دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی/رتبه‌بندی ۹۸۰ هزار معلم

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در نهم اردیبهشت به ساماندهی بازیافت‌های غیرمجاز،آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها،دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی،رتبه‌بندی۹۸۰ هزار معلم،افزایش کلاهبرداری در نقل و انتقال مسکن،چهارمین سفیدشدگی مرجان‌های خلیج‌ فارس،پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا،رصد کمبودهای دارویی و حضور دهکده‌های کشور در سازمان جهانی گردشگری پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

دودی که از سیانور خطرناک‌تر است/ایجاد مجتمع ۶۰ هکتاری برای ساماندهی بازیافت‌های غیرمجاز

بیش از هزار واحد بازیافت پلاستیک غیرمجاز در سطح شهرستان ری فعال است، این در حالیست که فعالیت آنها آلودگی خاک و هوا را به همراه دارد؛ دودی که از این فرایند ساطع می‌شود از سیانور خطرناک‌تر است؛ از این رو مقرر شد براساس طرح جامع مدیریت پسماند کلانشهر تهران، یک مجتمع صنفی ۶۰ هکتاری برای جمع‌آوری واحدهای غیرمجاز و غیراصولی بازیافت ایجاد شود.

پسماند معضلی است که نه تنها کشور ما بلکه تمام دنیا را درگیر کرده و نتیجه زندگی شهرنشینی و صنعتی است، این روزها تهیه مکانی برای دفن پسماندها به معضل بزرگی تبدیل شده است، این روزها بسیاری از کشورها به سمت بازیافت و در گام بعدی کاهش مصرف پیش رفتند چون به این نتیجه رسیده اند که پسماندها موجب آسیب رساندن به منابع آب و خاک، محیط زیست و در نهایت سلامت انسان ها می شود، در این میان البته پسماندهایی از جنس پلاستیک بیشترین آسیب را وارد می کنند چون هزاران سال در طبیعت باقی می مانند و در نهایت با تبدیل شدن به میکروپلاستیک ها سر از معده و روده انسان ها در می آورند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی/رتبه‌بندی ۹۸۰ هزار معلم

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود/اعلام چگونگی محدوده‌بندی مدارس

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول دانست و گفت: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت به صورت الکترونیکی آغاز می‌شود.

حمید طریفی حسینی در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آنها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی/رتبه‌بندی ۹۸۰ هزار معلم

حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی در سیل ۱۳ استان/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۳ استان در ۵ روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب دیده، خبر داد.

بابک محمودی، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١٤٠٣ و تا ساعت ۶:۳۰، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی/رتبه‌بندی ۹۸۰ هزار معلم

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی و تائید آن؛ تجربه بیماران چه می‌گوید؟

نسخه الکترونیکی و سامانه تائید نسخ، قرص‌ها را تائید می‌کند اما آمپول‌ها را نه؛ چندی بعد دوباره می‌روم و اینبار آمپول‌ها تائید می‌شوند اما قرص‌ها نه؛ اگر فقط آمپول را بگیرم، نسخه می‌سوزد و با این اوضاع نوبت دهی باید دوباره دکتر بروم تا قرص بنویسد و اگر نگیرم مدتی بی آمپول می‌مانم و بیماری عود می‌کند. این پارادوکس نشان می‌دهد یک‌جای کار می‌لنگد!

براساس آخرین آمار سازمان بیمه سلامت از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۰ تا فروردین امسال، میزان نسخه‌نویسی الکترونیکی از مرز ۲۹۲ میلیون نسخه گذشته است که البته برخی از آنها در سامانه، تائید نشدند یا اینکه برای تائید، روند دست و پا گیری را طی کرده‌اند.

سامانه اینترنتی تائید نسخ یا نسخه‌های الکترونیکی با هدف کنترل بهتر داروهای گرانقیمت و بیماران خاص در این سیستم راه اندازی شده است. تجربه‌های بیماران اما نشان می‌دهد، استفاده از این سامانه برای آنها بدون دردسر نیست. دردسرهایی از قطعی سیستم و بروز نشدن پزشکان با اینترنت تا تائید نشدن یا تحویل تعداد کمتر اقلام دارویی نسبت به نسخه تجویزی. دردسرهایی که گاه و بیگاه سه ضلع داروخانه، پزشک و بیمار را معطل می‌سازد.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی/رتبه‌بندی ۹۸۰ هزار معلم

۷۰۰ شرکت نیمی از گاز کشور را غیربهینه مصرف می‌کنند

رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمار شرکت ملی گاز، بیش از ۵۰ درصد گاز کشور در ۷۰۰ شرکت صنعتی و تجاری عمده به صورت غیربهینه مصرف می‌شود، طبق شاخص «سرانه مصرف گاز»، صنعت پتروشیمی، نیروگاه‌ها، صنایع سیمان، صنایع فولاد و پالایشگاه‌ها جزو ۵ گروهی هستند که بیشترین مصرف را به ازای هر واحد دارند.

سمیه رفیعی افزود: کمبود گاز از سال گذشته از مرحله ناترازی فصلی خارج شده و حال ایران در تمام روزهای سال با ناترازی روزانه حدود ۱۲۳ میلیون متر مکعبی مواجه است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی/رتبه‌بندی ۹۸۰ هزار معلم

تخصیص ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های درآمدزا در دهیاری‌ها

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تخصیص بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور حمایت از دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها برای اجرای طرح‌های درآمدزا و خرید ماشین آلات خبر داد.

مهیار نورعلی اظهار داشت: در نیمه دوم سال گذشته با تشکیل جلسات کمیته ملی وام دهیاری‌ها تعداد یک هزار و ۲۹۰ درخواست طرح های درآمدزا و خرید ماشین آلات پس از بررسی تصویب و به بانک های عامل معرفی شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی/رتبه‌بندی ۹۸۰ هزار معلم

بهترین دهکده‌های کشور در سازمان جهانی گردشگری حضور دارند

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۸ روستای کشور در استان‌های اصفهان، لرستان، خراسان جنوبی، سمنان، کردستان، کرمان، مازندران و یزد برای انتخاب بهترین دهکده‌های گردشگری در رقابت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) حضور دارند.

اشکان جعفرکریمی افزود: برنامه بهترین دهکده‌های گردشگری به عنوان بخشی از برنامه‌های توسعه‌ای سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ با هدف تبدیل گردشگری به محرک توسعه روستایی و رفاه، راه‌اندازی شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی/رتبه‌بندی ۹۸۰ هزار معلم

اعلام برنامه‌های هفته معلم/ ۹۸۰ هزار نفر در آموزش و پرورش رتبه‌بندی شدند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹۸۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش رتبه‌بندی شدند، گفت: ۹۲ درصد کارکنان این وزارت‌خانه در بخش آموزش فعال هستند.

علی فرهادی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: معلمان نمونه هر سال در هفته معلم انتخاب می‌شوند، امسال هم تلاش شده تا نحوه شناسایی اینگونه نباشد که معلم خود را برای نمونه بودن کاندید کند، آموزش و پرورش از طریق نظرخواهی از سایر معلمان، دانش‌آموزان و والدین، معلمان نمونه را شناسایی کرد.

وی افزود: ۹۳ هزار معلم در سطح مدارس به عنوان نمونه شناسایی، ۲ هزار و ۳۱۷ معلم نمونه در سطح مناطق معرفی شدند و ۱۵۹ نفر در دوره‌های تحصیلی مختلف در گروه معلم و ۱۶۰ نفر در گروه کیفیت بخشی به عنوان نمونه در بخش استانی معرفی شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی/رتبه‌بندی ۹۸۰ هزار معلم

چهارمین سفیدشدگی مرجان‌های خلیج‌فارس/به روزرسانی فهرست گونه‌های درخطر انقراض بعد از ۲۴ سال

خلیج فارس دارای موقعیت جغرافیایی و محیط‌زیستی بی‌نظیری است و در زمینه آبسنگ‌های مرجانی تنه به تنه آبهای جهانی می‌زند به طوری که حدود هشت درصد از آبسنگ‌های جهان با بیش از ۵۰ گونه در خلیج‌فارس و دریای عمان یافت می‌شود اما تغییر اقلیم و گرمایش جهانی آنها را به سمت نابودی سوق داده به طوری که گفته می‌شود چهارمین سفیدشدگی مرجان‌ها در حال وقوع است.

خلیج‌فارس دریایی نیمه بسته با آبی گرمتر از متوسط دمای اقیانوس‌ها و سایر دریاهاست، علاوه بر این دریایی کم عمق است به طوری که حداکثر عمق آن بین ۹۰ تا ۱۰۰ متر در اطراف جزیره تنب بزرگ، ابوموسی، لاوان و فارسی و عمق متوسط آن حدود ۳۰ متر است از این رو دریایی شکننده و حساس محسوب می شود، اما همین دریای حساس دنیایی از انواع آبزیان و گونه های آبزی را در خود جای داده که برخی از آنها در دنیا بی نظیر هستند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی/رتبه‌بندی ۹۸۰ هزار معلم

پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا/مورد بومی ابتلا در کشور نداریم

معاون بهداشت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از پیشتازی ایران در منطقه در تشخیص مالاریا خبر داد و گفت: ایران هم راستا با نهضت مبارزه جهانی با مالاریا موفق شده طی ۴ سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ گزارش صفر موارد بومی مالاریا را در کشور گزارش کند، که نشان دهنده پیشرفت قابل توجه برنامه کنترل مالاریا بعد از ۶ دهه مبارزه با بیماری در کشور است.

حسین فرشیدی افزود: یکی از دستاوردهای خوب ایران، علیرغم سختی‌های همه‌گیری کووید، گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی مالاریا به ویژه سطح تشخیص میکروسکوپی بوده است در حدی که در مدیترانه شرقی به زعم همه کارشناسان بین‌المللی ایران در این زمینه پیشتاز است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی/رتبه‌بندی ۹۸۰ هزار معلم

رصد کمبودهای دارویی با راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه بر خط اعلام کمبودهای کشوری، گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهارنظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، افزود: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی/رتبه‌بندی ۹۸۰ هزار معلم

مردم هوشیار باشند؛ افزایش کلاهبرداری با آغاز فصل نقل و انتقال مسکن

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از افزایش پرونده‌های کلاهبرداری در حوزه مسکن همزمان با آغاز فصل نقل و انتقال املاک خبر داد و گفت: مردم در حوزه تبلیغات املاک در بستر فضای مجازی باید هوشیار باشند.

سرهنگ رامین پاشایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن هشدار به مردم در معاملات املاک افزود: هرساله نیمه دوم فصل بهار و نیمه نخست فصل تابستان، موسم نقل و انتقال املاک به خصوص در حوزه اجاره و فروش واحدهای مسکونی است که موقعیت مناسبی برای کلاهبرداران ایجاد می‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی/رتبه‌بندی ۹۸۰ هزار معلم

غربالگری سرطان روده بزرگ/افتتاح اولین مرکز رشد فناوری بالینی در پژوهشکده گوارش و کبد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از افتتاح اولین مرکز رشد فناوری بالینی در پژوهشکده گوارش و کبد خبر داد و گفت: غربالگری سرطان روده بزرگ و بیماری‌های منتقله از آب و غذا توسط این پژوهشگده در حال انجام است.

علیرضا زالی در حاشیه افتتاح مرکز رشد فناوری های بالینی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: غربالگری و تشخیص زودرس در بهبود روند درمان سرطان روده بزرگ موثر بوده و در سرطانها همواره تعاملی بین عوامل محیطی و ژنتیکی است.

وی اظهار داشت: در حوزه بیماری‌های غیرواگیر مثل سرطان، اگر آموزش‌های لازم داده شود و مردم زودتر مراجعه کنند، هم درمان اثربخش‌تر خواهد بود و هم در موارد سرطانی، شاهد طول عمر بیشتر این بیماران خواهیم بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی/رتبه‌بندی ۹۸۰ هزار معلم

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : انتظار چنین نتیجه‌ای را مقابل استقلال خوزستان نداشتیم

تسنیم : پرسش رسانه‌های عبری: همسر نتانیاهو کجاست؟

مهر : لزوم تعامل مسوولان باشماق با کشور عراق برای افزایش مبادلات

ایرنا : آخرین شهرآورد هندبال اصفهان مساوی شد

ایرنا : تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در یک باشگاه فوتبال کرمان

مهر : بنادر استان بوشهر به تجهیزات مخابراتی ساحلی مجهز می شوند

ایسنا : سالیوان: به ارسال تسلیحات برای اسرائیل ادامه می‌دهیم

تسنیم : صهیونیست‌ها کمک‌های بشر دوستانه را آتش زدند

تسنیم : توضیحات رئیس دادگستری کرمان درباره پرونده فساد در فوتبال

ایرنا : اختصاص ۴۰۰ هزار تن آسفالت برای بهسازی معابر اراک

تسنیم : دیدار دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام (ره) با امیرعبداللهیان

مهر : همخوانی دختران سنندجی با آهنگ عبدالرضا هلالی در جشن «مثل ستاره»

ایرنا : واکنش فدراسیون فوتبال به پرونده رشوه و تبانی؛ اجازه مطرح کردن اسامی را نداریم

ایرنا : دیدار دبیر ستاد سی وپنجمین سالگرد ارتحال امام(ره) با امیرعبداللهیان

مهر : احکام مالیاتی قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی کولبری

ایرنا : فیلم| سرمربی تیم مس شهربابک: بازی سختی مقابل فجر داشتیم  

مهر : اعزام نخستین کاروان ۹۵ نفره حج تمتع از کرمانشاه

ایلنا : صداقت: انتظار چنین بردی نداشتیم/ برگ برنده ما هواداران‌مان هستند

مهر : روسیه: ۱۴۰۰ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

مهر : آغاز رزمایش مشترک هند و فرانسه

مهر : روز شمار هفته ملی جمعیت در کرمانشاه

مهر : همایش «علمداران مقاومت» در لاهرود برگزار می‌شود

تسنیم : اعتراضات گسترده صهیونیست‌ها در سالگرد تاسیس رژیم جعلی

ایرنا : جشنواره بین المللی شعر رضوی عربی با معرفی برگزیدگان خاتمه یافت

ایسنا : ویدیو/ با چند درصد تخفیف می‌توانید از نمایشگاه کتاب خرید کنید؟

مهر : واژگونی خودروی ۲۰۶ در محور چمن‌بید به رباط دو مجروح بر جا گذاشت

ایلنا : نشست خبری رئیس فدراسیون ورزشهای جانبازان و توان یابان

مهر : شب خاطره موج‌های بی‌قراری در بجنورد برگزار شد

ایرنا : نیاز اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریالی طرح‌های عمرانی هلال احمر مهریز یزد +فیلم

مهر : بارش شدید باران در تبریز

ایسنا : مدیران کسب‌وکار چگونه آماده تغییرات با هوش مصنوعی شوند؟

ایسنا : پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از فردا آغاز می‌شود

ایرنا : پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای اول تا ۱۸ خرداد

مهر : کشف بیش از ۹۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

ایلنا : دیدار تیمهای فوتبال استقلال تهران و فولاد خوزستان

ایسنا : دیدار امیر عبداللهیان با خانواده یک زندانی ایرانی در عراق

مهر : روند مقاوم سازی خانه‌های روستایی در ارومیه تسهیل می‌شود

مهر : آینده سازان با شکست حریف تهرانی در لیگ ماندگار شد

تسنیم : دیدار نماینده گوترش در امور افغانستان با امیرعبداللهیان

ایسنا : دیدار لاوروف با مقامات دولت وحدت ملی لیبی در مسکو

ایسنا : بقای هنرمندانه فلسطین؛ تنها صداست که می‌ماند

ایرنا : نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان امسال برگزار می‌شود

ایلنا : نکونام: افراد تصمیم گیرنده طرف آن رنگ هستند/ من خودم بازی را بلد هستم

ایسنا : محور اصلی «برنامه ملی ورزش همگانی» رایگان سازی ورزش است

مهر : سرعت اینترنت اردبیل تا شهریورماه ارتقا می یابد

مهر : مصدومان حادثه ریزش سقف دانشگاه در کرمانشاه مرخص شدند

مهر : پیگیری جهت سفر رییس جمهور به خراسان شمالی در حال انجام است

ایسنا : ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان با مشکلات ناباروری درگیر هستند

ایرنا : فیلم| سر مربی تیم فجر: بازی سنگینی مقابل مس شهر بابک داشتیم

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید