۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۲۹

استاندار خوزستان خبر داد؛

هدفگذاری ایجاد ۷۰ هزار شغل در خوزستان

هدفگذاری ایجاد ۷۰ هزار شغل در خوزستان

اهواز- استاندار خوزستان گفت: امسال ۷۰ هزار شغل برای خوزستان در دستور کار قرار داده شده است که باید در شورای اشتغال شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوب و زیبا بیان کردن سیره رضوی سبب رشد و تعالی جوان‌ها، نوجوان‌ها، دختران و پسران ما می‌شود. اگر دختران و پسران را با زبان زیبا با حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) آشنا کنیم مطمئناً الگوهای دروغینی که غربی‌ها قصد دارند برای فرزندان ما معرفی کنند به هیچ وجه قدرت رقابت و مطرح شدن نخواهند داشت، در واقع صفر در مقابل بی‌نهایت هستند.

وی افزود: امید است بتوانیم جهت سیره رضوی را به جایی برسانیم که فرزندان ما با سیره حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) آشنا شوند.

حسینی محراب با اشاره به مساله زراعت چوب در خوزستان اظهار کرد: باید این پروژه را در یک برنامه ۴ ساله در استان به اتمام برسانیم؛ لذا باید همه دستگاه‌ها اعم از جهاد کشاورزی، امور اراضی، منابع طبیعی، بانک‌ها، مراکز تحقیقاتی و در مواردی که ضرورت دارد مدیران سیاسی و مدیران دستگاه‌های قضائی کمک کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: مساله معارض در خوزستان و حتی برخی استان‌های دیگر وجود دارد که با هماهنگی قابل حل است و ما توقع داریم همه دستگاه‌ها در این زمینه کمک کنند تا در کنار این موارد نیز زمینه‌هایی که برای مساله چوب از آن نام بردیم از کاشت گرفته تا برداشت، صنعت و بردن آن در بازار به وجود آید و این زنجیره را همه مد نظر داشته باشند.

حسینی محراب موضوع دیگر استان را مسأله عمران روستاهای خوزستان اعلام و عنوان کرد: سال گذشته با یک کار انقلابی، بخش زیادی از روستاهای استان در زمینه آسفالت، جدول، پیاده‌رو، امکانات ورزشی و روشنایی گام‌های بلندی برداشتند و یک رضایت نسبی در روستاهایی که کار شد به وجود آمد.

وی اضافه کرد: در استان خوزستان حرکت بزرگی برای شناسایی زمین آغاز شد، با توجه به مشکلاتی که در شهرها و مرکز استان برای زمین وجود داشت، راه و شهرسازی ۵۴ هزار قطعه زمین را برای متقاضیان مسکن به ویژه طرح خود مالکی و جوانی جمعیت در دستور کار خود قرار داد.

حسینی محراب با بیان اینکه سال گذشته از سوی وزارتخانه و شورای اشتغال کشور حدود ۶۳ هزار شغل برای خوزستان در نظر گرفته شد، تصریح کرد: امسال ۷۰ هزار شغل برای خوزستان در دستور کار قرار داده شده است که باید در شورای اشتغال شکل بگیرد و تحقق پیدا کند؛ لذا این امری است که بر سر راه همه مدیران و فرمانداران قرار دارد که باید از همین روزهای ابتدایی سال به آن عمل کنند.

وی افزود: شهرک‌هایی که در سفر رئیس جمهور موافقتنامه‌ها و توافق‌نامه‌های آن مطرح شد، از مرحله تخصیص زمین و مجوزها عبور کرده و مسؤولان به ویژه اداره کل صمت استان باید حرکت عملیاتی آن را آغاز کنند تا بتوانیم در این بخش اشتغال را داشته باشیم و یک قدرت مضاعفی برای اشتغال استان ایجاد کنیم.

بازگشت ۳۰۰ کارگاه در خوزستان

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه ر دولت سیزدهم برای احیای کارگاه‌های راکد و تعطیل شده استان کارهای خوبی صورت گرفته است، بیان کرد: در این دولت حدود ۳۰۰ کارگاه راکت استان فعال شد.

حسینی محراب با اشاره به تولید رقم بالای گندم و برنج در سال گذشته در سطح خوزستان گفت: امسال که کار آغاز شده تاکنون گندم تولید عالی داشته و رشد آن نسبت به پارسال بهتر بوده است، اما برای بارندگی پنجشنبه تا جمعه نگران هستیم که لازم است کشاورزان و تعاون روستایی برای خریداری گندم و نگهداری آن در سوله‌ها و سیلوها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت سیلوها و انبارهای مسقف خوزستان به اندازه تولیدات استان است، اظهار کرد: با توجه به گزارش هواشناسی در روز پنجشنبه، از روز جمعه کار را آغاز کرده‌ایم و همه شرکت‌های حمل و نقل استان و حتی ملی را بسیج کرده‌ایم تا کار از مراکز خرید گندم انجام و به مراکز مسقف منتقل شود.

حسینی محراب عنوان کرد: در خصوص صنایع تبدیلی کارهای بسیار خوبی در برخی از شهرهای استان انجام شده است، در مراکز کشاورزی غرب استان باید صنایع تبدیلی شکل گیرد و بانک‌ها و سرمایه‌گذاران لازم است در شهرک‌های مربوطه سرمایه‌گذاری انجام انجام دهند، فرمانداران نیز باید محکم و استوار وارد میدان شوند.

استاندار خوزستان گفت: موضوع کسب و کارهای خانگی یکی از برنامه‌های جدی ما، فرمانداران و دستگاه‌های مختلف است، همچنین در حال دنبال کردن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با جدیت هستیم و اکنون ۷۰ هزار هکتار آن برنامه شده است.

حسینی محراب اظهار کرد: در خصوص آب شرب، آب غدیر و آب فدک به خصوص آب فدک در ایذه قرارگاه کار را دنبال کرده و امید است بتوانیم در برنامه‌ای که به زودی نزد آقای محرابیان به نتیجه می‌رسد، قرارداد را نهایی کنیم و حرکت قرارگاه در طرح جدیدی که طراحی شده به نتیجه برسد، همچنین قولی را که ما به مردم شرق استان برای آبیاری فدک تا رامهرمز، هفتگل دیگر مناطق داده‌ایم، شکل گیرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: انتقال آب از کارون به کرخه و لایروبی آن اکنون کم کم در حال انجام است و در حال حاضر یک کانال بین دز و کرخه وجود دارد که روزی ۵۰ متر مکعب آب به کرخه آبرسانی می‌کند.

افزایش ۷۳ درصدی بودجه خوزستان

حسینی محراب با اعلام اینکه بودجه امسال خوزستان جز بودجه‌های اول کشور است، عنوان کرد: میانگین بودجه کشور ۵۵ درصد افزایش داشته در حالی که بودجه خوزستان ۷۳ درصد افزایش داشته است ه این زمینه کار را بیشتر فراهم می‌کند البته رشد مالیات هم خوب بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اهواز و شورای شهر باید مسائل را کنار بگذارند، بیان کرد: مردم از این شرایط خسته شده‌اند و باید از فردا شاهد کار برای آب‌های سطحی باشیم، همچنین باید در خصوص مترو به مردم جواب بدهیم. قرار بود برنامه‌ای برای مترو داشته باشیم اما مسائل شورا و شهرداری سبب شد نسبت به هدفی که مشخص کرده‌ایم، عقب بیفتیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در خصوص ورودی‌های شهر دستگاه‌ها را پای کار آورده‌ایم، ۲ مسیر را به نیشکر واگذار کرده‌ایم تا در کنار شهرداری کارون و اهواز باشند؛ از پل راه آهن تا سه راه خرمشهر و از کمربندی کارون تا میدان امام هادی را به نیشکر واگذار کرده‌ایم که البته طرح آن را شهردار و فرماندار می‌دهند.

حسینی محراب با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور مربوط به ایذه و زلزله اندیکا در دستور کار ما قرار دارد و در حال پیگیری آنها هستیم، تصریح کرد: در خوزستان ۲-۳ خلاء بودجه‌ای وجود داشت که یکی از آنها پلاک‌های اروندی به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد بود و تهاتر نفت را به همین میزان داشتیم که این ۲ از بودجه حذف شدند و وقفه‌ای در کارهای عمرانی ایجاد کرد که باید امسال جایگزین آنها توسط دولت و از جاهای مختلف شکل بگیرد.

کد خبر 6091545

برچسب‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : فروپاشی اشغالگران وعده حتمی قرآن و ریشه در واقعیت دارد

ایسنا : لغو تعطیلی تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در پی بروز سیل در استان

مهر : کاهشی شدن سیر طلاق در کرمانشاه بعد از ۱۰ سال

مهر : روابط عمومی ها با کارتخصصی و حرفه ای در جهاد تبیین ایفای نقش کنند

ایلنا : ویدیو: گل دوم چلسی به برایتون توسط انکونکو

ایسنا : هنیه: مقاومت ثابت کرد زوال و نابودی رژیم اشغالگر، حتمی است

مهر : 3 موزه یزد غیرفعال است/ راه‌اندازی موزه «تار و پود» در مهد نساجی

مهر : ۳ موزه یزد غیرفعال است/ راه‌اندازی موزه «تار و پود» در مهد نساجی

ایرنا : قدرت نظام و انقلاب اسلامی به برکت خون شهداست

مهر : کودکان به پویایی و نشاط جامعه کمک مضاعفی می‌کنند

ایلنا : ویدیو: گل اول نیوکاسل به منچستریونایتد توسط گردون

مهر : بسیاری از عقب‌افتادگی‌های گذشته در سه سال اخیر جبران شده است

ایلنا : ویدیو: گل اول چلسی به برایتون توسط پالمر

ایسنا : مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس مرجع جامعی از الگوهای موفق توسعه است

مهر : دانش‌آموزان دبیرستان فرزانگان یزد از زندانیان مالی حمایت کردند

مهر : ۱۹۷ هزار گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد

ایسنا : گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم/ هشدار به سرخس/ مصوبه‌ای از شورای رقابت

مهر : ساخت ۷۱ کیلومتر راه روستایی در کرمانشاه

تسنیم : همبستگی ساکنان پاریس با فلسطین و غزه

ایرنا : کمیته اخلاق هم با متهمان پرونده کرمان برخورد می‌کند

مهر : احتمال رگبار بهاری در کرمانشاه/دمای هوا مختصراً افزایش می‌یابد

ایرنا : فیلم| بازدید وزیر ارشاد از کتابخانه شهید دستغیب شیراز

ایسنا : تلفات سیل مشهد به ۵ نفر رسید/ معابر آب‌گرفته در حال تخلیه هستند

ایسنا : تلفات سیل مشهد به ۵ نفر رسید/ معابر آب‌گرفته در حال تخلیه است

مهر : نیروهای جهادی در حال امدادرسانی به مناطق سیل زده مشهد

ایرنا : درخواست مادران نظامیان صهیونیست برای خروج فرزندانشان از غزه

مهر : شرح منشا ورودی سیلاب به میدان انقلاب مشهد

ایرنا : سیلاب جاده ترانزیتی مشهد - سرخس را مسدود کرد

ایسنا : آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در خیابان شهید رجایی

ایرنا : اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان‌های مشهد در حالت آماده باش هستند

ایرنا : مردم از تردد غیرضروری خودداری کنند/ لغو مرخصی مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی

مهر : حزب الله سامانه راداری کشف پهپادی رژیم صهیونیستی را منهدم کرد

مهر : اعزام ۱۵ کاروان زیر سایه خورشید در سطح بین الملل به کشورهای همسو

ایرنا : فیلم| روایت رسیدگی رئیس قوه قضائیه به دو پرونده بزرگ فساد مالی و اداری در سفر به یاسوج

مهر : کامیون حامل ۲۰ تن شکر قاچاق در الیگودرز توقیف شد

ایسنا : وقوع یک حادثه امنیتی سخت برای نظامیان ارتش رژیم اشغالگر در شمال غزه

مهر : جان باختگان سیل مشهد به ۵ نفر افزایش یافت

تسنیم : پیگیری تلفنی مخبر از استاندار خراسان رضوی در پی سیل

ایرنا : تلاش بایرن مونیخ برای ماندن توخل در آلمان/ منچستر بازی خورد؟

مهر : دیدار منتخب مردم دشت ورامین با نماینده ولی فقیه در این شهرستان

ایلنا : شرط یوفا برای صدور مجوز؛ تفکیک سهام منچستر سیتی و خیرونا

مهر : دستگیری ۶ سوداگر مرگ در خرم‌آباد

مهر : لغو مرخصی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی

ایرنا : VAR از لیگ جزیره کنار می‌رود؟/ رای‌گیری به ماه آتی موکول شد!

ایرنا : وزیر بهداشت پیگیر وضعیت خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان مشهد شد

ایسنا : ورود به تمامی مناطق هدف گردشگری کلات ممنوع شد

ایرنا : پراگ: هیچکس در اروپا خواهان درگیری ناتو با روسیه نیست

ایلنا : لغو مرخصی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی

ایرنا : فیلم|وزیر ارشاد: نهضت پلاتوسازی در کشور آغاز شده است

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید