاع مشروع از خود را داشت و بر این اساس، اقدام و دفاع ایران مشروع بوده است.

معاون عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه هدف از عملیات وعده صادق، برگردان بازدارندگی بوده و این عملیات نیز باید محکم هم انجام می‌شد، افزود: در اجرای این عملیات، از یک اصل مهم، به عنوان اصل غافلگیری نیز استفاده نشده است چرا که اصل و هدف این عملیات، دادن پیام قدرت و بازدارندگی بود.

وی با بیان اینکه در اجرای این عملیات اعتماد به خود داشتیم‌ و هدف هم پیام قدرت بوده است، گفت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که رژیم صهیونیستی باید تنبیه شود، آن‌ها در آماده‌باش کامل بودند، چند روز در فشار بودند و بر این اساس، این عملیات، بدون استفاده از اصل غافلگیری و با ترکیبی از پهباد و موشک و چند لایه پدافندی انجام شد و خوشبختانه بالاتر از سطح انتظاری که دشمن داشت و بیشتر از برآورد خودمان انجام شد.

سردار سنایی‌راد با بیان اینکه عملیات وعده صادق، عملیاتی مشروع، اخلاقی، منطقی و عقلانی بود، گفت: هدف اصلی ۲ پایگاه رژیم اشغالگر قدس بود که از این پایگاه ها علیه ما استفاده کردند، لذا در شلیک موشک‌ها به بزرگترین پایگاه هوایی و مهم ترین پایگاه جاسوسی رژیم کودک کش اسرائیل، پیام قدرت ایران منتشر شد.

معاون عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ابتدا، سانسور شدید خبری داشتند و اما بعد اعلام کردند که چون میزان خسارت‌ها به نفع ایران است، اعلام نمی‌کنیم، لذا موشک‌های ایرانی از فراز قدس رد شدند که همین موضوع اعلام قدرت نمایی ایران اسلامی بوده است، این سیلی برای همه کشورهای متخاصم و متوهم پیام دارد و امروز شاهد آن هستیم که رژیم جعلی اسرائیل، اصلی‌ترین شریک راهبردی خود را(آمریکا) در اقدام علیه ایران از دست داده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق، تغییر معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را به دنبال داشت، ابراز کرد: این سیلی، یک افتخار ملی است که غرور ملی همه ایرانیان را در کشور و در سطح نقاط مختلف جهان برانگیخت که باید روایتی عاقلانه و تاثیرگذار از این افتخار داشته باشیم.

سردار سنایی‌راد با بیان اینکه جمهوری اسلامی به آنچه که گفت عمل کرد و در اجرا و روایت آن نیز هم اخلاق، هم منطق و عقلانیت را رعایت کرد و پیام قدرت جمهوری اسلامی به جهان منتشر شده است و امروز نیز باید روایتی ارائه شود که سرمایه اجتماعی که متکی به امید است، حراست و پاسداری شده و روایت تاثیرگذاری در جامعه بیان شود.

سردار سنایی راد: عملیات وعده صادق، پیام قدرت و بازدارندگی جمهوری اسلامی به جهان بود

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار ایلام نیز در این نشست، گفت: مردم استان ایلام مردمی ولایتمدار و شهیدپرور هستند که سه هزار شهید والامقام سند افتخار و ولایتمداری و وفاداری آنان به امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، نظام و آرمان‌های انقلاب است.

" محمد سبحان حسنی" یادآور شد: مقاومت مردم ایلام در هشت سال دفاع چه در خطوط دفاعی چه در پشت جبهه، استان ایلام را در یک جایگاه ویژه قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را به عنوان یک تکلیف عنوان کردند که در راستا تاکنون در استان ایلام، قرارگاه عملیاتی جهاد تبیین در ادارات و دستگاه‌های اجرایی تشکیل و ۶ جلسه در این راستا برگزار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار ایلام ابراز کرد: در حوزه جهاد تبیین همچنین ۳۱۵ نشست بصیرتی (حوزه‌ای/ پایگاهی )، ۵۲ نشست پاسخگویی مسئولان به مطالبه‌گری نخبگان، معتمدین و متنفذین و ۳۵ نشست تبیین کارآمدی دستگاه‌ها در دانشگاه‌ها و مساجد تاکنون برگزار شده است.

وی تصریح کرد: ۱۲ نشست تبیین اقدامات موثر دستگاه‌ها در رسانه‌های استانی، آموزش و توانمندی ۱۰ جهادگر تبیین، اعزام ۵۷۵ نفر به اردوهای راهیان پیشرفت و آبادانی و یک هزار ۱۰۰ نفر به اردوهای راهیان نور و برگزاری میزهای خدمت جهادی عمومی و تخصصی ۶۰۴ مورد از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه جهاد تبیین است.

حسنی با اشاره به بحث انتخابات، مشارکت بالای مردم این استان را دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان را از مصادیق جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: دشمن به دنبال پایین آوردن مشارکت مردم در انتخابات بود که مردم این استان رتبه چهارم مشارکت بالا در انتخابات را کسب کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : صهیونیست‌های خرابکار از دسترسی به پلتفرم تامین مالی خود بازماندند

مهر : بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از روستاهای سیل زده فریمان

مهر : بازدید استاندار خراسان رضوی از روستاهای سیل زده فریمان

ایسنا : اذعان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به خسارات سنگین حملات حزب‌الله

مهر : جشن های غدیر نباید به یک روز بسنده شود

مهر : غرق شدگی ۲ نفر در آبشار شلماش سردشت/یک نفر فوت شد

تسنیم : همه دروغ های نتانیاهو در مورد حمله به رفح

مهر : دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد

ایسنا : دیپلمات آمریکا: چند ماه است منتظر طرح اسرائیل برای غزه هستیم/ به آتش‌بس امید داریم

ایرنا : شهروندان گرفتار شده در سیلاب سلامی به مکان امن منتقل شدند

ایرنا : حضور شبانه روزی آتش‌نشانان در نمایشگاه کتاب

صدا و سیما : کشته و زخمی شدن هشت گردشگر خارجی در افغانستان

مهر : جاری شدن سیلاب طی دوسال گذشته برای اولین بار در کال ششطراز

صدا و سیما : بازیافت زباله از مبدا

مهر : روایتی تلخ از مردم سیل زده روستاهای فریمان

ایلنا : عملیات طوفان الاقصی نابودی هژمونی غرب را بشارت داد

ایسنا : حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه

مهر : قطع آب و کمبود نان؛مشکلات مردم روستای احمدآباد شهرستان فریمان

مهر : روایت اختصاصی خبرنگار مهر از سیل در منطقه سیدی مشهد

ایرنا : دستور برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران/ پاسخ به درخواست مردم غرب مازندران

مهر : برنامه مبارزات سلیمی، خوش روش و ولی زاده در روز پایانی

مهر : افتتاح سالن ورزشی چند منظوره در بناب

صدا و سیما : ناشران خارجی و ایرانی حوزه کودک تعامل خواهند کرد

صدا و سیما : غرفه‌های کتاب به طور دائم در همه بخش‌ها نظارت می‌شوند

مهر : تعیین تکلیف ۵۰ هزار پروانه تاسیس/ حرایم بهداشتی کاهش یافت

ایسنا : پایگاه میراث ‌فرهنگی «جوبجی» آغازبه‌کار کرد

مهر : گلایه چایکاران شرق گیلانی از وضعیت چای

ایرنا : صعود نوشاد عالمیان و ندا شهسواری به مرحله حذفی انتخابی المپیک

ایرنا : شکست شهرداری گرگان مقابل طبیعت در نخستین دیدار فینال لیگ برتر بسکتبال

مهر : ناکامی دختران سنگنورد ایران از صعود/ علیپور به نیمه نهایی رسید

ایسنا : بازدید ۴ ساعته استاندار خراسان رضوی از روستاهای سیل‌زده فریمان

ایرنا : سنگنوردی انتخابی المپیک؛ صعود علیپور به مرحله نهایی و حذف رکابی و دارابیان

صدا و سیما : مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۸ اردیبهشت

تسنیم : اشکان دژاگه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

ایرنا : جشنواره نشا

ایرنا : جام‌جهانی شمشیربازی؛ ادامه حضور سابر ایران با سه‌ نماینده

تسنیم : ورود موشک جهاد مغنیه به میدان؛ واکنش حزب‌الله به حمله رفح

صدا و سیما : تنیس روی میز انتخابی المپیک؛ نیما عالمیان امیدوار شد

ایرنا : ایران از فعال‌ترین کشورها در جنبش ترجمه به فارسی است+ فیلم

ایرنا : بانک مرکزی چین نرخ سود وام مسکن کاهش می‌دهد

ایلنا : صعود ندا شهسواری از مرحله گروهی انتخابی المپیک

مهر : دیدار استاندار گیلان با مادر شهید «بهمن احمدی» در املش

مهر : دومین سفر استانی دولت به مازندران به پایان رسید

ایسنا : ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله

تسنیم : فروش بی سابقه اوراق قرضه آمریکا توسط چین

ایلنا : حضور سه سابریست ایران در جدول اصلی جام‌جهانی

ایرنا : هفتمین روز درگذشت رشید مسجدی در باغ‌رضوان اصفهان برگزار شد

تسنیم : بوئینگ متهم به نقض توافق پرونده سقوط‌های مرگبار 737 مکس شد

صدا و سیما : نمایشگاه کتاب و معرفی بانوان نویسنده

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید