۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کد خبر: 85460416
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد عضو شورای کرمان از خدمات مرکز تعویض پلاک

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کد خبر: 85460416
انتقاد عضو شورای کرمان از خدمات مرکز تعویض پلاک

کرمان- ایرنا- یکی از دغدغه‌های نشست عمومی شورای اسلامی کرمان، نحوه خدمات دهی مرکز تعویض پلاک در این شهر بود که یکی از اعضای شورا در واکنش به این موضوع گفت: متاسفانه وضعیت خدمات‌رسانی در این مرکز توهین به مردم است؛ در این مراکز تکریم ارباب رجوع انجام نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، یکصد و چهل و نهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان با ۲۴ دستور کار روز دوشنبه( ۱۰ اردیبهشت) در حالی برگزار شد که نبود خدمات رسانی مناسب در مراکز تعویض پلاک شهر کرمان، ترمیم نشدن حفاری‌های فیبر نوری، اطلاع رسانی نشدن مسدودی خیابان‌ها، خطر فرونشست زمین، پرداخت‌های نامنظم حقوق کارکنان شهرداری و ساخت موزه سنگ از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست چند ساعته بود.

مراکز تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی از شلوغ ترین مکان هایی است که به مردم ارائه خدمات می کند اما صف های تعویض پلاک در مراکز پلیس راهور علاوه بر معطلی مراجعه کنندگان، باعث شکل گیری تجمع و شلوغی بیش از حد در این اماکن شده است.

منصور ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان نیز در این نشست شورا با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌هایی که این روزها خیلی‌ها شنیده و دیده‌ می شود، بحث شلوغی مرکز تعویض پلاک کرمان است، گفت: چه اصراری وجود دارد حتما یک مرکز تعویض پلاک وجود داشته باشد، درخواست داریم مرکز دیگری نیز در شهر کرمان ایجاد شود.

وی ادامه داد: در این مرکز آن‌طور که نیاز است تکریم ارباب‌رجوع انجام نمی‌شود، مراجعان ساعت‌ها معطل می‌ مانند در حالی که امکانات مناسبی وجود ندارد.

شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری

انتقاد عضو شورای شهر کرمان از خدمات مرکز تعویض پلاک

در ادامه این نشست نیز عضو شورای اسلامی شهر کرمان گریزی چندباره به یکی از پُرتکرارترین موضوعات این روزهای نشست‌های علنی شورای شهر کرمان زد و گفت: عزم جدی در آسفالت شیارهای فیبر نوری در شهر کرمان وجود ندارد.

در این زمینه بخوانید:

البته صحبت‌های سید محمدصادق تقوی به همین موضوع ختم نشد و در ادامه گفت: نبود هماهنگی در فعالیت دستگاه‌های خدمات‌رسان سبب می‌شود آسفالتی که کمتر از یک ماه انجام شده دوباره حفاری و کنده شود.

وی ادامه داد: ما اینجا شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری، دستگاه‌های خدمات‌رسان باید تعیین تکلیف کنند و هماهنگی انجام دهند و شهرداری نمی‌تواند معطل این دستگاه‌ها در انجام پروژه‌های شهری بماند.

وجود خطر جدی فرونشست زمین

انتقاد عضو شورای شهر کرمان از خدمات مرکز تعویض پلاک

عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اینکه بخشی از فرونشست‌های سطح زمین به نبود اجرای خوب و با کیفیت آسفالت برمی‌گردد، تصریح کرد: هر چند اکنون شاهد چاله‌های کم عمقی هستیم اما خطر فرونشست همواره جدی است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

البته تقوی از بستن شدن ناگهانی خیابان‌های شهر کرمان هم گلایه کرد و افزود: بستن کوچه و معابر بدون اطلاع‌رسانی به مردم نادرست و بهتر است بنری نصب و یک روز قبل مسیر جایگزینی به مردم اطلاع داده شود.

پرداخت‌های نامنظم حقوق کارکنان شرکتی شهرداری

انتقاد عضو شورای شهر کرمان از خدمات مرکز تعویض پلاک

اما موضوع پرداخت‌های نامنظم حقوق کارکنان شرکتی شهرداری هم موضوع دیگر بود که تقوی عضو شورا به آن اشاره کرد و افزود: شهرداری نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشد و در این شرایط اقتصادی بازه زمانی مشخص تری در این پرداختی‌ها وجود داشته باشد.

افزایش تعداد کودکان متکدی

انتقاد عضو شورای شهر کرمان از خدمات مرکز تعویض پلاک

محمد بابایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان نیز در این نشست شورا از وضعیت متکدیان شهر کرمان گلایه کرد و گفت: اکنون وضعیت خوبی در مورد متکدیان سطح شهر وجود ندارد، مدتی تعداد کودکان متکدی در سطح شهر کم شده بود اما دوباره تعداد این کودکان افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: از شهرداری می خواهم در بحث جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان جدیت داشته باشد.

در پروژه‌های شهری نیازسازی بی ‌دلیل انجام نشود

انتقاد عضو شورای شهر کرمان از خدمات مرکز تعویض پلاک

بابایی همچنین به موضوع ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح در سطح شهر کرمان اشاره کرد و گفت: به لطف خدا بعد از کامل شدن تحقیقات، ساخت تقاطع غیرهمسطح بر سر سه راهی شرف‌آباد تصویب شد، بعد از این تصویب مجدد هفته گذشته خبرهایی آمد که ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح در میدان بیرم‌آباد و سه راهی سیلو نیز اولویت دارد، باید در نظرداشت که اولویت‌ها باید کارشناسی شده و دقیق بیان شود و مبتنی بر مطالعات ترافیکی و اطلاعات آماری پلیس باشد سپس اطلاع‌رسانی انجام شود و نیاز سازی برای مردم بی‌دلیل صورت نگیرد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

قانون در ارتباط با شوراها اجرا نمی‌شود

حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان نیز در این نشست شورا به موضوعات مرتبط با شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد که آنچه که قانون در ارتباط با بحث شوراها گذاشته و آنچه حق مردم و شان شوراهاست در مجموع اجرا نمی شود، من گفتم چون در سالروز شوراها هستیم به این موضوع اشاره شود، امروزه شوراها نمی‌توانند رسالت قانونی که در خدمتگزاری به مردم دارند انجام دهند و این به این دلیل است که نقض غرضی در اجرای قانون شده است.

وی گفت: آنچه که می‌تواند کمک کند به اجرای برنامه‌های شهرداری در راستای بودجه مصوب، ارائه گزارش ماهیانه و فصلی وضعیت مالی شهرداری در بحث منابع و هزینه‌ها است، البته دوستان شهرداری در ارائه به موقع و شفاف این گزارش همکاری لازم را ندارند.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان ادامه داد: گزارش حسابرسی‌های سال‌های گذشته شهرداری داده شد ولی در این گزارش‌ها موضوع تکراری وجود دارد و آن نبود ثبت اموال و دارایی‌های شهرداری در سامانه‌های مشخص است.

اقدامات انجام شده در دوره ششم مدیریت شهری

البته رویکرد صحبت‌های محمد امینی زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان در این نشست شورا کاملا متفاوت بود و بر اقدامات انجام شده در دوره ششم مدیریت شهری تکیه داشت و برخی موارد شاخص و تحولی شورای ششم را مطرح کرد و گفت: این دوره به دوره جوان و متخصص شناخته می‌شود، از طرفی رویکرد عدالت محور در پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی بودجه‌ای در این دوره از مدیریت شهری وجود داشته است.

وی گفت: در این دوره شورای شهر بیشترین استقبال مردمی از فعالیت‌های فرهنگی شهر رقم خورده است، از نقاط تحولی دیگر این دوره اجتناب از کارهای نمایشی و بزرگ مقیاس بود.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان بیان کرد: حداکثرسازی بانک سرمایه‌های ملک و زمین شهرداری طی سال‌های گذشته و اجرای طرح خدمات الکترونیک شهری نیز در این دوره اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: در این دوره شورا همچنین ارتباط ساختاری شورا با دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان از طریق ایجاد مرکز مطالعات در شهرداری ایجاد شده است.

امینی‌زاده تصریح کرد: بیشترین توجه به حوزه بودجه‌های رفاهی کارکنان شهرداری در این دوره مدیریت شهری اتفاق افتاده است.

ایجاد موزه سنگ کرمان تسریع شود

انتقاد عضو شورای شهر کرمان از خدمات مرکز تعویض پلاکانتقاد عضو شورای شهر کرمان از خدمات مرکز تعویض پلاک

عشرت کردستانی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست شورا به موضوع ایجاد موزه‌ها اشاره کرد و گفت: این دوره مدیریت شهری، ۲موزه به حوزه مجموعه شهرداری اضافه شد اما باید روند ایجاد موزه سنگ در پارک انقلاب شهر کرمان نیز باید تسریع شود.

امنیت شغلی نیروهای شرکتی شهرداری

ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان همچنین به موضوع امنیت شغلی نیروهای شرکتی شهرداری هم اشاره کرد و گفت: بحث امنیت شغلی برای نیروهای شرکتی دارای اهمیت است و سروسامان دادن به این نیروها ضرورت دارد.

البته ایرانمنش در ادامه صحبت‌ها به بحث های فرهنگی شهر کرمان هم گریزی زد و افزود: فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان در پیش است از اینرو برنامه‌ریزی در حوزه‌های فرهنگی بسیار کارساز است.

نقش شهرداری در بارندگی‌های کرمان

فتح الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای کرمان نیز در صحبت هایش ابتدا از شهرداری تعریف کرد و گفت: در بارندگی‌های اخیر شهردار به موقع در صحنه حاضر شدند و پیگیری‌های لازم را انجام دادند.

مویدی همچنین در تذکری به شهرداری گفت: دریافت حق‌الزحمه کمیسیون از قدر و سهمی که جزیی است و در مدت ۶ ماه اعتبار دارد چه جایگاهی دارد، جناب آقای شهردار این موضوع را پیگیری کنند تا این اتفاق نیفتد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : فروپاشی اشغالگران وعده حتمی قرآن و ریشه در واقعیت دارد

ایسنا : لغو تعطیلی تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در پی بروز سیل در استان

مهر : کاهشی شدن سیر طلاق در کرمانشاه بعد از ۱۰ سال

مهر : روابط عمومی ها با کارتخصصی و حرفه ای در جهاد تبیین ایفای نقش کنند

ایلنا : ویدیو: گل دوم چلسی به برایتون توسط انکونکو

ایسنا : هنیه: مقاومت ثابت کرد زوال و نابودی رژیم اشغالگر، حتمی است

مهر : 3 موزه یزد غیرفعال است/ راه‌اندازی موزه «تار و پود» در مهد نساجی

مهر : ۳ موزه یزد غیرفعال است/ راه‌اندازی موزه «تار و پود» در مهد نساجی

ایرنا : قدرت نظام و انقلاب اسلامی به برکت خون شهداست

مهر : کودکان به پویایی و نشاط جامعه کمک مضاعفی می‌کنند

ایلنا : ویدیو: گل اول نیوکاسل به منچستریونایتد توسط گردون

مهر : بسیاری از عقب‌افتادگی‌های گذشته در سه سال اخیر جبران شده است

ایلنا : ویدیو: گل اول چلسی به برایتون توسط پالمر

ایسنا : مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس مرجع جامعی از الگوهای موفق توسعه است

مهر : دانش‌آموزان دبیرستان فرزانگان یزد از زندانیان مالی حمایت کردند

مهر : ۱۹۷ هزار گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد

ایسنا : گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم/ هشدار به سرخس/ مصوبه‌ای از شورای رقابت

مهر : ساخت ۷۱ کیلومتر راه روستایی در کرمانشاه

تسنیم : همبستگی ساکنان پاریس با فلسطین و غزه

ایرنا : کمیته اخلاق هم با متهمان پرونده کرمان برخورد می‌کند

مهر : احتمال رگبار بهاری در کرمانشاه/دمای هوا مختصراً افزایش می‌یابد

ایرنا : فیلم| بازدید وزیر ارشاد از کتابخانه شهید دستغیب شیراز

ایسنا : تلفات سیل مشهد به ۵ نفر رسید/ معابر آب‌گرفته در حال تخلیه هستند

ایسنا : تلفات سیل مشهد به ۵ نفر رسید/ معابر آب‌گرفته در حال تخلیه است

مهر : نیروهای جهادی در حال امدادرسانی به مناطق سیل زده مشهد

ایرنا : درخواست مادران نظامیان صهیونیست برای خروج فرزندانشان از غزه

مهر : شرح منشا ورودی سیلاب به میدان انقلاب مشهد

ایرنا : سیلاب جاده ترانزیتی مشهد - سرخس را مسدود کرد

ایسنا : آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در خیابان شهید رجایی

ایرنا : اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان‌های مشهد در حالت آماده باش هستند

ایرنا : مردم از تردد غیرضروری خودداری کنند/ لغو مرخصی مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی

مهر : حزب الله سامانه راداری کشف پهپادی رژیم صهیونیستی را منهدم کرد

مهر : اعزام ۱۵ کاروان زیر سایه خورشید در سطح بین الملل به کشورهای همسو

ایرنا : فیلم| روایت رسیدگی رئیس قوه قضائیه به دو پرونده بزرگ فساد مالی و اداری در سفر به یاسوج

مهر : کامیون حامل ۲۰ تن شکر قاچاق در الیگودرز توقیف شد

ایسنا : وقوع یک حادثه امنیتی سخت برای نظامیان ارتش رژیم اشغالگر در شمال غزه

مهر : جان باختگان سیل مشهد به ۵ نفر افزایش یافت

تسنیم : پیگیری تلفنی مخبر از استاندار خراسان رضوی در پی سیل

ایرنا : تلاش بایرن مونیخ برای ماندن توخل در آلمان/ منچستر بازی خورد؟

مهر : دیدار منتخب مردم دشت ورامین با نماینده ولی فقیه در این شهرستان

ایلنا : شرط یوفا برای صدور مجوز؛ تفکیک سهام منچستر سیتی و خیرونا

مهر : دستگیری ۶ سوداگر مرگ در خرم‌آباد

مهر : لغو مرخصی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی

ایرنا : VAR از لیگ جزیره کنار می‌رود؟/ رای‌گیری به ماه آتی موکول شد!

ایرنا : وزیر بهداشت پیگیر وضعیت خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان مشهد شد

ایسنا : ورود به تمامی مناطق هدف گردشگری کلات ممنوع شد

ایرنا : پراگ: هیچکس در اروپا خواهان درگیری ناتو با روسیه نیست

ایلنا : لغو مرخصی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی

ایرنا : فیلم|وزیر ارشاد: نهضت پلاتوسازی در کشور آغاز شده است

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید