نامزد مجلس: استیضاح نباید وسیله ای برای سوء استفاده‌ سیاسی ، جناحی و فردی باشد + فیلم

تبریز- ایرنا- نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، بهره گیری از عنصر استیضاح را از مهمترین ابزارهای نمایندگان مجلس دانست وگفت: سئوال، تذکر، تحقیق و تفحص و استیضاح فرصتی برای استیفای حق و حقوق مردم از دستگاه مجریه است که البته نباید وسیله ای برای سوء استفاده های سیاسی ، جناحی و فردی باشد.

علی جعفری آذر روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز، ایجاد تغییر و تحولات در مجلس شورای اسلامی را از مهمترین کارکردهای نمایندگان دوره دوازدهم برشمرد و افزود: در این رابطه و برای بهبود کیفیت قانون گذاری مجلس باید آیین نامه داخلی دستخوش برخی تغییرات از جمله در زمینه نوع و نحوه رای دهی نمایندگان شود.

وی از اینکه تعداد قابل توجهی از نمایندگان در تصمیمات و رای گیری های مهم کشوری و منطقه ای مشارکت ندارند، انتقاد کرد و یادآور شد: بر اساس برخی برآوردها تنها یک سوم مجموع ۲۹۰ نفر نماینده مجلس شورای اسلامی در تصمیم گیری ها، قانون گذاری ها و رای گیری ها مشارکت دارند که این موضوع ناشی از ضعف در آیین نامه داخلی است.

جعفری آذر یکی از مهمترین اشکالات آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را مربوط به آرای ممتنع دانست و با اشاره به اینکه این موضوع از دغدغه های عمومی جامعه است، ادامه داد: مردم می پرسند نماینده ای که وکالت حوزه انتخابیه خود و بلکه کل مردم ایران را بر دوش دارد، چگونه نسبت به قوانین نه رای مثبت دارد و نه رای منفی؟ و این موضوع نشان دهنده ضعف نماینده و مجلس است که به او اجازه می دهد رای ممتنع بدهد.

مردم می پرسند چگونه نماینده ای که وکالت حوزه انتخابیه خود و بلکه کل مردم ایران را بر دوش دارد، نسبت به قوانین نه رای مثبت دارد و نه رای منفی؟

وی گفت: بدتر از رای ممتنع که جای انتقاد و گلایه بسیار دارد، رای ندادن نماینده ای می باشد که در جلسه حاضر بوده اما آیین نامه داخلی این اجازه را به او داده است که اصلا" درباره هر موضوعی رای ندهد که جای تامل و تاسف دارد و باید این نقاط ضعف در مجلس آینده برطرف شود و انگار بودن یا نبودن عده ای در مجلس شورای اسلامی توفیقی ندارد.

جعفری آذر به اصلاح قانون تجارت در جلسات اخیر مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در برخی از روزهای بررسی این قانون مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور، حتی بالای ۷۰ نفر از نمایندگان غایب بوده و مشارکتی نداشتند.

وی ابراز امیدواری کرد مجلس آینده بتواند با درک درست موضوع و احساس مسئولیت بیشتر، گامی بسیار مهم در اصلاح آیین نامه داخلی بردارد، چون مجلس قوی با آئین نامه داخلی قوی و منسجم به وجود می آید.

جعفری آذر بهره گیری از عنصر استیضاح را یکی از مهمترین ابزارهای کاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برشمرد و یادآور شد: سئوال، تذکر، تحقیق و تفحص و استیضاح فرصتی برای استیفای حق و حقوق مردم از دستگاه مجریه است که البته نباید وسیله ای برای سوء استفاده های سیاسی و جناحی و فردی باشد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، استیضاح را برای بهبود وضعیت کشور و اصلاح امور اجرایی بسیار مفید و لازم دانست و بر استفاده بهینه از این عنصر قانونی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

جعفری‌آذر، دخالت نمایندگان در عزل و نصب های مدیران اجرایی را پدیده ای زشت، نامیمون و آسیب رسان به جایگاه نمایندگی دانست و ادامه داد: اینکه برخی نماینده ها حتی درباره عزل و نصب مدیران پایین دست و کارمندان معمولی ادارات نیز اعمال نفوذ می کنند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گفته وی باید توجه داشته باشیم که هر نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان وکیل مردم منطقه به عنوان مشاوری امین برای وزرا است که با مشورت می توان افرادی کاربلد، مجرب و دلسوز را برای سکانداری برخی مسئولیت ها استفاده کرد.

نامزد مجلس: استیضاح نباید وسیله ای برای سوء استفاده‌ سیاسی ، جناحی و فردی باشد
تشریح برنامه های انتخاباتی "علی جعفری‌آذر" در ایرنا

این نامزد انتخابات مجلس دوازدهم تلاش برای اصلاح ساختار معیوب نظام اداری کشور را از جمله رئوس برنامه های خود اعلام و اضافه کرد: انواع پیمان سپاری ها و پیمانکاری ها در ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و عمومی کارکرد آنها را بی خاصیت و در نهایت منجر به نارضایتی عمومی و البته نارضایتی دولت کرده است.

جعفری آذر گفت: در شرایط کنونی حاکم بر ادارات؛ برخی از نیروی انسانی بهره وری لازم را از دست داده و به دلیل انواع مختلف استخدام ها، انگیزه های کاری از بین رفته است که بر اثر همین مشکلات مردم از عملکرد ادارات و سازمان های دولتی چندان رضایت ندارند.

وی اصلاح در نظام آموزش و پرورش را از دیگر برنامه های خود در صورت پیروزی در دور دوم انتخابات بیان کرد و یادآور شد: اینکه در کشور چندین نوع مدرسه با تیپ های گوناگون وجود داشته و نظارت چندانی نیز بر نوع کارکردها و خروجی آنها وجود نداشته باشد یکی از بدترین شرایط را برای نظام آموزش و تربیت نسل های آینده ایجاد کرده است.

جعفری آذر نبود برنامه و سامانه جامع برای توزیع عادلانه مدارس در نقاط مختلف شهری و روستایی به خصوص در کلانشهرها را از ایرادات مهم ساختار آموزش و پرورش کشور دانست و گفت: اینکه در کلانشهری مثل تبریز با جمعیت ۲ میلیون نفری و با ۳۰۰ هزار نفر دانش آموز شاهد تراکم بیش از حد مدارس دولتی و غیردولتی در برخی محلات و مناطق هستیم نشان دهنده بی برنامگی وزارتخانه است که انواع مشکلات اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی را برای خانواده ها و شهرها به وجود آورده است.

وی جابجایی ۳۰۰ هزار نفر دانش آموز در شهر تبریز را مساله ای بسیار مهم و پیچیده عنوان کرد که با برنامه ریزی و برخورد اصولی با صدور مجوزها می توان آنرا به راحتی برطرف کرد.

نامزد مجلس: استیضاح نباید وسیله ای برای سوء استفاده‌ سیاسی ، جناحی و فردی باشد

* معرفی علی جعفری آذر

متولد : سال ۱۳۴۸ تبریز

کد انتخاباتی : ۲۲

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد حقوق عمومی

سوابق: فرماندار شهرستان تبریز، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی، مدیر حقوقی و فرهنگی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو

رتبه سوم دور اول انتخابات با ۶۷ هزار و ۵۵۲ رای

به گزارش ایرنا، مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با حضور هشت نامزد برای کسب چهار کرسی این حوزه روز جمعه ۲۱ اردیبشهت ماه برگزار می شود.

روح الله متفکر آزاد با کسب ۱۰۹ هزار و ۸۹۹ رای معادل ۲۷.۳۶ درصد آرا و مسعود پزشکیان با ۹۵ هزار و ۹۹۳ رای معادل ۲۳.۹ درصد آرا در دور اول از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به مجلس دوازدهم راه یافتند.

علی جعفری آذر، جواد عبادی، علیرضا منادی، رضا صدیقی، علی آجودان زاده، محمدحسین فرهنگی، محمدرضا میرتاج الدینی و علیرضا نوین در دور دوم انتخابات رقابت نفس گیری با هم خواهند داشت.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که سرنوشت ۶ کرسی در حوزه های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر به دور دوم کشیده شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : دومین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی بانوان کوراش بجنورد

ایرنا : شهرداری گرگان بازی اول فینال را واگذار کرد+ فیلم

صدا و سیما : ابوعبیده: دشمن وارد جهنم تازه‌ای شده است

تسنیم : خسارت 348 میلیاردی به تاسیسات آب شرب خراسان رضوی

مهر : کودکان توانبخش مهمان تمرین پرسپولیس

مهر : روزانه ۳ پرواز برای اعزام حجاج خوزستانی انجام می‌شود

مهر : آخرین روز اعزام حجاج خوزستان چهارشنبه است

مهر : باشگاه ملی حفاری اهواز قهرمان لیگ برتر گلف

تسنیم : رزمندگان دفاع مقدس دیار گروس تجلیل شدند

تسنیم : ارسال مایحتاج روستائیان شوریجه سفلی با پشتیبانی هوایی

ایلنا : فارسی حرف زدن جالب یک مقام نروژی + فیلم

ایسنا : ویدیو/ دوندگان حرفه‌ای بیشتر از افراد معمولی عمر می‌کنند

ایسنا : سرمربی جدید لیورپول انتخاب شد

ایسنا : رشته کارشناسی‌ارشد اقتصاد بهداشت در علوم پزشکی اهواز راه‌اندازی می‌شود

ایرنا : ابوعبیده: برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستیم

مهر : آتش سوزی در مزارع کشاورزی شهرستان دره شهر

ایرنا : هشدار نمایندگان کنگره آمریکا به بایدن: حمایت نظامی از اسرائیل ادامه یابد 

ایرنا : جشن امام رضایی ها در تهران و میثاقی دوباره با ضامن آهو

ایرنا : جشن امام رضایی ها در تهران و میثاقی دوباره با ضامن آهو+فیلم

مهر : دشمن با عملیات در رفح و جبالیا وارد جهنم شد

ایرنا : اسماعیلی: فعالان ترویج کتابخوانی سربازان گمنام فرهنگ هستند

ایرنا : اسماعیلی: فعالان ترویج کتاب سربازان گم‌نام فرهنگ هستند

تسنیم : نفرات برتر مسابقات شمشیربازی آزاد دختران معرفی شدند

ایسنا : سرپرست حجاج ایران وارد مدینه شد + ویدئو

ایسنا : امیرالحاج ایران وارد مدینه شد

ایسنا : امیرالحاج ایران وارد مدینه شد + ویدئو

ایرنا : کمیته‌های فعال هیات ورزش‌های همگانی گرمسار به ۲۵ مورد رسید

مهر : گرد و غبار از امشب وارد ایلام می شود

ایسنا : آلگری از یوونتوس اخراج شد

ایسنا : هنوز تیمی برای قهرمانی در سپاهان بسته نشده است

صدا و سیما : کاهش ۲۰ درصدی تولد‌ها در لندن

ایسنا : ترویج فرهنگ مصرف درست آب در اجتماع امام رضایی‌های کرج

ایرنا : تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان هفت نفر را روانه بیمارستان کرد 

ایرنا : هنرمندان به بسته‌بندی و بازاریابی صنایع‌دستی توجه داشته باشد

ایلنا : مردم گرفتار در سیل سلامی خواف به مکان امن منتقل شدند

ایسنا : اتفاق خوب در راه فوتبال ساحلی اصفهان

مهر : برنامه ریزی برای برگزاری ویژه جشن های غدیر در استان کرمان

مهر : آخرین وضعیت پروژه سنگ فرش میدان شهید بهشتی تبریز

مهر : ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه آبرسانی ملکشاهی اختصاص یافت

مهر : گروه‌های جهادی و مردمی در کنار سیل زدگان فریمان

ایسنا : آغاز دومین جلسه دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

تسنیم : روایت ابوعبیده از نبرد جانانه مقاومت و تلفات سنگین اسرائیل

ایسنا : تمرین حسن یزدانی زیر نظر کاوه/ ادامه تمرینات به صورت اختصاصی

مهر : اجلاسیه شهدای مداح استان تهران در مصلی گلستان آغاز شد

مهر : بازدید استاندار خراسان رضوی از اردوگاه اسکان فریمان

ایرنا : هلال‌احمر جغتای خراسان آب‌افتادگی ۲۰ منزل روستایی را رفع کرد

ایسنا : بروکراسی اداری، سد راه سرمایه گذاران بخش خصوصی است

ایلنا : ارسال مایحتاج ضروری مردم به روستای شوریجه سفلی با پشتیبانی هوایی

ایرنا : اسب‌های برتر هفته پنجم کورس گنبدکاووس مشخص شدند

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید