۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۶

گزارش مهر؛

۲۲۰ پروژه در شهر شاهرود اجرایی می‌شود/ چالش‌های «شهرک فدک»

۲۲۰ پروژه در شهر شاهرود اجرایی می‌شود/ چالش‌های «شهرک فدک»

شاهرود- ۲۲۰ پروژه توسط مدیریت شهری شاهرود در دست اجرا است طرح‌هایی که عمدتاً مسائل عمرانی، اصلاح هندسی معابر، بهسازی مسیرهای شهری، زیبا سازی و فضا سازی و … را شامل می‌شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: این روزها بیش از هر وقت دیگری نام شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به گوش می‌رسد و بهانه آن هم روز ملی شوراها است. این روز فرصتی است تا نگاهی به اقدامات انجام شده در شورای شهرهای استان سمنان بیاندازیم.

اعضای هفت نفره شورای شهر شاهرود با همراهی شهردار این شهر در نشستی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به تشریح عملکرد ۳۳ ماه اخیر شورای ششم شهر شاهرود و اقداماتی که در مجموعه شهرداری این شهر در دست اجرا است پرداختند.

ارتقای بودجه

رئیس شورای شهر شاهرود در این نشست ضمن بیان اینکه در ۳۳ ماه اخیر شورای اسلامی شهر شاهرود ۲۰۵ نشست را برگزار کرده و ۷۵۰ مصوبه را نیز به تصویب رسانده است، گفت: یکی از اولویت‌های شورای شهر شاهرود اتمام طرح‌های نیمه تمام و سپس اجرای طرح‌های جدید بود و لذا در این زمینه شاهد تکمیل پروژه‌های مهمی مانند پل شهید سلیمانی، پل شاهوار، پل طبیعت و … بوده‌ایم.

حمید قنبریان با بیان اینکه در جریان اجرای طرح‌های مدیریت شهری شاهرود دنبال آزمون و خطا نبوده‌ایم، ابراز کرد: شورای شهر ششم زمانی کار را تحویل گرفت که شهرداری ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت و حتی بودجه سال ۱۴۰۰ که نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان بود هم محقق نمی‌شد.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی های انجام شده نه تنها بدهی‌ها پرداخت شده بلکه بودجه امسال شهرداری شاهرود بیش از یک هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان نیز افزایش یافته است، افزود: سرانه بودجه شهرداری به نسبت هر فرد شاهرودی در قیاس با شهری مانند نیشابور با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، سه برابر است.

۲۲۰ پروژه در شهر شاهرود اجرایی می‌شود/ چالش‌های «شهرک فدک»

درآمدزایی و سرمایه گذاری

رئیس شورای شهر شاهرود همچنین با بیان اینکه افزایش اعتبارات شهرداری بدون افزایش درآمدهایی مانند عوارض مردمی است، گفت: ما علیرغم اینکه مجوز افزایش ۴۵ درصدی عوارض را داشتیم اما آن را ۱۰ الی ۲۵ درصد بیشتر کرده و ۲۶ درصد هم تخفیف برای این موضوع اعمال کردیم لذا این امر نشان می‌دهد که عوارض امسال گران نشده است.

قنبریان ضمن اشاره به منابع افزایش اعتبارات شهرداری شاهرود، به ایجاد سرمایه گذاری‌های جدید اشاره کرد و افزود: نمونه این سرمایه گذاری ها مجتمع بزرگ رزمندگان با مشارکت شرکت تعاونی ارتش و لشگر ۵۸ است که به زودی تکمیل می‌شود همچنین ما دنبال ایجاد سرمایه گذاری‌های جدید نیز هستیم برای مثال پروژه بزرگ ستاره شرق در میدان مرکزی شهر شاهرود اجرایی و در آینده ثمرات خوبی برای شهر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مطالبه سهم شهرداری از ۱۰ درصد اراضی واگذاری شده به میزبان ۱۱.۱ هکتار از مسکن و شهرسازی دیگر منبع درآمدهای شهرداری است که اگر محقق شود رقم بسیار خوبی را به اعتبارات شهرداری اختصاص خواهد داد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده به زودی این میزان مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

اجرای پارک‌ها و طرح‌های جدید

رئیس شورای شهر شاهرود از اجرای پارک مشاهیر، آبشار دوم و سوم، جاذبه‌های تفریحی و گردشگری، فاز دوم پارک بانوان و … به عنوان پروژه‌های انجام شده در زمینه نشاط اجتماعی یاد کرد و گفت: امسال شاهد هستیم که شهرداری شاهرود از رتبه ۹ به رتبه ۱۰ ارتقا پیدا کرده و شورای شهر شاهرود برترین شورای شهر استان سمنان و شهرستان شاهرود نیز معرفی شده است.

شهردار شاهرود نیز در سخنانی ضمن بیان اینکه ارتقای گرید شهرداری از ۹ به ۱۰ امکانات بهتری را در اختیار ما قرار می‌دهد، گفت: درخواست ایجاد معاونت فرهنگی و ورزشی شهرداری شاهرود را که با توجه به این ارتقا امکان پذیر است، داده‌ایم و منتظر هستیم که به تصویب سازمان شهرداری‌ها برسد که در آن زمان می‌توانیم اقدامات فرهنگی بسیار متنوع‌تری را انجام دهیم.

محسن احمدی با اشاره به سازندگی موجود در شهر شاهرود، بیان کرد: سال ۹۶ تعداد کل پیمانکارانی که با شهرداری شاهرود همکاری می‌کردند ۱۰ مورد نبود اما امروز ۶۰ الی ۷۰ پیمانکار با شهرداری شاهرود در بخش‌های مختلف همکاری می‌کند که تلاش شده همه آنها هم از نیروهای بومی به‌کارگیری شود.

وی همچنین به بروکراسی شدید و بسیار طولانی دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: بسیاری از تأخیر در اجرای طرح‌ها به این دلیل است که شهرداری برای هر اقدامی باید از چندین ارگان مجوز و موافقت دریافت کند و این بروکراسی‌ها عمدتاً به طولانی شدن کارها منجر می‌شود.

جمع آوری سگ‌های ولگرد

شهردار شاهرود همچنین گرانی و افزایش قیمت لوازم مورد نیاز برای زیباسازی شهری را نیز یادآور شد و افزود: امروز هر پروژکتور نوری ال ای دی دو و نیم میلیون تومان قیمت دارد و لذا مجبور هستیم به واسطه محدودیت منابع از برخی طرح‌ها مثلاً نورافشانی کوه مشرف بر آبشار شاهرود دست بکشیم.

احمدی با اشاره به اینکه شاهرود یکی از اولین شهرهایی بود که طرح عقیم سازی و جمع آوری سگ‌های ولگرد را صورت داد، ابراز کرد: شهرداری شاهرود برای هر سگ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارو، بیهوشی، دکتر و نگهداری و… می‌کند تا سگ‌ها در محلی خاص گردآوری، نگهداری و عقیم سازی شوند و هرچند این موضوع برای شهرداری هزینه بر است اما کماکان به آن ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به عدم تحول شهرک کوثر و فدک به شهرداری شاهرود بیان کرد: سال‌ها است که پیگیر هستیم تا دستگاه مربوطه دو شهرک را به شهرداری شاهرود تحویل دهد تا بتوانیم قانوناً به این دو شهرک خدمات بدهیم اما هر روز شاهد تأخیر در این امر هستیم. علی رغم اینکه شهرداری شاهرود در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که حاضر است یک سوم هزینه آماده سازی را دریافت و آن را هم نقداً نگیرد بلکه حتی به جای هزینه آماده سازی شهرک زمین دریافت کند اما هیچ پاسخی به ما داده نشده و لذا دریافت هرگونه هزینه از مردم بومی از سوی شهرداری به شدت تکذیب می‌شود.

۲۲۰ پروژه در شهر شاهرود اجرایی می‌شود/ چالش‌های «شهرک فدک»

توسعه فضای سبز

محمد رضا یونسیان نایب رئیس شورای شهر شاهرود نیز در این نشست ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه‌های مختلف، گفت: فضای سبز شهری شاهرود در سال ۱۴۰۰ کمی بیش از ۲۸۰ هکتار بود اما امروز علیرغم تمام محدودیت‌هایی که در زمینه تأمین آب وجود دارد، شاهد هستیم که این شاخص به بیش از ۳۵۰ هکتار افزایش پیدا کرده و شاهد ارتقای سرانه فضای سبز برای هر شاهرودی هستیم.

یونسیان ضمن تائید خبر افزایش کرایه تاکسی‌ها در شاهرود در آینده نزدیک، ابراز کرد: درآمد تاکسی رانان با ساعات کاری هشت الی ۱۱ ساعتی در بهترین حالت ۱۲ میلیون تومان است در صورتی که این افراد باید هزینه‌های بالای خودرو، قطعات یدکی و لاستیک و … را که روز به روز بالا می‌رود نیز پرداخت کنند لذا این افزایش کرایه در کنار هزینه‌های تاکسی داران آنقدر نیست مضافاً بر اینکه کرایه تاکسی در شاهرود هرگز متناسب با تورم بیشتر نشده است.

نشاط اجتماعی

عضو شورای شهر شاهرود نیز در این نشست ضمن اشاره به نشاط اجتماعی برای جامعه گفت: نور، رنگ و آب سه عنصری هستند که مدیریت شهری شاهرود برای ارتقای نشاط اجتماعی به دنبال آن رفت و در طرح‌های نشاط بخشی اجتماعی که در شهر شاهرود اجرایی شده نیز شاهد به‌کارگیری از این سه عنصر هستیم.

حمیده محبی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر برگزار کننده بسیاری از برنامه‌ها شامل یادواره شهدا، برنامه‌های تفریحی، موسیقی، همایش‌ها و… بوده است، تاکید کرد: در کمیسیون فرهنگی شورای شهر شاهرود اساس نامه ۱۴ بندی مصوب شده که در آن برنامه‌های مخصوص فرهنگی شامل حمایت از نویسندگان، هنرمندان، اهالی تئاتر، سینما و برنامه‌های مرتبط با نشاط اجتماعی گنجانده شده است.

وی با اشاره به راه اندازی فاز دوم پارک بانوان بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که متأسفانه با اعمال سلیقه جلوی آن گرفته شد، پارک خطی رودخانه فصلی شاهرود بود که برای طراحی و اجرای آن زحمات زیادی هم کشیده شد و نمونه‌های مختلفی از شهرهای مختلف دنیا برای طراحی آن به‌کارگیری شده بود اما متأسفانه شاهد بودیم که از اجرای آن جلوگیری شد و این به یکی از حسرت‌های ما بدل شد زیرا می‌توانست فضای بسیار زیبایی را در خیابان ساحلی برای مردم ایجاد کند.

۲۲۰ پروژه در شهر شاهرود اجرایی می‌شود/ چالش‌های «شهرک فدک»

توسعه فضای سبز

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شاهرود همچنین با اشاره به ضرورت اجرای شهرک صنوف، بیان کرد: اجرای این طرح می‌تواند مشاغل مزاحم را از شهر خارج سازد و بعد از سال‌ها شاهد باشیم خیابان‌های بسیار زیبای ما مانند کمربندی به معابری زیبا برای آمد و شد مردم بدل شود.

سیده زهرا موسوی دیگر عضو شورای شهر شاهرود نیز در این نشست ضمن اشاره به ارتقای فضای سبز در شورای جدید گفت: در سال‌های اخیر برای توسعه فضای سبز شهری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و حتی شاهد واکاری گونه‌های سازگار فراوانی هستیم اما یکی از مهمترین اقداماتی که در دست اجرا داریم، خرید یک چاه آب جدید است.

موسوی به پیگیری و رایزنی برای خرید چاه جدید با سهام داران و مالکان خبر داد و ابراز کرد: اگر این چاه جدید به مدار آبرسانی ما وارد شود می‌توانیم ارتقای بیشتری را در فضای سبز شهری داشته باشیم همچنین ما نیاز داریم که طرح فاضلاب و استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز را نیز داشته باشیم که امیدواریم این طرح به زودی اجرایی شود.

وی با اشاره به امکان ایجاد تلکابین در شهر شاهرود بیان کرد: پیگیری‌های زیادی برای تلکابین صورت گرفت اما از نمونه اجرایی شده در شهر تبریز هم بازدید شد اما به واسطه اینکه نیاز به جذب سرمایه گذار داشتیم این امر محقق نشد امیدواریم با جذب بیشتر گردشگر بتوانیم شاهد رغبت بیشتر سرمایه گذاران برای این دست طرح‌ها نیز باشیم.

ساختمان پزشکان و معضل ترافیکی

مهدی ترابی دیگر عضو شورای شهر درباره شائبه ازدیاد ساختمان‌های پزشکان و تراکم فروشی شهرداری، توضیح داد: هیچ مجوزی به ساختمان‌های پزشکان جدید در هسته مرکزی شهر داده نمی‌شود زیرا همین ساختمان‌هایی که تا امروز هستند به گره و معضل شدید ترافیکی تبدیل شده است.

ترابی با بیان اینکه ما ۹۰ درصد تخفیف برای ساخت و ساز کسانی که داوطلبانه در دیگر نقطه شهر نسبت به ایجاد مطب اقدام کنند در نظر گرفته‌ایم تا خودشان ترغیب شده و از این منطقه خارج شوند، افزود: امیدواریم بتوانیم زودتر شاهد تخلیه ساختمان‌های پزشکان و انتقال آنها به نقاط دیگر باشیم.

وی ضمن اشاره به به کار گیری کارگر اتباع خارجی در برخی پروژه‌های شهری بیان کرد: حضور بسیار زیاد کارگران اتباع سبب شیوع بیکاری در بین کارگران بومی می‌شود لذا به شدت با به‌کارگیری کارگران اتباع مخالف هستیم و در یک مورد که برای نگهبانی پارکینگ توسط پیمانکار شهرداری از یک کارگر اتباع بهره‌گیری شده بود، فوراً مراتب پیگیری و برخورد صورت گرفت.

کد خبر 6091741

برچسب‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : جهاد دانشگاهی در اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه مشارکت کند

ایرنا : مقاومت در غزه نشانگر قدرت خانواده در مقابل موشک است

صدا و سیما : نشست بزرگداشت شاعر بزرگ ایران زمین حکیم ابوالقاسم فردوسی در صربستان

ایرنا : آزادی هشت زندانی به برکت حضور خدام حرم رضوی در دزفول

ایسنا : فصلی جدید در گسترش گفتمان انقلاب

صدا و سیما : بازدید رئیس قوه قضائیه از شعب رسیدگی به جرائم اقتصادی

ایرنا : صید و فروش ماهی رودخانه‌ای در دزفول همچنان ممنوع است

مهر : ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه تمدید شد

ایسنا : خوارج هم برای بیان مطالب بعضی کتاب‌ها حیا می‌کردند! / «به دنبال ماه» رونمایی شد

ایسنا : ۵۰۵ دشت در کشور ممنوعه هستند

تسنیم : ترور و خرابکاری؛ نسخه آمریکا و اسرائیل برای فشار بر یمن

مهر : همایش اقتدار « دختران مکتب سلیمانی» برگزار شد

مهر : دلار در بازار آزاد به کانال ۵۲ هزار تومان می رسد؟

ایرنا : دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی دانش‌آموزان از امشب آغاز می‌شود

ایرنا : دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی دانش آموزان از امشب آغاز می‌شود

ایرنا : بیش از ۱۴ هزار نفر در آذربایجان غربی متقاضی نوسازی منازل مسکونی هستند

صدا و سیما : دیدار سردار رادان با نخست وزیر ویتنام

مهر : تورم سالانه برق در بخش تولید چقدر است؟

صدا و سیما : کاهش نرخ بیکاری در کشور به ۷ درصد

تسنیم : قطعی شدن مدال برنز حبیبی‌نژاد در تورنمنت بوکس قزاقستان

تسنیم : رونمایی از کهن‌ترین بازی‌های فکری دنیای باستان

تسنیم : ارتقاء تشکیلاتی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی

ایسنا : بی‌بی‌سی تن می‌دهد یا مستقل می‌ماند؟

صدا و سیما : طراح سئوالات و تصحیح اوراق امتحانات نهایی برعهده وزارت آموزش و پرورش

صدا و سیما : نهایی کردن سند اربعین در شورای معین ستاد راهبری نقشه مهندسی فرهنگی کشور

تسنیم : واکنش مسئول سازمان لیگ به درگیری شدید در رده نونهالان

ایرنا : لژیونر هندبال ایران نامزد دریافت جایزه بهترین دروازه‌بان اسپانیا شد

ایرنا : فراخوان جشنواره تولیدات رسانه‌ای روایت خدمت در مازندران منتشر شد

صدا و سیما : اساتید مدارس علوم دینی اهل سنت تجلیل شدند

تسنیم : ثبت نام خودروهای وارداتی تا شنبه 29 اردیبهشت ماه تمدید شد

ایسنا : دوچرخه‌سوار عراقی فاتح مرحله نخست تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری خزر شد

ایسنا : سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی

مهر : گود کشتی با چوخه قوچان آماده بهره‌برداری است

ایسنا : رونمایی از تمبر سازمان ثبت اسناد با حضور معاون اول قوه قضاییه

ایرنا : چین: با گذشت ۷۶ سال همچنان شاهد افزایش بی عدالتی به فلسطینی‌ها هستیم

ایسنا : رتبه پنجم کشوری در اهداء عضو به دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام رسید

ایسنا : برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی در سند سومین حرم اهل بیت (ع) ارائه شود

ایلنا : اورتگا در نقش مارتینز؛ گواردیولا از غرق شدن نجات پیدا کرد(ویدیو)

صدا و سیما : بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در پایتخت ترکیه 

ایلنا : مراسم اختتامیه مسابقات قهرمانی کشور تیروکمان گرامیداشت دهه کرامت

ایرنا : کشف مواد خوراکی قاچاق در بهارستان

ایرنا : بیش از ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان قصرشیرین کشف شد

مهر : رقابت تیم های خارجی در تور دوچرخه سواری خزر

ایسنا : مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان از ایده‌های فناورانه حمایت می‌کند

ایرنا : جهاد اسلامی: با گذشت ۷۶ سال، ملت فلسطین مقاوم ایستاده‌است

مهر : عیات عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال از پیشکسوت داوری

مهر : جلسه هیات امنای دانشگاه شریف با حضور معاون اول و ۳ وزیر برگزار شد

مهر : نشست بررسی نقش نخبگان درگفتمان‌سازی جنبش تعهدبه خانواده برگزار شد

ایرنا : ۵۰ چمن درون مدرسه‌ای تا مهر ۱۴۰۳ تحویل آموزش و پرورش می شود

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید