تجهیزات بومی ارتش آماده پاسخ به هر تجاوزی است

بیرجند - ایرنا - جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تجهیزات بومی ارتش در حوزه فرماندهی کنترل، کشف، درگیری و انهدام، آماده پاسخ به هر تجاوزی بوده و خط قرمز ما امنیت مرزها و حراست از آسمان کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ علیرضا الهامی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (ص) در بیرجند افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی پدافند هوایی برای انجام وظیفه به معنای واقعی، جان خود را کف دست گرفته و با احدی برای امنیت مردم و مرزها تعارف ندارد.

وی گفت: امروز با تکیه بر سلاح ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه با همه قدرت از مرزهای کشور دفاع می‌کنیم عنوان کرد: اراده پولادین آماده است که جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی به کشور را با قدرت و توفنده بدهد.

وی ادامه داد: «قوی شدن» تاکیدی از سوی مقام معظم رهبری برای تمامی نیروهای مسلح است و عملیات «وعده صادق» نمود مختصری از این فرمان ولایی بود، زمانی که کشور اقتدار خود را در این عملیات نشان داد همه خوشحالی کردند.

سرتیپ الهامی گفت: فرمانده کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب درخصوص قوی شدن تذکرات مهمی داده‌اند و راه برون رفت مشکلاتی که دشمن به نظام تحمیل می‌کند را همین مساله می‌دانند.

وی با بیان اینکه قوی شدن تکلیف آحاد مدیران در همه حوزه‌های علمی، فنی و مهندسی به ویژه نظامی است افزود: دستور ولایی فرماندهی کل قوا برای نیروهای مسلح لازم الاجراست پس قوی شدن برای همگان فرمان محسوب می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: هر کسی در حوزه اختیارات و مسئولیت خود باید قوی شود و این یک تکلیف است لذا اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خدا باشیم پس ملزومات آن را در حوزه‌های مختلف باید پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه هر شخصی در هر حوزه باید برای عینت‌بخشی به این فرمان رهبری مطالعات تطبیقی انجام دهد و سایر ارکان نظام را بررسی کند گفت: آنچه در اهداف عالیه نظام و تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و ما به عنوان نیروی مسلح تضمین کننده تحقق آن وعده مقام معظم رهبری هستیم، باید ببینیم امروز ملزومات آن چیست.

امیر الهامی با اشاره به اینکه قوی شدن به زمینه سازی برای ظهور کمک می‌کند افزود: این یک نگاه کلان و راهبردی ملی و فراملی است پس با دانش فنی و مهارت می‌توان در رکاب امام زمان (عج) قرار گرفت.

وی تصریح کرد: انتظار یک کنش و رفتار منفعلانه نیست و باید اقدام اساسی انجام داد که برای این کار لازم است مصداق واقعی قوی شدن را اجرا کنیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه به بازدیدهایی که از منطقه پدافند هوایی شرق کشور داشته است، اشاره و اظهار کرد: به عینه دیدم که اقدامات اثرگذار، ماندگار و وسیع در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

وی گفت: اقدامات عمرانی با حجم زیاد در سایت‌ها با کاربری‌های مختلف انجام شده و فعالیت‌های حوزه ورزش و توان رزم نیز چشمگیر است.

سرتیپ الهامی با بیان اینکه در حوزه توان رزم اقدامات اثرگذاری برای منطقه پدافند هوایی شرق انجام شده است اضافه کرد: ساخت و تعمیر خلاقانه برخی قطعات و سامانه‌های راداری که امکان بازآماد آن وجود ندارد، جزو این اقدامات بوده است.

وی گفت: اقدامات در حوزه توان رزم مختص دانش و تسلط علمی این منطقه بوده و حتی برخی فعالیت‌ها با نگاه ملی صورت گرفته همچون درختکاری که طبق منویات رهبری هزاران درخت در منطقه پدافند شرق کاشته شده است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: برای اینکه بتوانیم ماموریت دفاع از حریم آسمان کشور را با شایستگی و اقتدار انجام دهیم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنیم و امروز برای انجام وظایف به هیچ جا وابسته نیستیم.

وی با بیان خاطره‌ای از شجاعت و غیرتمندی فرمانده سابق منطقه پدافند هوایی شرق گفت: از امروز امیر "ارسلان پرویز" به سمت فرماندهی پدافند هوایی تاکتیکی کشور منصوب می‌شود.

تجهیزات بومی ارتش آماده پاسخ به هر تجاوزی است

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی هم گفت: وحدت نیروهای مسلح همراه با اخلاق مداری که منشا تحول بوده در استان پررنگ است.

امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی به معنای واقعی کلمه ولایی و یکرنگ هستند ادامه داد: ولایتمداری، تعهد، کم توقع، مودب و با فرهنگ بودن، علم اندوزی و علم آموزی از ویژگی‌های مردم استان است که همیشه در یادها می‌ماند.

وی گفت: ارتش معنویت محور برای خدمت رسانی به مردم شریف و نجیب تحت زعامت فردی که در جهان نمونه است، باعث شده در کار خود برای اینکه اطاعت پذیری را به اثبات برساند، فرمانبر و تسلیم اراده محض باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تا زمانی که وحدت باشد به اقتدار هم می‌رسیم افزود: اگر دستمان در دست قرآن و ولایت باشد هیچ وقت گرفتار اجانب و تفرقه نخواهیم شد.

همچنین فرمانده سابق منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (ص) در این مراسم همکاری، همراهی، تعامل، اقدامات جهادی، پای کار بودن، اخلاق و وجدان را عامل موفقت منطقه پدافند هوایی شرق عنوان کرد و گفت: هشت و سال اندی از بهترین دوران زندگی‌ام در این مسئولیت گذشت.

امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز از مردم خراسان جنوبی به عنوان انسان‌هایی فهیم، علیم، مخلص، ولایی، کم توقع و مهمان نواز یاد کرد و افزود: شرایطی که مردم این استان فراهم کردند باعث شد شبانه روزی و با فراغ بال خدمت کنم.

وی اظهار کرد: پدافند هوایی شرق بزرگترین منطقه از لحاظ وسعت است و ارتقای جایگاه آن را در چند سال گذشته هدفگذاری کردیم از همین رو ساخت تجهیزات جزو مهمترین سنت شکنی‌ها بوده که با لطف خدا، همراهی، تعامل و اقدامات مخلصانه نیروها محقق شده است.

فرمانده سابق منطقه پدافند هوایی شرق با بیان اینکه در راستای اقتدار نظام پیشبرد اهداف را دنبال کردیم ادامه داد: ظرفیت‌های این منطقه بی‌نظیر است و تمامی اقدامات توسط نیروهای مخلص انجام شد.

وی گفت: نهادینه کردن فرهنگ جهادی در این منطقه مهمترین اقدام بوده و نیروهای مخلص فارغ از درجه و نوع لباس در راستای تامین زیرساخت‌ها تلاش کردند.

امیر پرویز افزود: به اندازه ۵۰ سال در پنج سال گذشته از لحاظ ساخت ابنیه پیشرفت داشتیم که حاصل تلاش مخلصانه نیروها بوده است.

وی بیان کرد: اراده و عشق به خدمت موجب شد سختی‌ها را در این چند سال به جان بخریم و هیچگاه خاطرات خوب از خراسان جنوبی فراموش نخواهد شد.

در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی از خدمات امیر سرتیپ دوم "ارسلان پرویز" قدردانی و امیر سرتیپ دوم "حجت عباسی" به عنوان فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


تسنیم : هاآرتص: نابودی زیرساخت‌های حماس در غزه صحت ندارد

ایرنا : حمله رژیم صهیونیستی به خودروی غیرنظامی در جنوب لبنان/ یک نفر شهید شد

مهر : مقاومت عراق باردیگر بندر ایلات را هدف حملات پهپادی قرار داد

مهر : تخریب ۸۰درصد مدارس و دانشگاه های غزه از زمان شروع جنگ

ایرنا : رهبر کره شمالی از سامانه تسلیحاتی موشک‌های تاکتیکی بازدید کرد

ایرنا : حمله رژیم صهیونیستی به شهر غزه چهار شهید و ۹ زخمی برجای گذاشت

ایسنا : ابراز خوشحالی GPT-4o از رونمایی خودش!

ایرنا : هاآرتص: حماس در هر بحرانی خیلی سریع خود را بازسازی می کند

ایرنا : حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ایلات

ایرنا : آلیس مونرو برنده جایزه نوبل ادبی در خانه سالمندان درگذشت

مهر : حمله هوایی صهیونیست‌ها علیه شهر صور لبنان

تسنیم : تشدید اعتراضات غربگراها در گرجستان

ایسنا : تهیه طرح پیوند شرکت‌های دانش بنیان با صنعت و کشاورزی استان تهران/احیاء واحدهای راکد و غیرفعال

مهر : نظام جمهوری اسلامی امانت الهی است

مهر : منتخب مردم قم در مجلس پای درد و دل اهالی هنر و رسانه استان نشست

مهر : اجرای قطعه «مژده باران» توسط محمد معتمدی در آرامگاه فردوسی

تسنیم : پیروزی رئال مادرید برابر آلاوس در یک بازی تشریفاتی دیگر

ایسنا : پیام تهدیدآمیز گردان‌های القسام علیه ارتش رژیم صهیونیستی

مهر : اجرای نقالی خوانی شاهنامه در آرامگاه فردوسی

ایرنا : کوبا: حمله اسرائیل به رفح موارد نسل‌کشی فلسطینیان را افزایش می دهد

ایلنا : ویدیو: گل پنجم رئال مادرید به آلاوز توسط گولر

ایرنا :  نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین آلات چوب و یراق آلات در اصفهان گشایش یافت

ایلنا : برخورد صاعقه در جلفا جان مرد ۵۰ ساله را گرفت

تسنیم : بذری: شانس 4 مدال المپیک داریم/ یزدانی تیم را بالا می‌کشد

مهر : برگزاری شب شعر «رواق دعبل» در آستانه اشرفیه

ایلنا : از حملات «مکرر» افراط گرایان اسرائیلی به کاروان‌های کمک‌رسانی خشمگینم

ایسنا : همایش هم‌اندیشی میان‌داران جهاد ۳ برای طراحی عملیات هیأت‌ها در محرم برگزار می‌شود

ایرنا : رویداد ملی آواها و نواهای رضوی در گلستان برگزار شد

ایسنا : برای اطلاع از روضه‌ مستند و صحیح سیدالشهدا این ۲ کتاب را بخوانید

ایلنا : ویدیو: گل چهارم رئال مادرید به آلاوز توسط وینیسیوس جونیور

ایسنا : برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری مباهله با اهتمام بنیاد بین‌المللی غدیر

ایرنا : پنتاگون: برنامه جهانی غذا، کمک های غزه را از اسکله موقت آمریکا توزیع خواهد کرد

ایرنا : پنتاگون: برنامه جهانی غذا، کمک های غزه را از اسکله موقت توزیع خواهد کرد

ایسنا : تاتنهام برای آرسنال کاری نکرد/ سیتی یک برد تا قهرمانی فاصله دارد

تسنیم : منچسترسیتی با شکست تاتنهام آماده برگزاری جشن قهرمانی شد

ایرنا : منچسترسیتی صدر جدول را از آرسنال پس گرفت؛ یک پیروزی تا قهرمانی سیتیزن‌ها

ایسنا : خداشناسی در هر عصری باید به معنای آن عصر تعریف شود

مهر : نشان «ارادت رضوی» به آموزگار گیلانی رسید

ایسنا : گردش مالی ۱۰ هزار میلیاردی پسته در استان سمنان

مهر : همایش بانوان فعال قرآنی و فرهنگی گناباد

مهر : زوایای مختلف زندگی حضرت رضا(ع) راهنمای مردم است

ایسنا : دستگیری عاملان قمه کشی در بیمارستان ابن سینا لرستان

مهر : اختلالات تغذیه ای در افراد دیابتی نوع ۱ رایج است

مهر : افزایش شدید موارد سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

ایسنا : حمله رژیم صهیونیستی به خودرویی در جنوب لبنان

مهر : زینک موجب کوتاه شدن دوره سرماخوردگی می شود

ایسنا : تحقق ۷۱ درصدی مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران

مهر : کودکان بی تحرک با آسیب قلبی مواجه‌اند

ایسنا : برنامه‌های ویژه ورزش و جوانان خوزستان به مناسبت آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید