آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی غرب مازندران ضرورتی که باید انجام شود

نوشهر- ایرنا- جمعی از روستاییان غرب مازندران روز سه شنبه در حاشیه دیدار با مدیران کل نهادهای اجرایی در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر در گفت و گو با ایرنا با اشاره به گردشگری بودن این مناطق بر ضرورت آسفالت و بهسازی راه های روستایی این مناطق تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، انشعابات چهارگانه، تغییرکاربری، تسهیلات بانکی بیشترین درخواست متقاضیان دیدار مردمی امروز با مدیران کل نهادهای اجرایی در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر اعلام شد که شماری از آنان در حاشیه این دیدار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نامناسب بودن آسفالت راه های ارتباطی را یکی از چالش های فراروی روستاهای غرب مازندران برشمردند.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد. نور. نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند که سالانه به میلیون ها گردشگر و مسافر داخلی و خارجی خدمات می دهد و مهمتر این که اغلب مسافران از سه دهه گذشته در این مناطق ویلا شخصی و سکونت دایمی دارند.

استان مازندران سه هزار و ۶۰۰ روستای دارد.

به اعتقاد بسیاری از شهروندان غرب مازندران (شهرستان های رامسر تا نور) در دیدار امروز ملاقات مردمی با مدیران کل استان ، این شهرستان ها هم اکنون مشکلاتی نظیر ترافیک، ساخت و سازهای غیرمجاز، آلودگی زیست محیطی، دپوی زباله در جنگل و دیگر کمبودهای نظیر آب و برق و گاز رنج می برد که باید برای رفع هر کدام از آنها تدابیر ویژه ای از سوی وزارتخانه های ذیربط اتخاذ شود.

آنان با اشاره به جمعیت شناور و ساکن در روستاییان غرب مازندران گفتند: راه های ارتباطی روستاهای غرب مازندران نیازمند توجه ویژه مسوولان امر است و نهادهای مربوط باید در سال جاری به فکر حل این مشکل روستاییان باشند.

در روستاهای غرب مازندران موضوعی به نام "خانه دوم" دیده می شود که اینها غیربومی ها هستند و همین جمعیت شناور از امکانات زیرساختی موجود نظیر آب، برق، راه استفاده می کنند در حالی که این امکانات برای اهالی بومی تعریف شده است.

تردد خودروهای سنگین حامل نظیر شن و ماسه به علت ساخت و ساز شهرکهای ویلایی متعدد در مناطق روستایی غرب مازندران سبب شده تا جاده روستایی به همین علت آسیب جدی ببیند.

به پیش بینی این روستاییان با ادامه روند موجود در آینده نزدیک زیست پذیری شهری و روستایی غرب مازندران به خطر می افتد چراکه منطقه توان اکولوژیکی میلیون ها نفر جمعیت غیربومی را ندارد و جاده های روستایی نیز کشش بار ترافیک جمعیت شناور را ندارد.

راه های روستایی به توجه ویژه نیاز دارد

حاج مصطفی کلوانی یکی از متقاضیان امروز دیدار مردمی دفتر غرب استانداری مازندران در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد : مسوولان امر باید نیازها و مشکلات روستاهای غرب مازندران از جمله راه های ارتباطی را احصا و به تدریج برای حل آن چاره ای بیندیشند.

وی خاطرنشان کرد :حل مشکلات راه های روستایی و حتی دیگر چالش های فرارو نیازمند تهیه طرح های مطالعاتی است و آنگاه بتدریج برای تامین نیازهای روستاهای منطقه گام های جهادی برداشته بشود که در دولت سیزدهم امیدوار به حل مشکلات آن هستیم.

این روستایی مرزن آبادی تصریح کرد : چالش راه های ارتباطی روستایی با توجه به ورود میلیونی مسافران و گردشگران تابستانی به غرب مازندران دوچندان خواهد شد و مشکلی که اکنون اهالی بومی را رنج می دهد.

وی تصریح کرد: بهسازی و آسفالت راه های روستایی شهرستان های غرب مازندران باید در اولویت امور برنامه ریزان استانی و شهرستانی قرار گیرد و امیدواریم این مشکل سال جاری برطرف شود.

کلوانی بیان کرد : روستاییان مرزن آبادی چالش های هر منطقه را به مسوولان شهرستان و استان انعکاس داده اند و مردم نیز منتظر تصمیمات نهادهای ذیربط برای حل آن ها هستند تا بر دغدغه ها بکاهند.

وی بیان کرد : آسفالت بسیاری از روستاهای بخش مرزن آباد نیاز به مرمت دارد که از ادوار گذشته تا کنون برای رفع آن تدابیر اصولی اتخاذ نشده است ، نکته دیگر در این بخش نیز نگهداری آسفالت نیز هست که متاسفانه به این مهم توجه نمی شود.

آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی غرب مازندران ضرورتی که باید انجام شود

هر راهبردی برای ماندگاری روستاییان در روستاها اجرایی شود

رحیم ثمربخش دیگر متقاضی دیدار مردمی امروز مدیران کل در نوشهر بود که بر ضرورت تلاش مضاعف مسوولان امر در تامین نیازهای روستاییان از جمله راه های ارتباطی تاکید کرد.

وی افزود : مسوولان هر وعده ای که برای حل مشکلات روستاها می دهند باید آن را محقق کنند چرا که هر راهبردی باید برای ماندگاری روستاییان در روستا به موقع اجرایی بشود.

نکته مهمی دیگر که این روستایی نشتاوردی بدان اشاره کرد این است که مسوولان امر باید از نقش اجتماعی مسافران و گردشگران برای توسعه این مناطق بکارگرفته شوند که ظرفیتی بسیار مهم بوده اما از آن استفاده نشده است.

این روستایی نشتاوردی خاطرنشان کرد: بحث نامناسب بودن راه ها و ریختگی آسفالت در روستاهای غرب مازندران جدی بوده و نهادهای مربوط به دنبال راه حل برای رفع آن باشند تا اهالی با مشکلات بیشتر مواجه نشوند.

مسوولان برای مشکلات روستاها برنامه داشته باشند

نامناسب بودن آسفالت روستاهای بخش کجور نوشهر و تاکید بر رفع آن دیگر خواسته یکی از اهالی این منطقه بوده که در این دیدار مردمی با مدیران کل استان خود را " رستم مرزبان"به خبرنگار ایرنا معرفی کرد.

نامناسب بودن آسفالت و راه های ارتباطی و کمبود آب آشامیدنی در بخش کوهستانی کجور نوشهر نیز جدی بوده و اهالی این بخش به گفته مرزبان نیز تامین این نیاز اساسی مردم را از مسوولان امر خواستار شدند.

وی تصریح کرد : راه های ارتباطی کجور نیاز به رسیدگی جدی دارد و مسوولان شهرستانی و استانی به این مهم توجه کنند.

به گزارش ایرنا، بخش کوهستانی کجور حدود هزار و ۱۷۲ کیلومتر مربع وسعت دارد و از ۶۴ نقطه روستایی و ۲ نقطه شهری برخوردار است و ضمن آنکه دست کم ۲۰ هزار نفر جمعیت بومی و ۵۰ هزار نفر جمعیت متغییر در این بخش ساکن هستند.

آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی غرب مازندران ضرورتی که باید انجام شود

دفتر استانداری غرب مازندران هفتگی با حضور شماری از مسوولان استانی به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم این خطه از استان و حل مشکلات آنان پذیرای جمع زیادی از روستاییان و شهروندان در این منطقه است که از آغاز فعالیت این دفتر تا امروز به درخواست افزون بر ۱۰ هزار نفر پاسخ داده شده است.

امروز سه شنبه ۶ مدیرکل استانی حوالی ساعت هشت صبح در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر حضور یافتند و به درخواست ۹۵ نفر از متقاضیان پاسخ دادند.

نکته مهم جلسه ملاقات مردمی امروز دفتر غرب استانداری مازندران، حضور یوسف نوری استاندار مازندران بوده که از این دیدار مردمی به درخواست های شماری از شهروندان غرب مازندران رسیدگی و در حاشیه این دیدار نیز با خبرنگاران گفت و گو کرد.

حضور استاندار در این دیدار مردمی از قبل اطلاع رسانی نشده بود.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران از پاسخگویی به درخواست ۹۵ متقاضی در ملاقات مردمی مدیران کل در دفتر غرب استانداری این استان خبر داد.

اسماعیل مهرافزا روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مهم ترین موضوعات متقاضیان به ترتیب از جمله انشعاب آب، برق و گاز، تسهیلات بانکی، تغییر کاربری و بافت و طرح هادی، نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد، اشتغال و خدمات حمایتی بوده است.

وی به حضور ۶ مدیرکل نهادهای اجرایی در ملاقات مردمی امروز دفتر غرب استانداری اشاره کرد و گفت: طبق آمار موجود دفتر غرب استانداری مازندران از آغاز فعالیت این دفتر تا امروز افزون بر هشت هزار درخواست مردمی در سامانه سامد استانداری مازندران متخص این دفتر ثبت شده است.

از زمان راه اندازی این دفتر، استاندار مازندران طبق گزارش‌های موجود، مدت ۶ بار در این دفتر حضور پیدا کرد و از نزدیک با ریز مشکلات مردم آشنا شد و پای درد و دل آنها نشست و دستورات لازم برای رسیدگی به حل مشکلات مردم غرب مازندران صادر کرد.

دفتر نمایندگی استانداری مازندران در اول دی ماه سال گذشته با پیگیری استاندار، با هدف دسترسی آسان مردم غرب استان به مدیران ارشد مرکزنشین در نوشهر راه اندازی شده است.

خطرات جاده‌ای، طولانی شدن رسیدگی به در خواست‌های اداری و دسترسی نداشتن آسان به مدیران استانی از دغدغه‌ها و رویاهای دست نیافتنی مردم غرب مازندران بود که با شکل گیری دولت جهادی سیزدهم و استقرار این دفتر گامی مؤثر برای جلوگیری از تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات در این خطه غربی مازندران برداشته شد.

طبق آمار مسوول دفتر استانداری غرب مازندران از زمان راه اندازی این دفتر تاکنون افزون بر پنج هزار نفر از مردم خطه غربی استان پس از مراجعه به دفتر و ارائه درخواست‌هایشان به مدیران استانی پاسخ دریافت کردند.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد. نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : مدارس مشهد فردا غیرحضوری شد

ایرنا : تاکید حماس بر بازگشایی همه گذرگاه‌های زمینی در غزه

ایسنا : دستگیری دست راست ابوبکر البغدادی در اقلیم کردستان عراق

ایرنا : ۸۰ درصد حریق در شهرک صنعتی دولت آباد اصفهان مهار شد+فیلم

ایسنا : هند: آمریکا از اهمیت بندر چابهار مطلع است

مهر : فناوری‌های نرم در کشور مغفول مانده است

مهر : آمریکا و غرب ابایی از زیر پا گذاشتن حقوق بین‌الملل ندارند

مهر : بیمارستان سلطان آباد در مسیر سیلاب قرار دارد

مهر : جاده کمربندی سلطان آباد زیر سیلاب‌ها 

مهر : بارش شدید تگرگ در خوشاب و توقف خودروها در جاده

ایرنا : برگزاری سومین جشنواره شوسواره‌ اسب اصیل کرد در کنگاور + فیلم

تسنیم : وزیر راه: راه‌آهن یزد ـ اقلید تا 2 ماه آینده تکمیل می‌شود

مهر : ۴مصدوم در سانحه تصادف محور جوانرود به روانسر

ایسنا : پالمر بهترین بازیکن جوان لیگ برتر انگلیس شد

ایسنا : بیمارستان ملکشاهی در زمان مقرر افتتاح شود

تسنیم : پیکرهای 4 مفقودی سیلاب در فریمان پیدا شدند

تسنیم : تلفات سیل خراسان رضوی 12 نفر شد/ کشف ‌4 جسد دیگر

تسنیم : آثاری مفید برای پیوند نسل نو با نهج البلاغه

تسنیم : بذرپاش: ساخت مسکن ‌از مرز 2 میلیون و 600 هزار واحد عبور کرد

صدا و سیما : فروش کتاب تا پایان نمایشگاه از سه میلیون نسخه فراتر می رود

مهر : اجرای ۱۲۰۰ برنامه ورزشی در کرمانشاه طی تابستان سال‌جاری

تسنیم : واگذاری زمین به 74 خانوار یزدی در طرح جوانی جمعیت

صدا و سیما : تأسیس بنیاد پویانمایی؛ آری یا نه؟

ایرنا : آمریکا و غرب، ابایی از زیرپاگذاشتن حقوق بین‌الملل ندارند

مهر : آمار جان باختگان سیل خراسان رضوی به ۹ نفر رسید

ایرنا : شهادت یکی از فرماندهان حماس در لبنان

مهر : آتش سوزی در کارخانه تولید الیاف و نمد در دولت‌آباد

ایرنا : تصادف کوئیک و پارس در مشهد ۶ نفر را روانه بیمارستان کرد 

تسنیم : جشن امام رضایی‌ها / خورشید مشرق از میدان ولی‌عصر طلوع کرد

مهر : اعزام اولین کاروان مددجویان زیارت اولی قصرشیرین به مشهد مقدس

مهر : دستگیری قاتل در کمتر از ۴۸ ساعت در دهلران

ایسنا : زائر شهر رضوی برای اسکان سیل زدگان آماده است/ اسکان رایگان برای ۲۵ خانوار

تسنیم : اعلام میزان رشوه داده شده به چهار فرد متهم در فساد فوتبال

ایرنا : عملیات ساخت پُل باهوکلات دشتیاری آغاز شد

ایسنا : اجرای طرح کتابت قرآن توسط دانش‌آموزان رفسنجانی

مهر : آغاز پویش ۲۱*۱۵ با هدف کاهش مصرف برق در کرمانشاه

مهر : امدادرسانی هلال احمر خراسان شمالی به ۴۰ نفر از متاثرین سیل

مهر : دانش آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی نباشند

ایسنا : از حسن یزدانی چه خبر؟/ استقلال قهرمان می‌شود یا پرسپولیس؟

مهر : هشدار سطح زرد هواشناسی در مناطق مرزی کرمانشاه/غبار وارد می‌شود

ایسنا : استقرار دفتر جهاد دانشگاهی در دانشگاه فرهنگیان

مهر : سانسورچی‌های اسرائیل در پی حذف کدام اخبار و گزارش‌ها هستند؟

ایسنا : در هوای حج/۴

ایرنا : ستاره سابق تیم ملی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

ایرنا : تاج: متهمان پرونده فساد در فوتبال ۳۵ سکه رشوه دریافت کردند

ایرنا : تاج: متهمان پرونده فساد در فوتبال ۲۵ سکه رشوه دریافت کردند

ایرنا : تاج: فینال جام حذفی با VAR برگزار می‌شود

ایرنا : مسجد، نماد دیپلماسی دینی

ایلنا : ویدیو: گل اول النصر به الهلال توسط اوتاویو

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید