۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85460833
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هفته بزرگداشت مقام معلم در سمنان با ۶۰ برنامه تا مولدسازی ۶۱ ملک + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش سمنان از برگزاری ۶۰ برنامه عمومی و محوری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم به همراه مولدسازی به سود نظام تعلیم و تربیت در ۶۱ ملک خبر داد و به بخشی از دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت استان در دولت سیزدهم پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجمال وزیری روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت اعلام برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در اداره کل آموزش و پرورش سمنان گفت: در این هفته از یکهزار معلم در یکهزار مدرسه تجلیل می‌شود و ۳۳ معلم قابل تقدیر از هر منطقه انتخاب می‌شوند. آموزش و پرورش سه معلم نمونه استانی دارد.

به گفته وی، غبارروبی گلزارهای شهدا، سخنرانی روسای ادارات در پیش از خطبه‌ها و برپایی میز خدمت در مصلاهای اقامه نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدای معلم و دانش‌آموز، برنامه‌های ورزشی، و تجلیل از معلمان استان روز ۲۲ اردیبهشت با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، بخشی از برنامه‌های این هفته درنظرگرفته شده است.

وی به نواختن «زنگ سپاس معلم» با حضور مسوولان فردا سه‌شنبه در نقاط مختلف استان اشاره و خاطرنشان کرد: حضور مدیران کل در مدارسی که فرزندانشان تحصیل می‌کنند، تجلیل از پیشکسوتان، آموزش‌دهندگان نهضت و مدارس استثنایی نیز در دستور کار قرار دارد.

دستاوردهای نظام آموزشی در دولت سیزدهم

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان به ازسرگیری برنامه توزیع شیر پس از وقفه هفت ساله در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: اکنون در ۴۰۰ آموزشگاه ابتدایی دولتی استان این طرح در حال اجرا است.

هفته بزرگداشت مقام معلم در سمنان با ۶۰ برنامه تا مولدسازی ۶۱ ملک + فیلم

وی با اشاره به سهم ۲ هنرستان برای استان از ۱۹۲ هنرستان ایجادشده کشور، افزود: ۱۵۹ سند متعلق به نظام تعلیم و تربیت نیز تصحیح شد به طوری که به عنوان نمونه ۶ ملک در میامی و ۵۶ ملک وقفی در سمنان به نام آموزش و پرورش سند خورد.

به گفته وی، افزایش سرانه دانش‌آموزی از فضای ورزشی طی هفت ماه از ۴۶ به ۶۱ سانتیمتر و در دست ساخت بودن ۱۴ چمن مصنوعی از دستاوردهای توسعه فضای ورزشی در استان سمنان بود.

وزیری گفت: برای آمادگی هرچه بیشتر دانش‌آموزان استان سمنان برای امتحان نهایی کتاب «راه نهایی» بین ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز توزیع شد که شامل سوالات پنج سال امتحان نهایی بود.

وی با اشاره به اینکه اولین «کانون یاریگران کشور» در سمنان افتتاح شد، ادامه داد: هدف اصلی فعالیت این مرکز در حوزه‌های ورزشی، بصیرتی، و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر موادمخدر است.

وی بیان کرد که سمنان در توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کار دانش جرو پنج استان برتر کشور است، اضافه کرد: حدود ۱۷ هزار دانش آموز در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می کنند.

رتبه اول باسوادی، رتبه اول کشوری در اتصال مدارس به شبکه فیبرنوری، رتبه دوم کشور در قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری ورود به دانشگاه‌ها، و رتبه چهارم سمنان در کسب نمرات امتحان نهایی، بخشی از رتبه‌های کشوری سمنان از بیان وزیری بود.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان به اعزام چهار هزار دانش‌آموز استان به اردوی راهیان پیشرفت و سه هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور اشاره و اضافه کرد: ۹۵۰ اردوی تربیتی یکروزه برگزار و چهار دارالقرآن نیز به استان اضافه شد.

وی با اشاره افزایش تالیف و ترجمه کتاب فرهنگیان استان سمنان به ۳۰۰ عنوان، از افزایش ۳۵ درصدی ارایه مقالات در فصلنامه‌های علمی و پژوهشی خبر داد و گفت که در استان ۱۸ و ۵۰۰ دانش‌آموز «سفیر سلامت» در مدارس هستند.

صدور مجوزها برای مولدسازی ۶۱ ملک

وزیری به تعیین مولدسازی به ارزش سه هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تکلیفی به آموزش و پرورش سمنان اشاره کرد و گفت: با زمینه‌سازی‌های انجام شده مولدسازی به سود نظام تعلیم و تربیت در رقمی بالاتر محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۱ ملک استان مولدسازی شده که فقط بحث فروش نیست، تاکید کرد که مدارس موقوفه ای و خیرساز در مقوله مولدسازی قرارنمی‌گیرد. طبق قانون، از محل مولدسازی اعتبار ایجادشده از محل مولدسازی به مدرسه‌سازی همان شهرستان اختصاص می‌یابد.

وی ازچشم انداز ایجاد اولین مرکز آموزش رفاهی بین راهی در استان سمنان در امیرآباد دامغان خبر داد و گفت که اولین مجموعه ورزشگاه با نام شهید رضی موسوی در شهر سمنان با بهسازی مکانی قدیمی ایجاد شد تا پاسخگوی نیازهای فضای ورزشی و خوابگاهی ۲۰۰ نفری باشد و زمینه‌ساز برگزاری مسابقات ورزشی کشوری شود. برای این مکان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد و ۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافت و از محل اعتبارات نوسازی برای سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی هزینه می‌شود.

سهمیه استخدام ۵۰۰ نفری

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان از سهمیه ۵۰۰ نفر استخدامی برای سال تحصیلی آینده خبر داد تا سال تحصیلی آینده مشکلی در ساماندهی نیروی انسانی وجود نداشته باشد. امسال نقل و انتقالات نیروی انسانی باید مردادماه خاتمه یابد تا تدبیر در شهرستان‌ها برای ساماندهی لازم محقق شود.

وی به ثبت نام یکهزار و ۴۰۰ نفر از فرهنگیان استان سمنان در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت خبر داد و افزود: تلاش می‌شود در برخی شهرستان‌ها زمین‌های مازاد برای مسکن فرهنگیان اختصاص یابد و سمنان تفاهم‌نامه با صندوق فرهنگیان منعقد کرد تا در این زمینه ورود کند و سمنان در این زمینه اولین استان است.

وزیری از ایجاد اولین دهکده المپیک ورزشی آموزش و پرورش در سمنان خبر داد و گفت: این دهکده در شهر جدید چلیم در شهرستان سرخه ایجاد می‌شود. ایجاد یکی از اردوگاه‌های پنجگانه کشوری در شهمیرزاد نیز مورد تایید قرارگرفته است.

وی افزود: سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان به همراه حضور وزیر آموزش و پرورش نیز برکات قابل توجهی برای سمنان داشت و برای تکمیل بسیاری از طرح‌ها اعتبارهای خوبی درنظرگرفته شد.

چالش ریشه‌دار مدارس فرسوده و تخریبی

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با بیان اینکه مهمترین چالش در بخش فضای آموزشی استان مدارس فرسوده و تخریبی است که بیشتر در غرب استان قرار دارد، گفت: نهضت مدرسه‌سازی باید در استان شکل بگیرد با کمک دولت، مجمع خیران مدرسه‌ساز، بخش صنعت و معدن، و رسانه ها، بهترین مدارس میزبان دانش آموزان باشد.

وی تاکید کرد: در سراسر استان سمنان رشد جمعیت دانش‌آموزی مشهود است و با وجود مهاجرت‌ها و توسعه صنعت، افزایش اتباع خارجی نیز در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در منطقه سمنان تا غرب استان ۳۳ درصد مدارس تخریبی و فرسوده است، ادامه داد: روند عادی مدرسه‌سازی کفاف جایگیزینی مدارس فرسوده استان را نمی‌دهد.

وزیری به افزایش تصاعدی اعتبار بخش مدرسه‌سازی سمنان در دولت سیزدهم اشاره و اضافه کرد: سال گذشته این اعتبار ۲ هزار و امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال درنظرگرفته شد.

جایگاه و منزلت مقام معلم

وی درباره جایگاه مقام معلم نیز خاطرنشان کرد: معلم باید از رفتن به کلاس احساس امید کند و انگیزه داشته باشد. وظیفه معلم شکوفاکردن دانش‌آموزان متناسب با استعدادهای هر فرد است.

وی ادامه داد: مدرسه دالان دانشگاه نیست بلکه محل کارآفرینی محسوب می‌شود. کلاس باید محل ساخت انسان توانمند و قهرمان ارزش‌های خودش باشد و وظیفه آن تحویل دانشمند نیست و بینش‌مندی باید جایگزین دانشمندی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با اشاره به اینکه نقش معلمان نقش تسهیلگری است و فقط معطوف به یادگیری نیست به طوری که فرد باید به بلوغ فکری برسد، افزود: تکریم معلم ابتدا باید از سوی خودش در این مسیر محقق شود. کار معلم فقط دانش‌آموزان باانگیزه نیست و سهم هر دانش آموز در یادگیری دارای اهمیت است. علاوه بر نیازهای علمی، با وجود هجمه‌های فرهنگی، نیازهای معنوی و اخلاقی دانش آموزان نیز باید مدنظر باشد.

۱۲ اردیبهشت ۴۰ نفر از فرهگیان استان سمنان به دیدار رهبر معظم انقلاب می روند.

در این نشست از نشان «ستاد مقام معلم استان سمنان» با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه نیز رونمایی شد.

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایلنا : درخواست کارگران ابنیه فنی تراورس برای دریافت مابقی حقوق

ایلنا : توافق آژانس مبارزه با جرم ملل متحد و سازمان جهانی کار برای حفاظت از زنان مهاجر اندونزی

ایلنا : وزارت کار از دخالت در امور تشکل‌ها دست بردارد!

تسنیم : گالانت: حکمرانی اسرائیل در غزه با خون همراه خواهد بود

تسنیم : 3 شهید در یورش اشغالگران به شهرهای کرانه باختری

ایرنا : سی‌ان‌ان: روسیه کارزار اطلاعات نادرست علیه زلنسکی را تشدید کرده است

ایلنا : پوچتینو: به قولم وفا کردم و تیم خوبی ساختم

ایرنا : شهادت سه فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

ایرنا : آنچه جلالی در جمع سفرا به رئیس‌جمهوری تاتارستان گفت +‌ فیلم

ایرنا : آنچه سفیر ایران در جمع سفرا به رئیس‌جمهور تاتارستان گفت +‌ فیلم

مهر : یورش بامدادی گسترده اشغالگران به کرانه باختری/۳ فلسطینی شهید شدند

مهر : تابستانی خطرناک در انتظار جنگل های بلوط ایلام/ آتش در کمین است

مهر : منافع ملی مهم ترین اولویت در توسعه دریا محور است

مهر : آخرین وضعیت از عملیات امدادی در پی سیل مشهد

مهر : جاری شدن سیل در روستای کرناوه کلات

مهر : حرکت سیل مشهد به سمت فریمان

مهر : گزینه ملت فلسطین ادامه مبارزه است/صهیونیست‌ها روبه زوال‌اند

مهر : حمله بامدادی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع در لبنان

مهر : مقاومت عراق بار دیگر بندر ایلات را هدف حملات پهپادی قرار داد

ایرنا : رئیس جمهور روسیه برای دیدار با همتای چینی خود وارد پکن شد + فیلم

ایسنا : راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ایرنا : درگیری پلیس با حامیان فلسطین در یونان

تسنیم : حملات مقاومت اسلامی عراق به ایلات و حیفا

تسنیم : حمله مقاومت اسلامی عراق به ایلات

ایسنا : چت‌بات رقیب «اوپن‌ای‌آی» در اروپا عرضه شد

ایرنا : دستور وزیر نفت بر تسریع پرداخت اعتبارات مصوب دومین سفر استانی رییس جمهور

ایسنا : درخواست تارتار برای برخورد شدید با فساد در فوتبال

تسنیم : هت‌‌تریک گریزمان، اتلتیکومادرید را به لیگ قهرمانان رساند

ایلنا : بامداد پنج‌شنبه- تداوم جست‌وجوی مفقودین احتمالی در پل ترمینال مشهد + فیلم

ایرنا : حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی

مهر : طراحان نماهای برتر ساختمانی استان قم تجلیل شدند

ایسنا : خدمت و هزینه کرد ۵۰ میلیارد تومانی کانون‌های خدمت رضوی در استان سمنان

ایسنا : ادعای گروسی درباره مسائل پادمانی ایران در گزارش سالیانه آژانس

ایسنا : صعود زورف به نیمه نهایی تنیس مسترز رم

ایسنا : طرفداران رائفی‌پور و اردشیر رستمی نمایشگاه کتاب را شلوغ کردند

ایرنا : حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان

ایرنا : حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم

ایرنا : روابط عمومی باغبانی برای تغییر ذایقه است

ایسنا : حضور سفیر ایران برای تماشای مسابقه فوتبال زنان فلسطین و ایرلند

ایسنا : حواشی اکران ویژه «مست عشق» و خبرهایی از رضا شفیعی‌جم و مریل استریپ

ایرنا : مقام ارشد یهودی وزارت کشور آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا کرد

مهر : فوتی های سیل مشهد به ۷ نفر رسید

ایسنا : ویژگی های فعالان روابط‌عمومی

مهر : اسکان به ۲۵۰ خانواده سیل زده در مشهد

تسنیم : سفال‌منش: به وعده‌ها عمل کردیم و به هدف‌مان رسیدیم

ایلنا : اسکان ۲۵۰ خانواده سیل زده در مشهد

مهر : تعطیلی ۴ روزه مناطق تفرجگاهی تحت مدیریت محیط زیست خراسان رضوی

ایرنا : خاموشی‌های سراسری در اوکراین؛ کی‌یف به دنبال واردات برق

تسنیم : یوونتوس قهرمان جام حذفی ایتالیا شد

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید