مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد:

ایجاد مشارکت عمومی برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

ایجاد مشارکت عمومی برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اولویت‌های ما در استان جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خواهد بود.

حسن بروشکی امروز دوشنبه در نشست خبری افزود: مشارکت عمومی و همکاری مردم و خانواده‌ها در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل مهم است و باید مدیران آموزش و پرورش در مناطق مختلف استان با همکاری دستگاه‌های دیگر با بررسی میدانی موضوع بازماندگان از تحصیل را دنبال کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در حال حاضر نمی توان آمار دقیقی از افراد بازمانده از تحصیل ارائه کرد، گفت: تقویت مدارس عادی دولتی با هدف ارتقاء توانمندی مدارس کم برخوردار و حاشیه شهر در قالب بهره‌گیری از ظرفیت پویش جهادی البرز برای تمامی دانش آموزان شبانه روزی استان، رایگان کردن اجرای طرح سنجش دستاوردهای یادگیری ویژه دانش آموزان متوسطه اول استان برای ۱۰۰ هزار دانش آموز و اجرای طرح برادر خواندگی و خواهر خواندگی مدارس حاشیه شهر با مدارس خاص از برنامه تحقق یافته سال تحصیلی جاری بود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های آموزش و پرورش استان برای افراد بازمانده از تحصیل، اجرای برنامه آموزش از راه دور و همچنین راه اندازی مجتمع های آموزشی شبانه روزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: مهمترین اولویت دستگاه تعلیم و تربیت، تغییر رویکرد فعالیت مدارس و حرکت در مسیر تحول است و در این راستا تقویت مدارس دولتی و توانمندسازی معلمان را به جدّ دنبال می کنیم.

وی افزود: همه آحاد جامعه به نوعی وامدار و مدیون قشر فرهیخته فرهنگی بوده و خواهند بود؛ چرا که تحصیل علم و تربیت حاصل شده، مرهون نگاه بلند و زحمات مشفقانه و مهر معلمان است.

بروشکی با اشاره به فرآیند انتخاب معلمان نمونه در استان و فعالیت ستاد هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: پس از فراخوان عمومی همکاران به منظور شرکت در این فرآیند و ارزیابی صورت گرفته تعداد ۱۳ نفر معلم نمونه استانی و ۹۳ نفر معلم نمونه منطقه ای شناسایی و در ایام هفته معلم از آنان تجلیل خواهد شد و پیش بینی می شود بیش از ۸ هزار برنامه در سطح ادارات و مدارس استان در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با قدردانی از همراهی، مشایعت و حضور نقش آفرین و موثر اصحاب رسانه استان در برنامه‌های آموزش و پرورش، اظهار داشت: نقش بی بدیل رسانه ها در راستای تحقق روشنگری و توسعه مشارکت مردم در نظام آموزشی بر هیچ کس پوشیده نیست.

بروشکی گفت: با هدف تبیین وضعیت موجود و ترسیم نقشه راه در راستای تغییر شاخص‌ها، سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، تربیتی، فضاها، تجهیزات و نیروی انسانی تدوین و پس از تصویب شورای آموزش و پرورش استان در همایش خیرین مدرسه یار سیستان و بلوچستان رونمایی و عملاً در دستور کار حوزه‌های مختلف قرار گرفت.

وی بیان داشت: بر اساس منشور تعریف شده و تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه ویژه به ظرفیت های حوزه جنوب کشور نیز سند توسعه سواحل مکران در حوزه آموزش و پرورش با مشارکت استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان تدوین و در نشست مشترکی که به همین منظور در روزهای آتی برگزار خواهد شد؛ این سند وارد مرحله عملیاتی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: با هدف تامین نیروی مورد نیاز در سال تحصیلی آینده در تابستان امسال شاهد افزایش آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی به تعداد ۳۳۷۰ نفر آموزگار ابتدایی و استثنایی، ۱۰۴۹ نفر دبیر و هنرآموز، ۸۷۱ نفر مربی پرورشی و مراقب سلامت و مشاور، ۲ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان و ۱۲۹۶ نفر در حوزه سرایداری و متصدی خدمات هستیم که رشد بیش از ۴ برابری نسبت به آمار سال گذشته را نشان می دهد.

بروشکی گفت: در حوزه تربیت بدنی و توسعه فضاهای ورزشی و سلامت دانش‌آموزان در استان، ۴۵ باب اتاق بهداشت و ۶۰ باب زمین چمن مصنوعی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید و می توان گفت: ارتقاء ۵۰ درصدی نرخ سرانه فضاهای ورزشی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون نسبت به سنوات گذشته در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: با هدف ترمیم ناوگان خودرویی آموزش و پرورش در سطح مدارس، از محل فروش وسایط نقلیه مستعمل تعداد ۱۴ دستگاه خودروی زامیاد خریداری و در اختیار شهرستان‌ها و مناطق قرار گرفت.

بروشکی بیان داشت: توسعه فضاهای آموزشی مهارتی از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های کاری مجموعه آموزش و پرورش استان بوده و خواهد بود که در این بین ایجاد ۵ باب هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش و تجهیز کارگاه‌های ۴۵ باب هنرستان در ۱۷ منطقه آموزشی در قالب طرح شهید طرح چی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال در سال تحصیلی جاری صورت گرفت و شاهد افزایش سهم دو درصدی دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش نسبت به سال گذشته هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تقویت مدارس عادی دولتی با هدف ارتقاء توانمندی مدارس کم برخوردار و حاشیه شهر در قالب بهره‌گیری از ظرفیت پویش جهادی البرز برای تمامی دانش آموزان شبانه روزی استان، رایگان کردن اجرای طرح سنجش دستاوردهای یادگیری ویژه دانش آموزان متوسطه اول استان برای ۱۰۰ هزار دانش آموز و اجرای طرح برادر خواندگی و خواهر خواندگی مدارس حاشیه شهر با مدارس خاص از برنامه تحقق یافته سال تحصیلی جاری بود.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال تحصیلی جاری طرح احیا پنجشنبه‌های آموزشی با هدف ارتقاء معدل کتبی نهایی مدارس متوسطه دوم در ۴۵۶ پایگاه آموزشی با حضور ۱۶۷۵ معلم جهادی و تحت پوشش بردن ۷۵ هزار دانش آموز متوسطه نظری و اجرای طرح اعتکاف علمی نوروزی در ۳۱۳ پایگاه و تحت پوشش بردن ۱۳ هزار دانش آموز متوسطه دوم استان نیز عملیاتی گردید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری شاهد موفقیت های چشمگیر دانش آموزان مستعد و ساعی استان در حوزه ها و بخش های مختلف بودیم که از آن جمله می‌توان به کسب یک مدال نقره در المپیاد آسیایی ریاضی سنگاپور، کسب ۶ مدال طلا و ۴ مدال نقره در المپیادهای علمی، کسب ۱۳ رتبه برتر کشوری در کنگره سراسری قرآن کریم، کسب یک مدال طلا در مسابقات ملی مهارت، کسب ۸۳ رتبه کشوری و ۴ رتبه برتر کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی و کسب ۴ رتبه برتر کشوری توسط سرگروه‌های آموزشی متوسطه استان تاکنون نام برد.

بروشکی گفت: در راستای تولیدی کردن رشته‌های دایر در هنرستان‌های استان، فروش محصولات کشاورزی دانش آموزی با رقمی بیش از ۲۲۷ میلیون تومان حاصل شد.

وی از اجرای طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان و برگزاری ۲۱۴ کارگاه آموزشی برای ۹۹۲۶ نفر از نومعلمان و برگزاری ۸ دوره توانمندسازی برای ۲۳۰۰ نفر از مدیران مدارس متوسطه استان خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: در حوزه جهاد تبیین دانش آموزی و سامانه لیگجت، ۴۹ هزار گروه در سامانه مورد نظر، ثبت و سیستان و بلوچستان حائز کسب رتبه دوم کشوری گردیده است.

بروشکی اظهار کرد: از جمله برنامه‌های اولویت دار و پیش روی آموزش و پرورش استان، پروژه مهر، فرآیند ارزیابی داوطلبان آزمون های استخدامی، امتحانات پایان سال بویژه آزمون نهایی دانش آموزان متوسطه دوم، طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، ثبت نام پایه های ورودی(اول ابتدایی، هفتم و دهم) و کنکور سراسری خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برنامه‌های حوزه تربیتی استان را برشمرد و بیان داشت: برگزاری ۱۳۵۵ یادواره شهید در مدارسی که مزین به نام شهدا هستند، برگزاری ۳۴ همایش دختران فاطمی در مدارس متوسطه اول و دوم، اعزام دانش آموزان به وسیله ۳۲ دستگاه اتوبوس در قالب ۱۲۰۰ نفر به اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت، برگزاری بیش از ۵۰۰۰ جلسات گفتمان‌های دینی در سطح مدارس، برگزاری بیش از ۱۴۰۰ جلسه جهاد تبیین و اعزام ۵۷۰ نفر از مبلغین به سطح مدارس و برگزاری بیش از ۵۰۰۰ جلسه محفل انس با قرآن در سطح مدارس سیستان و بلوچستان از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در مدارس استان بود.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : حمله موشکی گردان‌های قدس به «سدیروت»

ایسنا : ویدیو/ یک روز با مسن‌ترین عضو هلال‌احمر؛ «هنوز هم مأموریت می‌روم، حتی با هلیکوپتر»

ایسنا : اهتمام ویژه‌ چین برای توسعه روابط با ایران در چارچوب سند جامع مشارکت راهبردی

ایرنا : چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است

ایرنا : غیبت عجیب محبی در فهرست برترین بازیکنان لیگ روسیه!

ایسنا : ورود ۵ سارق مسلح به خانه‌ در حضور ساکنان/ تشکیل تیمی ویژه برای دستگیری سارقان

ایرنا : برگزاری وبینار گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در ایتالیا

مهر : زیست بوم اقتصاد دانش بنیان آذربایجان غربی تقویت شود

مهر : خانواده‌های معظم شهدا در سعدآباد تکریم شدند

مهر : بیش از ۲۰۰ هواپیمادر شب عملیات وعده صادق در آسمان منطقه بود

ایرنا : رشد ۱۳۸ درصدی بودجه دانشگاه لرستان

ایرنا : انتقاد مدیرکل بازرسی لرستان از وضعیت آسفالت ورودی شمال خرم آباد

ایرنا : رئیس سازمان غذا و دارو: ‌بیمارستان‌های تازه تاسیس با تولیدات داخلی تجهیز می‌شود

مهر : فعالیت‌ها و برنامه‌های بزرگ فرهنگی در تنگستان اجرا می‌شود

صدا و سیما : اعلام برنامه‌های جشن امام رضایی‌ها

مهر : شهرستان دشتستان به برکت وجود پرچم حرم رضوی متبرک شد

ایسنا : پیوست فرهنگی برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد

ایسنا : توجه و گره‌گشایی از کار مردم از توصیه‌های معصومین(ع) است

مهر : خدام حرم مطهر رضوی در بخش شبانکاره استقبال شدند

ایرنا : گالانت: هدف ما در نوار غزه تغییر نکرده است

ایسنا : «پشمکی» که کشف شد! /عکس‌هایی که به سؤالات شما جواب می‌دهند

مهر : افتتاح طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سه شهر استان قزوین

ایرنا : جواب مثبت بقاع امامزادگان استان مرکزی به حمایت طرح‌های دانش بنیان

تسنیم : توسعه تیم فراری با مشورت همیلتون

تسنیم : انتقاد بازرس کل لرستان از وضعیت محور خرم‌آباد ـ الشتر

مهر : دیپلماسی اقتصادی مبتنی بر جوامع محلی حلقه مفقوده توسعه دریا محور

تسنیم : تدوین 130 هزار برنامه ویژه دهه کرامت

ایرنا : بازنگری قانون منطقه حفاظت‌شده البرز مرکزی، انتظار ساکنان دیار علویان از دولت

صدا و سیما : از جراحی زیبایی در منزل تا ساعت بیشترین تصادف‌ها در پایتخت

ایسنا : تکواندوی قهرمانی آسیا/ مشخص شدن رقبای ناهید کیانی، نصیری و رضایی

تسنیم : حریق انبار لوازم آرایشی در شهرری مهار شد

مهر : کشف بیش از ۴۰۰ کیلو هروئین در عملیات مشترک اطلاعاتی

ایرنا : فیلم |یک انبار کالا در شهرری آتش گرفت

ایسنا : وجود ۱۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری خانگی در سطح کلانشهر تبریز

ایلنا : اوزونیدیس: به دنبال خوب بازی کردن نیستیم، می‌خواهیم ببریم

ایسنا : با اقتدار در سطح دنیا ایستاده‌ایم

تسنیم : تصاویری از جشن تکلیف 5000 نفری دختران در حرم حضرت معصومه(س)

ایرنا : پلاک طلا زربد با پک گلدن ارت ( خانی )

ایرنا : منتخب مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری: خادمیاری رضوی الگویی برای حیات اجتماعی اسلامی است

ایلنا : پایان زودهنگام و غیر منتظره صادقی در پرسپولیس؟

تسنیم : کادر فنی رشته‌های اعزامی به پارالمپیک پاریس تغییر نمی‌کند

مهر : حمله مقاومت اسلامی عراق به اهداف حیاتی در سرزمین‌های اشغالی

ایلنا : یوونتوس آماده برای فینال کوپا ایتالیا(ویدیو)

مهر : ناهید کیانی، سعید نصیری و متین رضایی نمایندگان ایران در روز نخست

تسنیم : اعلام نتیجه معاینه سر جوکوویچ پس از حادثه مسترز رُم

ایسنا : امامزادگان لنگرگاه‌های معنوی کشور هستند

ایلنا : وضعیت سرنوشت‌ساز مورایس و اوزونیدیس در جام حذفی

مهر : ۱۶ هزار مسکن بافت فرسوده آذربایجان غربی نوسازی می شود

مهر : حضور مرکز وکلا با ۱۸۶ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید