۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۴
کد خبر: 85459229
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بسیاری از کلاس‌های دفاع شخصی در کرمان فاقد مجوز است

کرمان - ایرنا - رییس هیات جودو استان کرمان با تاکید بر اینکه اتحاد و وحدت رویه روسای هیات‌های رزمی می‌تواند تحولات بزرگی در ورزش استان ایجاد کند، گفت: اینک تعداد دوره‌های آموزشی و باشگاه‌های غیرمجاز دفاع شخصی از باشگاه های مجاز این رشته ورزشی در استان بیشتر است.

امیر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گزارش های متعدد مبنی بر تخلفات گسترده مربیان و باشگاه های غیرمجاز در حوزه آموزش دفاع شخصی طی دوره های گذشته افزود: تشکیل کارگروه ساماندهی باشگاه های غیرمجاز دفاع شخصی استان کرمان یک ضرورت و امید است با همکاری حراست اداره کل ورزش و جوانان، اماکن نیروی انتظامی و نهادهای نظارتی، در همراهی با این هیات طرح ویژه ای در این راستا برای برخورد با برگزارکنندگان فاقد مجوز دوره های دفاع شخصی در دستور کار قرار بگیرد.

وی از تشکیل و آغاز فعالیت کمیته حقوقی و قضایی هیات جودو استان کرمان برای برچیدن تخلفات عدیده در این رشته ورزشی خبر داد و اظهار داشت: بازرسان ما در هیات جودو به منظور ساماندهی مربیان و باشگاه های ورزشی (جودو و دفاع شخصی) به طور جدی بر فعالیت ها نظارت دارند و از آنها خواسته شده مراکز فاقد مجوز قانونی را شناسایی و نسبت به تهیه مدارک و مستندات برای معرفی به مراجع ذیصلاح قانونی اقدام کنند.

رییس هیات جودو استان کرمان بر ضرورت مراقبت شهروندان در این زمینه تاکید و ضمن اعلام اتمام حجت به سوءاستفاده کنندگان بیان کرد: برخی افراد سودجو مربی‌نما با عناوینی همچون اعطای احکام مربیگری، فنی، احکام بین المللی و استفاده از اصطلاح ها و القاب عامه‌پسند اقدام به کلاهبرداری از خانواده ها می کنند لذا درخواست می شود شهروندان فریب تبلیغات موهوم و غیرواقعی آموزش دوره های دفاع شخصی نخورند و موارد مربوطه را به طور مستند به هیات جودو استان گزارش کنند.

بسیاری از کلاس‌های دفاع شخصی در کرمان فاقد مجوز است
امیر محمدی

مهلت به متخلفان

وی با ابراز تاسف از مشاهده تبلیغات گسترده در بیلبوردهای سطح شهر، باشگاه ها و محیط های ورزشی استان کرمان و به خصوص فضای مجازی از برخی افراد که با جعل عنوان و بدون مدرک معتبر و قانونی، خود را مربی، داور و حتی رییس سبک خاصی از رشته دفاع شخصی معرفی می کنند، یادآورشد: اینگونه تبلیغات علاوه بر مصادیق مجرمانه، موجبات تضییع حقوق ورزشکاران، مربیان، داوران و لطمه به حیثیت و اعتبار جامعه ورزشی را فراهم می آورد.

محمدی خاطرنشان کرد: مربیان و باشگاه های غیرمجاز آموزش دوره های دفاع شخصی در سطح استان کرمان، یک ماه مهلت دارند نسبت به جمع آوری تبلیغات جعلی خود از بیلبوردهای سطح شهر و همچنین اصلاح تابلوها و بنرهای نصب شده بر سردر ورودی باشگاه ها اقدام کنند، در غیر این صورت با هماهنگی دادستانی به‌جد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه مربیان فاقد مجوز قانونی در واقع مرتکب ۲ تخلف هستند یادآورشد: تخلف اول بابت هزینه ای است که از شاگردان خود دریافت می کنند؛ این افراد به دلیل اینکه فاقد هرگونه مدرک معتبر هستند، مشخص نیست بر چه مبنا، رویه و دستورالعملی شهریه دریافت می کنند و تخلف دوم نیز زمانی است که می خواهند برای شاگردانشان حکم ارتقای کمربند صادر کنند.

رییس هیات جودو استان کرمان گفت: مربیانی که خودشان مدرک قانونی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون جودو را ندارند و در سامانه رسمی صدور احکام فدراسیون تعریف نشده باشند، نمی توانند برای ارتقای شاگردانشان حکمی صادر کنند و اگر هم به هر طریق دیگری این کار را انجام دهند، حکم صادر شده جعلی و غیرقانونی است.

برخورد با سودجویان از طریق مراجع قضایی

محمدی با اشاره به دستورالعمل رسیدگی به تخلفات، استفاده از مربیان بدون مجوز از مراجع ذیصلاح را تخلف درجه یک عنوان کرد و افزود: طبق توافق وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون پزشکی، حق بیمه ورزشی به ورزشکارانی تعلق می گیرد که حین حرکات دفاع شخصی مصدوم یا آسیب دیده باشند یا اینکه مربی مربوطه احکام دفاع شخصی را دریافت کرده و مربی رسمی فدراسیون جودو باشد، در غیر این صورت هیچ هزینه ای پرداخت نمی شود.

غیرمجازهایی که با ادارات هم قرارداد دارند

وی با اشاره به گزارش های واصله از انعقاد قراردادهای ورزشی _ آموزشی برخی از ادارات، نهادها و شرکت ها با باشگاه ها و مربیان غیرمجاز دفاع شخصی، تاکید کرد: درخواست می شود قبل از انعقاد هرگونه قرارداد ورزشی و آموزشی، فعالیت پرسنل یا فرزندان در باشگاه های آموزش جودو و دفاع شخصی، از محیط سالم، صلاحیت مربی و مجوزهای قانونی باشگاه های ورزشی مطلع شوند یا اینکه از مسئولان هیات جودو به صورت حضوری یا تلفنی استعلام و مشاوره دریافت کنند.

رییس هیات جودو استان کرمان یادآورشد: توصیه ما به والدینی که قصد ثبت نام فرزندانشان به خصوص در ایام تعطیلات تابستانی و استفاده مثبت از طرح های اوقات فراغت برای فعالیت در باشگاه های جودو و دفاع شخصی را دارند این است که از مربیان باشگاه ها مدارک قانونی و مجوز انجام کارهای آموزشی را مطالبه کنند که این خود از حقوق اولیا محسوب می شود و هیچ مربی در هیچ درجه ای نمی تواند از این مهم امتناع کند.

فریب تبلیغات غیرواقعی را نخورید

وی با تاکید براینکه هرگونه فعالیت رشته دفاع شخصی و استفاده از لفظ و ادبیاتی دفاع شخصی برای هیات ها، سبک ها، باشگاه ها و مربیان بدون مجوز غیرقانونی است، گفت: چنانچه با فعالیت مربیان و باشگاه های فاقد مجوز با مماشات رفتار شود، به طور حتم ضربه های مهلکی بر پیکر این رشته ورزشی وارد خواهد شد که جبران آن سخت و دشوار خواهد بود.

محمدی ادامه داد: مصوبه کمیته کارشناسی وزارت ورزش و جوانان در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ تایید می کند که طی مجوز صادر شده در دی ماه ۱۳۹۳ توسط همان کمیته، رشته دفاع شخصی زیر نظر فدراسیون جودو مجاز به فعالیت است اما بعضی از فدراسیون ها و سبک های ورزشی این مصوبه را نادیده گرفته اند.

وی یادآورشد: در سال ۱۳۹۸ طی پیگیری های به عمل آمده، وزارت ورزش و جوانان طی نامه ای به فدراسیون های رزمی کشور متذکر شد که طبق مجوز اخذ شده توسط فدراسیون جودو، تمامی فعالیت های رشته دفاع شخصی باید در قالب گروهی که در زیر مجموعه فدراسیون جودو قرار دارد، صورت گیرد و هرگونه فعالیت در سایر فدراسیون ها فاقد وجاهت قانونی است.

دنبال انحصار نیستیم

رییس هیات جودو استان کرمان در عین حال با تاکید بر اینکه در هیات جودو استان به دنبال انحصار رشته دفاع شخصی نخواهیم بود خاطرنشان کرد: برخلاف برخی دیدگاه ها، با توسعه فضاهای ورزشی و همچنین ارتقای رشته ورزشی دفاع شخصی در سطح استان موافق هستیم و خود را مکلف می دانیم بیش از پیش در این زمینه گام های موثری برداریم اما این امر مستلزم طی روال اداری و قانونی است تا بتوان بر فعالیت آنها به شکل بهتری نظارت کرد.

وی وجود خلاء در بحث نظارت و برخوردها در یک بازه زمانی را موجب ادامه فعالیت برخی مربیان و باشگاه های فاقد مجوز عنوان کرد و افزود: چنانچه با فعالیت مربیان و باشگاه های فاقد مجوز با مماشات رفتار شود، به طور حتم ضربه های مهلکی بر پیکر این رشته ورزشی وارد خواهد شد که جبران آن سخت و دشوار خواهد بود.

محمدی همچنین با انتقاد از اینکه رشته دفاع شخصی به منفعت برخی افراد و هیات های ورزشی تبدیل شده است، افزود: یقین بدانید خصومت شخصی با هیچ فرد یا هیات ورزشی نداشته و نداریم بلکه از روسای هیات های ورزش های رزمی انتظار داریم ضمن پایبندی بر اجرای قوانین و مقررات، هیات جودو استان کرمان را در ساماندهی مربیان و باشگاه های ورزشی غیرمجاز آموزش رشته دفاع شخصی یاری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : اعتراف به ۱۰۰ فقره سرقت داخل خودرو

ایسنا : تایید پشمکی بودن یک سیاره‌ فراخورشیدی!/دومین سیاره پشمکی کشف شد

مهر : افزایش ۵۰ درصدی مصرف برق در تابستان

ایسنا : آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۹ تهران/ ورود ۱۱۸۱ واگن به شبکه مترو از بهمن ماه

مهر : ایجاد بسترهای لازم سرمایه گذاری‌ تولید انرژی‌ تجدیدپذیر در اردبیل

مهر : هشدار سطح نارنجی برای تردد در آب های بوشهر صادر شد

ایسنا : رام‌الله: ملت فلسطین به زانو در نخواهد آمد

صدا و سیما : اربعین شهید علی حاج رحیمی برگزار می شود

مهر : قدردانی از شاهنامه‌پژوه با سابقه در اجرای «بیژن و منیژه»

ایسنا : «عراق» صحرایی است که به همه دانش‌ها نیاز دارد

ایرنا : کشف ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در هلیلان

ایسنا : برگزاری نمایشگاه صنایع‌ و ماشین‌آلات چوب و یراق آلات در اصفهان

صدا و سیما : نصیرشلال: تفاوت در پرداخت حقوق وزنه برداران بخت نداشتن نشان را القا می‌کند

ایسنا : اخبار سلامت کانون امیدآفرینی است

مهر : سنگر سازان بی سنگر فتح خرمشهر در اردبیل تجلیل می‌شوند

ایسنا : ابطحی: هیچ وقت رژیم صهیونیستی به ذلت و خواری امروز نبوده است

ایرنا : فیلم| اعزام برگزیدگان مسابقات بین‌المللی دوستانه مهارت به مسابقات جهانی فرانسه

ایرنا : کلنگ احداث خط ۹ متروی تهران به زمین زده شد

مهر : کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی در سایت دیوار / متهم دستگیر شد

ایرنا : منیر شفیق: جهان عرب از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی خوشحال شد

مهر : ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر

ایسنا : بازنگری و ارتقای جایگاه روابط عمومی دستگاه‌های خراسان جنوبی

ایسنا : اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در هفته خوابگاه‌ها

ایسنا : عادت‌های عجیب رونالدو در زمین فوتبال

ایسنا : عفو بین‌الملل: اسرائیل رکورد وحشتناکی را در زمینه آوارگی فلسطینی‌ها ثبت کرده است

مهر : پروژه روشنایی محور حیران تا زمستان به بهره‌برداری می‌رسد

تسنیم : طالبان:در نمایشگاه آینده کتاب تهران حضور حداکثری خواهیم داشت

ایسنا : نجات جان بیمار ۶۰ ساله بهاری با احیای موفق قلبی ریوی

ایسنا : کاهش ۲۵ درصدی ترافیک اصفهان با تعریض بزرگراه شهید خرازی

تسنیم : جزئیات عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ

مهر : ۱۳۶ باب مدرسه با مشارکت خیرین در کرمانشاه در حال ساخت است

مهر : دولت اولین برخوردکننده با پرونده چای دبش بود

ایرنا : سطح زیر کشت محصول جو در خواف کاهش یافت

ایرنا : رونمایی از سند شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) با حضور مشاور رئیس جمهور

ایسنا : بهره‌مندی بیش از ۱۱۳ هزار نفر از همدانی‌ها از آموزش‌های هلال‌احمر

مهر : تمام اصناف کشور موظف هستند به‌سمت شفافیت بروند

مهر : ضیایی رئیس آکادمی باشگاه استقلال شد

ایرنا : مردم مازندران درخواست‌ خود را چگونه به رئیس جمهور برسانند؟

مهر : پیش‌بینی رگبار باران با رعد و برق در اردبیل

تسنیم : محبی از فهرست نهایی بهترین‌های لیگ برتر روسیه جا ماند

ایرنا : رکورد حیرت‌انگیز پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر؛ رویای هفتمین قهرمانی برای سرخ‌پوشان

ایرنا : یمن ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داد + فیلم

ایرنا : یمن ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داد

ایرنا : اعتراف عجیب هالند پس از دبل مقابل تاتنهام

ایسنا : پیگیری انتشار خبر تنبیه بدنی دانش‌آموز در کیش

تسنیم : احداث خط 9 مترو تهران آغاز شد

ایسنا : پیش‌بینی رگبار و گرد و خاک برای آخر هفته خوزستان

ایرنا : دبیران ۱۱ شبکه‌ تخصصی سمن‌های جوان زنجان مشخص شدند

مهر : آنتن دهی همراه اول در دیشموک مطلوب نیست/ لزوم راه اندازی سایت

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید